Oleista substancja w zbiorniku wyrownawczym

Witam;
Dzis zauwazylem niepokojaca rzecz. Mianowicie dolewajac plynu do zbiornika wyrownawczego zauwazylem oleista, czarna substancje – prawdopodobnie olej silnikowy. Jest tego niewiele i najlepiej to widac jak plyn jest zimny.
Na forum wyczytalem, ze bedzie to albo uszczelka albo chlodnica oleju (sprawa tyczyla innych modeli, ale w CR mam nadzieje ze jest podobnie).
Sprawdzilem nastepujace rzeczy:
1. Jak zachowuje sie plyn w zbiorniku wyrownawczym przy przegazowaniu – brak babelkow
2. Odkrecilem odme i zdjalem korek. Zadnych zapachow, kolorow – delikatnie dmucha
3. Pod korkiem czy na szabelce brak jakiejkolwiek mazi (ostatnio jezdze tylko na krotkich, max 10km odcinkach)
4. Auto nigdy nie dymilo przy odpalaniu, niezaleznie czy stalo 1h czy kilka dni.
5. Nie dymi przy butowaniu, nie chlapie olejem czy jakakolwiek inna substancja z wydechu, spaliny nie sa tluste
6. Ubywa troche oleju, jak doleje pod max w miare szybko schodzi do 1/2 skali i pozniej utrzymuje sie mniej wiecej na tym poziomie bez dolewania. Silnik jest mokry od spodu, jakby z tylu od strony rozrzadu. Czytalem ze to moze byc oring. Jak trzeba, zrobie fotke.
7. Leje Dexelie 5w30 + oryginalne filtry Mazdy
8. Temperatura zawsze ustawia sie w 1/2 skali i nigdy nie wychylila sie wiecej. W lecie rozgrzewa sie bardzo szybko, zima mu troche schodzi.
Oczywiscie wiem, ze nikt ni nie napisze ze to na 100% uszczelka badz tez chlodnica ale chcialem sie dowiedziec co jest bardziej prawdopodobne, czy np. wylaczenie chlodnicy z obiegu wody celem sprawdzeniaczy to ona nie wplynie negatywnie na silnik, czy jest jakis test pozwlajacy na sprawdzenie uszczelki (niekoniecznie metodami domowymi).
I ostatnia sprawa: jesli to uszczelka to jakie sa koszta?
pozdrawiam
Dzis zauwazylem niepokojaca rzecz. Mianowicie dolewajac plynu do zbiornika wyrownawczego zauwazylem oleista, czarna substancje – prawdopodobnie olej silnikowy. Jest tego niewiele i najlepiej to widac jak plyn jest zimny.
Na forum wyczytalem, ze bedzie to albo uszczelka albo chlodnica oleju (sprawa tyczyla innych modeli, ale w CR mam nadzieje ze jest podobnie).
Sprawdzilem nastepujace rzeczy:
1. Jak zachowuje sie plyn w zbiorniku wyrownawczym przy przegazowaniu – brak babelkow
2. Odkrecilem odme i zdjalem korek. Zadnych zapachow, kolorow – delikatnie dmucha
3. Pod korkiem czy na szabelce brak jakiejkolwiek mazi (ostatnio jezdze tylko na krotkich, max 10km odcinkach)
4. Auto nigdy nie dymilo przy odpalaniu, niezaleznie czy stalo 1h czy kilka dni.
5. Nie dymi przy butowaniu, nie chlapie olejem czy jakakolwiek inna substancja z wydechu, spaliny nie sa tluste
6. Ubywa troche oleju, jak doleje pod max w miare szybko schodzi do 1/2 skali i pozniej utrzymuje sie mniej wiecej na tym poziomie bez dolewania. Silnik jest mokry od spodu, jakby z tylu od strony rozrzadu. Czytalem ze to moze byc oring. Jak trzeba, zrobie fotke.
7. Leje Dexelie 5w30 + oryginalne filtry Mazdy
8. Temperatura zawsze ustawia sie w 1/2 skali i nigdy nie wychylila sie wiecej. W lecie rozgrzewa sie bardzo szybko, zima mu troche schodzi.
Oczywiscie wiem, ze nikt ni nie napisze ze to na 100% uszczelka badz tez chlodnica ale chcialem sie dowiedziec co jest bardziej prawdopodobne, czy np. wylaczenie chlodnicy z obiegu wody celem sprawdzeniaczy to ona nie wplynie negatywnie na silnik, czy jest jakis test pozwlajacy na sprawdzenie uszczelki (niekoniecznie metodami domowymi).
I ostatnia sprawa: jesli to uszczelka to jakie sa koszta?
pozdrawiam