Strona 1 z 1

Dziwne dźwięki z silnika/Rozwiązanie: uszczelki wtryskiwaczy

PostNapisane: 2 lis 2009, 09:30
przez Cichyq
Witam,

Moja Magda ostatnio zaczela wciagac olej (okolo 1l/3000-4000km), do tej pory zadnych widocznych zmian poziomu oleju pomiedzy wymianami.
Stalo sie to po dluszej jezdzie (wakacje w Hiszpanii), w ciagu 1,5 tygodnia zrobilem ponad 5500km.
Poczatkowo myslalem, ze to normalne podczas jazdy autostradami niemieckimi, ale problem pozostal :)
Oczywiscie studzilem turbine przed kazdym postojem :)

Ostatnio zauwazylem, ze podczas odpalania silnika czasami (nie kazde odpalenie, moze 1 odpalenie na 10) slychac z silnika dzwieki jakby cos luznego latalo w silniku (dzwieki te ustepuja szybko, po okolo 1-2 sekundach).
Zauwazylem, ze dzieje sie to jak zbyt krotko czekam az zagrzeje swiece (tzn jak odpalam zaraz po zgaszeniu kontrolki grzania swiec, jak poczekam jeszcze z 5 sekund, to nie wystepuje). Nie jest to normalny objaw, bo to juz jest moj 3ci sezon zimowy tym samochodem i wczesniej na 100% tego dzwieku nie bylo.

Po rozgrzaniu silnika, gdy na pracujacym silniku odkrece korek oleju, to slychac regularne (z czestotliwoscia cyklu 1go cylindra), krotkie sykanie (uciekanie sprezonego powietrza) i z otworu wlewu oleju wydobywa sie dym (objawy te, dym i sykanie, slychac/widac tylko po rozgrzaniu silnika).

Acha, no i wzroslo o okolo 0,5 l/100km spalanie, ale to pewnie w zwiazku z uciekaniem sprezonego powietrza.

Poza opisanymi problemami silnika dziala bez zarzutu, pali szybko i za pierwszym razem niezaleznie od temperatury i zawsze pracuje rowno.

Czy ktos z grupowiczow bylby w stanie pomoc w zlokalizowaniu usterki ??
Mam nadzieje, ze to nic powaznego.

Moje typy usterki:
1. Uszczelka wtryskiwacza – tylko czy bralby wtedy olej ??
2. Uszczelka swiecy zarowej (o ile taka jest) – tylko czy spaliny uciekalyby spod korka oleju (nie wiem dokladnie gdzie w M6 sie znajdują) i czy bralby olej ?
3. Uszczelka pod glowica – uzasadniloby branie oleju i sykanie, tylko co z dzwiekami dzwonienia gdy zimny ?

Prosze o pomoc i z gory dziekuje

Pozdrawiam
Cichy

PostNapisane: 2 lis 2009, 11:11
przez Myjk
Cichyq napisał(a):1. Uszczelka wtryskiwacza – tylko czy bralby wtedy olej

Tak, była o tym mowa na forum, w zeszłym tygodniu... To jest najbardziej prawdopodobny scenariusz.
Śmigaj wymienić podkładki, a przy okazji...
Cichyq napisał(a):3. Uszczelka pod glowica – uzasadniloby branie oleju i sykanie, tylko co z dzwiekami dzwonienia gdy zimny ?

...zmień olej i sprawdź smoka...

PostNapisane: 2 lis 2009, 11:25
przez Cichyq
Dzieki Myjk, tak mi sie wydawalo, ze to to :)

Dam znac czy pomoglo jak zrobie :)

PostNapisane: 2 lis 2009, 11:52
przez szatek
Koniecznie sprawdź smoka – też miałem nieszczelność na uszczelce wtryskiwacza.
Naprawa polegała na wymianie uszczelek (100zł za uszczelki) i delikatnym zeszlifowaniu głowicy w miejscu styku z wypaloną uszczelką (uciekające pod ciśnieniem spaliny drążą szczelinę w głowicy).
Smok trzeba sprawdzić, bo przedostające się do oleju spaliny tworzą szlam, który zapycha smoka.

Mnie cała zabawa kosztowała 350 zł (4h roboty, w tym regulacja luzów zaworów).

Pozdr!

