Strona 1 z 2

Braki przyspieszenia w przedziale 1500 – 2200 obr oraz kopce

PostNapisane: 2 lip 2009, 22:10
przez Felix_M6
Witam.
Ostatnio zauważyłem u siebie muła w okolicach 1500 – 2200 obr. oraz kopcenie przy dawaniu w palnik. :(
Po przestudiowaniu forum postawiłem diagnozę – EGR.
Wyczyściłem – efekt – to samo a może i nawet gorzej.... :|
Powrót do kompa i od nowa studiowanie forum – wynik – sprawdzić podciśnienia :)
Po paru minutach oczom mym ukazał się pęknięty wężyk tuż przy sprężarce <killer>
Po skróceniu go o ok 2 cm autku wrócił dawny wigor <jupi>
Polecam każdemu zacząć od szukania nieszczelności ;)
Oto fotka

Obrazek

PostNapisane: 3 lip 2009, 00:18
przez Jaksa
Brawo :)

PostNapisane: 3 lip 2009, 10:58
przez Riki
Felix_M6 <spoko>

P.S
Fajne rękawiczki :D firmowe barwy <lol> ;)

PostNapisane: 3 lip 2009, 13:48
przez Felix_M6
Dzieki :)

Zgadza się – firmowe kolorki hehe <lol>

PostNapisane: 17 lip 2009, 09:05
przez adas
Czy to jest wężyk, który idzie od zielonego filterka do turbiny?Mam podobny problem, brak mocy między 1500 a 2200 obr/min.
Pozdrawiam

PostNapisane: 17 lip 2009, 10:24
przez Cichyq
Hehe, mialem ten sam problem w tym tygodniu. Z tym, ze u mnie wezyk wygladal jakby byl ponacinany jak kielbasa na roznie, byl posiekany w ukosne paski co okolo 1 cm :)
Niestety musialem go wymienic :)

Czulem turbo dopiero powyzej 3200rpm :)

Pozdrawiam.

PostNapisane: 17 lip 2009, 12:25
przez Grzyby
Cichyq napisał(a):Czulem turbo dopiero powyzej 3200rpm

brak sterowania turbiny przy niższych obrotach – też to miałem :)
Usterka w zasadzie identyczna.
adas napisał(a):Czy to jest wężyk, który idzie od zielonego filterka do turbiny?

którykolwiek – bo one mają być szczelne.

PostNapisane: 18 lip 2009, 08:49
przez adas
Wczoraj miałem chwilę czasu i sprawdziłem przewody, ale tylko te cienkie, wszystkie są ok, ale jeden wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?A druga sprawa, ten filterek koło akumulatora, ten zielono białty ze strzałką, zdjąłem go i dmuchałem przez niego w kierunku strzałki i wyczułem, że ledwo ledwo mogę powietrze przez niego dmuchać,a w przeciwnym kierunku strzałki wogóle się nie da, czy to jest ok?Czy ten filter należy wymienić?Pozdrawiam

PostNapisane: 20 lip 2009, 20:36
przez adas
Witam
Chciałem ponowić pytanie odnośnie mojego poprzedniego postu na temat zielonego filterka obok akumulatora.Gdy go zdjąłem i chciałem dmuchnąć przez niego w kierunku strzałki, to ledwo ledwo mogłem dmuchać przez niego powietrzem,to jest ok,czy muszę go wymienić?I jeszcze jedno:wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?
Pozdrawiam

PostNapisane: 20 lip 2009, 21:28
przez Grzyby
adas napisał(a):wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?

tak
Co do przepływu powietrza to nie jestem pewien ale u mnie w jedną stronę przepuszcza bez oporu w drugą idzie minimalnie ciężej, ale nie aż tak żeby
adas napisał(a):ledwo ledwo mogłem dmuchać przez niego

PostNapisane: 21 lip 2009, 07:15
przez adas
Grzyby napisał(a):
adas napisał(a):wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?

tak
Co do przepływu powietrza to nie jestem pewien ale u mnie w jedną stronę przepuszcza bez oporu w drugą idzie minimalnie ciężej, ale nie aż tak żeby
adas napisał(a):ledwo ledwo mogłem dmuchać przez niego


Mam nadzieję,że mówimy o tym samym filtrze, tym przy akumulatorze.U mnie w jedną tak jak pisałem, w stronę strzałki ledwo ledwo,a w przeciwno wogóle nie idzie.Czy po wymianie mogą zniknąć moje problemy jakie są w temacie?
Gdzie mogę kupić taki filtr i za ile?
Pozdrawiam

PostNapisane: 21 lip 2009, 15:52
przez waldino
Witam!

