Strona 1 z 1

zawór przeciążeniowy turba

PostNapisane: 24 sty 2011, 14:18
przez grzegorz0924
witam przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, złożyłem silnik w mazdzie 6 2.0 diesel i po odpaleniu coś zaczęło hałasować od strony turba pierwsze co pomyślałem to ze turbo do regeneracji ale po sprawdzeniu okazało się ze jest ok z czasem okazało się ze to hałasował zawór przeciążeniowy turba po odpaleniu silnika od razu dostaje podciśnienie o otwiera a powinien otwierać dopiero po przeciążeniu na wysokich obrotach, przewody podciśnieniowe prawdopodobnie są zle podłączone ale bez schematu nie potrafię tego sprawdzić. Może ktoś wie jak powinny być podłączone przewody od turba aż do pompy podciśnieniowej

Re: zawór przeciążeniowy turba

PostNapisane: 24 sty 2011, 23:55
przez nynuch76
hahaha przecież mazda 6 ma turbo ze zmienną geometriom
grzegorz0924 napisał(a): po odpaleniu silnika od razu dostaje podciśnienie o otwiera a powinien otwierać dopiero po przeciążeniu na wysokich obrotach
tak ma to działać. :P

Re: zawór przeciążeniowy turba

PostNapisane: 25 sty 2011, 02:30
przez grzegorz0924
może nie które maja z zmienną geometria ale nie w mojej u mnie łopatki są nieruchome

Re: zawór przeciążeniowy turba

PostNapisane: 25 sty 2011, 09:55
przez nynuch76
grzegorz0924 napisał(a):u mnie łopatki są nieruchome
Wybacz że to powiem ale jak chcesz wypisywać takie brednie to ugryź się w język <nie powiem> i <czytaj> poradnik to po pierwsze.Po drugie mylisz pojęcia zmienna geometria nie ma nic wspólnego z łopatami wirnika części zimnej i gorącej turbiny <diabełek> obyś przy składaniu swojego silnika myślał o tym co robisz bo inaczej będzie <szok> jak silnik eksploduje pozdrawiam Krzysztof.

Re: zawór przeciążeniowy turba

PostNapisane: 25 sty 2011, 10:24
przez grzegorz0924
sorki nynuch76 jeżeli cie uraziłem ale myślałem ze chodziło ci o zmienna geometrie ustawień łopatek wirnika dlatego tak napisałem silnik po złożeniu chodzi elegancko, jeżeli turbo jednak dobrze chodzi dostając zaraz po odpaleniu podciśnienie do tej gruszki to dlaczego dobiega z niej taki piszczący dzwięk? gruszka jest do wymiany czy może da się podregulować na tym trzpieniu co z niej wychodzi do zaworu bo widziałem ze są nakrętki wiec można coś przestawić

turbo Mazda 6 2.0 Citd

PostNapisane: 25 sty 2011, 12:07
przez Enduro
nynuch76 napisał(a):.... mylisz pojęcia zmienna geometria nie ma nic wspólnego z łopatami wirnika części zimnej i gorącej turbiny....

ten opis mi tu raczej lekko nie pasuje, gdyz wg. mnie, zmienna geometria turbo polega na ruchomych łoptkach ( kierownicach kierunkowych,sterujacych strumieniem spalin ) które to zanjdują się w części gorącej turbinosprężarki, co powoduje jej efektywniejszą prace na niższych obrotach kiedy to brakuje spalin , m.in w celu eliminacji tzw. turbodziury..
to mozna tu obejrzeć w rubryce no 3.:
viewtopic.php?f=90&t=62239
no ale to moje zdanie ,choć nie tylko i nikt nie musi się nim absolutnie sugerować..pozdr.E

Re: zawór przeciążeniowy turba

PostNapisane: 25 sty 2011, 14:10
przez Bandit
Siegu dawaj do MZR-CD --> a w ogóle to cała ta dyskusja jest <glupek2> Enduro sam sobie zaprzeczasz ;) Zmienna geometria turbiny zmieniana jest "kierownicami" (klapkami), a nie ustawieniem samych łopatek (co jest opisane w twoim linku nad obrazkiem)

Re: zawór przeciążeniowy turba

PostNapisane: 25 sty 2011, 14:19
przez grzegorz0924
jeżeli dla ciebie ta dyskusja jest <glupek2> to po prostu omijaj ten post bez takich komentarzy z CAŁYM SZACUNKIEM BANDIT żeby znowu nie było że post jest niekulturalny
a wracając do tematu to podciśnienie ma być w tej gruszce od samego początku na biegu jałowym i ten trzpień ma się od razu podnosić ? tylko ze u mnie w tedy z tej tzw gruszki wydobywa się głośny hałas jak odłączę ten przewód podciśnienia to hałas ustaje i pracuje cicho, co może być tego przyczyna wadliwa część czy może da się to wyregulować na tym trzpieniu co wychodzi z tej gruszki

Re: zawór przeciążeniowy turba

PostNapisane: 25 sty 2011, 14:33
przez Bandit
Jako moderator działu diesel (gdzie powinien znaleźć się ten wątek) mam obowiązek reagowania na błędne teorie :) Pamiętaj, że z zapisanej na tym forum wiedzy korzystają i będą korzystać następni. Nie powinni oni zastanawiać się kto miał rację, a kto nie. Są tematy gdzie do dzisiaj nie udało się ustalić jednoznacznych poglądów i w tych tematach ciągle trwają konstruktywne dyskusje i testy na własnych autach, aby potomni nie musieli się już męczyć. Natomiast w sprawach oczywistych nie ma sensu rozwijać się po raz kolejny, szczególnie, że temat nie dotyczy sterowania i pracy turbiny tylko jakiegoś dzwięku. Koniec OT.
P.S.
Edytowałem mój pierwszy post, aby się lepiej wyrazić.

turba cd.

PostNapisane: 25 sty 2011, 14:36
przez Enduro
Bandit napisał(a):Siegu dawaj do MZR-CD --> a w ogóle to cała ta dyskusja jest <glupek2> Enduro sam sobie zaprzeczasz ;) Zmienna geometria turbiny zmieniana jest "kierownicami" (klapkami), a nie ustawieniem samych łopatek (co jest opisane w twoim linku nad obrazkiem)

poprawiłem lekko mój post, bo został przez Ciebie niepoprawnie zinterpretowany/zrozumiany no i wg mnie jest jego treść trafna..
pozdr.E

Re: zawór przeciążeniowy turba

PostNapisane: 25 sty 2011, 14:41
przez grzegorz0924
ten post w części dotyczy pracy i regulacji turbiny bo ten dziwek może być spowodowany złą regulacją zaworu przeciążeniowego

Re: zawór przeciążeniowy turba

PostNapisane: 26 sty 2011, 21:36
przez Bandit
Drobne niedomówienie wyszło, ale już się dogadaliśmy ;) Teraz jest <spoko>

Re: zawór przeciążeniowy turba

PostNapisane: 28 sty 2011, 20:39
przez grzegorz0924
popuściłem troszkę na trzpieniu łączącym zawór z membraną i hałas ustal mam nadzieje ze teraz będzie ok