Opóźnienie w przyspieszaniu po zmianie biegów
Witam wszystkich.
Otóż problem jak w temacie. Wyczuwam 1-sekundowy spadek mocy podczas przerzucania biegów na wyższe. Jak to wygląda dokładnie: załóżmy że mam ochotę w jak najszybszym czasie rozpędzić się do ponad 100 km/h. Po przerzuceniu z biegu 1 na 2 i wciskaniu gazu zawsze do tego samego momentu (powiedzmy do połowy lub 3/4), wciska mnie w siedzenie dopiero po około jednej sekundzie. Czyli auto nie dostaje pełnej mocy od razu po przełożeniu biegu. No chyba że bym nie puścił gazu podczas zmiany biegów. Dzieje się tak na wszystkich biegach. Oczywiście obroty pracują w zakresie od 2000 wzwyż. Wydaję mi się że to nienormalne zachowanie mojego auta. Czy spotkał się ktoś z czymś takim?? Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.
Wydawało mi się że ktoś podobny problem kiedyś miał na forum, ale nie mogę znaleźć podobnego tematu a szukam już ze 2h.
Pozdrawiam.
Otóż problem jak w temacie. Wyczuwam 1-sekundowy spadek mocy podczas przerzucania biegów na wyższe. Jak to wygląda dokładnie: załóżmy że mam ochotę w jak najszybszym czasie rozpędzić się do ponad 100 km/h. Po przerzuceniu z biegu 1 na 2 i wciskaniu gazu zawsze do tego samego momentu (powiedzmy do połowy lub 3/4), wciska mnie w siedzenie dopiero po około jednej sekundzie. Czyli auto nie dostaje pełnej mocy od razu po przełożeniu biegu. No chyba że bym nie puścił gazu podczas zmiany biegów. Dzieje się tak na wszystkich biegach. Oczywiście obroty pracują w zakresie od 2000 wzwyż. Wydaję mi się że to nienormalne zachowanie mojego auta. Czy spotkał się ktoś z czymś takim?? Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.
Wydawało mi się że ktoś podobny problem kiedyś miał na forum, ale nie mogę znaleźć podobnego tematu a szukam już ze 2h.
Pozdrawiam.
- Od: 7 wrz 2008, 02:09
- Posty: 49
- Skąd: wielkopolska
- Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.
Moim zdaniem masz bardzo małą nieszczelność gdzieś na dolocie. Znów mogę się pochwalić, że przerabiałem taki temat w starym samochodzie...
Ilość powietrza które ucieka jest mniejsza niż ilość powietrza którym dmucha sprężarka, więc po kilku sekundach (1-2) pracy sprężarki w dolocie znów jest właściwe ciśnienie (tylko trochę spada) i można jechać.
A jak zmieniasz bieg, to przez chwilę spada ciśnienie, przez dziurę powietrze wylatuje i po dodaniu gazu od nowa trzeba "napompować" dolot. Dokładnie taki objaw miałem Comprex'ie przy nieszczelnym intercoolerze. A dziura była BARDZO mała, wręcz wydawało się, że rysa.
Intercoolery w M6 lubi pękać, więc może gdzieś tam warto szukać problemu (vide akcje serwisowe dla M6).
Ilość powietrza które ucieka jest mniejsza niż ilość powietrza którym dmucha sprężarka, więc po kilku sekundach (1-2) pracy sprężarki w dolocie znów jest właściwe ciśnienie (tylko trochę spada) i można jechać.
A jak zmieniasz bieg, to przez chwilę spada ciśnienie, przez dziurę powietrze wylatuje i po dodaniu gazu od nowa trzeba "napompować" dolot. Dokładnie taki objaw miałem Comprex'ie przy nieszczelnym intercoolerze. A dziura była BARDZO mała, wręcz wydawało się, że rysa.
Intercoolery w M6 lubi pękać, więc może gdzieś tam warto szukać problemu (vide akcje serwisowe dla M6).
Grzegorz Strzałkowski
Wg mnei tak po prostu jest Turbina przyzmianie biegu traci obroty no i spada moc.... przecież obroty opadną np do 1 tyś znowu i wżucasz anst bieg musi sie rozkręcić WG mnei normalna sprawa.... Ale jak podciągneisz do np 4500 obrotów i umiejętnie szybko zmienisz bieg... nie będzie różnicy i pociągnie dalej od razu
Dlatego Rajdowcy uszą się robienia między gazu przy zmienie biegów .....
