Strona 1 z 3

Odpala ale po minucie gaśnie.

PostNapisane: 17 gru 2009, 12:17
przez przemek_w
Przed chwilą sam udzielałem rad w innym wątku a już sam potrzebuje.
Rano auto z garażu wyjechało i wszystko OK. Postał 4 godziny na mrozie -10 i teraz chciałem gdzieś jechać. Odpalam auto i chodzi przez ok minutę i gaśnie. Po zgaśnieciu odczekam z minutę i bez problemu pali. Jak od razu to się musi nakręcić. Paliwa nie mam za dużo ale ledwie się rezerwa zapaliła. Filtr paliwa i SCV wymieniany w czerwcu i przejechane na nich 11 tysięcy km. Sitko w zbiorniku oglądałem tydzień temu – było OK.

Zaraz pojadę zakupić filtr paliwa. 5 litrów świeżej ropy i może uda mi się znaleźć Skydd Black Arrow.

Jeszcze jakieś sugestie?

PostNapisane: 17 gru 2009, 16:24
przez Majek-m6
W[b]itam! Mam ten sam problem ale z tego co udało mi sie ustalic to niestety zle paliwo poprostu przymarzło. Wstawiłem auto do garażu zakupiłem świeżego paliwa i dodatek do diesla no i zobaczymy[/b]

PostNapisane: 17 gru 2009, 18:05
przez Enduro
albo SCV szwankuje..
E.

PostNapisane: 17 gru 2009, 18:29
przez przemek_w
Wymieniłem filtr i postał w ciepłym to odpalił. Mam rezerwę więc zaleje do pełna na statoil paliwa GOLD – niby zimowe. I zobaczymy jutro. Bo noc spędzie w garażu ale w robocie będzie marzł. Swoją droga to trochę dziwne bo zawsze lałem na orlenie. Nigdy na innej stacji.
SCV jak wcześniej napisałem wymieniłem pół roku temu. Mam nadzieję, że na razie nie będę musiał ponownie wymieniać.

PostNapisane: 17 gru 2009, 19:25
przez Enduro
przemek_w napisał(a):Wymieniłem filtr i postał w ciepłym to odpalił. Mam rezerwę więc zaleje do pełna na statoil paliwa GOLD – niby zimowe.

znana jest nam reklama z "niby-prawie":
Presleyem czy z "niby-prawie" orlem itp
dla mnie, to paliwo to: syf..
najlepiej jesli jest go w zbiorniku niewiele, to go wypomuj
i nalej nowego, oby lepszego!
chyba, ze dotaknujesz sporo tego dobrego,aby zmniejszyc % zawartosc wody...,
ale to nie jest idealne zrozwiazanie, bo ta woda nie odparuje ani nie zniknie..
mozesz tez dolac odpowiednich plynow zimowych polepszajacych odpornosc na wytracanie parafiny i robienie sie z ON tzw."kaszki"
P.s.
masz w aucie podgrzewacz filtra paliwa?
pzdr.
E.

PostNapisane: 17 gru 2009, 19:47
przez przemek_w
Piszesz oby lepszego. Wychodzi na to, że to zwykła loteria. Zawsze lałem zwykły ON z orlenu. Zawsze leje do pełna. Teraz chcę dla odmiany zalać statoil i dolać STP póki nie zamówie Skydd black arrow z allegro.
Mam rezerwę więc lejąc do pełna ten szajs powinien się wymieszać.

Jeśli chodzi o podgrzewacz filtra. To mój zestaw różni się od tego na zdjęciu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0 tym że brakuje tego wystającego elementu na lewo od pompki (2 zdjęcie). To jest podgrzewacz?

PostNapisane: 17 gru 2009, 19:58
przez Riki
Enduro napisał(a):dla mnie, to paliwo to: syf..


Robert, why? ;)

Czasem zaleje od święta.. gdzieś w trasie i nigdy nie miałem problemu.

PostNapisane: 17 gru 2009, 22:07
przez Jaksa
Enduro napisał(a):dla mnie, to paliwo to: syf..
Dla mnie tez , nie tankuje w ogole na Orlenie
przemek_w napisał(a):Skydd black arrow
Dobry wybór , własnie wlałem do swojego diesla ( dostepny jest na BP i Orlen przynajmniej w Warszawie )

PostNapisane: 17 gru 2009, 22:30
przez vqsoft
jaki koszt tego diesel black arrow?

