Strona 1 z 3

nowa turbosprężarka – gdzie kupić

PostNapisane: 15 gru 2008, 18:40
przez mzat
witam ,niestety posypała mi się turbina. Przy dodawaniu gazu słychać dość głośny świst. W ASO w łodzi twierdzą że to turbina i niestety na to wygląda że mają racje.
Moje pytanie do Was:
1) czy ktoś już wymieniał turbinę
2) lepiej wymienić czy zrobić regeneracje?
3) Gdzie kupić? ew gdzie regenerować? Jakieś namiary na dobrych speców..
4) jaka jest dobra cena za nową a jaka za regenerację?

Proszę o pomoc bo muszę coś postanowić przed świętami.

pozdrawiam

PostNapisane: 15 gru 2008, 20:20
przez ANDY999
kolego z tego co wiem posprawddzaj ,najpierw, może jajiś przewód od turbo spadł, i ci śwista,albo któryś jest dziurawy , a jeżeli nie To faktycznie turbo ,nowe kupisz w Aso o koło 9000pln , a taniej to u Enduro na forum,Używkę ale napewno dobrą i na ładne parę km starczy,lub za 2200 regenerowaną -posyukaj na forum :) A tak midyz nami kto jedyi Do ASO pryecie co oni wiedza o tych autach jak mazda jest po przerwie kilkuletniej ponownie od maja 2008 w polsce Pozdrawiam i Zapraszam do Jaksy w Broniszach kolo Warszawy

PostNapisane: 15 gru 2008, 20:22
przez ANDY999
a uzzwana to za 1500pln

PostNapisane: 15 gru 2008, 20:25
przez brii
mzat – z ciekawości – jaki przebieg??
Jak napisał ANDY999 – sprawdz czy gdzieś nie ma nieszczelności. Jak nie znika Ci olej a turbo "nie brzęczy" i nie ma luzów ponad normę to raczej nie trzeba będzie zmianiać ;)

turbosprężarka

PostNapisane: 15 gru 2008, 23:37
przez Enduro
mzat napisał(a):witam ,niestety posypała mi się turbina. Przy dodawaniu gazu słychać dość głośny świst. W ASO w łodzi twierdzą że to turbina i niestety na to wygląda że mają racje.
Proszę o pomoc bo muszę coś postanowić przed świętami.

jesli mozesz sprawdzic turbine sobie sam..
sprawdz czy: oska ma luz, taki osiowy,
im wiekszy: tym gorzej,
bo nie powinna go miec prawie wcale!
jesli mozesz to jedz do "Jaksy" do W-wy (nie wiem jak masz daleko?)
on jest pozytywnie nastawiony....
i nie polecam regenerowanych,
bo zeby wykonac regeneracje, trzeba miec b. specjalistyczne maszyny aby m.ni. oske z wiatrakami wywazyc i to bardzo precyzyjnie, gdyz ona kreci ok. 180 000obr/min
i kazdy lipna rozleci sie w szybkim tempie!!!
pozdr.
E.

PostNapisane: 15 gru 2008, 23:58
przez Jaksa
Enduro napisał(a):nie polecam regenerowanych
Robercie , zregenerowałem juz 7 sztuk u goscia ktory robi turbiny od 20 lat ( najlepszy w Warszawie ) wszystkie smigają , jest roczna gwarancja – zero stresu. Mam jedna turbine uzywaną po 50 tys.km jak jestes zainteresowany zapraszam na PW.

PostNapisane: 16 gru 2008, 00:00
przez mzat
dzięki za szybkie odpowiedzi
brii napisał(a):Jak nie znika Ci olej

Właśnie niestety znika.

brii napisał(a):a turbo "nie brzęczy"

Co to znaczy? w sumie chyba nie brzęczy. Jedyne co to ten świst, ostatnio się chyba troche nasilił. Spadków mocy żadnych nie odczuwam.


brii napisał(a):i nie ma luzów ponad normę

Nie mam możliwości samemu sprawdzić


Enduro napisał(a):jesli mozesz sprawdzic turbine sobie sam..

jak wyżej.


Enduro napisał(a):jesli mozesz to jedz do "Jaksy" do W-wy (nie wiem jak masz daleko?)

mieszkam w zgierzu ale mógłbym podjechać, pytanie tylko czy po pomoc w zlokalizowaniu dokładnej usterki czy na wymiane turbinki? Może sam P.Jaksa byłby w stanie się wypowiedzieć.

jeszcze raz dzięki za wszystkie podpowiedzi

PostNapisane: 16 gru 2008, 00:18
przez Lorento
A ta turbina nie klękła wypadkiem od podkręcenia mocy chipem? Podobnież Mazdy w dieslach tego nie lubią...

