Brak mocy /Rozwiązanie
1, 2
Witam,
Mam problem z moją Mazdą. Wiem, że tematy już wielokrotnie poruszane ale podciśnienia już odpadają i EGR na 99% też.
Otóż Mazda nie ma mocy do 2800 obr. Powyżej 2800 zaczyna dopiero Mazda przyspieszać, przy czym zdarza się, że wyrzuca z wydechu przy przyspieszaniu czarną chmurę.Sprawdzałem podciśnienia i porównywałem z inną Mazdą 6 i nie widzę tutaj jakiś usterek. Wyjąłem również EGR i przemyłem, przeczyściłem dokładnie w benzynie ekstrakcyjnej i wydaje się być EGR ok. Jest to wersja EGR już z czujnikiem położenia i mam w związku z tym pytanie, czy jeśli EGR by padł to czy komputer powinien zarejestrować błąd?
Westgate się otwiera i porusza podczas dodawania gazu.
Jeden z mechaników oglądał ją jakąś godzinę, podpinał pod komputer i twierdził, że turbina pompuje za małe ciśnienie – maksymalne ciśnienie dochodzi do 0,3bara.
Spotkałem się z opinią, że mogły się zapiec łopatki w turbinie od zmiennej geometrii, jednak nie jestem specjalistą w tej dziedzinie stąd pytanie czy takie coś jest możliwe by te łopatki faktycznie się zapiekły?
Proszę o pomoc za co mogę teraz złapać, co sprawdzić żeby móc przywrócić Mazdzie poprawną moc. Z góry dziękuję za cenne rady.
Pozdrawiam
Piotr
Mam problem z moją Mazdą. Wiem, że tematy już wielokrotnie poruszane ale podciśnienia już odpadają i EGR na 99% też.
Otóż Mazda nie ma mocy do 2800 obr. Powyżej 2800 zaczyna dopiero Mazda przyspieszać, przy czym zdarza się, że wyrzuca z wydechu przy przyspieszaniu czarną chmurę.Sprawdzałem podciśnienia i porównywałem z inną Mazdą 6 i nie widzę tutaj jakiś usterek. Wyjąłem również EGR i przemyłem, przeczyściłem dokładnie w benzynie ekstrakcyjnej i wydaje się być EGR ok. Jest to wersja EGR już z czujnikiem położenia i mam w związku z tym pytanie, czy jeśli EGR by padł to czy komputer powinien zarejestrować błąd?
Westgate się otwiera i porusza podczas dodawania gazu.
Jeden z mechaników oglądał ją jakąś godzinę, podpinał pod komputer i twierdził, że turbina pompuje za małe ciśnienie – maksymalne ciśnienie dochodzi do 0,3bara.
Spotkałem się z opinią, że mogły się zapiec łopatki w turbinie od zmiennej geometrii, jednak nie jestem specjalistą w tej dziedzinie stąd pytanie czy takie coś jest możliwe by te łopatki faktycznie się zapiekły?
Proszę o pomoc za co mogę teraz złapać, co sprawdzić żeby móc przywrócić Mazdzie poprawną moc. Z góry dziękuję za cenne rady.
Pozdrawiam
Piotr
- Od: 19 cze 2009, 19:17
- Posty: 5
- Skąd: Brodnica
- Auto: Mazda 6 GV MZR-CD, 2005r.
ja mam podobny problem w mojej M6 z 2002r 136km tylko moja zaczyna dopiero ciagnac gdzies tak od 3500 obr. czyli porazka totalna, nie sprawdzalem jeszcze co to moze byc bo stalo mi sie to dzisiaj ale u mnie silnik na postoju jak przygazuje to chodzi tak jakby w ogole nie zalaczla sie turbina, zaobserwowoalem rowniez ze jej gaszenie teraz trwa dluzej, tak jakby ej nic blokowalo na wydechu, tzn samo zejscie z obrotow trwa dluzej, nie mam pojecia o co tu chodzi i co to moze byc ale sczesliwy nie jestem. i co to jest w ogole ten EGR i westgeate??
- Od: 12 gru 2008, 19:04
- Posty: 91
- Skąd: sieradz
- Auto: mazda 323f ba 1,5
pi314 napisał(a):maksymalne ciśnienie dochodzi do 0,3bara.
Za malo Przy sprawnym ukladzie dolotowym powietrza 1-1,2 bara
Moga ale w mazdzie to jest malo prawdopodobnepi314 napisał(a):Spotkałem się z opinią, że mogły się zapiec łopatki w turbinie od zmiennej geometrii, jednak nie jestem specjalistą w tej dziedzinie stąd pytanie czy takie coś jest możliwe by te łopatki faktycznie się zapiekły
Przejrzec caly uklad dolotowy dokladnie lacznie z turbosprezarkapi314 napisał(a):za co mogę teraz złapać
Czytac, czytac jest tego na forum mnostwo W 6 nie ma zaworu westegatehallo86 napisał(a):i co to jest w ogole ten EGR i westgeate??
