DPF i wysoki stan oleju

Witam.Na poczatku prosze moderatora o nie usuwanie tego postu.Dziekuje
Mam pewien problem.Temat byl juz wielokrotnie omawiany ale nigdy (chyba)w nowym samochodzie,dlatego prosze o rade.Mam nowa 6 dieselek rok prod 2008.Mam obecnie przejechane 13 tys km.Auto zakupione w salonie urzytkowane przez jednego kierowce.Otoz Olej na bagnecie mam juz przy"x"(zlowieszczym x).Nie pali nie pulsuje mi sie kontrola DPF,ale olej powinno sie juz wymienic.Przy przebiegu 11 tys km byl wgrywany nowy soft sterowanie silnikiem i od tego czasu przybywa mi znacznie szybciej oleju(takie przynajmniej mam wrazenie).Co ciekawe przy przebiegu 2 tys km wymienilem olej(w serwisie powiedziano ze zalecaja tak zrobic,wiec mysle sobie ok jakies nieczystosci produkcyjne itp ,wartto ten olej zmienic)Suma sumarum przez 11 tys km przybylo mi oleju na tyle ze musze go wymienic.Hm....troszke szybko ja uwazam ze za szybko.Owszem samochod jest uzytkowany glownie w miescie ale mimo wszystko kilka tras nim przejechalem i regularnie raz w miesiacu profilaktycznie staram sie mu przepalic ten nieszczesny japonski wynalazek.Jade na autostrade ,tempomat i pomykam z predkoscie 120 km/h na 5 biegu 2500 obr przez okolo 20 minut.Mimo wszystko oleju przypywa.W zwiazkuz tym pytanko.Co o tym sadzicie?Ktos ma podobne problemy?Mnie sie wydaje ze 10 tys km i wymiana oleju to troszke za szybko nawet jezdzac w miescie.Tak jak wczesniej napisalem staram sie dbac o ten DPF.I jeszcze zastanawiajace jest to iz po wgraniu nowego softu oleju przybywa znacznie szybciej.Idac tym tematem to jak tak dalej pojdzie bede musial za chwile wymieniac olej co...5 tys.Paranoja.Acha i jeszcze jedno pytanko.Czy maximum oleju na bagnecie tzn przy"x" jest w jakis sposob sygnalizowane kontrlka DPF.Mnie sie nic nie pali.Dziekuje i prosze o porade co dalej.Pozdrawiam wszystkich forumowiczow