Problemy z odpaleniem podczas mrozów – czyżby akumulator?

Postprzez koluk » 22 gru 2009, 17:38

Więc tak:
Od czasu kiedy pojawiły się mrozy miałem problemy z porannym zapaleniem Madzi. Kilka nocy z rzędu ładowałem akumulator by rano go podpinać i pełnym nadziei słyszeć charakterystyczne dieslowskie rege,rege,rege,rege...
No i niestety, pomagały tylko kable rozruchowe i inny samochód.
W końcu z pomocą innych kierowców z rodzinki zdecydowałem o zakupie nowego akumulatora. Wybór padł na BOSCH Silver S4 95Ah/830A. W tym samym dniu go zakupiłem i wsadziłem pod maskę.
Dzisiaj rano (było już cieplej niż ostatnio – 0st.C) znowu spróbowałem i ... udało się dopiero za drugim razem przy 11 obrocie rozrusznika. :(
Czy to normalne?
Myślałem, że nowy akumulator załatwi sprawę, nie chce myśleć co byłoby przy -15st.C. jak ostatnio).
Wody w filtrze paliwa nie mam, jeżdze tylko na BP Ultimate a ostatnio nawet zalałem Forte... Filtr paliwa wymieniałem rok temu (czyli jakies 20tys. km) – (w instrukcji zalecana wymiana co 60tys. km).
Co może być przyczyną takiego stanu?

P.S.
Sorry za przydługiego posta.
Ostatnio edytowano 7 sty 2010, 22:45 przez koluk, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 11:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez rafallg » 22 gru 2009, 19:00

jezeli sa swiece zarowe to trzeba sprawdzic czy grzeja niestety wiele nie pomoge ja trzymam sie benzynki i takie problemy sa mi obce :D diselek fajnie ciagnie i troche mniej pali ale ilosc usterek opisanych na forum przytlacza lepiej kilka zl wiecej na setke ale za to swiety spokoj ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2007, 12:13
Posty: 67
Auto: Mazda CX-7 2,3 07 r.
bylo 323f 1,8 (97r),6 2,0 (02r) benzin :)

Postprzez Mazd Max » 22 gru 2009, 19:12

Spróbuj 2-3 razy rozgrzać świece przed rozruchem i dopiero odpalić. Ja miałem to samo...znaczy się kończą się chyba świece :|
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 10:47
Posty: 1927 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Postprzez koluk » 22 gru 2009, 19:37

sprobuje jutro rano tak jak mowi Mazd Max, dodatkowo odpompuje dla pewności opary z filtra i zobaczymy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 11:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez Enduro » 22 gru 2009, 20:47

Mazd Max napisał(a):Spróbuj 2-3 razy rozgrzać świece przed rozruchem i dopiero odpalić. Ja miałem to samo...znaczy się kończą się chyba świece :|

normalnie jedno zagrzanie i obkrecenie walu powinno spowodowac zapalenie silnika
a jesli tak nie jest, to cos nie jest tak..
sprawdz czy wszystkie swiece sie rozgrzewaja do czerwonego koloru
(po wykreceniu!)
pzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafallg » 22 gru 2009, 22:23

jednak cos tam wiem skoro chlopaki ida w tym kierunku :]
powodzenia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2007, 12:13
Posty: 67
Auto: Mazda CX-7 2,3 07 r.
bylo 323f 1,8 (97r),6 2,0 (02r) benzin :)

Postprzez koval888 » 4 sty 2010, 23:41

witam... podczepię się do tego tematu z pytaniem... kupiłem 2 miesiące temu nowy akumulator boscha s4 95Ah do mojej szóstki i kilka dni temu po powrocie ze świąt akumulator był "dętka" całkowicie rozładowany, czy to możliwe, że przy temperaturze w nocy -8 -10C i postoju trwającego 12 dni bez rozruchu mógł mi sie rozładować akumulator?...czy raczej powinienem go reklamować? W trakcie normalnego użytkowania jest jak żyleta, ale ten pierwszy raz mnie zawiódł :(
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 11:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez Prezzi » 5 sty 2010, 01:00

12 dni na mrozie i sie dziwisz ze nie wytrzymal ? :D nie jestem specem elektryko-nikiem :P ale chyba nie mial szans przezyc ..
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 11:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez krzych » 5 sty 2010, 01:18

Prezzi napisał(a):12 dni na mrozie i sie dziwisz ze nie wytrzymal ? :D nie jestem specem elektryko-nikiem :P ale chyba nie mial szans przezyc ..

