PO CZYSZCZENIU EGR WZROSŁO SPALANIE

Postprzez piotrek_tce » 24 paź 2009, 18:37

Witam.
Mam problem i jak narazie niewiem gdzie się z tym zgłosić szukałem na forum ale nie znalazłem żadnego takiego szczęściarza jak ja :) mianowicie.
Pewnego dnia poczytałem sobie o czyszczeniu EGR i postanowiłem zająć się moim,poszło mi całkiem sprawnie jednak zauważyłem ze czujnik temperatury powietrza w IC wisiał sobie na kabelku (urwał się gwint). Poksylina załatwiła swoje ale zauważyłem po tym wzrost spalania. To znaczy 6,5l na 8.3. Komputer wykazał ten czujnik. Po wymianie i skasowaniu błędu zaczełem obserwować spalanie czasami było normalne czyli 6.5l czasami 8.5l a czasami nawet 11l (na średnim spalaniu). Dodatkowo doszło pływanie zimnego silnika na wolnych obrotach i nawet gaśnięcie czasami. Bujanie obrotów na zimnym silniku może wyjaśnić to że zawór SCV ma nr 006. Najbardziej niepokoją mnie te skoki spalania. Ponowne podłączenie pod komputer pokazało błędy:
P3302
P22b7
P1300 (boost calibration fault)
tylko nie mam zielonego pojęcia co one oznaczają.
Niewiem co robić czeka mnie niedługo czeka mnie długa wyprawa i chciałbym zeby moja mała Madzia była zdrowa.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 17:10
Posty: 6
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0CD 136 2003

Postprzez Jaksa » 24 paź 2009, 18:50

Co to za komputer był podpinany ? Nigdy nie widziałem takich błedów w IDS ...
piotrek_tce napisał(a):Niewiem co robić
Proponuje serwis mazdy i test urzadzeniem odpowiednim dla tego modelu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez piotrek_tce » 24 paź 2009, 19:25

A co może być przyczyną takich skoków spalania i co to znaczy boost calibration fault
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 17:10
Posty: 6
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0CD 136 2003

Postprzez Jaksa » 24 paź 2009, 19:48

piotrek_tce napisał(a):co to znaczy boost calibration fault
błąd kalibracji wzmocnienia ale to jakas bzdura .... Gdyby były to błedy ktore cos znaczą swiecila by sie kontrolka silnika wraz z DSC ( o ile pojazd jest z opcją DSC )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez piotrek_tce » 24 paź 2009, 19:51

a co to jest DSC bo jeśli chodzi o kontrolę trakcji to nie ma. jest to wersja TS
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 17:10
Posty: 6
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0CD 136 2003

Postprzez Jaksa » 24 paź 2009, 21:07

Tak kontrola trakcji ..... nie skupiajmy sie na problemie tylko na jego rozwiazaniu ( w sumie nie jest istotne czy auto ma czy nie ma DSC , napisałem bo w RP wszystkie maja i zawsze swieci sie razem z kontrolka silnika ) Jeszcze raz : jak po uruchomieniu silnika wszystkie kontrolki gasną to nie szukaj problemu w elektronice . Droga netowa ciezko bedzie trafic co jest przyczyną ( napewno nie EGR ) ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez piotrek_tce » 24 paź 2009, 21:19

Wszystko gaśnie zaraz po odpaleniu, tylko plywa na zimnym silniku no i te skoki spalania
ok dziekuje za odpowiedz
Jutro zgłoszę się do serwisu i dam znac czy warto odwiedzac to miejsce i co znalezli :(
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 17:10
Posty: 6
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0CD 136 2003

Postprzez Jaksa » 24 paź 2009, 22:26

piotrek_tce napisał(a): plywa na zimnym silniku
To SCV raczej , jak bedziesz w serwisie mazdy popros o kalibracje wtryskiwaczy .
piotrek_tce napisał(a):Jutro zgłoszę się do serwisu
Jutro jest niedziela i chyba raczej serwisy mazdy sa nieczynne :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez piotrek_tce » 25 paź 2009, 10:52

Tutaj wszystko jest czynne w niedziele ewentualnie nie wykonują wszystkich rzeczy :), ale niestety trzeba się umówić :(
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 17:10
Posty: 6
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0CD 136 2003

Postprzez Enduro » 27 paź 2009, 00:17

przyjrzyj sie temu uszkodzonemu czujnikowi temp.!
koniecznie
bo on ma spory wplyw na prace i ustawienia silnika

oczyszczenie EGr-a nie ma na to wplywu
no chyba ze przy tej operacji cos przerwales, zamieniles
lub pechowo zostalo nieswiadomie uszkodzone...
pozdr.
Enduro
Ostatnio edytowano 27 paź 2009, 21:17 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez piotrek_tce » 27 paź 2009, 20:19

