Witam.
Sporadycznie gdy mi się spieszy daje do wiwatu mojej szóstce.
Po przejechaniu ok 10 km cisnąć do deski i zmieniając biegi w zakresie 3,0 – 4,0 tys obr (silnik już rozgrzany) po zatrzymaniu czuję zapach oleju. Widocznych wycieków na pierwszy rzut oka nie widać, IC wymieniony jakiś rok temu. Gdy jeżdżę normalnie – spokojnie zapachu nie czuć.
co może być przyczyną? Od czego zacząć poszukiwania?
Zapach oleju po dynamicznej jeździe
Strona 1 z 1
Zdejmij od spodu plytę i popatrz dokładnie , skoro czujesz spalony olej musisz miec gdzies maly wyciek .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
olej kapie na katalizator, lub co mniej prawdopodobne sączy się z przewodu smarowania turbo,
ale kolega Jaksa dobrze tu tobie radzi..
pozdr.
E.
ale kolega Jaksa dobrze tu tobie radzi..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Cichyq napisał(a):Studzisz turbinę
Może na niej się olej smaży![]()
Pozdrawiam.
jak się tam olej mu smaży, to powinien powoli szukac innej tak na reserwe..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
zdejmowales pokrywe silnika i nie widzisz zeby gdzies rzucalo? moze jakas zapinka od turbo poluzowala sie i rzuca? jak nie widac od gory to niestety zapraszamy do kanaloweg leczenia
Wspolczuje wypinanie zapinek z oslony silnika 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
ostatnio miałem chwilę i zdjąłem osłonę silnika – sucho...
turbo chłodzę, a zapach czuć także przed wyłączeniem silnika...
Czekam na kolejny ciepły, wolny dzień i szukam dalej wg Waszych wskazówek.
turbo chłodzę, a zapach czuć także przed wyłączeniem silnika...
Czekam na kolejny ciepły, wolny dzień i szukam dalej wg Waszych wskazówek.
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
A ilosc plynu chlodzacego sprawdziles?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):A ilosc plynu chlodzacego sprawdziles?
Tak. Od ostatniej wymiany tj. przed zimą 2009 ubyło pół zbiorniczka wyrównawczego (ok 30-40 kkm)
Straszysz mnie uszczelką pod głowicą?
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Nie strasze zadna uszczelka – i nie w zbiorniczku (bo moze sie przytkac) – odkrec glowny korek – ten obok zbiorniczka i zerknij tam, tylko zrob to na zimnym silniku, bo jesli zrobisz na choc troche cieplym to Ci rzygnie na Ciebie plyn chlodzacy, wiec nie polecam.
Nie wiem, pewnie slepy trop, ale tak jakos mi przyszlo do łba. Jesli sie okaze, ze nie widac tam plynu, dolej tak, zeby bylo prawie pod korek i zobacz ile wlales. Nie powinno wejsc duzo, w zasadzie to prawie wcale.
Ale skoro CI ubywa ze zbiorniczka to prawie na pewno masz ok poziom. Tylko czemu ubywa? (specem nie jestem, ale chyba nie powinno za bardzo byc widac ubytkow... ale moze – w koncu nic nie jest perfekcyjnie szczelne, a szczegolnie w silniku)
PS. A Ty jestes pewien ze to smrodek palonego oleju, czy tylko tak Ci sie wydaje, a moze to byc cokolwiek rozgrzanego?
Nie wiem, pewnie slepy trop, ale tak jakos mi przyszlo do łba. Jesli sie okaze, ze nie widac tam plynu, dolej tak, zeby bylo prawie pod korek i zobacz ile wlales. Nie powinno wejsc duzo, w zasadzie to prawie wcale.
Ale skoro CI ubywa ze zbiorniczka to prawie na pewno masz ok poziom. Tylko czemu ubywa? (specem nie jestem, ale chyba nie powinno za bardzo byc widac ubytkow... ale moze – w koncu nic nie jest perfekcyjnie szczelne, a szczegolnie w silniku)
PS. A Ty jestes pewien ze to smrodek palonego oleju, czy tylko tak Ci sie wydaje, a moze to byc cokolwiek rozgrzanego?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6