Niska temperatura silnika

Postprzez kumus » 7 sty 2009, 20:31

Witam

Mam pytanie: od jakiegoś miesiąca jezdzę mazdą 6 w dieslu i niepokoi mnie wskażnik temperatury silnika – praktycznie zawsze temperatura utrzymuje się "na dole" skali. Czy to jest normalne, czy może jest coś nie tak z moim termostatem...??

Dzięki za pomoc
kumus
 

Postprzez Adaś » 7 sty 2009, 20:36

–>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Andrew_War » 7 sty 2009, 20:39

No ja tak mam od roku, odkąd kupiłem.
wymieniłem termostat, czujnik i nic to nie dało.
Obstawiam jeszcze wskaźnik na konsoli ale niepokoi mnie to że jak postoję w dużym korku to wskaźnik się podnosi.
Może będziesz miał więcej szczęścia i tylko termostat.
Mam stary dobry mogę Ci go przesłać zapłacisz jak zamontujesz i będzie brykał.
Więcej na prywatnym
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez Enduro » 7 sty 2009, 22:38

moze websto kuleju i niedogrzewa motorku
a to nie jest korzystne
warto sprawdzic
czy po zaplaniu chuczy do tego smierdzi,
i dymi...
jesli tak: to jest okay!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafal_ldz » 7 sty 2009, 22:45

może spróbuj zasłonić cześć chłodnicy tekturą i obserwuj, czy temperatura nie wzrośnie na zegarze, u mnie też jest chyba termostat do wymiany z tym, że w 626 GW ;) nie wiem, jak w 6, ale ogólnie nie jest to droga część :P ( z resztą chyba nawet takie same są)
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Andrew_War » 7 sty 2009, 23:23

ja za jakąś zamiennik zapłaciłem 80zł. to jak za termostaty nie mało ale i nie najwięcej.
Do Felicji 14zł.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez rafal_ldz » 7 sty 2009, 23:27

w internecie widziałem jakieś za 20zł, ale ja bym nie oszczędzał, by mieć spokój na kilka lat, najczęściej spotykane zamienniki to chyba wahler i vernet, termostat tej drugiej firmy już używałem w innych swoich autach i działał ;)
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Yapa » 7 sty 2009, 23:39

Andrew_War napisał(a):Obstawiam jeszcze wskaźnik na konsoli ale niepokoi mnie to że jak postoję w dużym korku to wskaźnik się podnosi.

dziwne, powinno stać cały czas w jednym miejscu ( tak na środku około ). U mnie ani drgnie, po rozgrzaniu oczywiście
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez tambo » 8 sty 2009, 23:45

kumus napisał(a):temperatura utrzymuje się "na dole" skali.

jak z nagrzewnicy leci gorące powietrze to może być zepsuty wskaźnik, jak letnie to termostat
tambo
 

Postprzez zdzich44 » 9 sty 2009, 08:34

Enduro napisał(a):moze websto kuleju i niedogrzewa motorku
a to nie jest korzystne

Jeździłem 1 dzień z odłączonym webasto – silnik się ładnie nagrzewał przy -16* na zewnątrz więc to raczej nie to.
Inspektor Gadżet ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez Enduro » 9 sty 2009, 11:21

zdzich44 napisał(a):Jeździłem 1 dzień z odłączonym webasto – silnik się ładnie nagrzewał przy -16* na zewnątrz więc to raczej nie to.

okay!
ale jakby nie patrzec, to jakis czas motor pracowal niedogrzany
a taki jest sens webasto, aby go jak najszybciej dogrzac
gdy jest zimno..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Blaster7 » 9 sty 2009, 11:33

Mozna Zawsze sprawdzić jak sięrozgrzewają przewody do chłodnicy ....