Re: Dziwne dzwieki z silnika

PostNapisane: 2 lis 2009, 19:17
przez Enduro
Cichyq napisał(a):Moje typy usterki:
1. Uszczelka wtryskiwacza – tylko czy bralby wtedy olej ??
2. Uszczelka swiecy zarowej (o ile taka jest) – tylko czy spaliny uciekalyby spod korka oleju (nie wiem dokladnie gdzie w M6 sie znajdują) i czy bralby olej ?
3. Uszczelka pod glowica – uzasadniloby branie oleju i sykanie, tylko co z dzwiekami dzwonienia gdy zimny ?

1. absolutnie tak!
2. nie ma nic z tym wspolnego
3. potwierdzeniem tego jest np. mieszanie wody z olejem
E.

PostNapisane: 3 lis 2009, 09:50
przez Cichyq
Dzieki Enduro,
Ad 3. To oczywisice zalezy od umiejscowienia uszkodzenia uszczelki, bo moglaby uszkodzic sie tez pomiedzy cylindrem a kanalem olejowym.

Jestem juz umowiony w serwisie na wymiane uszczelek wtryskiwaczy :)
I tak sie zbieglo z wymiana oleju, takze wszystko na raz zrobie :)

Pozdrawiam.

PostNapisane: 5 lis 2009, 15:32
przez Enduro
[quote="Cichyq"]Dzieki Enduro,
Ad 3. To oczywisice zalezy od umiejscowienia uszkodzenia uszczelki, bo moglaby uszkodzic sie tez pomiedzy cylindrem a kanalem olejowym./quote]
w cylindrze jest przy wtrysku ok. 100ATM,
a przy odpaleniu mieszanki kompesja w okolicy 32 ATM
i jesli jest tam nieszczelnosc
to cisnienie wydmucha wszystko
co nie jest przymocowane np. olej!
pozdr.
E.

PostNapisane: 7 lis 2009, 14:36
przez Cichyq
No i jestem po wymianie uszczelek wtryskiwaczy :)
Odglosy po odkreceniu korka zniknely :)

Nie wiem jeszcze jak ze zuzyciem oleju, mam nadzieje, ze tez zniknie ;)

Przy okazju zauwazylem, ze po tej operacji zniknelo kopcenie Magdy po ostrym dodaniu gazu :)
Zawsze jak jechalem przed kims i dodalem gazu, to wieczorem w jego swiatlach bylo widac chmure dymu. Wczoraj staralem sie to uzyskac i za nic nie dalo sie :)

Pozdrawiam i dzieki za diagnoze :)
Cichy

PostNapisane: 7 lis 2009, 16:06
przez Enduro
z powodu uszkodzonych uszczelek pod wtryskami
polecam tobie wymiane oleju z filtrem
no i czyszczenie smoka,
jesli to ostatnio nie nastapilo..
pozdr.
E.

Re: Dziwne dzwieki z silnika / Rozwiązanie: uszczelki wtryskiwac

PostNapisane: 23 mar 2010, 22:50
przez skiba31
Cichyq napisał(a):Witam,

Moja Magda ostatnio zaczela wciagac olej (okolo 1l/3000-4000km), do tej pory zadnych widocznych zmian poziomu oleju pomiedzy wymianami.
Stalo sie to po dluszej jezdzie (wakacje w Hiszpanii), w ciagu 1,5 tygodnia zrobilem ponad 5500km.
Poczatkowo myslalem, ze to normalne podczas jazdy autostradami niemieckimi, ale problem pozostal :)
Oczywiscie studzilem turbine przed kazdym postojem :)

Ostatnio zauwazylem, ze podczas odpalania silnika czasami (nie kazde odpalenie, moze 1 odpalenie na 10) slychac z silnika dzwieki jakby cos luznego latalo w silniku (dzwieki te ustepuja szybko, po okolo 1-2 sekundach).
Zauwazylem, ze dzieje sie to jak zbyt krotko czekam az zagrzeje swiece (tzn jak odpalam zaraz po zgaszeniu kontrolki grzania swiec, jak poczekam jeszcze z 5 sekund, to nie wystepuje). Nie jest to normalny objaw, bo to juz jest moj 3ci sezon zimowy tym samochodem i wczesniej na 100% tego dzwieku nie bylo.

