Opóźnienie w przyspieszaniu po zmianie biegów

Postprzez manu » 4 sty 2009, 05:34

Witam wszystkich.
Otóż problem jak w temacie. Wyczuwam 1-sekundowy spadek mocy podczas przerzucania biegów na wyższe. Jak to wygląda dokładnie: załóżmy że mam ochotę w jak najszybszym czasie rozpędzić się do ponad 100 km/h. Po przerzuceniu z biegu 1 na 2 i wciskaniu gazu zawsze do tego samego momentu (powiedzmy do połowy lub 3/4), wciska mnie w siedzenie dopiero po około jednej sekundzie. Czyli auto nie dostaje pełnej mocy od razu po przełożeniu biegu. No chyba że bym nie puścił gazu podczas zmiany biegów. Dzieje się tak na wszystkich biegach. Oczywiście obroty pracują w zakresie od 2000 wzwyż. Wydaję mi się że to nienormalne zachowanie mojego auta. Czy spotkał się ktoś z czymś takim?? Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.
Wydawało mi się że ktoś podobny problem kiedyś miał na forum, ale nie mogę znaleźć podobnego tematu a szukam już ze 2h.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez gstr » 4 sty 2009, 12:43

Moim zdaniem masz bardzo małą nieszczelność gdzieś na dolocie. Znów mogę się pochwalić, że przerabiałem taki temat w starym samochodzie...

Ilość powietrza które ucieka jest mniejsza niż ilość powietrza którym dmucha sprężarka, więc po kilku sekundach (1-2) pracy sprężarki w dolocie znów jest właściwe ciśnienie (tylko trochę spada) i można jechać.

A jak zmieniasz bieg, to przez chwilę spada ciśnienie, przez dziurę powietrze wylatuje i po dodaniu gazu od nowa trzeba "napompować" dolot. Dokładnie taki objaw miałem Comprex'ie przy nieszczelnym intercoolerze. A dziura była BARDZO mała, wręcz wydawało się, że rysa.

Intercoolery w M6 lubi pękać, więc może gdzieś tam warto szukać problemu (vide akcje serwisowe dla M6).
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Blaster7 » 5 sty 2009, 10:47

Wg mnei tak po prostu jest Turbina przyzmianie biegu traci obroty no i spada moc.... przecież obroty opadną np do 1 tyś znowu i wżucasz anst bieg musi sie rozkręcić WG mnei normalna sprawa.... Ale jak podciągneisz do np 4500 obrotów i umiejętnie szybko zmienisz bieg... nie będzie różnicy i pociągnie dalej od razu

Dlatego Rajdowcy uszą się robienia między gazu przy zmienie biegów .....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez gstr » 5 sty 2009, 15:31

Blaster7 napisał(a):Wg mnei tak po prostu jest


Nie, tak nie jest. No ja mam CiTD i tego nie mam. Oczywiście moc jest nieco niższa po zmianie biegu, ale nie mam "sekundy muła". Nawet jak zmienisz bieg przy 2800/2700.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez manu » 5 sty 2009, 21:43

No wydaję mi się że to trochę dziwne zachowanie mojego auta. Jak mi się uda to jutro sprawdzę czy robi tak podczas przyspieszenia z biegu, czyli np. będę miał trójkę i wcisnę mu gaz. Zobaczymy czy się zbierze od razu czy też mnie opóźni o jakąś sekundę. Oczywiście będę trzymać obroty ponad 2 tysiące.
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Odezwę się jutro i napiszę co i jak.
Pozdrawiam,
Mariusz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez ANDY999 » 5 sty 2009, 22:08

Wiecie co poza dolegliwościami mojej M6 u mnie też zauważyłem że czasami jak wciskam pedał gazu , a tu nic , i powoli dojedzie do 3000 obr/min i dopiero zaczyna kręcić jako tako,ale to zauważyłem w te morźne dni że tak jest , bo wcześniej tego niet,
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez gstr » 5 sty 2009, 22:15

ANDY999 napisał(a):o zaczyna kręcić jako tako,ale to zauważyłem w te morźne dni że tak jest , bo wcześniej tego niet


Może być, że silnik pracuje w innym trybie, żeby całość dogrzać.

Poza tym, z tego co wiem, to CiTD do czasu osiągnięcia temperatury pracy lekko ograniczają moc, żeby silnikowi nie zaszkodzić.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez manu » 7 sty 2009, 02:52

Witajcie ponownie.
Dzisiaj sprawdziłem to przyspieszenie jadąc na biegu i trzymając obroty powyżej 2 tysięcy. Wydaję mi się że delikatnie też opóźnia ale nie tak jak podczas zmiany biegów. Także przy najbliższej wolnej okazji posprawdzam dolot czy gdzieś nie zasysa dodatkowego powietrza. Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez Enduro » 7 sty 2009, 18:43

stawiam flaszke,
ze to filterek w systemie podcisnienia
jest przypchany!
i wtedy trubina chodzi dosc sennie...
pod warunkiem,
ze dzwignia zmianny geometrii nie jest zatarta!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Blaster7 » 9 sty 2009, 09:24

u mnie nei jest bo sie świeci,,,, A gdzie ten filterek...........
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Enduro » 9 sty 2009, 11:18

Blaster7 napisał(a): A gdzie ten filterek...........

z boku akumulatora, przy motorze
aby go wymienic trzeba baterie wymontowac
ma wielkosc orzecha jest koloru bialo-zielonego
i nie jest tani nowy!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Blaster7 » 9 sty 2009, 11:25

hmmmm to może przedmucham po prostu sprężonym powietrzem....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Enduro » 9 sty 2009, 13:56

Blaster7 napisał(a):hmmmm to może przedmucham po prostu sprężonym powietrzem....

mozesz poprobowac,
ale raczej jest on do wymiany,
jesli nie jest drozny,
ponadto spelnia on tez funkcje zaworu..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Ukman » 9 sty 2009, 19:58

A gdzie jest ten filterek dokładnie ?
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez manu » 9 sty 2009, 20:15

Filterka jeszcze nie znalazłem ale jest inny problem. Właśnie pomiędzy akumulatorem a silnikiem, mniej więcej dokładnie pod zbiorniczkiem od układu wspomagania słyszę jakieś syczenie. Samochód chodzi na biegu jałowym a tam ciągle sssssssssssssssss. Czy to właściwe zachowanie czy może ma powiązanie z tą moją całą problemową sprawą??
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez Ukman » 9 sty 2009, 20:43

No u mnie syczy identycznie niedaleko pompy wysokiego cisnienia miedzy aku a silnikiem
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 10 sty 2009, 00:47

Ukman napisał(a):No u mnie syczy identycznie niedaleko pompy wysokiego cisnienia miedzy aku a silnikiem

a nie powinno!
może gaz się tam ulatnia?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez manu » 10 sty 2009, 00:48

yyyyyyyyyyyy... jaki gaz??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez Enduro » 10 sty 2009, 00:55

manu napisał(a):yyyyyyyyyyyy... jaki gaz??

skoro syczy to musi to być jakiś gaz..
a jaki tego nie wiem!
mam nadzieję, że nie jest łatwopalny!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez misb » 10 sty 2009, 03:10

To raczej podciśnienie a nie gaz. W tych okolicach pełno jest rurek z podciśnieniem, może któraś jest dziurawa...
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6