Strona 1 z 1
Pompa wtryskowa – skutki braku (odcięcia) paliwa

Napisane:
13 sie 2009, 14:50
przez pingwin1
Witam! Rzetelnie przekopałem całe forum i nie znalazłem tej informacji wobec tego pytam Szanowne Grono.
Czy brak (ew. odcięcie dopływu) paliwa w czasie jazdy ma dla pomp wtryskowych w M6 jakieś przykre konsekwencje? Pytam pod kątem ewentualnej zabudowy na przewodzie paliwowym elektrozaworu i sterującej nim blokady antykradzieżowej (antyporwaniowej) co wydaje mi sie dość skutecznym zabezpieczeniem. Spotkałem się z diametralnie różnymi zdaniami na temat ew. skutków.

Napisane:
13 sie 2009, 20:30
przez Smaszcz
Po pierwsze primo: w dieslach ( za wyjątkiem silników VAG z pompowtryskiwaczami) jest jedna pompa wtryskowa;
Po drugie primo: praca takiej pompy na sucho,zwłaszcza w silnikach CR, gdzie pompa buduje dość znaczne ciśnienie na szynie wtryskowej bez podawania paliwa prowadzi do jej zatarcia. ON jest czynnikiem smarującym pompę. Osobiście zalecam zainwestowanie w dobre AC niźli ingerowanie w układ wtryskowy cidt ( zwłaszcza w Częstochowie, gdzie raczej nie mają pojęcia o tych silnikach)...

Napisane:
13 sie 2009, 21:57
przez pingwin1
Generalnie ja z tego wszystkiego zdaje sobie sprawę. Moje pytanie zmierza do tego czy krótka np. dwuminutowa praca pompy wtryskowej na sucho wystarczy by ją uszkodzić? Tym bardziej że co do Częstochowy to opinia powyżej może być uzasadniona. Tym niemniej takie "prymitywne" zabezpieczenie mnie kusi.

Napisane:
14 sie 2009, 09:38
przez Smaszcz
pingwin1 napisał(a):czy krótka np. dwuminutowa praca pompy wtryskowej na sucho wystarczy by ją uszkodzić?
Tak.

Napisane:
14 sie 2009, 21:36
przez pingwin1
Piękne dzięki! Wszystko jasne.
Pomyślę o innym sposobie zabezpieczenia.

Napisane:
16 sie 2009, 16:24
przez Enduro
pingwin1 napisał(a):Generalnie ja z tego wszystkiego zdaje sobie sprawę. Moje pytanie zmierza do tego czy krótka np. dwuminutowa praca pompy wtryskowej na sucho wystarczy by ją uszkodzić.
jest bardzo duza szansa uszkodzenia pompy!
proponuje abys zamontowal takowe zabezpiecznie
na centralnym sterwonik/PCM-ie!
E.

Napisane:
17 sie 2009, 09:59
przez pingwin1
Jasne – odpuszczam odcięcie paliwa. Miało to być dodatkowe zabezpieczenie. A jako główne – tak jak sugeruje Enduro (oraz plus po stacyjce). Mam zamiar zrobić to własnoręcznie żeby było raczej nietypowo ( z racji zawodu jakieś pojęcie o tym mam) tylko nie mogę w żaden sposób dopaść schematu od dieslowej wersji M6 2002 no i przez to sprawa mi się opóźnia. Internet przekopałem naprawdę rzetelnie i akurat tego namierzyć nie mogę. Może ktoś z forumowiczów mógłby mi pomóc w tym zakresie?
Co do pompy wtryskowej – dziękuje za informacje – rozwiały moje wątpliwości nt. skutków popracowania na sucho.