Zarejestrujepi314 napisał(a):jeśli EGR by padł to czy komputer powinien zarejestrować błąd?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Gdybym wiedział, byłbym bogaty
Niestety, patrząc na tą "usterkę" widać po forum że sama nie znika (na stałe)

Niestety, patrząc na tą "usterkę" widać po forum że sama nie znika (na stałe)
Witam
Wczoraj w trasie nagle zabrakło mojej madzi mocy. Jechałem ok 100km/h. W lusterku dym. Zatrzymałem furkę i widzę dymienie spod maski. Zgasiłem. Musiałem jeszcze podjechać w bezpieczniejsze miejsce więc odpaliłem i zrobiłem tak ok kilometra. Rozpędzając furę do 100. Brak mocy ale rozpędzała się płynnie. Do domu 50km więc lawet (asistance-więc luzik). Dziś już stoi w serwisie diesla w Olsztynie. Może jutro się za nią zabiorą. Nie znam się na tym więc siedzę i czytam po to by mi kitu nie wciskali. Jak będzie diagnoza to dam znać. Zastanawiam się tylko co można zrobić jednocześnie jeśli będą grzebać przy turbo. By uniknąć kosztów późniejszych.
– czy prace przy turbo umożliwiają sprawdzenie dwumasówki?
– czy są jeszcze jakieś elementy które warto sprawdzić przy tej okazji.
Chcę jednocześnie przed zimą wymienić płyn w układzie chłodzenia, hamulcowy i może wspomagania .
Wczoraj w trasie nagle zabrakło mojej madzi mocy. Jechałem ok 100km/h. W lusterku dym. Zatrzymałem furkę i widzę dymienie spod maski. Zgasiłem. Musiałem jeszcze podjechać w bezpieczniejsze miejsce więc odpaliłem i zrobiłem tak ok kilometra. Rozpędzając furę do 100. Brak mocy ale rozpędzała się płynnie. Do domu 50km więc lawet (asistance-więc luzik). Dziś już stoi w serwisie diesla w Olsztynie. Może jutro się za nią zabiorą. Nie znam się na tym więc siedzę i czytam po to by mi kitu nie wciskali. Jak będzie diagnoza to dam znać. Zastanawiam się tylko co można zrobić jednocześnie jeśli będą grzebać przy turbo. By uniknąć kosztów późniejszych.
– czy prace przy turbo umożliwiają sprawdzenie dwumasówki?
– czy są jeszcze jakieś elementy które warto sprawdzić przy tej okazji.
Chcę jednocześnie przed zimą wymienić płyn w układzie chłodzenia, hamulcowy i może wspomagania .
- Od: 12 maja 2009, 11:03
- Posty: 38
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003
Kupiłem po regeneracji od tego samego człowieka co autor tematu. Niestety nie mogłem robić też u tego samego mechanika więc teraz się bujam nie wiedząc po czyjej stronie leży problem.
Do rzeczy. Turbo wstawione ale mocy brak. Dopiero przy 2500-2700 obr czuję, że jadę. Wcześniej muł.
Odebrałem furę w piatek. Przez weekend ponad 200km i bez większych zmian. Pojechałem dziś do mechanika. Podpieli kompa i najpierw na postoju później w ruchu mierzyli. Na jałowym 98kPa. Podczas jazdy maksymalnie dochodziło do 140kPa. Następnie zamiast wężyka na siłowniku pneumatycznym założył pompkę-nadymał i pomiary wyszły zbliżone. Sugerują zapchany katalizator ze względu na to, że sporo oleju poleciało przy awarii turbiny. A jeśli nie kat to turbo źle zrobione.
Czy to wg Was dobry trop? Co radzicie dalej z tym robić? Kupe forsy już mnie ta przyjemność kosztowała więc muszę wybrać optymalną drogę dalszych poszukiwań.
Do rzeczy. Turbo wstawione ale mocy brak. Dopiero przy 2500-2700 obr czuję, że jadę. Wcześniej muł.
Odebrałem furę w piatek. Przez weekend ponad 200km i bez większych zmian. Pojechałem dziś do mechanika. Podpieli kompa i najpierw na postoju później w ruchu mierzyli. Na jałowym 98kPa. Podczas jazdy maksymalnie dochodziło do 140kPa. Następnie zamiast wężyka na siłowniku pneumatycznym założył pompkę-nadymał i pomiary wyszły zbliżone. Sugerują zapchany katalizator ze względu na to, że sporo oleju poleciało przy awarii turbiny. A jeśli nie kat to turbo źle zrobione.
Czy to wg Was dobry trop? Co radzicie dalej z tym robić? Kupe forsy już mnie ta przyjemność kosztowała więc muszę wybrać optymalną drogę dalszych poszukiwań.
- Od: 12 maja 2009, 11:03
- Posty: 38
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003
przemek_w napisał(a):Dopiero przy 2500-2700 obr czuję, że jadę
znam to – sprawdź dokładnie czy nie masz uszkodzony elektrozaworów (tych przy chłodnicy – są u góry i na dole) sterujących ruchem podciśnienia. Mogą też być odwrotnie założone rurki na nich – efekt taki jak opisałeś.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6