Strona 1 z 2

Po wymianie podkładek pod wtryskiwaczami nie pracuje jeden c

PostNapisane: 23 lip 2009, 11:33
przez Krzytka
Wymieniłem podkładki pod wtryskiwaczami, bo spod korka wlewu oleju wydobywały się spaliny. Dwa wtryskiwacze miały przedmuch na podkładce, oczyściłem nagar i zamontowałem spowrotem. Dwa pozostałe oczyściłem i wymieniłem podkładki. Wszystko złożyłem (chyba dobrze) i po odpaleniu silnika okazało się, że nierówno pracuje (wyraźnie nie działa jeden cylinder) i po chwili na wolnych obrotach przechodzi w tryb serwisowy. Po ponownym uruchomieniu kontrolki gasną ale efekt nierówno pracującego i szarpiącego silnika pozostaje. Proszę o jakieś pomysły i sugestie. Dodam, że przed tą moją niefrasobliwą naprawą silnik działał bez zarzutu.

PostNapisane: 23 lip 2009, 11:46
przez Grzyby
Rozumiem że wszystkie podkładki dałeś nowe, oryginalne ??

P.S. Regulamin obowiązuje wszystkich. Nawet użytkowników z prawie 3 letnim stażem.

PostNapisane: 23 lip 2009, 12:25
przez MarekW
czyli coś poszło nie tak ..albo podkładki nieszczelne albo wtryskiwacze podczas czyszczenia uszkodziłeś .. skoro było przed ingerencja ok... a jakieś kabelki nie porozłączałeś .. albo jakiś rurek nie po skręcałeś?

PostNapisane: 23 lip 2009, 12:38
przez Krzytka
Wszystkie podkładki nowe, oryginalne, przedmuchów już nie ma. Nie wiem jakbym miał uszkodzić wtryskiwacz, czyściłem je, ale tylko korpus.

P.S. Nie wiem w którym punkcie naruszyłem regulamin. Mam pecha bo za każdym razem gdy poruszam nowy temat coś jest nie tak.......

PostNapisane: 23 lip 2009, 12:39
przez Krzytka
Czy po takiej wymianie nie jest potrzebna obligatoryjnie kalibracja?

PostNapisane: 23 lip 2009, 12:41
przez Grzyby
Krzytka napisał(a):Wszystkie podkładki nowe, oryginalne, przedmuchów już nie ma. Nie wiem jakbym miał uszkodzić wtryskiwacz, czyściłem je, ale tylko korpus.

To ja nie mam pomysłów? Może nieodpowiedniej siły użyłeś przykręcając?

A odnośnie regulaminu – chodzi o nazewnictwo tematu (mają być 2 linie wypełnione):
Globy napisał(a):4. Tytuły nowych wątków powinny być formułowane w precyzyjny i zrozumiały sposób. Staraj się w tytule zawrzeć wyrazy, które najlepiej oddadzą temat wypowiedzi i w późniejszym czasie ułatwią odszukanie wątku, zacznij go z wielkiej litery. Nie dopuszczalne są nieprecyzyjne tematy w rodzaju: „Mam problem!”, „Co to może być?”.

W polu "Opcjonalny opis tematu" obligatoryjnie dopisz symbole określające pojazd, którego dotyczy pytanie. Jeśli temat dotyczy elementów charakterystycznych dla wybranej jednostki napędowej, koniecznie dopisz także symbol silnika, gdy zaś temat dotyczy skrzyni biegów – dopisz na końcu rodzaj skrzyni.

(składnia: typ model silnik (ew. skrzynia biegów), np: 626 GE KL; Xedos 6 CA KF ASB itp).

Jeśli masz problemy z określeniem symboli, zajrzyj tutaj lub w treści wypowiedzi opisz model własnymi słowami. Dokładne określenie pojazdu wielokrotnie zwiększa szanse otrzymania odpowiedzi. Przykłady prawidłowo zatytułowanych wątków:

TEMAT: Uszkodzony przegub napędowy – wymienić czy regenerować ?
OPIS: 6 GG L3

TEMAT: Niewłaściwe działanie układu ABS – metody diagnozowania.
OPIS: 3 BK MZR-CD

W przypadku błędnego zatytułowania tematu i zwrócenia uwagi przez Moderatora, masz 24h na poprawę tematu. Brak zmian skutkuje usunięciem tematu do Kosza.

PostNapisane: 23 lip 2009, 12:51
przez Krzytka
Nawet kupiłem sobie klucz dynamometryczny!

