Strona 1 z 2

Przedzimowe prace ´przygotowawczo/zapobiegawcze´

PostNapisane: 9 gru 2009, 14:22
przez Enduro
idzie zima i sezon grzewczy!
i jak co roku zaskakuje drogowcow i inne sluzby..
polecem tu wszystkim,
aby spuscili wode z filtra paliwa!

nie sposob tu nie wspomniec o filtrze paliwa i moze sitku w zbiorniku,
a przed kazdy, kto ma auto po znaczniejszym przebiegu (np. pow 100tkm)
i tych czynnosci jeszcze nie robil, stoi widmo przymusowego robienie tego, jak temperatury mocno spadna poniez zera.
a jak solidnie przymrozi, to moze byc problem!
pozdr.
Enduro

Temat poprawiony / Myjk

PostNapisane: 9 gru 2009, 15:07
przez lech.b
Mam pytanie: Kiedy zapalony wskaźnik wody w filtrze paliwa pokazuje, że rzeczywiście trzeba ją wypompować? Czy kiedy pali się przy przekręconym kluczyku? Czy dopiero wtedy kiedy pali się przy pracującym silniku?

PostNapisane: 9 gru 2009, 15:38
przez Riki
Filtr paliwa radzę wymienić.... raz na 30tys.km lub rok (w zależności co pierwsze nastąpi) – ja wymieniam przed każdą zimą i przy największych mrozach diesle zapalały mi bez problemu.

PostNapisane: 9 gru 2009, 19:36
przez konik_kr
Riki napisał(a):Filtr paliwa radzę wymienić.... raz na 30tys.km lub rok (w zależności co pierwsze nastąpi) – ja wymieniam przed każdą zimą i przy największych mrozach diesle zapalały mi bez problemu.


A ja tam wymieniam przy każdej wymianie oleju i filtrów czyli co 20 tys km lub rok.

polecam jak ktoś jeszcze nie wymieniał po kilku latach płynu hamulcowego to niech se go wymieni bo jak zamarznie to mu przewód rozsadzi.
a zarazem sobie sprawdzić zamarzanie płynu chłodniczego zawsze idzie dolać koncentratu żeby zwiększyć temperaturę.
sprawdzenie stanu wycieraczek szyby ja to wymieniam co najmniej raz na sezon.
sprawdzi sobie stan karoserii szczególnie przy tylnych nadkolach na łączeniu z progiem ja miałem tam odpryśnięty lakier i rdza sie pojawiła – drobne poprawki lakiernicze i potem konserwacja do podwozi bo sól to zabójstwo na naszych autek.

PostNapisane: 9 gru 2009, 20:16
przez thomass
Riki napisał(a):Filtr paliwa radzę wymienić.... raz na 30tys.km

przepisowo wystarczy co 60 tys.w zpelnosci.chyba ze leje sie ropke zza wschodniej granicy :)co do nadkoli to tu jest slaba strona tych aut.wlasnie robilem obie strony.[nie ma plasykow]radze dobrac i zalozyc problem z glowy.ja jeszcze nie zalozylem tylko nakleilem od srodka konserwacji 3 razy.zime powinno przetrwac.powodzenia. <jupi>

PostNapisane: 9 gru 2009, 21:45
przez thermalfake
Zgadzam się z Riki'm, filtr lepiej wymieniać częściej, tym bardziej jeśli wkłada się tanie zamienniki.
Ja nie jestem zawsze pewny nawet naszego oleju napędowego.
Obowiązkowo dopisałbym sprawdzenie stanu akumulatora.

PostNapisane: 9 gru 2009, 22:09
przez thomass
przede wszystkim trzeba sprawdzic swiece zarowe.u mnie ani jedna nie grzeje :(

PostNapisane: 9 gru 2009, 22:11
przez Neonixos666
a u mnie glancuś choć przymierzam się do zmiany akumy bo coś mi się zdaje że jeszcze nie była wymieniana a nie chce mieć niespodzianki w mrozek. No i filtr muszę zmienić bo też nie wiem kto i kiedy zmieniał.

PostNapisane: 9 gru 2009, 22:35
przez vqsoft
thermalfake napisał(a):Zgadzam się z Riki'm, filtr lepiej wymieniać częściej, tym bardziej jeśli wkłada się tanie zamienniki.
Ja nie jestem zawsze pewny nawet naszego oleju napędowego.
Obowiązkowo dopisałbym sprawdzenie stanu akumulatora.

heh do 3jki takie cudo zamiennik kolo 150 pln
wiec nie takie tanie :)

PostNapisane: 9 gru 2009, 23:42
przez Jaksa
vqsoft napisał(a): do 3jki takie cudo zamiennik kolo 150 pln
lepiej wydac 150 zł i jezdzic niz wydac 200 zł na holownika + te 150 i wymiane za filtr , jak bys nie liczyl zawsze w plecy . Mam znajomego ktory twierdzi ze zima taniej jezdzic autobusem <lol> jak stanie to wsiada do drugiego <lol>

PostNapisane: 10 gru 2009, 01:14
przez krzych
Jaksa napisał(a):zima taniej jezdzic autobusem

Assistance ;P

Jaksa napisał(a):jak stanie

W tramwaju 60% czasu to postoj, w autobusie wiecej, bo korki ma :P

PostNapisane: 10 gru 2009, 08:17
przez vqsoft
Jaksa napisał(a):
vqsoft napisał(a): do 3jki takie cudo zamiennik kolo 150 pln
lepiej wydac 150 zł i jezdzic niz wydac 200 zł na holownika + te 150 i wymiane za filtr , jak bys nie liczyl zawsze w plecy . Mam znajomego ktory twierdzi ze zima taniej jezdzic autobusem <lol> jak stanie to wsiada do drugiego <lol>


pewno ze lepiej wydać 150 raz przed zima
ale nie co 20 kkm ;) jak ktoś sugerował czy przy każdej zmianie oleju. :)

