Strona 1 z 2

PO CZYSZCZENIU EGR WZROSŁO SPALANIE

PostNapisane: 24 paź 2009, 18:37
przez piotrek_tce
Witam.
Mam problem i jak narazie niewiem gdzie się z tym zgłosić szukałem na forum ale nie znalazłem żadnego takiego szczęściarza jak ja :) mianowicie.
Pewnego dnia poczytałem sobie o czyszczeniu EGR i postanowiłem zająć się moim,poszło mi całkiem sprawnie jednak zauważyłem ze czujnik temperatury powietrza w IC wisiał sobie na kabelku (urwał się gwint). Poksylina załatwiła swoje ale zauważyłem po tym wzrost spalania. To znaczy 6,5l na 8.3. Komputer wykazał ten czujnik. Po wymianie i skasowaniu błędu zaczełem obserwować spalanie czasami było normalne czyli 6.5l czasami 8.5l a czasami nawet 11l (na średnim spalaniu). Dodatkowo doszło pływanie zimnego silnika na wolnych obrotach i nawet gaśnięcie czasami. Bujanie obrotów na zimnym silniku może wyjaśnić to że zawór SCV ma nr 006. Najbardziej niepokoją mnie te skoki spalania. Ponowne podłączenie pod komputer pokazało błędy:
P3302
P22b7
P1300 (boost calibration fault)
tylko nie mam zielonego pojęcia co one oznaczają.
Niewiem co robić czeka mnie niedługo czeka mnie długa wyprawa i chciałbym zeby moja mała Madzia była zdrowa.

PostNapisane: 24 paź 2009, 18:50
przez Jaksa
Co to za komputer był podpinany ? Nigdy nie widziałem takich błedów w IDS ...
piotrek_tce napisał(a):Niewiem co robić
Proponuje serwis mazdy i test urzadzeniem odpowiednim dla tego modelu.

PostNapisane: 24 paź 2009, 19:25
przez piotrek_tce
A co może być przyczyną takich skoków spalania i co to znaczy boost calibration fault

PostNapisane: 24 paź 2009, 19:48
przez Jaksa
piotrek_tce napisał(a):co to znaczy boost calibration fault
błąd kalibracji wzmocnienia ale to jakas bzdura .... Gdyby były to błedy ktore cos znaczą swiecila by sie kontrolka silnika wraz z DSC ( o ile pojazd jest z opcją DSC )

PostNapisane: 24 paź 2009, 19:51
przez piotrek_tce
a co to jest DSC bo jeśli chodzi o kontrolę trakcji to nie ma. jest to wersja TS

PostNapisane: 24 paź 2009, 21:07
przez Jaksa
Tak kontrola trakcji ..... nie skupiajmy sie na problemie tylko na jego rozwiazaniu ( w sumie nie jest istotne czy auto ma czy nie ma DSC , napisałem bo w RP wszystkie maja i zawsze swieci sie razem z kontrolka silnika ) Jeszcze raz : jak po uruchomieniu silnika wszystkie kontrolki gasną to nie szukaj problemu w elektronice . Droga netowa ciezko bedzie trafic co jest przyczyną ( napewno nie EGR ) ....

PostNapisane: 24 paź 2009, 21:19
przez piotrek_tce
Wszystko gaśnie zaraz po odpaleniu, tylko plywa na zimnym silniku no i te skoki spalania
ok dziekuje za odpowiedz
Jutro zgłoszę się do serwisu i dam znac czy warto odwiedzac to miejsce i co znalezli :(

PostNapisane: 24 paź 2009, 22:26
przez Jaksa
piotrek_tce napisał(a): plywa na zimnym silniku
To SCV raczej , jak bedziesz w serwisie mazdy popros o kalibracje wtryskiwaczy .
piotrek_tce napisał(a):Jutro zgłoszę się do serwisu
Jutro jest niedziela i chyba raczej serwisy mazdy sa nieczynne :P

PostNapisane: 25 paź 2009, 10:52
przez piotrek_tce
Tutaj wszystko jest czynne w niedziele ewentualnie nie wykonują wszystkich rzeczy :), ale niestety trzeba się umówić :(

PostNapisane: 27 paź 2009, 00:17
przez Enduro
przyjrzyj sie temu uszkodzonemu czujnikowi temp.!
koniecznie
bo on ma spory wplyw na prace i ustawienia silnika

oczyszczenie EGr-a nie ma na to wplywu
no chyba ze przy tej operacji cos przerwales, zamieniles
lub pechowo zostalo nieswiadomie uszkodzone...
pozdr.
Enduro