PostNapisane: 23 lip 2009, 12:53
przez Grzyby
Krzytka napisał(a):Nawet kupiłem sobie klucz dynamometryczny

No to problem mnie przerósł, brak pomysłów.
Możesz zrobić jeszcze test przelewowy żeby sprawdzić wtryski.

P.S. Temat ok :)

PostNapisane: 23 lip 2009, 15:16
przez MAZVAGTECH
Numery przewodow oporowych zgadzaja sie z numerami wtryskiwaczy?
Grzyby napisał(a):Możesz zrobić jeszcze test przelewowy żeby sprawdzić wtryski.

Zrob to i bedziesz mial jasnosc sytuacji, chociaz warto sprawdzic jaki blad przychodzi. Jesli jest za duza korekta na wtryskiwaczu komputer sam odcina paliwo na ten cylinder

PostNapisane: 23 lip 2009, 19:37
przez nynuch76
Witam kolega w warsztacie miał ostatnio to samo jeden z wtryskiwaczy był tak zapieczony że przy próbie wyjęcia rozkręcił się o ok.ćwierć obrotu ponowne skręcenie nic nie dało pomogła wymiana wtrysku :(

PostNapisane: 24 lip 2009, 20:08
przez radekbialy
nynuch76 napisał(a):Witam kolega w warsztacie miał ostatnio to samo jeden z wtryskiwaczy był tak zapieczony że przy próbie wyjęcia rozkręcił się o ok.ćwierć obrotu ponowne skręcenie nic nie dało pomogła wymiana wtrysku

tu sie nic nie rozkreci jedynie cały wtryskiwacz wychodzi.
czy odłaczyłes akumlator podczas wymiany?
miałem tez taki chwilowy problem też po wymianie podkładek ale przejechałem sie troche i sie wszystko samo po ustawiało. u mnie zadne błedy nie wychodziły.
powodzenia

PostNapisane: 24 lip 2009, 20:58
przez nynuch76
Wyjmij wtrysk którego podkładka była nieszczelna jak go lekko nie obrócisz to nagar go tak trzyma że możesz silnik podnosić na nim w góre.

PostNapisane: 25 lip 2009, 09:19
przez xANDy
Albo nieszczelność na rurkach wysokiego ciśnienia (może zapowietrzona listwa CR/czujnik), albo coś z okablowaniem (to mi bardziej pasuje na okablowanie własnie). Sprawdź czy każdy wtryskiwacz ma swój prawidłowy kabelek oporowy. Czy właściwe wtryski wróciły na właściwe miejsce?

Krzytka napisał(a):Czy po takiej wymianie nie jest potrzebna obligatoryjnie kalibracja?
Jeśli nie zamieniłeś wtryskiwaczy to powyższe twierdzenie pozbawione jest sensu.

PostNapisane: 25 lip 2009, 16:35
przez Krzytka
A napiszcie mi Kochani koledzy jak odpowietrzyć układ paliwowy, bo może rzeczywiście to jest przyczyną mojej gehenny z Mazdeczką.

PostNapisane: 25 lip 2009, 16:37
przez Krzytka
Kabelki oporowe i wtryskiwacze wróciły na swoje miejsca, raczej nie przestawiłem wtryskiwaczy, a numerki mam nieskomplikowane 1, 1, 2, 1. Choć rzeczywiście te dwa z nagarem wychodziły bardzo ciężko.

PostNapisane: 27 lip 2009, 11:59
przez Krzytka
Jednak lekko rozkręciłem jeden wtryskiwacz....i wymiana.

PostNapisane: 27 lip 2009, 13:59
przez Krzytka
A jednak nie wymiana – wtryskiwacz został skręcony, założony i silnik działa jak szwajcarski zegarek. Bardzo dziękuję za podpowiedzi i sugestie!

PostNapisane: 4 sie 2009, 16:08
przez radekbialy
nie chce zakladac nowego tematu wiec sie tu podczepie, chciałem sie zapytac czy ktos zna numer uszczelniacza który uszczelnia przewód paliwowy zasilajacy wtryskiwacz chodzi o te cztery okragłe uszczelki. Dzieki

PostNapisane: 4 sie 2009, 20:22
przez radekbialy
już zdobyłem to tak dla innych podam RF5C-13-R08

PostNapisane: 5 sie 2009, 19:57
przez Enduro
MarekW napisał(a):albo wtryskiwacze podczas czyszczenia uszkodziłeś ..

to jest mocno watpliwe!
chyba ze mu spadly na ziemie lub stukal po nich mlotem
bo przy oczyszcaniu nawet szczotka druciana
jest to niewykonalne aby je uszkodzic
sa z bardzo twardego materialu
E.