PostNapisane: 10 gru 2009, 10:34
przez JohnnyB
thomass napisał(a):co do nadkoli to tu jest slaba strona tych aut.wlasnie robilem obie strony.[nie ma plasykow]radze dobrac i zalozyc problem z glowy.<jupi>


Hej,
Chodzi o nadkola plastikowe ?
czy może tzw. zakola na ranty ?
Co do zakoli to średnio polecam, naprawdę trzeba je dobrze założyć i idealnie uszczelnić, nie rzadko zdarza się że ktoś zrobi to źle i wilgoć dostaje się miedzy zakole a ranty i w tedy to kaplica, przeważnie kończy się cięciem błotnika,
Ja teraz kupiłem folię na progi, ranty niedawno oczyszczałem i malowałem, wiec teraz okleję je folią, i przynajmniej kamienie nie będą mi robić spustoszenia z lakierem.

Pozdrawiam,
M,

A co do filtra paliwa wymieniam zawsze przy wymianie pozostałych czyli co 10-11 kkm, w sumie filtr kosztuje mnie 55 PLN więc wydatek żaden, a ostatnio jak wymieniałem w BMW kolegi , co również wymienia co 10 to w filtrze mnóstwo syfu, jakiegoś brokatu itp.
Więc nie zaszkodzi, koszt w sumie żaden. a pracy w sumie też nie więcej, bo jak olej ścieka to w międzyczasie zmieniam filtr.

PostNapisane: 10 gru 2009, 12:08
przez Enduro
JohnnyB napisał(a):......a ostatnio jak wymieniałem w BMW kolegi , co również wymienia co 10 to w filtrze mnóstwo syfu, jakiegoś brokatu itp.....

to niech kolega zacznie szukac pompy wtryskowej,
bo ten "brokat" to z przytartej lub zacierajacej sie pompy wtryskowej,
ktory w najgorszym wypadku zatka wszystkie wtryski!
trzymam za niego i jego kase kciuki!
pozdr.
E.

PostNapisane: 10 gru 2009, 13:23
przez kolo.z.b
Witam chciałem zapytać czy ten zestaw na zimę do diesla jest dobry i czy opłaca się go kupić: http://www.autokosmetyki.pl/praktyczny_ ... ,p990.html

PostNapisane: 10 gru 2009, 15:15
przez JohnnyB
Enduro napisał(a):to niech kolega zacznie szukac pompy wtryskowej,
bo ten "brokat" to z przytartej lub zacierajacej sie pompy wtryskowej,
ktory w najgorszym wypadku zatka wszystkie wtryski!
trzymam za niego i jego kase kciuki!
pozdr.
E.


Dzięki za info, ale mówisz poważnie ?
nie da się w tym temacie nic zrobić, to znaczy czy jakaś regeneracja wchodzi w gre ?
czy jakieś czyszczenie układu wtryskiwaczy robione regularnie moze coś w tym temacie pomóc ?
I podstawowe pytanie czy w ogóle jest sens ?

A tak w ogóle czy filtr paliwa nie powinien tego wszystkiego wylapać ?

PostNapisane: 10 gru 2009, 15:19
przez Grzyby
JohnnyB napisał(a):A tak w ogóle czy filtr paliwa nie powinien tego wszystkiego wylapać ?

Jak jest przed pompą to łapie tylko co co wraca z wtryskiwaczy :)

PostNapisane: 10 gru 2009, 15:29
przez JohnnyB
no fakt ja pomyślałem o pompie paliwowej, a nie wtryskowej <glupek2>
czyli lipa
będe musiał pogadać z kumplem <głaszcze>

PostNapisane: 10 gru 2009, 15:56
przez Enduro
JohnnyB napisał(a):... ale mówisz poważnie ?
nie da się w tym temacie nic zrobić, to znaczy czy jakaś regeneracja wchodzi w gre ?
..czy filtr paliwa nie powinien tego wszystkiego wylapać ?

1.tak, mowie powaznie!
2.a co do regeneracji to zawsze kwestia fachowosci firmy
no i kosztow takiej imprezy/regeneracji i relacji z kosztami uzywanej!
3. pomiedzy pompa a wtryskami i zwrotem paliwa do zbiornika
nie ma filtra !
potem jego droga do filtra tez jest bezposrednia i dlatego ten "brokat"
widac we filtrze paliwa, w C-R listwie no i w zbiorniku!
wszelki intensywne czyszczenia maja na pewno sens i je tu polecam,
i to jak najszybciej!
wyczyscie pompe, filtr paliwa do wymiany, przeplukanie przewodow paliwowych, wyczyszczenie zbiornika paliwa
no i tez C-R listwy!
moze to pomorze oby..
trzymam kciuki!
pozdr.
Enduro

PostNapisane: 10 gru 2009, 16:11
przez JohnnyB
Tylko nie wiem dokładnie ale 2.0d 136 KM w budzie e46 to nie jest silnik CR tylko silnik na pompie rotacyjnej VP.
Nie bardzo zrozumiałem budowę układu paliwowego którą mi przedstawiliście, wiec doszukam się info.

Czy w silnikach na pompie rotacyjnej występuje to samo co CR ?

Przepraszam za ten OT.

Dzięki Enduro za info

dobra chyba załapałem, nadmiar paliwa z listwy wtryskowej wraca do baku, a stamtąd znowu przez filtr paliwa do "silnika"..... dobrze zaczaiłem ?

Czyli ten brokat z paliwem zostaje przetłoczony do wtrysków i z nadmiarem paliwa wraca do baku i wtłaczany jest ponownie ale już z baku przez filtr paliwa