Strona 1 z 2

Brzęczenie, "ćwierkanie" pod maską

PostNapisane: 13 sty 2009, 11:03
przez RUMBURACZEK
Od jakiegoś czasu słyszę spod maski dziwne odgłosy (nie jest to webasto) myślę,że to może jakiś pasek (może rozrząd bo nie był wymieniany a na liczniku jest 96 tyś. Macie jakieś pomysly? Odgłos słychać na postoju, podczas jazdy na biegu, milknie, być może silnik go zagłusza podczas przyśpieszania.

PostNapisane: 13 sty 2009, 11:10
przez Yapa
pasek klinowy?

PostNapisane: 13 sty 2009, 17:16
przez Ukman
Ja mam podobnie jak rano odpalam silnik to nie jest typowe cwierkanie . Postaram sie dzis to nagrac i pokazac o co tu chodzi .
pozdr

PostNapisane: 13 sty 2009, 17:29
przez Gość
Ukman napisał(a):Ja mam podobnie jak rano odpalam silnik to nie jest typowe cwierkanie . Postaram sie dzis to nagrac i pokazac o co tu chodzi .

bedzie to co mowi Yapa. Koszt samego paska w uk ok 45 fuli.(ory)

PostNapisane: 13 sty 2009, 17:32
przez Globy
=> Diesel

PostNapisane: 13 sty 2009, 17:58
przez Ukman
ja poczekam jeszcze troche do wieczora i wyjde narac ten dzwiek RUMBURACZEK wtedy porownasz czy masz cos takiego jak ja
pozdr

PostNapisane: 15 sty 2009, 12:12
przez Enduro
solenoidy
E.

PostNapisane: 15 sty 2009, 22:08
przez gstr
U mnie było brzęczenie, piszczenie, stukotanie i cały szereg różnych niepokojących dźwięków. Wszystkie mijały po ok. 30 sekundach od uruchominia.

Wymiana paska w zeszły piątek usunęła wszystkie na stałe.

PostNapisane: 15 sty 2009, 22:28
przez Ukman
Wiesz ja tez podejrzewam ze to pasek bo rano jak włączam silnik to dosłownie jakbym pasek słyszał taki cykliczny dzwiek jakby cos dokładnie na rolkach pracowalo

PostNapisane: 15 sty 2009, 22:53
przez gstr
No ja myślałem, że to: napinacz rozrządu, napinacz paska wielorowkowego, sprzęgiełko w rolce alternatora. Świnka na moim biurku patrzyła błagalnym wzrokiem bo przeczuwała swój los.

A tu wymiana paska załatwiła sprawę.

Wniosek: wyluzować. Zmienić pasek i sprawdzić. Najpewniej pomoże.

PostNapisane: 15 sty 2009, 23:05
przez RUMBURACZEK
A u mnie mechanik powiedział, że to na 99 % łożysko wyciskowe (albo dociskowe) sprzęgła. Słychać go konkretnie podczas wciskania, puszczania sprzęgła. Mam pytanie: to łożysko pracuje cały czas gdy silnik jest włączony?

PostNapisane: 15 sty 2009, 23:13
przez Ukman
Ok zaraz polece do samochodu połoze telefon na oponie odpale silnik nagram dzwieki wszystko co tam swiszczy piszczy ... I wrzuce to gdzies i posluchacie

PostNapisane: 15 sty 2009, 23:18
przez Enduro
Ukman napisał(a):Ok zaraz polece do samochodu połoze telefon na oponie odpale silnik nagram dzwieki wszystko co tam swiszczy piszczy ... I wrzuce to gdzies i posluchacie

nareszcie będzie co posłuchać!
pozdr
E.

PostNapisane: 16 sty 2009, 00:07
przez Ukman
Hehe ok jestem juz spowrotem teraz musze to wrzucic :)

PostNapisane: 16 sty 2009, 00:26
przez Jaksa
RUMBURACZEK napisał(a):A u mnie mechanik powiedział, że to na 99 % łożysko wyciskowe
Mysle ze nie to , sprawdz pasek wielorowkowy....

PostNapisane: 16 sty 2009, 00:51
przez Paweł Mo
Ja także obstawiam pasek.

PostNapisane: 16 sty 2009, 01:09
przez Ukman
U mnie jest tak ze odpalam silnik rano przy temp 1 st silnik pracuje ok i po paru sekundach zaczyna sie własnie taki cykliczny dzwiek tak pulsujący co 1 sekunde dochodzi z okolic prawego koła no i takze jestem juz przekonany ze to pasek bo po jaks 2 min cichnie

PostNapisane: 16 sty 2009, 12:13
przez Enduro
Ukman napisał(a):U mnie jest tak ze odpalam silnik rano przy temp 1 st silnik pracuje ok i po paru sekundach zaczyna sie własnie taki cykliczny dzwiek tak pulsujący co 1 sekunde dochodzi z okolic prawego koła no i takze jestem juz przekonany ze to pasek bo po jaks 2 min cichnie

to nasmaruj go eksperymentalnie,
aby się przekonać..
E.

PostNapisane: 16 sty 2009, 15:04
przez RUMBURACZEK
Jaksa napisał(a):
RUMBURACZEK napisał(a):A u mnie mechanik powiedział, że to na 99 % łożysko wyciskowe
Mysle ze nie to , sprawdz pasek wielorowkowy....


A ten pasek wymienia się razem z całym rozrządem, czy można wcześniej? Czym grozi zerwanie?

PostNapisane: 16 sty 2009, 15:13
przez Enduro
RUMBURACZEK napisał(a):A ten pasek wymienia się razem z całym rozrządem, czy można wcześniej? Czym grozi zerwanie?
\
zawsze grozi zerwanie paska po jakims tam przebiegu
i wymienia się go ze względu na przebieg , na oko jeśli jest popękany/porowaty
lub wg. zaleceń producenta
ale jest to z pewnością trafne aby przy wymianie rozrządu
jego też wymienić..
pozdr.
E