PostNapisane: 17 gru 2009, 22:42
przez Jaksa
Litrowy 40 zł ( na 1000 l ropy )

PostNapisane: 17 gru 2009, 23:13
przez Enduro
Riki napisał(a):
Enduro napisał(a):dla mnie, to paliwo to: syf..


Robert, why? ;)

Czasem zaleje od święta.. gdzieś w trasie i nigdy nie miałem problemu.

ok!
ale ja mam na mysli jego zawartosc zbiornika (paliwo)
nie prodkukt czy siec sprzedazy...
bo wg. mnie trafil na kiepski towar!
P.S.
sam tez tankuje na Orlenie verve lub na Neste normala.....
ale przyzam, ze zawsze zatrzymuje rachunki, aby mozna potem zglosic roszczenia, gdyby okazalo sie, ze zawartosc paliwa jest mniejsza niz innych komponentow...
znam taki przypadek.....ale "w benzynie"–> oddali kase za paliwo i kpl. naprawe!!!!

pozdr.
E.

PostNapisane: 18 gru 2009, 08:51
przez przemek_w
To jest mój filtr, a w zasadzie pompka:
Obrazek
Porównując do zdjęcia o którym pisałem wcześniej wychodzi na to, że podgrzewacza nie mam?
A czym jest to cudo z kablami, które wkręca się od dołu w filtr?

Zamówiłem Forte które chcę wlewać co 10K km – właśnie przyszła pora. Czy można mieszać je ze Skydd Black Arrow?

PostNapisane: 18 gru 2009, 11:44
przez Enduro
nie ma podgrzewacza!
E.

PostNapisane: 18 gru 2009, 12:14
przez Jaksa
Enduro napisał(a):nie ma podgrzewacza
Paliwo a dokładnie prafina gdy marznie zatyka przewody paliwowe ( grzałka w filtrze tutaj nic nie poradzi )

PostNapisane: 18 gru 2009, 13:16
przez diavollo
Powiedzcie mi bo dzisiaj przyszedł mrozik -15. Nigdy nie mialem problemu z odpaleniem. A dzisiaj zonk . z 10 razy grzałem świece i krecilem ok 2 sek i nic, dopiero za 11 zaskoczyl. Recznie pompką próbowałem go zalec ale tez nie dalo to rezultatu.
Bylo tak ze ial chęć ale mimo to nie dał rady.
Paliwo? BP Ultimate
SCV wymeniany dawno temu.
W poprzednią zimę nie było żadnego problemu nawet przy minus 20
Jakies sugestie?

PostNapisane: 18 gru 2009, 14:00
przez MAZVAGTECH
przemek_w napisał(a):A czym jest to cudo z kablami, które wkręca się od dołu w filtr?

Czujnik poziomu wody we filtrze
diavollo napisał(a):Jakies sugestie?
Sprawdzic swiece zarowe

PostNapisane: 18 gru 2009, 14:06
przez przemek_w
maxkls napisał(a):
przemek_w napisał(a):A czym jest to cudo z kablami, które wkręca się od dołu w filtr?

Czujnik poziomu wody we filtrze


Czy on da mi jakiś sygnał czy tylko komp to dostaje? I jak ewentualnie spuścić tę wodę?

PostNapisane: 18 gru 2009, 15:12
przez lech.b
A właśnie odnośnie czujnika poziomu wody w filtrze: Czy muszę wypompować wodę w momecnie kiedy po włożeniu kluczyków pali się ten czujnik, czy dopiero wówczas kiedy podczas pracy silnika? W ASO w Gdansku powiedziano mi że dopiero podczas pracy silnika.

PostNapisane: 18 gru 2009, 15:26
przez Grzyby
Dobrze powiedziano.

PostNapisane: 18 gru 2009, 15:55
przez Enduro
nawet bez sygnalu na desce mozna odpuscic zgromadzona wode we filtrze
a i wg. mnie, nie musi przy tym chodzic silnik, bo niby po co?
pzdr,
E.