Właśnie u mnie też przedmuchać płucami go nie spsób – bardzo słabo przepływa powietrze.A czy dla sprawdzenia że to jest właśnie przyczyna braku mocy – można na próbę "zblokować "na ostro wężyki odłaczając ten filterek z zaworem zwrotnym . Czy nie spowoduje to żadnych konsekwencji.

Pozdrawiam
Waldino

PostNapisane: 21 lip 2009, 15:59
przez Grzyby
adas napisał(a):Mam nadzieję,że mówimy o tym samym filtrze, tym przy akumulatorze

nie, ja pisałem o tym nad turbiną

waldino napisał(a):można na próbę "zblokować "na ostro wężyki odłaczając ten filterek z zaworem zwrotnym

ja jeździłem przez jakiś czas bez tego nad turbiną bo ... pękł. Nic się złego nie działo.
Zresztą – "na krótko" spięli mi to u Jaksy :)

PostNapisane: 21 lip 2009, 16:24
przez adas
A Grzyby, sprawdzałeś może ten filtr kolo akumulatora jak przez niego idzie przepływ powietrza i czy też mógłbym go wypiąć na próbę? Wiesz gdzie można go kupić,jak się nazywa?

Waldino czy ty też mówisz o tym filtrze koło aku?Bo ten nad turbiną wygląda ok, prawie żadnego oporu
Pozdrawiam

PostNapisane: 21 lip 2009, 21:11
przez Grzyby
adas napisał(a):Wiesz gdzie można go kupić,

Tak, 350zł razem z rurkami podciśnienia w komplecie, dostępny w ASO :D
Nie wyjmowałem go i nie wiem jak się będzie auto zachowywać.

PostNapisane: 22 lip 2009, 12:36
przez waldino
Witam!

A jeszcze dopytam o ten filterek koło akumulatora – próbując go przedmuchiwać – stwarza dość duży opór – ledwie co wylatuje na drugą stronę – oczywiście dmuchając zgodnie z kierunkiem strzałki . Czy to znaczy że jest przytkany czy tak ma być .Może któryś z kolegów ma możliwośc sprawdzenia tego u siebie .Być może przez to auto ma ciąg dopiero przy 3000 rpm.

Pozdrawiam
Waldino

PostNapisane: 23 lip 2009, 15:39
przez adas
Witam
Zdjąłem wczoraj ten filterek , a raczej zawór zwrotny koło aku i skleiłem taśmą te wężyki, aby je spiąć razem, w celu próby wyeliminowania objawów jakie są w temacie.Efekt?Zero efektu, dalej to samo:(
Czy ma może ktoś schenat połączeń tych wężyków cienkich co idą od filtra powietrza, gdzie jaki wężyk powinien być podłączony? Może mam któryś nie tak podłączony i może to jest przyczyną?
Pozdrawiam

PostNapisane: 24 lip 2009, 18:32
przez Piterx
witam a u mnie brak mocy, (mało odczuwalny ale jednak brak mocy) auto nie zabardzo chciało sie wkręcać na obroty, jakieś takie leniwe było... <lol> powodował niesprawny( pękniety) IC , zadzwoniłem do Gorzowa do Auto Kordyl, po nr VIN serwis stwierdził ze IC podlega akcji serwisowej i jezeli bedzie pęknięty IC to serwis wymieni... umówiłem się,podjechałem, 3 h pracy mechanika, nowy IC , i autko smiga jak nowe

PostNapisane: 25 lip 2009, 09:36
przez mcbeth
adas napisał(a):Czy ma może ktoś schenat połączeń tych wężyków cienkich co idą od filtra powietrza

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62239

Zdejmij z obudowy filtra dolny wężyk i sprawdź, czy cypek na obudowie ssie powietrze (na odpalonym silniku) Będziesz wiedział, czy w ogóle jest podciśnienie w vacuum chamber.

PostNapisane: 27 lip 2009, 07:31
przez adas
Witam
Sprawdziłem jak to jest z ssaniem powietrza na cypkach od obudowy powietrza.Okazało się,że żaden cypek nie zasysa powietrze, tylko jeden z tych 4 wężyków ssie powietrze, reszta chyba jest cisza.I co teraz?
Pozdrawiam