PostNapisane: 27 paź 2009, 20:19
przez piotrek_tce
Czujnik temperatury został wymieniony na nowy. Odebrałem dzisiaj auto z serwisu i nic nie znaleźli, została tylko pompa ale oni tego nie robią. Dali mi nr telefonu do jakiegoś specjalisty z którego usłóg oni kozystają więc jutro się umówie i niech on sprawdzi pompę. Ale za to policzyli mnie tylko połowę stawki za diagnostykę i umówili na bezpłatną wymiane IC bo niby jest wadliwy :)

PostNapisane: 9 lis 2009, 20:41
przez piotrek_tce
Auto juz odebrane. Wymienili czujnik SCV i wyczyscili pompe. Plywanie i skoki spalania minely ale spalanie nadal jest troche wyzsze jak bylo. Jednak fachmen ktory naprawial twierdzi ze to IC. Zobacze co bedzie jak mazda wymieni na nowy.

PostNapisane: 9 lis 2009, 22:44
przez Jaksa
Jaksa napisał(a):To SCV raczej


piotrek_tce napisał(a):Wymienili czujnik SCV
"zawór"
<spoko>
piotrek_tce napisał(a):Jednak fachmen ktory naprawial twierdzi ze to IC.
Intercooler nie ma nic do spalania ON

PostNapisane: 9 lis 2009, 23:35
przez Enduro
Jaksa napisał(a):
piotrek_tce napisał(a):Jednak fachmen ktory naprawial twierdzi ze to IC.
Intercooler nie ma nic do spalania ON

jesli IC jest zalepiony nagromadzonym olejem, to jednostka nie otrzymuje odpowiedniej ilosci powietrza, przez co moze wiecej palic paliwa
no i dymic...
zawsze warte jest polecenia:
przeczyszczenie dolotu w dieslu, ktory juz troche t .km ma na liczniku!
ostatnio widzialem kolektor wlotowy, po ok. 180 tkm,
i byl niesamowicie zaklejony nagarem,
pomimo, ze auto jezdzilo na dobrym paliwie i bylo non stop serwisowane!
pozdr.
E.

PostNapisane: 9 lis 2009, 23:38
przez Riki
Dodam jeszcze... warto obejrzeć dokładnie uszczelkę kolektora ssącego. Czasem wymaga wymiany. U mnie puszczała płyn chłodzący po bloku i zapewne powietrze... Nowa to koszt ok 100PLN + mgiełka silikonu w spreju i jest super. Przetestowane... ;)

PostNapisane: 9 lis 2009, 23:42
przez Enduro
Riki napisał(a):Dodam jeszcze... warto obejrzeć dokładnie uszczelkę kolektora ssącego. Czasem wymaga wymiany. U mnie puszczała płyn chłodzący po bloku i zapewne powietrze... Nowa to koszt ok 100PLN + mgiełka silikonu w spreju i jest super. Przetestowane... ;)

szczelnosc czyli wymiana uszczelek,
przy takich naprawach, to podstawa
jestem zdania ze im trudniejsze prace przy wymianie czegokolwiek,
tym szybciej nalezy wymienic uszczelki!
absolutnie i najlepiej na ori!
aby ponownie tego nie rozbierac!
pozdr.
E.

PostNapisane: 10 lis 2009, 00:32
przez Jaksa
Enduro napisał(a): IC jest zalepiony nagromadzonym olejem, to jednostka nie otrzymuje odpowiedniej ilosci powietrza
Robert , nie widziałem jeszcze szostki ktora miala by az tak zalepiony dolot ....
Riki napisał(a):warto obejrzeć dokładnie uszczelkę kolektora ssącego. Czasem wymaga wymiany. U mnie puszczała płyn chłodzący po bloku i zapewne powietrze... Nowa to koszt ok 100PLN + mgiełka silikonu w spreju i jest super.
A na tace dał ?

PostNapisane: 10 lis 2009, 11:42
przez Enduro
Jaksa napisał(a):
Enduro napisał(a): IC jest zalepiony nagromadzonym olejem, to jednostka nie otrzymuje odpowiedniej ilosci powietrza
Robert , nie widziałem jeszcze szostki ktora miala by az tak zalepiony dolot ....

niestety nie zrobilem fotek tego zalepionego dolotu..
a juz jest po czyszczeniu!
pozdr.
E

PostNapisane: 10 lis 2009, 15:48
przez Riki
Jaksa napisał(a):A na tace dał ?


Jarku.... nie bardzo rozumiem?? :D

PostNapisane: 10 lis 2009, 15:50
przez Enduro
Riki napisał(a):
Jaksa napisał(a):A na tace dał ?


Jarku.... nie bardzo rozumiem??

chodzi o to: czy w tej jego sprawie
o duchowe wspacie poprosil
i zargumentowl to odp. finansowym datkiem (na tace lub do skarbony!)

E.