Czym grozi zbyt wysoki poziom oleju

Postprzez AlbatrosGrodno » 14 sty 2010, 21:53

Panowie..tak jak w temacie..podczas "róznych" prac (wymiana rozrządu,filtrów i takie takie)..postanowiłem wymienić olej.Jako że robił mi to Serwis Data Auto Tychy,myślałem że sprawdzanie stanu oleju na bagnecie po wymianie nie będzie konieczne.Zdziwiłem się gdy po przejechaniu już 1000km zauważyłem że stan na bagnecie jest powyżej MAX jakie 0,5cm.Czym to może grozić
pS: Dziś zauważyłem na dodatek trochę "podoliwiony" przewód gumowy przy zaworze EGR,nie wiem od czego on jest ale boję się że zbyt duże ciśnienie oleju mogło mi wyrobić jakieś szkody w silniku :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez optinet » 14 sty 2010, 22:40

AlbatrosGrodno napisał(a):Panowie..tak jak w temacie..podczas "róznych" prac (wymiana rozrządu,filtrów i takie takie)..postanowiłem wymienić olej.Jako że robił mi to Serwis Data Auto Tychy,myślałem że sprawdzanie stanu oleju na bagnecie po wymianie nie będzie konieczne.Zdziwiłem się gdy po przejechaniu już 1000km zauważyłem że stan na bagnecie jest powyżej MAX jakie 0,5cm.Czym to może grozić
pS: Dziś zauważyłem na dodatek trochę "podoliwiony" przewód gumowy przy zaworze EGR,nie wiem od czego on jest ale boję się że zbyt duże ciśnienie oleju mogło mi wyrobić jakieś szkody w silniku :(

a zawory Ci regulowali ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 23:06

AlbatrosGrodno napisał(a):Czym to może grozić

Zniszczeniem glowicy silnika lub pomniejszymi uszkodzeniami walow korbowych, panewek tudziez innych czesci bez ktorych za wiele nie pojezdzisz. Generalnie grozi _katastrofa_. Wymien olej na ten tychmiast.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 14 sty 2010, 23:17

AlbatrosGrodno napisał(a):powyżej MAX jakie 0,5cm.Czym to może grozić
Niczemu , jak bys miał 3 stany ( ok 12 litrow ) moze byc nie ciekawie .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 14 sty 2010, 23:18

AlbatrosGrodno napisał(a):zauważyłem że stan na bagnecie jest powyżej MAX jakie 0,5cm.Czym to może grozić(

jesli po odstanej nocy, jest rzeczywiscie tylko 5mm, to nie powinnbyc problemu, ale mimo to, dla pewnosci polecam usunac ten nadmiar,
ktory moze miec spory wplyw na defekt silnika.
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 14 sty 2010, 23:21

Enduro napisał(a):ale mimo to, dla pewnosci polecam usunac ten nadmiar,
ktory moze miec spory wplyw na defekt silnika.
Słucham , o jakich defektach myslisz bo dla mnie to troche smieszne <lol> tylko nie pisz ze uszczelniacze wywali ...5 mm to jakies 2-3 setki ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mckoper » 14 sty 2010, 23:54

AlbatrosGrodno proszę o zapoznanie się z wątkiem:

Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.

Zwłaszcza z punktem #2 – jak pisać poprawnie na forum (hint temat), w przeciwnym wypadku –> kosz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez AlbatrosGrodno » 15 sty 2010, 08:07

Uf...właśnie wróciłem z nocki..i od razu do kompa aby się uspokoić.Dziś jak wstane:O zrobie zdjęcie tego przewodu co się tak dziwnie pokrył olejem zaraz przy głowicy.Temat też zmienie..ale to dopiero popołudniu:/
Dobranoc Wam.
ps: zawory regulowali,ale nie wymienili podkładek, na dodatek wlali mi syf o nazwie Castrol:/Przecie to nie VWszrot!!Brak słów..
... a swoją drogą poszukuję dobrych fachowców do mojego silnika na śląsku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez kobyll » 15 sty 2010, 11:33

Jaksa napisał(a):Enduro napisał:
ale mimo to, dla pewnosci polecam usunac ten nadmiar,
ktory moze miec spory wplyw na defekt silnika.
Słucham , o jakich defektach myslisz bo dla mnie to troche smieszne łoł tylko nie pisz ze uszczelniacze wywali ...5 mm to jakies 2-3 setki ?