Po rozgrzaniu silnika, gdy na pracujacym silniku odkrece korek oleju, to slychac regularne (z czestotliwoscia cyklu 1go cylindra), krotkie sykanie (uciekanie sprezonego powietrza) i z otworu wlewu oleju wydobywa sie dym (objawy te, dym i sykanie, slychac/widac tylko po rozgrzaniu silnika).

Acha, no i wzroslo o okolo 0,5 l/100km spalanie, ale to pewnie w zwiazku z uciekaniem sprezonego powietrza.

Poza opisanymi problemami silnika dziala bez zarzutu, pali szybko i za pierwszym razem niezaleznie od temperatury i zawsze pracuje rowno.

Czy ktos z grupowiczow bylby w stanie pomoc w zlokalizowaniu usterki ??
Mam nadzieje, ze to nic powaznego.

Moje typy usterki:
1. Uszczelka wtryskiwacza – tylko czy bralby wtedy olej ??
2. Uszczelka swiecy zarowej (o ile taka jest) – tylko czy spaliny uciekalyby spod korka oleju (nie wiem dokladnie gdzie w M6 sie znajdują) i czy bralby olej ?
3. Uszczelka pod glowica – uzasadniloby branie oleju i sykanie, tylko co z dzwiekami dzwonienia gdy zimny ?

Prosze o pomoc i z gory dziekuje

Pozdrawiam
Cichy


U mnie jest taka sama sytuacja. Jutro jadę do mechanika ( we Wrocławiu ) na wymianę uszczelek pod wtryski oraz wymiana łożysk w rolkach i pasek klinowy. Zobaczę czy to coś pomoże mojej madzi.
Pozdrawiam Paweł Wrocław.

Re: Dziwne dzwieki z silnika / Rozwiązanie: uszczelki wtryskiwac

PostNapisane: 24 mar 2010, 23:17
przez skiba31
Witam. Mechanik jest z serwisu Mazdy i wieczorami dłubie u siebie. Wymiana podkładek pod wtryskami razem z uszczelką, wymiana paska klinowego oraz łożysk w rolkach – koszt wymiany i części 400 zł.
Gość jest konkretny. Wymiana podkładek pomogła, ale muszę wymienić koło pasowe alternatora, bo wymiana samego paska klinowego i łożysk nie pomogła. A tak przy okazji okazało się, że poprzedni właściciel wymienił napinacz i rolkę paska klinowego.

Re: Dziwne dzwieki z silnika / Rozwiązanie: uszczelki wtryskiwaczy.

PostNapisane: 26 cze 2010, 11:45
przez slawekfascynat
Witam!

Mialem podobny problem z przyrastaniem olju w silniku. W serwisie przepalili mi DPF i spalanie spadlo z 9 na 8 litrow /100 km w miescie. Niestety olej nadal przyrastal, wiec dokonalem wymiany uszczelnienia wtryskiwaczy. Olej nie przybiera ale spalanie wzroslo z 8 do 10 litrow /100 kw w miescie. Silnik tez dosc dziwnie pracuje tj. terkocze na niskich obrotach.
Czy moze ktos mial podobny problem po wymienia uszczelnien ? Co pomoglo na tak wysokie spalanie ?

Pozdrawiam,
Slawek

Re: Dziwne dzwieki z silnika / Rozwiązanie: uszczelki wtryskiwaczy.

PostNapisane: 26 cze 2010, 13:26
przez krzych
Zrob sobie kalibracje u dobrego mechanika ktory przy jej okazji przyslucha sie wtryskom i sprawdzi korekcje. Prawdopodobnie po uszczelnieniu wtryskow wychodza teraz ich wady...

Re: Dziwne dzwieki z silnika / Rozwiązanie: uszczelki wtryskiwaczy.

PostNapisane: 26 cze 2010, 23:41
przez slawekfascynat
A znacie jakis serwis co robi kalibracje w okolicach trojmiasta?
Uszczelnianie robilem u Zdanowicza no i nawet pojechalem tam do poprawki z tym spalaniem i dziwnym dzwiekiem silnika. Cos tam niby zrobili w komputerze ale wedlug mnie jest nadal bez zmian. Wiec chyba nie maja pojecia o kalibracji.
Dzieki za odpowiedz.
Slawek