Nowka sztuka powinna chyba wytrzymac?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 5 sty 2010, 08:15

Oczywiście że powinien trzymać.
Pytanie czy problem jest po stronie akumulatora czy po stronie elektryki auta (coś ciągnie za dużo prądu)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pawko_6 » 5 sty 2010, 08:25

koval888 napisał(a):kupiłem 2 miesiące temu nowy akumulator boscha s4 95Ah

Olbrzymia pojemność. Jeżeli pokonujesz krótkie odcinki, nie będzie w pełni naładowany i przy długim postoju na mrozie mógł zawieźć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Grzyby » 5 sty 2010, 08:31

Pawko_6 napisał(a):Olbrzymia pojemność

Rzekłbym – zgodna z wytycznymi skośnookich inzynierów.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez koval888 » 5 sty 2010, 11:38

dzięki za odzew, raczej powinien być naładowany bo tuż przed postojem zrobiłem 260km drogi na lotnisko...wkrótce mam kilkudniowy postój na mrozie to przekonam się jeszcze raz.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 11:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez Enduro » 5 sty 2010, 13:15

koval888 napisał(a):czy raczej powinienem go reklamować? W trakcie normalnego użytkowania jest jak żyleta, ale ten pierwszy raz mnie zawiódł :(

mozna akumulator w profesjonalnej firmie odp. urzadzeniem sprawdzic
tzn. jego sprawnosc w %
i nie ma to nic wspolnego z napieciem i pojemnoscia...
miernik pokazuje, na ile jest on sprawny,a optymalny wymiar to ok. 99%-100%!
a u ciebie powinienes sprawdzic czy nie masz np. za duzego poboru pradu w stanie spoczynku, np. przez dodatkowy alarm itp..
i to wiele wyjasni!
ponadto akumulator w jezdzie miejskiej raczej sie nie laduje...
pozdr.

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 5 sty 2010, 13:19

Enduro napisał(a):akumulator w jezdzie miejskiej raczej sie nie laduje

Odważne stwierdzenie. Rozumiem że jakieś wsparcie posiadasz? :)
Jak myślisz, gdyby się nie ładował to ile dni można byłoby jeździć po mieście (a sporo aut jest tak eksploatowanych).
Jako fenomen można w takim razie określić kilkuletnią żywotność akumulatorów w autach używanych tylko w mieście :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 5 sty 2010, 13:36

Grzyby napisał(a):
Enduro napisał(a):akumulator w jezdzie miejskiej raczej sie nie laduje

Odważne stwierdzenie. Rozumiem że jakieś wsparcie posiadasz? :)
Jak myślisz, gdyby się nie ładował to ile dni można byłoby jeździć po mieście (a sporo aut jest tak eksploatowanych).
Jako fenomen można w takim razie określić kilkuletnią żywotność akumulatorów w autach używanych tylko w mieście :)

sorry, moje przeoczenie!
mialo byc:
akumulator w jezdzie miejskie, sie nie doladowuje do pelna,
a tylko w tym stanie, jego z uzycie jest najmniejsze...
i aby sie przekonac, mozna podlaczyc ladowarke i sprawdzic pobor pradu, bo tylko w pelni naladowany, nie pobiera pradu..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Maciej Loret » 5 sty 2010, 13:41

Grzyby napisał(a):
Enduro napisał(a):akumulator w jezdzie miejskiej raczej sie nie laduje

Odważne stwierdzenie. Rozumiem że jakieś wsparcie posiadasz? :)


Raczej nie... ;)

Grzyby napisał(a):Jak myślisz, gdyby się nie ładował to ile dni można byłoby jeździć po mieście (a sporo aut jest tak eksploatowanych).
Jako fenomen można w takim razie określić kilkuletnią żywotność akumulatorów w autach używanych tylko w mieście :)


Ja jeżdżę generalnie tylko w trasy albo tylko po mieście. Zwykle około 2-3 miesiące po mieście, a potem kilkaset kilometrów trasy. Jeżdżę na tyle "dużo", że pełny bak wystarcza na równo miesiąc. A akumulator mam po poprzednim użytkowniku od 2,5 roku. Gdyby akumulator nie był doładowywany podczas jazdy miejskiej, to bym chyba częściej niż co roku musiał kupować nowy... :)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Karwoś » 5 sty 2010, 23:02

Ja w Lancerze mam orginalny akumulator – chyba 60Ah – ma już 5 lat – podczas odpalania napiecie spada do 6-7 V(w nowym powinno spadać nie bardziej niż do 10V). Samochód stoi pod chmurką – w suwałkach przy ostatnich mrozach czesto stoi od piątku do poniedzialku i przy -18 odpala z pierwszego (światla przy zapaleniu są włączone, radio gra a i czasami szyba [jaka?] ciągnie prąd podczas rozruchu) – nie wiem czy to szczescie ale w swoim życiu tylko 2 razy nie zagadal – 2 lata temu jak stal 2 miesiące w garażu z aktywnym alarmem (A że jest powiadomienie radiowe to proądu troche ciągnie). Wydaje mi się że akumulator nowy nie ma prawa się rozładować po kilku dniach na mrozie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Jaksa » 5 sty 2010, 23:38

Enduro napisał(a):ponadto akumulator w jezdzie miejskiej raczej sie nie laduje...
Czyli moj powinien juz umrzec ? Jezdzę tylko po miescie :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 5 sty 2010, 23:55

Jaksa napisał(a):
Enduro napisał(a):ponadto akumulator w jezdzie miejskiej raczej sie nie laduje...
Czyli moj powinien juz umrzec ? Jezdzę tylko po miescie :)

na to wplywa tez wiele innych czynnikow....
sprawdz jego sprawnosc, to sie przekonasz,
ile jeszcze moze...
E.
Ostatnio edytowano 6 sty 2010, 00:07 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6