Czujnik temperatury został wymieniony na nowy. Odebrałem dzisiaj auto z serwisu i nic nie znaleźli, została tylko pompa ale oni tego nie robią. Dali mi nr telefonu do jakiegoś specjalisty z którego usłóg oni kozystają więc jutro się umówie i niech on sprawdzi pompę. Ale za to policzyli mnie tylko połowę stawki za diagnostykę i umówili na bezpłatną wymiane IC bo niby jest wadliwy :)
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 17:10
Posty: 6
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0CD 136 2003

Postprzez piotrek_tce » 9 lis 2009, 20:41

Auto juz odebrane. Wymienili czujnik SCV i wyczyscili pompe. Plywanie i skoki spalania minely ale spalanie nadal jest troche wyzsze jak bylo. Jednak fachmen ktory naprawial twierdzi ze to IC. Zobacze co bedzie jak mazda wymieni na nowy.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 17:10
Posty: 6
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0CD 136 2003

Postprzez Jaksa » 9 lis 2009, 22:44

Jaksa napisał(a):To SCV raczej


piotrek_tce napisał(a):Wymienili czujnik SCV
"zawór"
<spoko>
piotrek_tce napisał(a):Jednak fachmen ktory naprawial twierdzi ze to IC.
Intercooler nie ma nic do spalania ON
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 9 lis 2009, 23:35

Jaksa napisał(a):
piotrek_tce napisał(a):Jednak fachmen ktory naprawial twierdzi ze to IC.
Intercooler nie ma nic do spalania ON

jesli IC jest zalepiony nagromadzonym olejem, to jednostka nie otrzymuje odpowiedniej ilosci powietrza, przez co moze wiecej palic paliwa
no i dymic...
zawsze warte jest polecenia:
przeczyszczenie dolotu w dieslu, ktory juz troche t .km ma na liczniku!
ostatnio widzialem kolektor wlotowy, po ok. 180 tkm,
i byl niesamowicie zaklejony nagarem,
pomimo, ze auto jezdzilo na dobrym paliwie i bylo non stop serwisowane!
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 9 lis 2009, 23:39 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 9 lis 2009, 23:38

Dodam jeszcze... warto obejrzeć dokładnie uszczelkę kolektora ssącego. Czasem wymaga wymiany. U mnie puszczała płyn chłodzący po bloku i zapewne powietrze... Nowa to koszt ok 100PLN + mgiełka silikonu w spreju i jest super. Przetestowane... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 9 lis 2009, 23:42

Riki napisał(a):Dodam jeszcze... warto obejrzeć dokładnie uszczelkę kolektora ssącego. Czasem wymaga wymiany. U mnie puszczała płyn chłodzący po bloku i zapewne powietrze... Nowa to koszt ok 100PLN + mgiełka silikonu w spreju i jest super. Przetestowane... ;)

szczelnosc czyli wymiana uszczelek,
przy takich naprawach, to podstawa
jestem zdania ze im trudniejsze prace przy wymianie czegokolwiek,
tym szybciej nalezy wymienic uszczelki!
absolutnie i najlepiej na ori!
aby ponownie tego nie rozbierac!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 10 lis 2009, 00:32

Enduro napisał(a): IC jest zalepiony nagromadzonym olejem, to jednostka nie otrzymuje odpowiedniej ilosci powietrza
Robert , nie widziałem jeszcze szostki ktora miala by az tak zalepiony dolot ....
Riki napisał(a):warto obejrzeć dokładnie uszczelkę kolektora ssącego. Czasem wymaga wymiany. U mnie puszczała płyn chłodzący po bloku i zapewne powietrze... Nowa to koszt ok 100PLN + mgiełka silikonu w spreju i jest super.
A na tace dał ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 10 lis 2009, 11:42

Jaksa napisał(a):
Enduro napisał(a): IC jest zalepiony nagromadzonym olejem, to jednostka nie otrzymuje odpowiedniej ilosci powietrza
Robert , nie widziałem jeszcze szostki ktora miala by az tak zalepiony dolot ....

niestety nie zrobilem fotek tego zalepionego dolotu..
a juz jest po czyszczeniu!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 10 lis 2009, 15:48

Jaksa napisał(a):A na tace dał ?


Jarku.... nie bardzo rozumiem?? :D
Ostatnio edytowano 10 lis 2009, 16:46 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 10 lis 2009, 15:50

Riki napisał(a):
Jaksa napisał(a):A na tace dał ?


Jarku.... nie bardzo rozumiem??

chodzi o to: czy w tej jego sprawie
o duchowe wspacie poprosil
i zargumentowl to odp. finansowym datkiem (na tace lub do skarbony!)

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6