Po odpaleniu na zimno wielkie obłoki niebieskiego dymu.

Postprzez brzegdolny » 18 maja 2010, 09:53

Witam.
Od pewnego czasu przy odpaleniu zimnego silnika z rury wydobywa się duża ilość niebieskiego dymu i silnik nie pracuje równo. Po rozgrzaniu silnika wszystko powraca do normy.
Czy ktoś zna przyczynę tego stanu rzeczy ?
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Grzyby » 18 maja 2010, 10:18

Spalasz olej silnikowy – dlatego jest niebieski dym.
Przyczyny mogą być różne. Np. uszkodzone pierścienie na tłokach, lejące turbo (uszczelnienia)
Mało optymistyczny ciąg dalszy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brzegdolny » 18 maja 2010, 10:25

Rozumiem, że najlepiej jechać na komputer.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Grzyby » 18 maja 2010, 10:26

Szczerze mowiąc to wątpię żeby komputer cokolwiek pokazał. To nie jest wina elektroniki a prawdopodobnie zwyczajne zużycie.

Zaznaczam że sobie gdybam. Potrzebny Ci dobry mechanik.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brzegdolny » 18 maja 2010, 11:42

Już się umówiłem z RBS we Wrocławiu. Podczas wstępnej rozmowy zasugerowano, że może to być problem ze świecą żarową. Jeśli tak to może komputer jest w stanie wyłapać usterkę ?
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Grzyby » 18 maja 2010, 13:03

Nie każda usterka świec żarowych jest sygnalizowana (z tego co ludzie pisali na forum) ale możliwe że się uda.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez banasr » 18 maja 2010, 16:13

Ja bym jeszcze zapodał nieszczelności na uszczelniaczach zaworów.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez Enduro » 18 maja 2010, 20:03

banasr napisał(a):Ja bym jeszcze zapodał nieszczelności na uszczelniaczach zaworów.

i to jest najkorzystniejsze tzn najtansze rozwiązanie...
dla niego i jego kasy,i oby tak było..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brzegdolny » 20 maja 2010, 07:29

Witam.
Wczoraj odstawiłem auto do RBS-a ale odziwo po odpaleniu zimnego silnika auto już nie dymiło jak poprzednio.Bardzo minimalne dymienie na niebiesko.
Zobaczymy co powie mechanik.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez zapalek » 20 maja 2010, 19:27

ciekaw jestem diagnozy twojego mechanika.jestem świeżym posiadaczem mazdy6 2004r 136KM. mam podobny problem,otóż rano gdy zapalę samochód wskazówka obrotomierza pokazuje nierówną prace silnika.tzn obroty co pare sekund spadają po czym wracają do normy.tak sie dzieje przez pare minut gdy silnik pracuje na wolnych obrotach.jeżeli zaczne jazde ,po przejechaniu kilku kilometrów problem znika.nie miałem wcześniej styczności z tymi silnikami wiec <glupek2> nie zauważyłem też dymienia na niebiesko.tylko te skoki obrotów silnika mnie niepokoją.prosze o wskazówkę co by to mogło sie dziać.
zapalek
 

Postprzez Enduro » 20 maja 2010, 20:26

zapalek napisał(a):prosze o wskazówkę co by to mogło sie dziać.

sprawdz zaworki elektromagnetyczne te na przednim wzmocnieniu w okolicy filtra powietrza czy nie sa pouszkadzane/ponadrywane..itp, szczegolnie zewnetrnzn prawy, jak stoisz przed autem!
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zapalek » 20 maja 2010, 21:55

zaworki elektromagnetyczne na przednim wzmocnieniu??? a o jakie uszkodzenia chodzi mechaniczne tych zaworków? sorki za przewlekłe pytania ale dopiero wdrażam sie w temat Diesla
zapalek
 

Postprzez Dogi1 » 20 maja 2010, 23:33

zapalek napisał(a):ciekaw jestem diagnozy twojego mechanika.jestem świeżym posiadaczem mazdy6 2004r 136KM. mam podobny problem,otóż rano gdy zapalę samochód wskazówka obrotomierza pokazuje nierówną prace silnika.tzn obroty co pare sekund spadają po czym wracają do normy.tak sie dzieje przez pare minut gdy silnik pracuje na wolnych obrotach.jeżeli zaczne jazde ,po przejechaniu kilku kilometrów problem znika.nie miałem wcześniej styczności z tymi silnikami wiec <glupek2> nie zauważyłem też dymienia na niebiesko.tylko te skoki obrotów silnika mnie niepokoją.prosze o wskazówkę co by to mogło sie dziać.


Witaj Zapałek,

Poczytaj o zaworze SCV, są na forum wątki jemu poświęcone. Ja tez mam Takie objawy jak u Ciebie i u mnie diagnoza jest już postawiona(przez ASO) – SCV właśnie.
Dogi1
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 17:43
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY, RF7J 143KM

Postprzez brzegdolny » 21 maja 2010, 07:28

Witam.
Byłem wczoraj u mechanka i na razie stwierdził (podłączając do komputera) padnięte dwa wtryski. Ma je zastąpić dobrymi i dać mi znać czy to pomogło.
Jak do mnie zadzwoni to mu powiem aby sprawdził zawór SCV.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Dogi1 » 21 maja 2010, 09:11

Brzegdolny:

U mnie SCV objawia się tylko falowaniem obrotów, podobnie jak u Zapałka nie ma niebieskiego dymu, który jest u Ciebie. No ale sprawdzenie nie zaszkodzi:)
Dogi1
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 17:43
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY, RF7J 143KM

Postprzez brzegdolny » 21 maja 2010, 09:18

Witam.
Jestem w szoku. Okazało się, że silnik jest poskładany z dwóch różnych. W moim są dwa filtry oleju z przodu jak w oryginale i z tyłu.
Jestem wściekły i zdruzgotany.

Mam prośbę. Czy ktoś może mi oględni powiedzieć czym różnią się silniki od M6 a Mazdą MPV ? Chodzi mi o silnik diesla 2,0 136 KM.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez skubiszek » 21 maja 2010, 11:12

nie rozumiem jak to dwa filtry oleju??
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez brzegdolny » 21 maja 2010, 12:27

Po wymianie wtrysków usterka nie została zlikwidowana.
Jak się okazało blok silnika jest z Mazdy po lifcie tzn. DPF i dla tego są dwa filtry oleju.
Mechanik będzie jeszcze sprawdzać ciśnienie w cylindrach.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez skubiszek » 21 maja 2010, 13:20

:| żartujesz??.... ale numer.. :/
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Lorento » 21 maja 2010, 13:22

brzegdolny napisał(a):Po wymianie wtrysków usterka nie została zlikwidowana.
Jak się okazało blok silnika jest z Mazdy po lifcie tzn. DPF i dla tego są dwa filtry oleju.
Mechanik będzie jeszcze sprawdzać ciśnienie w cylindrach.

... i dwie turbiny... biturbo! <rotfl>
Rozwaliłeś mnie bracie na amen dzisiaj... <rotfl>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6