PostNapisane: 16 gru 2008, 00:25
przez mzat
Lorento napisał(a):A ta turbina nie klękła wypadkiem od podkręcenia mocy chipem?

Nie było żadnego chipa czy programu, 151 KM to fabryka, tak wyszło na hamowni.

brii napisał:
z ciekawości – jaki przebieg??

205 000

PostNapisane: 16 gru 2008, 00:53
przez Jaksa
mzat napisał(a):205 000
Piękny wynik jak na pierwsze turbo .....

P.S. Odpisałem na PW.

P-BOX

PostNapisane: 16 gru 2008, 00:57
przez Enduro
Lorento napisał(a):A ta turbina nie klękła wypadkiem od podkręcenia mocy chipem? Podobnież Mazdy w dieslach tego nie lubią...

to zalezy ile moc podkrecimy!!!!!
i jak mocno dajemy w pedal
ja przejechalem z P-boxem ok. 30 tkm na poprzedniej M6
i turbo bylo jako nowe
bez zadnych problemow
e.

PostNapisane: 16 gru 2008, 01:00
przez Enduro
mzat napisał(a):z ciekawości – jaki przebieg??
205 000

to swiadczy o umiejetnym obchodzeniu sie z turbina
tzn.:
nie dawac po jajach jak olej jest jeszcze zimny,
i nie gasic motoru ,
jak po agresywnej jedzie wszystko mocno jest rozgrzane!!!!
i wymieniac olej jak nalezy lub jeszcze czesciej...
E

PostNapisane: 16 gru 2008, 01:02
przez mzat
olej wymieniam co 10000 i obchodzę się z silnikiem jak należy. Jednak takie przypadki bolą. Ale madzie i tak uwielbiam.

PostNapisane: 16 gru 2008, 08:59
przez Jarun
Mimo wszystko zacny przebieg. Od jakiego przebiegu masz swoją Madzię?

PostNapisane: 16 gru 2008, 09:45
przez mzat
Jarun napisał(a):Od jakiego przebiegu masz swoją Madzię?


od 140 000

PostNapisane: 16 gru 2008, 15:18
przez Enduro
mzat napisał(a):olej wymieniam co 10000 i obchodzę się z silnikiem jak należy. Jednak takie przypadki bolą. .

to fakt!
u mnie tez juz wymienialem..
E.

PostNapisane: 16 gru 2008, 15:37
przez arek19
Jesteś ze Zgierza to proponuję abyś podjechał sobie do macherów od japońców "OBZUN" ulica Krzemieniecka w Łodzi na przeciwko stadionu ŁKS.Tam na pewno zdiagnozują co u Ciebie w M6 jest nie tak

M6

PostNapisane: 16 gru 2008, 19:38
przez Enduro
arek19 napisał(a):Jesteś ze Zgierza to proponuję abyś podjechał sobie do macherów od japońców "OBZUN" ulica Krzemieniecka w Łodzi na przeciwko stadionu ŁKS.Tam na pewno zdiagnozują co u Ciebie w M6 jest nie tak

ja też popieram, aby róże miejscowe machery obejrzaly motor,
tyle żeby nie pogorszyli..patrz co robią
no i zeby nie naciągali domowej kasy
no i używali młotka......
powodz.
E.

PostNapisane: 17 gru 2008, 00:48
przez Yapa
Jaksa napisał(a):
mzat napisał(a):205 000
Piękny wynik jak na pierwsze turbo .....

kurde w moim poprzednim turbodieslu (Mitsu Carisma TD 90KM silnik renault) miałem 400000 i turbo było suche jak pieprz. Czyżby japońskie turbiny były gorsze od francuskich? :|

PostNapisane: 21 gru 2008, 18:16
przez xANDy
Yapa napisał(a):kurde w moim poprzednim turbodieslu
Kurdów zostaw w spokoju.
Silnik
Yapa napisał(a):Mitsu Carisma TD 90KM silnik renault
to chyba wtrysk pośredni i dość mało wysilona jednostka. Japońskie turbiny nie wiadomo jak sa wysilone – w M6 są IHI a to jest chyba amerykański produkt. W reno jest chyba garett'a.
Ciśnienie doładowania ma sporo do powiedzenia – w DiTD max ciśnienie to 0,85 bara – a w miarę ta sama turbina w M6 ma chyba 1,2 albo i więcej.

Poza tym – ten temat ciągle nie poprawiony...