Strona 1 z 2
Niska temperatura silnika

Napisane:
7 sty 2009, 20:31
przez kumus
Witam
Mam pytanie: od jakiegoś miesiąca jezdzę mazdą 6 w dieslu i niepokoi mnie wskażnik temperatury silnika – praktycznie zawsze temperatura utrzymuje się "na dole" skali. Czy to jest normalne, czy może jest coś nie tak z moim termostatem...
Dzięki za pomoc

Napisane:
7 sty 2009, 20:36
przez Adaś
–>

Napisane:
7 sty 2009, 20:39
przez Andrew_War
No ja tak mam od roku, odkąd kupiłem.
wymieniłem termostat, czujnik i nic to nie dało.
Obstawiam jeszcze wskaźnik na konsoli ale niepokoi mnie to że jak postoję w dużym korku to wskaźnik się podnosi.
Może będziesz miał więcej szczęścia i tylko termostat.
Mam stary dobry mogę Ci go przesłać zapłacisz jak zamontujesz i będzie brykał.
Więcej na prywatnym

Napisane:
7 sty 2009, 22:38
przez Enduro
moze websto kuleju i niedogrzewa motorku
a to nie jest korzystne
warto sprawdzic
czy po zaplaniu chuczy do tego smierdzi,
i dymi...
jesli tak: to jest okay!
E.

Napisane:
7 sty 2009, 22:45
przez rafal_ldz
może spróbuj zasłonić cześć chłodnicy tekturą i obserwuj, czy temperatura nie wzrośnie na zegarze, u mnie też jest chyba termostat do wymiany z tym, że w 626 GW

nie wiem, jak w 6, ale ogólnie nie jest to droga część

( z resztą chyba nawet takie same są)

Napisane:
7 sty 2009, 23:23
przez Andrew_War
ja za jakąś zamiennik zapłaciłem 80zł. to jak za termostaty nie mało ale i nie najwięcej.
Do Felicji 14zł.

Napisane:
7 sty 2009, 23:27
przez rafal_ldz
w internecie widziałem jakieś za 20zł, ale ja bym nie oszczędzał, by mieć spokój na kilka lat, najczęściej spotykane zamienniki to chyba wahler i vernet, termostat tej drugiej firmy już używałem w innych swoich autach i działał


Napisane:
7 sty 2009, 23:39
przez Yapa
Andrew_War napisał(a):Obstawiam jeszcze wskaźnik na konsoli ale niepokoi mnie to że jak postoję w dużym korku to wskaźnik się podnosi.
dziwne, powinno stać cały czas w jednym miejscu ( tak na środku około ). U mnie ani drgnie, po rozgrzaniu oczywiście

Napisane:
8 sty 2009, 23:45
przez tambo
kumus napisał(a):temperatura utrzymuje się "na dole" skali.
jak z nagrzewnicy leci gorące powietrze to może być zepsuty wskaźnik, jak letnie to termostat

Napisane:
9 sty 2009, 08:34
przez zdzich44
Enduro napisał(a):moze websto kuleju i niedogrzewa motorku
a to nie jest korzystne
Jeździłem 1 dzień z odłączonym webasto – silnik się ładnie nagrzewał przy -16* na zewnątrz więc to raczej nie to.

Napisane:
9 sty 2009, 11:21
przez Enduro
zdzich44 napisał(a):Jeździłem 1 dzień z odłączonym webasto – silnik się ładnie nagrzewał przy -16* na zewnątrz więc to raczej nie to.
okay!
ale jakby nie patrzec, to jakis czas motor pracowal niedogrzany
a taki jest sens webasto, aby go jak najszybciej dogrzac
gdy jest zimno..
pozdr
E.