Potwierdzam, to że od 3-5mm popsuję się silnik <lol>.

AlbatrosGrodno napisał(a):ps: zawory regulowali,ale nie wymienili podkładek, na dodatek wlali mi syf o nazwie Castrol:/Przecie to nie VWszrot!!Brak słów..

Mogli wymienić podkładki, tak dla pewności. Castrol zależy jaki...Ja używam Castrol EDGE TurboDiesel 5w40 i nie narzekam (zero ubytków, dymienia, stukania itp.). Nigdy nie kupujcie olejów w marketach, najlepiej sklepy motoryzacyjne, warsztaty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Paweł Mo » 15 sty 2010, 13:59

Jaksa napisał(a):
Enduro napisał(a):ale mimo to, dla pewnosci polecam usunac ten nadmiar,
ktory moze miec spory wplyw na defekt silnika.
Słucham , o jakich defektach myslisz bo dla mnie to troche smieszne <lol> tylko nie pisz ze uszczelniacze wywali ...5 mm to jakies 2-3 setki ?

<spoko> Popieram, ja też miałem z 5 mm ponad stan. Zrobiłem 10 tys. km, z czego 5 tys. po autostradach w Niemczech i Francji, z nogą bez przerwy na gazie i nic nie ubyło, nic nie wywaliło, nie puściło itd. Więc nie wydaje mi się żeby mogło to coś popsuć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Jaksa » 15 sty 2010, 14:01

No własnie ..... nie popadajcie w paranoje .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 15 sty 2010, 14:22

Jaksa napisał(a):
Enduro napisał(a):ale mimo to, dla pewnosci polecam usunac ten nadmiar, ktory moze miec spory wplyw na defekt silnika.
Słucham , o jakich defektach myslisz bo dla mnie to troche smieszne <lol> tylko nie pisz ze uszczelniacze wywali ...5 mm to jakies 2-3 setki ?

sprawa jest prosta!
polecam tak dla PEWNOSCI nie jezdzenia na zbyt wysokim poziomie oleju w silniku, nawet jesli jest to kilka setek
a to z tego powodu, ze:
jesli dojdzie do jakiegokolwiek uszkodzenia silnika,
co jest tu generalnie maloprawdopodobe, to wlasciciel auta moze miec roszczenia do kazdego, kto jednoznacznie wypowie sie, ze nie ma ryzyka!
Tobie tez to odradzam i jednoczescie mocno wątpie, że potwierdzisz brak takiego zagrozenie pisemnie...
dlatego w taki sposób skwitowałem jego zapytanie,
choć przyznam osobiście, że sam bym ten nadmiar oleju olał....
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 15 sty 2010, 14:39

Enduro napisał(a):choć przyznam osobiście, że sam bym ten nadmiar oleju olał....
No własnie <lol> ja tez , nawet w tej chwili mam troche za duzo ( przelałem ze 2 mm )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 15 sty 2010, 17:56

AlbatrosGrodno napisał(a):poszukuję dobrych fachowców do mojego silnika na śląsku.

Maxkls z tego forum. Link do strony w moim podpisie, MazVagTech. Polecam, perfekcyjna opieka, nic dodac nic ujac, ceny bardziej niz przystepne.

Jaksa napisał(a):nie popadajcie w paranoje .

