Po odpaleniu na zimno wielkie obłoki niebieskiego dymu.
Witam.
Od pewnego czasu przy odpaleniu zimnego silnika z rury wydobywa się duża ilość niebieskiego dymu i silnik nie pracuje równo. Po rozgrzaniu silnika wszystko powraca do normy.
Czy ktoś zna przyczynę tego stanu rzeczy ?
Od pewnego czasu przy odpaleniu zimnego silnika z rury wydobywa się duża ilość niebieskiego dymu i silnik nie pracuje równo. Po rozgrzaniu silnika wszystko powraca do normy.
Czy ktoś zna przyczynę tego stanu rzeczy ?
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
Spalasz olej silnikowy – dlatego jest niebieski dym.
Przyczyny mogą być różne. Np. uszkodzone pierścienie na tłokach, lejące turbo (uszczelnienia)
Mało optymistyczny ciąg dalszy.
Przyczyny mogą być różne. Np. uszkodzone pierścienie na tłokach, lejące turbo (uszczelnienia)
Mało optymistyczny ciąg dalszy.
Rozumiem, że najlepiej jechać na komputer.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
Szczerze mowiąc to wątpię żeby komputer cokolwiek pokazał. To nie jest wina elektroniki a prawdopodobnie zwyczajne zużycie.
Zaznaczam że sobie gdybam. Potrzebny Ci dobry mechanik.
Zaznaczam że sobie gdybam. Potrzebny Ci dobry mechanik.
Już się umówiłem z RBS we Wrocławiu. Podczas wstępnej rozmowy zasugerowano, że może to być problem ze świecą żarową. Jeśli tak to może komputer jest w stanie wyłapać usterkę ?
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
Nie każda usterka świec żarowych jest sygnalizowana (z tego co ludzie pisali na forum) ale możliwe że się uda.
banasr napisał(a):Ja bym jeszcze zapodał nieszczelności na uszczelniaczach zaworów.
i to jest najkorzystniejsze tzn najtansze rozwiązanie...
dla niego i jego kasy,i oby tak było..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam.
Wczoraj odstawiłem auto do RBS-a ale odziwo po odpaleniu zimnego silnika auto już nie dymiło jak poprzednio.Bardzo minimalne dymienie na niebiesko.
Zobaczymy co powie mechanik.
Wczoraj odstawiłem auto do RBS-a ale odziwo po odpaleniu zimnego silnika auto już nie dymiło jak poprzednio.Bardzo minimalne dymienie na niebiesko.
Zobaczymy co powie mechanik.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
ciekaw jestem diagnozy twojego mechanika.jestem świeżym posiadaczem mazdy6 2004r 136KM. mam podobny problem,otóż rano gdy zapalę samochód wskazówka obrotomierza pokazuje nierówną prace silnika.tzn obroty co pare sekund spadają po czym wracają do normy.tak sie dzieje przez pare minut gdy silnik pracuje na wolnych obrotach.jeżeli zaczne jazde ,po przejechaniu kilku kilometrów problem znika.nie miałem wcześniej styczności z tymi silnikami wiec
nie zauważyłem też dymienia na niebiesko.tylko te skoki obrotów silnika mnie niepokoją.prosze o wskazówkę co by to mogło sie dziać.

-
zapalek
zapalek napisał(a):prosze o wskazówkę co by to mogło sie dziać.
sprawdz zaworki elektromagnetyczne te na przednim wzmocnieniu w okolicy filtra powietrza czy nie sa pouszkadzane/ponadrywane..itp, szczegolnie zewnetrnzn prawy, jak stoisz przed autem!
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
zaworki elektromagnetyczne na przednim wzmocnieniu??? a o jakie uszkodzenia chodzi mechaniczne tych zaworków? sorki za przewlekłe pytania ale dopiero wdrażam sie w temat Diesla
-
zapalek
zapalek napisał(a):ciekaw jestem diagnozy twojego mechanika.jestem świeżym posiadaczem mazdy6 2004r 136KM. mam podobny problem,otóż rano gdy zapalę samochód wskazówka obrotomierza pokazuje nierówną prace silnika.tzn obroty co pare sekund spadają po czym wracają do normy.tak sie dzieje przez pare minut gdy silnik pracuje na wolnych obrotach.jeżeli zaczne jazde ,po przejechaniu kilku kilometrów problem znika.nie miałem wcześniej styczności z tymi silnikami wiecnie zauważyłem też dymienia na niebiesko.tylko te skoki obrotów silnika mnie niepokoją.prosze o wskazówkę co by to mogło sie dziać.
Witaj Zapałek,
Poczytaj o zaworze SCV, są na forum wątki jemu poświęcone. Ja tez mam Takie objawy jak u Ciebie i u mnie diagnoza jest już postawiona(przez ASO) – SCV właśnie.
Dogi1
- Od: 16 wrz 2009, 17:43
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 GY, RF7J 143KM
Witam.
Byłem wczoraj u mechanka i na razie stwierdził (podłączając do komputera) padnięte dwa wtryski. Ma je zastąpić dobrymi i dać mi znać czy to pomogło.
Jak do mnie zadzwoni to mu powiem aby sprawdził zawór SCV.
Byłem wczoraj u mechanka i na razie stwierdził (podłączając do komputera) padnięte dwa wtryski. Ma je zastąpić dobrymi i dać mi znać czy to pomogło.
Jak do mnie zadzwoni to mu powiem aby sprawdził zawór SCV.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
Witam.
Jestem w szoku. Okazało się, że silnik jest poskładany z dwóch różnych. W moim są dwa filtry oleju z przodu jak w oryginale i z tyłu.
Jestem wściekły i zdruzgotany.
Mam prośbę. Czy ktoś może mi oględni powiedzieć czym różnią się silniki od M6 a Mazdą MPV ? Chodzi mi o silnik diesla 2,0 136 KM.
Jestem w szoku. Okazało się, że silnik jest poskładany z dwóch różnych. W moim są dwa filtry oleju z przodu jak w oryginale i z tyłu.
Jestem wściekły i zdruzgotany.
Mam prośbę. Czy ktoś może mi oględni powiedzieć czym różnią się silniki od M6 a Mazdą MPV ? Chodzi mi o silnik diesla 2,0 136 KM.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
Po wymianie wtrysków usterka nie została zlikwidowana.
Jak się okazało blok silnika jest z Mazdy po lifcie tzn. DPF i dla tego są dwa filtry oleju.
Mechanik będzie jeszcze sprawdzać ciśnienie w cylindrach.
Jak się okazało blok silnika jest z Mazdy po lifcie tzn. DPF i dla tego są dwa filtry oleju.
Mechanik będzie jeszcze sprawdzać ciśnienie w cylindrach.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
brzegdolny napisał(a):Po wymianie wtrysków usterka nie została zlikwidowana.
Jak się okazało blok silnika jest z Mazdy po lifcie tzn. DPF i dla tego są dwa filtry oleju.
Mechanik będzie jeszcze sprawdzać ciśnienie w cylindrach.
... i dwie turbiny... biturbo!
Rozwaliłeś mnie bracie na amen dzisiaj...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6