Napisane:
9 sty 2009, 11:33
przez Blaster7
Mozna Zawsze sprawdzić jak sięrozgrzewają przewody do chłodnicy ....
Po np 15 min pracy na wolnych silnik powinien być gorący... i jeśli przewody rozgrzewają sięwraz z silnikiem to znaczy ze termostat jest cały czas otwarty i wychładza silnik.....jest walniety
a jeżeli Silnik jest już gorący a przewody wciaż zimne to znaczy że termostat jest ok , zagrzanie przewodów z chłodnicy powinno być dość gwałtowne... ( zimne po 1 min powinny parzyć)
Jeżeli jest dobry termostat to padł albo czujnik albo wskaźnik......
a propos ciekaw jestem ile cie skasują za wymiane termostatu ponieważ jest on całością z pompą wody po prostu trzeba spuścić całą wode i odkręcić go od pompy która jest za silnikiem ( masakryczne dojście....) wręcz obawiam się że trzeba zdiąć rozrząd,.....
Andrew_War No ja tak mam od roku, odkąd kupiłem.
wymieniłem termostat, czujnik i nic to nie dało.
SAM to robiłeś????????? Albo cie tylko skasowali za wymiane.......jak dalej nie działa

Napisane:
9 sty 2009, 12:15
przez rafal_ldz
a jak wygląda wymiana termostatu w 626 GW DiTD '99?? też konieczny jest demontaż pompy wody, czy jest to prostsza procedura?

Napisane:
9 sty 2009, 12:26
przez Blaster7
nie mam pojęcia......... Ale w mojej 6 tce sam robiłem rozrząd i wymieniałem pompe i pompa sie skąłda z 2 części razem skręconych, jedna część to termostat....

Napisane:
9 sty 2009, 12:30
przez rafal_ldz
w 626 z tego co pamiętam to pompa składała się tylko z obudowy i łopatkowego wirnika

Napisane:
9 sty 2009, 12:35
przez Blaster7
no to termostat jest gdzieś niedaleko... Poszukaj gdzie wchodzą węże

Napisane:
9 sty 2009, 15:40
przez thomass
ja bym zaslonil chlodnice i zobaczyl co sie wtedy by dzialo.silnki diesla dlugo sie nagrzewaja a w czasie mrozow to jeszcze dluzej.

Napisane:
9 sty 2009, 18:43
przez Andrew_War
Kolego nie przesadzaj z tym rozbieraniem. Prawie pół auta chciałeś rozebrać do jednego termostatu.
Wymiana jest owszem trudna ale nie trzeba nic demontować (sam wymieniałem), trzeba tylko klucz nr 10 na około 0,5m przedłużce i dobrą lampę. Także nikt na nic mnie naciągnął.
Termostat stary kilkakrotnie przetestowałem w gorącej wodzie i działał bezproblemowo – otwierał się po włożeniu do wody i zamykał sie szybko po wyjęciu. Właśnie i co to może być?

Napisane:
13 sty 2009, 23:43
przez kufajman
Wiatm! LOL ale nowe diesle tak mają, niska temperatura silnika związana jest z niskim jego obciążeniem, porostu są zbyt oszczędne i wydajne energetycznie, webasto jest wiec dobrym rozwiązaniem. może coś pomoże zasłonięcie chłodnicy przy mrozach. termostat można łatwo sprawdzić czy się domyka wyjmując go, nie jest zbyt skomplikowane. Włączona nagrzewnica też robi swoje i mało kto to docenia
Pozdrawiam

Napisane:
30 sty 2009, 13:51
przez frodek626
Witam
Co prawda wątek dotyczy Mazdy 6, ale nie znalazłem nic na temat 626 GW... Jak coś było to sorki.
Ja już w przeciągu roku wymieniałem dwa razy termostat. Objawy były takie, że się wolno nagrzewała (6-8km do normalnej pracy, 4-5km aby wskazówka drgnęła) i rura do chłodnicy nagrzewa się równie szybko jak głowica (sprawdzam ręką). Ostatnio założyłem oryginalny termostat (87zł) i po dwóch dniach jest to samo (wąż do chłodnicy robi się szybko ciepły, jak głowica) aczkolwiek ciut szybciej się nagrzewa (2-3km wskazówka zaczyna się podnosić i po 4-6km temperaturka normalna).
Nie wiem co z tym zrobić. Wąż do chłodnicy powinien być przecież zimny...
Pozdrawiam Paweł