Strona 1 z 1
regeneracia wału

Napisane:
9 maja 2010, 17:32
przez cypis9
witam wszystkich.
Po awarii jakiej doświadczyłem tzn. zatarciu wału postanowiłem sam to naprawić
usterce uległa też turbina ,jest kompletnie zniszczona regeneracja wykluczona.
Wina tkwiła w podkładkach wtryskiwaczy co doprowadziło do zatkania smoka.
moja mazda 2.0 cdti 136km
po wyjęciu wału okazało się że przekręciło panewkę na pierwszym wykorbieniu ,a reszta panewek wyglądają jak żyletki
wał oddałem do szlifu a turbinę kupiłem większą uniwersalną ponieważ oryginalna jest bardzo droga, bedzie mnie to kosztowało trochę pracy ,ale myślę że dam sobie radę
Piszę o tym ponieważ potrzebuje pomocy odnośnie momentów dokręcania wału ,(oraz małe pytanko czy turbina którą kupiłem jest ona bez kierownicy więc podciśnienie do sterowania obrotami będzie niepotrzebne co na to powie komputer? )
Re: regeneracia wału

Napisane:
12 maja 2010, 19:58
przez Jaksa
O! Uniwersalna turbina ? Mozesz rozwinąc tę mysl ? Turbiny uzywane w dobrym stanie "chodzą " w cenie 800-1200 zl to jest drogo ? Zalezy gdzie i po jakim przebiegu .... Skoro panewki sie wytopily ( tak mozna je nazwac ) z walu tez malo co pewnie zostalo – napisz na ktory szlif ewentualnie wydaje ( pytam z ciekawosci ) Co do momentow dokrecania PW ( w tej chwili jestem poza firmą i nie mam dostepu do literatury )
Re: regeneracia wału

Napisane:
13 maja 2010, 20:23
przez cypis9
witam. co do wału to na głównych 0,25 to jest pierwszy wymiar szlifu ,a korbowodowe 0,73 trochę więcej
momenty dokręcania już mam, silnik złożony i czeka na zamontowanie, zostaje jeszcze turbina .Postanowiłem zakupić uniwersalną i troche pozmieniać
po zgraniu tego co już mam tzn. interkooler od imprezy grubszy dolot, sportowy filter, Boost Controller, Dump Valve, chłodnica oleju ,oraz wskażniki do ciśnienia oleju,ciśnienia powietrza doładowanego i jego temperatury ,myślę że grubo ponad 200 kucy złapie.
Trochę to kosztuje ale,
Re: regeneracia wału

Napisane:
13 maja 2010, 21:11
przez Grzyby
Witamy w świecie fantasy.
Proponuję jeszcze z 2 magnetyzery + naklejki TURBO i 300KM w zasięgu.
A potem zapraszam na konfrontację ze zdrową serią

Sorki, nie mogłem się powstrzymać.
Temat nic nie wnosi więc skończy w koszu.
Re: regeneracia wału

Napisane:
13 maja 2010, 23:25
przez Jaksa
Hm 200 KM w CiTD , ciekawe jak zniesie tę moc sprzeglo , kolo 2-masowe o wtryskach nie wspomne ....P.S Nie ma takich panewek w rozmiarze 0,73 ....
Re: regeneracia wału

Napisane:
14 maja 2010, 19:29
przez cypis9
0.75 sory a co do koni w stawie wykresy z hamowni
koło i sprzęgło jest nowe pompa też a co do reszty zobaczymy
Re: regeneracia wału

Napisane:
15 maja 2010, 03:16
przez krzych
Zycze powodzenia, milo bedzie zobaczyc, ze ktos wreszcie ruszyl w temacie zamiast tylko leczyc innych z pomyslow

Re: regeneracia wału

Napisane:
15 maja 2010, 09:57
przez Grzyby
Z tego co czytam to wynika że w auto poszło już gruuuubo ponad 10kzł.
Ciekaw jestem kwoty końcowej. I efektów

P.S. Jaki przebieg ma to auto (lub co się z nim działo) skoro sypnął się wał, sprzęgło, turbina, dwumas i pompa

Re: regeneracia wału

Napisane:
15 maja 2010, 11:09
przez banasr
A ja się zastanawiam nad jednym.
Wzrost mocy wynika ze zmiany ciśnienia sprężania. Co za tym idzie na tłoki i cały mechanizm korbowodowy i wał muszą działać zdecydowanie większe siły. O ile przy wale nominalnym możliwe że zapas bezpieczeństwa (bo jakiś zapas producent zawsze przyjmuje) wystarczy na przenoszenie takich obciążeń bez szkody dla tych elementów, to przy dokonanych szlifach i to w części do maksymalnego akceptowanego przez producenta nadwymiaru mam wątpliwości czy wał wytrzyma i nie pęknie.
Pozdro.
Re: regeneracia wału

Napisane:
15 maja 2010, 11:36
przez Grzyby
O tym nawet nie wspominam. Nie mój cyrk, nie moja kasa

Re: regeneracia wału

Napisane:
16 maja 2010, 14:04
przez cypis9
ciśnienie powietrza doładowanego nie będzie przypadkowe będzie ustalone przez zawór, a całość dostrojona z kompem postaram nie przekroczyć ciśnienia o co za tym idzie temperatury spalin nie chcę przecież stopić tłoków
turbo walnęło bo nie było odpowiedniego ciśnienia oleju a dwumasa to przebieg.
Re: regeneracia wału

Napisane:
16 maja 2010, 18:30
przez Grzyby
A pompa?
Raczej niespotykane uszkodzenie.
Re: regeneracia wału

Napisane:
16 maja 2010, 22:44
przez Lorento
Co niespotykane? Że turbo walnęło od braku ciśnienia smarowania? Przeca to normalne. Zawalony smok blokuje ciśnienie oleju w magistrali, a ta również smaruje turbo.
Grzyby moze urlop jakiś? Możeś przepracowan...
Re: regeneracia wału

Napisane:
17 maja 2010, 11:15
przez Grzyby
Chyba spytałem o pompę ...
Re: regeneracia wału

Napisane:
17 maja 2010, 12:44
przez cypis9
pompa paliwa? może wcześniejszy właściciel nie zmieniał za często filtra paliwa?
pompę wymieniałem trochę wcześniej przed zatarciem
http://cgi.ebay.co.uk/UNIVERSAL-TD06-20 ... 1c0e010c43to jest link z turbiną jaką kupiłem
Re: regeneracia wału

Napisane:
17 maja 2010, 14:11
przez Grzyby
Ile płaciłeś za pompę?
Re: regeneracia wału

Napisane:
17 maja 2010, 17:49
przez Riki
Re: regeneracia wału

Napisane:
1 cze 2010, 23:37
przez regan79
Ale gość z tego CYPISA

tuning silnika CitD

Napisane:
23 cze 2010, 22:55
przez Enduro
ja tu z zapytaniem:
skoro turbo jest uniwersalne i nie ma ,jak widac na fotce, zmiennej geometrii,
to jak wyeliminujesz turbodziure?
to dość istotna sprawa co do sprawności (jezdnej) jednostki...
pozdr.
Enduro
Re: regeneracia wału

Napisane:
24 cze 2010, 13:28
przez Grzyby
Panowie, proszę o zaprzestanie karmienia fantasty (żeby nie napisać trola).
Temat skończy w koszu. Poza wynurzeniami o supermocach nic tu nie ma.