Dlatego Rajdowcy uszą się robienia między gazu przy zmienie biegów .....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Blaster7 napisał(a):Wg mnei tak po prostu jest
Nie, tak nie jest. No ja mam CiTD i tego nie mam. Oczywiście moc jest nieco niższa po zmianie biegu, ale nie mam "sekundy muła". Nawet jak zmienisz bieg przy 2800/2700.
Grzegorz Strzałkowski
No wydaję mi się że to trochę dziwne zachowanie mojego auta. Jak mi się uda to jutro sprawdzę czy robi tak podczas przyspieszenia z biegu, czyli np. będę miał trójkę i wcisnę mu gaz. Zobaczymy czy się zbierze od razu czy też mnie opóźni o jakąś sekundę. Oczywiście będę trzymać obroty ponad 2 tysiące.
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Odezwę się jutro i napiszę co i jak.
Pozdrawiam,
Mariusz.
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Odezwę się jutro i napiszę co i jak.
Pozdrawiam,
Mariusz.
- Od: 7 wrz 2008, 02:09
- Posty: 49
- Skąd: wielkopolska
- Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.
Wiecie co poza dolegliwościami mojej M6 u mnie też zauważyłem że czasami jak wciskam pedał gazu , a tu nic , i powoli dojedzie do 3000 obr/min i dopiero zaczyna kręcić jako tako,ale to zauważyłem w te morźne dni że tak jest , bo wcześniej tego niet,
AJST
- Od: 5 wrz 2008, 20:55
- Posty: 87
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel
ANDY999 napisał(a):o zaczyna kręcić jako tako,ale to zauważyłem w te morźne dni że tak jest , bo wcześniej tego niet
Może być, że silnik pracuje w innym trybie, żeby całość dogrzać.
Poza tym, z tego co wiem, to CiTD do czasu osiągnięcia temperatury pracy lekko ograniczają moc, żeby silnikowi nie zaszkodzić.
Grzegorz Strzałkowski
Witajcie ponownie.
Dzisiaj sprawdziłem to przyspieszenie jadąc na biegu i trzymając obroty powyżej 2 tysięcy. Wydaję mi się że delikatnie też opóźnia ale nie tak jak podczas zmiany biegów. Także przy najbliższej wolnej okazji posprawdzam dolot czy gdzieś nie zasysa dodatkowego powietrza. Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Dzisiaj sprawdziłem to przyspieszenie jadąc na biegu i trzymając obroty powyżej 2 tysięcy. Wydaję mi się że delikatnie też opóźnia ale nie tak jak podczas zmiany biegów. Także przy najbliższej wolnej okazji posprawdzam dolot czy gdzieś nie zasysa dodatkowego powietrza. Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
- Od: 7 wrz 2008, 02:09
- Posty: 49
- Skąd: wielkopolska
- Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.
stawiam flaszke,
ze to filterek w systemie podcisnienia
jest przypchany!
i wtedy trubina chodzi dosc sennie...
pod warunkiem,
ze dzwignia zmianny geometrii nie jest zatarta!
pozdr.
E
ze to filterek w systemie podcisnienia
jest przypchany!
i wtedy trubina chodzi dosc sennie...
pod warunkiem,
ze dzwignia zmianny geometrii nie jest zatarta!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
u mnie nei jest bo sie świeci,,,, A gdzie ten filterek...........
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Blaster7 napisał(a): A gdzie ten filterek...........
z boku akumulatora, przy motorze
aby go wymienic trzeba baterie wymontowac
ma wielkosc orzecha jest koloru bialo-zielonego
i nie jest tani nowy!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
hmmmm to może przedmucham po prostu sprężonym powietrzem....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Blaster7 napisał(a):hmmmm to może przedmucham po prostu sprężonym powietrzem....
mozesz poprobowac,
ale raczej jest on do wymiany,
jesli nie jest drozny,
ponadto spelnia on tez funkcje zaworu..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Filterka jeszcze nie znalazłem ale jest inny problem. Właśnie pomiędzy akumulatorem a silnikiem, mniej więcej dokładnie pod zbiorniczkiem od układu wspomagania słyszę jakieś syczenie. Samochód chodzi na biegu jałowym a tam ciągle sssssssssssssssss. Czy to właściwe zachowanie czy może ma powiązanie z tą moją całą problemową sprawą??
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 7 wrz 2008, 02:09
- Posty: 49
- Skąd: wielkopolska
- Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.
Ukman napisał(a):No u mnie syczy identycznie niedaleko pompy wysokiego cisnienia miedzy aku a silnikiem
a nie powinno!
może gaz się tam ulatnia?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
manu napisał(a):yyyyyyyyyyyy... jaki gaz??
skoro syczy to musi to być jakiś gaz..
a jaki tego nie wiem!
mam nadzieję, że nie jest łatwopalny!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6