A co bys powiedzial, gdybys to Ty byl pracownikiem Mazdy a samochod na gwarancji rozbieglby sie przez 5 mm oleju za duzo, uznalbys czy splawil goscia na drzewo? :P

Bo ja wiem co by taka Mazda powiedziala... To nie paranoja, to dbalosc o nie dokladanie do interesu handlarzy silnikami. Po cos tego MAXa zrobili. Poza tym wiemy doskonale wszyscy na forum, ze olej potrafi bardzo wolno przybywac, jak tez bardzo skakac raz w gore raz w dol – jesli dolozysz do tego skok centymetrowy w ciagu dwoch dni, bedziesz mial 15mm a nie 5. A w dwa dni 25mm.

Daj gwarancje na swoje slowa.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 15 sty 2010, 18:47

Paweł M. napisał(a):Popieram, ja też miałem z 5 mm ponad stan. Zrobiłem 10 tys. km... z nogą bez przerwy na gazie i nic nie ubyło, nic nie wywaliło, nie puściło itd. Więc nie wydaje mi się żeby mogło to coś popsuć.

ale nikomu pewnie nie dasz na pismie (notarialnie)
ze bierzesz kpl. odpowiedzialnosc za zbyt wysoki stan oleju w silniku!
i jeszcze dochodzi takowe pytanie:
bo jesli 5 mm jest okay, a czy 8mm tez?
a jak ktos tylko o jeden lub 2 mm przekroczy te 8 mm..to co?!
to gdzie zaczyna sie robic to problemem?
chyba rozumiesz moje intencje?
osobiscie chce, aby nikt nie psioczyl przynajmniej na mnie i moje dorady,
jesli cos mu sie [tiiit]...! absolutnie!
a z powodu wysokich kosztow naprawczych polecam "dmuchac na zimne"
co/ kto potem zrobi, jest mi obojęte..
pdr.
Enduro
Ostatnio edytowano 15 sty 2010, 22:27 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez AlbatrosGrodno » 15 sty 2010, 20:09

Obrazek
oto w tym miejscu "wypśtykneło" trochę świeżego oleju..tak jakby obejma na przewodzie puściła :(
od czego ona jest?
kurde..cały silnik był czysty jak pieprz jak go kupiłem..ale te ciecie musiały coś spartolić !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez Jaksa » 15 sty 2010, 20:47

krzych napisał(a):samochod na gwarancji rozbieglby sie przez 5 mm oleju za duzo
Akurat w tym przypadku wypisujesz bzdury , te 5 mm w ogole nie ma wplywu na to co napisałes rozmawiamy o silniku DiTD ( dla przypomnienia , dodam ze ten silnik rozbiega sie dopiero gdy ma ok 12 litrow w misce – ile to milimetrów ? )
krzych napisał(a):Bo ja wiem co by taka Mazda powiedziala
No napisz bo nie wiem .
AlbatrosGrodno napisał(a):oto w tym miejscu "wypśtykneło" trochę świeżego oleju..tak jakby obejma na przewodzie puściła
Rura dolotowa , albo puszczaja uszczelki wtrysków albo turbo....napewno nie przez te 2 mm wyzej oleju .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez AlbatrosGrodno » 15 sty 2010, 20:48

Więc..pytanie..co zrobić czyt naprawić aby było dobrze..sprawdzic??
Być może to uszczelki..bo te ciecie tego nie wymienili !Ale by puściły już po 1000km?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez Jaksa » 15 sty 2010, 20:55

Napisze PW
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 15 sty 2010, 20:56

Jaksa napisał(a):Akurat w tym przypadku wypisujesz bzdury

No ok, to przepraszam ;P :) Mnie tam przeraza w CITD nawet i milimetr, ale skoro w DITD to nie problem to juz nic nie mowie (nie mam pojecia ile cm te 12L wiecej by wygenerowalo).

Jaksa napisał(a):No napisz bo nie wiem .

No przeciez sam mi cytowales... (wprawdzie przypadek CITD, ale jakos nie spodziewam sie innej reakcji w DITD)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6