Po np 15 min pracy na wolnych silnik powinien być gorący... i jeśli przewody rozgrzewają sięwraz z silnikiem to znaczy ze termostat jest cały czas otwarty i wychładza silnik.....jest walniety

a jeżeli Silnik jest już gorący a przewody wciaż zimne to znaczy że termostat jest ok , zagrzanie przewodów z chłodnicy powinno być dość gwałtowne... ( zimne po 1 min powinny parzyć)

Jeżeli jest dobry termostat to padł albo czujnik albo wskaźnik......

a propos ciekaw jestem ile cie skasują za wymiane termostatu ponieważ jest on całością z pompą wody po prostu trzeba spuścić całą wode i odkręcić go od pompy która jest za silnikiem ( masakryczne dojście....) wręcz obawiam się że trzeba zdiąć rozrząd,.....


Andrew_War No ja tak mam od roku, odkąd kupiłem.
wymieniłem termostat, czujnik i nic to nie dało.


SAM to robiłeś????????? Albo cie tylko skasowali za wymiane.......jak dalej nie działa
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez rafal_ldz » 9 sty 2009, 12:15

a jak wygląda wymiana termostatu w 626 GW DiTD '99?? też konieczny jest demontaż pompy wody, czy jest to prostsza procedura?
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Blaster7 » 9 sty 2009, 12:26

nie mam pojęcia......... Ale w mojej 6 tce sam robiłem rozrząd i wymieniałem pompe i pompa sie skąłda z 2 części razem skręconych, jedna część to termostat....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez rafal_ldz » 9 sty 2009, 12:30

w 626 z tego co pamiętam to pompa składała się tylko z obudowy i łopatkowego wirnika
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Blaster7 » 9 sty 2009, 12:35

no to termostat jest gdzieś niedaleko... Poszukaj gdzie wchodzą węże
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez thomass » 9 sty 2009, 15:40

ja bym zaslonil chlodnice i zobaczyl co sie wtedy by dzialo.silnki diesla dlugo sie nagrzewaja a w czasie mrozow to jeszcze dluzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Andrew_War » 9 sty 2009, 18:43

Kolego nie przesadzaj z tym rozbieraniem. Prawie pół auta chciałeś rozebrać do jednego termostatu.
Wymiana jest owszem trudna ale nie trzeba nic demontować (sam wymieniałem), trzeba tylko klucz nr 10 na około 0,5m przedłużce i dobrą lampę. Także nikt na nic mnie naciągnął.
Termostat stary kilkakrotnie przetestowałem w gorącej wodzie i działał bezproblemowo – otwierał się po włożeniu do wody i zamykał sie szybko po wyjęciu. Właśnie i co to może być?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez kufajman » 13 sty 2009, 23:43

Wiatm! LOL ale nowe diesle tak mają, niska temperatura silnika związana jest z niskim jego obciążeniem, porostu są zbyt oszczędne i wydajne energetycznie, webasto jest wiec dobrym rozwiązaniem. może coś pomoże zasłonięcie chłodnicy przy mrozach. termostat można łatwo sprawdzić czy się domyka wyjmując go, nie jest zbyt skomplikowane. Włączona nagrzewnica też robi swoje i mało kto to docenia
Pozdrawiam
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez frodek626 » 30 sty 2009, 13:51

Witam

Co prawda wątek dotyczy Mazdy 6, ale nie znalazłem nic na temat 626 GW... Jak coś było to sorki.
Ja już w przeciągu roku wymieniałem dwa razy termostat. Objawy były takie, że się wolno nagrzewała (6-8km do normalnej pracy, 4-5km aby wskazówka drgnęła) i rura do chłodnicy nagrzewa się równie szybko jak głowica (sprawdzam ręką). Ostatnio założyłem oryginalny termostat (87zł) i po dwóch dniach jest to samo (wąż do chłodnicy robi się szybko ciepły, jak głowica) aczkolwiek ciut szybciej się nagrzewa (2-3km wskazówka zaczyna się podnosić i po 4-6km temperaturka normalna).
Nie wiem co z tym zrobić. Wąż do chłodnicy powinien być przecież zimny...

Pozdrawiam Paweł
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2007, 23:58
Posty: 18
Skąd: Lublin
Auto: Aktualnie Fabia I kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6