Brak mocy /Rozwiązanie

Postprzez pi314 » 5 wrz 2009, 14:26

Witam,

Mam problem z moją Mazdą. Wiem, że tematy już wielokrotnie poruszane ale podciśnienia już odpadają i EGR na 99% też.
Otóż Mazda nie ma mocy do 2800 obr. Powyżej 2800 zaczyna dopiero Mazda przyspieszać, przy czym zdarza się, że wyrzuca z wydechu przy przyspieszaniu czarną chmurę.Sprawdzałem podciśnienia i porównywałem z inną Mazdą 6 i nie widzę tutaj jakiś usterek. Wyjąłem również EGR i przemyłem, przeczyściłem dokładnie w benzynie ekstrakcyjnej i wydaje się być EGR ok. Jest to wersja EGR już z czujnikiem położenia i mam w związku z tym pytanie, czy jeśli EGR by padł to czy komputer powinien zarejestrować błąd?
Westgate się otwiera i porusza podczas dodawania gazu.
Jeden z mechaników oglądał ją jakąś godzinę, podpinał pod komputer i twierdził, że turbina pompuje za małe ciśnienie – maksymalne ciśnienie dochodzi do 0,3bara.
Spotkałem się z opinią, że mogły się zapiec łopatki w turbinie od zmiennej geometrii, jednak nie jestem specjalistą w tej dziedzinie stąd pytanie czy takie coś jest możliwe by te łopatki faktycznie się zapiekły?
Proszę o pomoc za co mogę teraz złapać, co sprawdzić żeby móc przywrócić Mazdzie poprawną moc. Z góry dziękuję za cenne rady.

Pozdrawiam
Piotr
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 19:17
Posty: 5
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 6 GV MZR-CD, 2005r.

Postprzez hallo86 » 6 wrz 2009, 00:49

ja mam podobny problem w mojej M6 z 2002r 136km tylko moja zaczyna dopiero ciagnac gdzies tak od 3500 obr. czyli porazka totalna, nie sprawdzalem jeszcze co to moze byc bo stalo mi sie to dzisiaj ale u mnie silnik na postoju jak przygazuje to chodzi tak jakby w ogole nie zalaczla sie turbina, zaobserwowoalem rowniez ze jej gaszenie teraz trwa dluzej, tak jakby ej nic blokowalo na wydechu, tzn samo zejscie z obrotow trwa dluzej, nie mam pojecia o co tu chodzi i co to moze byc ale sczesliwy nie jestem. i co to jest w ogole ten EGR i westgeate??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez MAZVAGTECH » 6 wrz 2009, 06:55

pi314 napisał(a):maksymalne ciśnienie dochodzi do 0,3bara.

Za malo Przy sprawnym ukladzie dolotowym powietrza 1-1,2 bara
pi314 napisał(a):Spotkałem się z opinią, że mogły się zapiec łopatki w turbinie od zmiennej geometrii, jednak nie jestem specjalistą w tej dziedzinie stąd pytanie czy takie coś jest możliwe by te łopatki faktycznie się zapiekły
Moga ale w mazdzie to jest malo prawdopodobne
pi314 napisał(a):za co mogę teraz złapać
Przejrzec caly uklad dolotowy dokladnie lacznie z turbosprezarka
hallo86 napisał(a):i co to jest w ogole ten EGR i westgeate??
Czytac, czytac jest tego na forum mnostwo W 6 nie ma zaworu westegate
pi314 napisał(a):jeśli EGR by padł to czy komputer powinien zarejestrować błąd?
Zarejestruje
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Myjk » 6 wrz 2009, 09:16

Mazda 6 –> Diesel
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez hallo86 » 6 wrz 2009, 12:45

ja moze jeszcze dodam ze w mojje m6 problem ten zaistnial nagle, tzn podjechalem w jedno miejsce, zgasilem auto i bylo jeszcze wszystko ok, za pare minut je odpalam jade a ona juz nie ciagnie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez hallo86 » 6 wrz 2009, 22:47

a moja magdalenka sie dzisiaj naprawilaaa:P no i co to jest??:P czy to powroci czu co?? wie ktos??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez Grzyby » 8 wrz 2009, 10:54

hallo86 napisał(a):czy to powroci czu co??

tak ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hallo86 » 8 wrz 2009, 18:30

a czym to jest spowodowane??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez Grzyby » 8 wrz 2009, 19:18

Gdybym wiedział, byłbym bogaty <lol>
Niestety, patrząc na tą "usterkę" widać po forum że sama nie znika (na stałe)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hallo86 » 8 wrz 2009, 22:59

a gdzies pisali ze to fitr paliwa, mozliwe to??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez pi314 » 9 wrz 2009, 12:38

No i się okazało, że turbina jest walnięta.
Przebiegu mam 189 tys. No i... potrzebuję pilnie sprawnej turbinki.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 19:17
Posty: 5
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 6 GV MZR-CD, 2005r.

Postprzez pi314 » 22 wrz 2009, 09:32

W końcu jestem po wymianie turbiny.
Mazda w końcu jeździ tak jak powinna :)
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 19:17
Posty: 5
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 6 GV MZR-CD, 2005r.

Postprzez amra1973 » 23 wrz 2009, 10:31

możesz się "pochwalić" ile Cię kosztowała naprawa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez pi314 » 23 wrz 2009, 18:06

No niestety trochę kosztowała.
Turbina regenerowana – 1300zł z gwarancją na rok + 200zł wymiana.
Może i można by taniej ale majster twierdzi, że ma dobre źródło turbin.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 19:17
Posty: 5
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 6 GV MZR-CD, 2005r.

Postprzez amra1973 » 24 wrz 2009, 11:22

To nie jest aż tak bardzo dużo, kolega ostatnio naprawiał w Lagunie i zapłacił zdecydowanie więcej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez przemek_w » 12 paź 2009, 14:39

Witam
Wczoraj w trasie nagle zabrakło mojej madzi mocy. Jechałem ok 100km/h. W lusterku dym. Zatrzymałem furkę i widzę dymienie spod maski. Zgasiłem. Musiałem jeszcze podjechać w bezpieczniejsze miejsce więc odpaliłem i zrobiłem tak ok kilometra. Rozpędzając furę do 100. Brak mocy ale rozpędzała się płynnie. Do domu 50km więc lawet (asistance-więc luzik). Dziś już stoi w serwisie diesla w Olsztynie. Może jutro się za nią zabiorą. Nie znam się na tym więc siedzę i czytam po to by mi kitu nie wciskali. Jak będzie diagnoza to dam znać. Zastanawiam się tylko co można zrobić jednocześnie jeśli będą grzebać przy turbo. By uniknąć kosztów późniejszych.
– czy prace przy turbo umożliwiają sprawdzenie dwumasówki?
– czy są jeszcze jakieś elementy które warto sprawdzić przy tej okazji.

Chcę jednocześnie przed zimą wymienić płyn w układzie chłodzenia, hamulcowy i może wspomagania .
pozdrawiam
Przemek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2009, 11:03
Posty: 38
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez przemek_w » 12 paź 2009, 19:30

No i rozebrali. Padnięta turbina.
Wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Regenerować? Kupić używkę? A może ma ktoś pewne źródło gdzie warto kupić używkę?
pozdrawiam
Przemek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2009, 11:03
Posty: 38
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez przemek_w » 19 paź 2009, 14:21

Kupiłem po regeneracji od tego samego człowieka co autor tematu. Niestety nie mogłem robić też u tego samego mechanika więc teraz się bujam nie wiedząc po czyjej stronie leży problem.
Do rzeczy. Turbo wstawione ale mocy brak. Dopiero przy 2500-2700 obr czuję, że jadę. Wcześniej muł.
Odebrałem furę w piatek. Przez weekend ponad 200km i bez większych zmian. Pojechałem dziś do mechanika. Podpieli kompa i najpierw na postoju później w ruchu mierzyli. Na jałowym 98kPa. Podczas jazdy maksymalnie dochodziło do 140kPa. Następnie zamiast wężyka na siłowniku pneumatycznym założył pompkę-nadymał i pomiary wyszły zbliżone. Sugerują zapchany katalizator ze względu na to, że sporo oleju poleciało przy awarii turbiny. A jeśli nie kat to turbo źle zrobione.
Czy to wg Was dobry trop? Co radzicie dalej z tym robić? Kupe forsy już mnie ta przyjemność kosztowała więc muszę wybrać optymalną drogę dalszych poszukiwań.
pozdrawiam
Przemek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2009, 11:03
Posty: 38
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez Myjk » 19 paź 2009, 14:34

przemek_w napisał(a):Dopiero przy 2500-2700 obr czuję, że jadę.

Tak jakby geometrii nie zmieniała... Sprawdź to.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 07#1133407
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzyby » 19 paź 2009, 14:52

przemek_w napisał(a):Dopiero przy 2500-2700 obr czuję, że jadę

znam to – sprawdź dokładnie czy nie masz uszkodzony elektrozaworów (tych przy chłodnicy – są u góry i na dole) sterujących ruchem podciśnienia. Mogą też być odwrotnie założone rurki na nich – efekt taki jak opisałeś.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6