zawór przeciążeniowy turba

Postprzez grzegorz0924 » 24 sty 2011, 14:18

witam przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, złożyłem silnik w mazdzie 6 2.0 diesel i po odpaleniu coś zaczęło hałasować od strony turba pierwsze co pomyślałem to ze turbo do regeneracji ale po sprawdzeniu okazało się ze jest ok z czasem okazało się ze to hałasował zawór przeciążeniowy turba po odpaleniu silnika od razu dostaje podciśnienie o otwiera a powinien otwierać dopiero po przeciążeniu na wysokich obrotach, przewody podciśnieniowe prawdopodobnie są zle podłączone ale bez schematu nie potrafię tego sprawdzić. Może ktoś wie jak powinny być podłączone przewody od turba aż do pompy podciśnieniowej
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez nynuch76 » 24 sty 2011, 23:55

hahaha przecież mazda 6 ma turbo ze zmienną geometriom
grzegorz0924 napisał(a): po odpaleniu silnika od razu dostaje podciśnienie o otwiera a powinien otwierać dopiero po przeciążeniu na wysokich obrotach
tak ma to działać. :P
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez grzegorz0924 » 25 sty 2011, 02:30

może nie które maja z zmienną geometria ale nie w mojej u mnie łopatki są nieruchome
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez nynuch76 » 25 sty 2011, 09:55

grzegorz0924 napisał(a):u mnie łopatki są nieruchome
Wybacz że to powiem ale jak chcesz wypisywać takie brednie to ugryź się w język <nie powiem> i <czytaj> poradnik to po pierwsze.Po drugie mylisz pojęcia zmienna geometria nie ma nic wspólnego z łopatami wirnika części zimnej i gorącej turbiny <diabełek> obyś przy składaniu swojego silnika myślał o tym co robisz bo inaczej będzie <szok> jak silnik eksploduje pozdrawiam Krzysztof.
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez grzegorz0924 » 25 sty 2011, 10:24

sorki nynuch76 jeżeli cie uraziłem ale myślałem ze chodziło ci o zmienna geometrie ustawień łopatek wirnika dlatego tak napisałem silnik po złożeniu chodzi elegancko, jeżeli turbo jednak dobrze chodzi dostając zaraz po odpaleniu podciśnienie do tej gruszki to dlaczego dobiega z niej taki piszczący dzwięk? gruszka jest do wymiany czy może da się podregulować na tym trzpieniu co z niej wychodzi do zaworu bo widziałem ze są nakrętki wiec można coś przestawić
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez Enduro » 25 sty 2011, 12:07

nynuch76 napisał(a):.... mylisz pojęcia zmienna geometria nie ma nic wspólnego z łopatami wirnika części zimnej i gorącej turbiny....

ten opis mi tu raczej lekko nie pasuje, gdyz wg. mnie, zmienna geometria turbo polega na ruchomych łoptkach ( kierownicach kierunkowych,sterujacych strumieniem spalin ) które to zanjdują się w części gorącej turbinosprężarki, co powoduje jej efektywniejszą prace na niższych obrotach kiedy to brakuje spalin , m.in w celu eliminacji tzw. turbodziury..
to mozna tu obejrzeć w rubryce no 3.:
viewtopic.php?f=90&t=62239
no ale to moje zdanie ,choć nie tylko i nikt nie musi się nim absolutnie sugerować..pozdr.E
Ostatnio edytowano 25 sty 2011, 14:34 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bandit » 25 sty 2011, 14:10

Siegu dawaj do MZR-CD --> a w ogóle to cała ta dyskusja jest <glupek2> Enduro sam sobie zaprzeczasz ;) Zmienna geometria turbiny zmieniana jest "kierownicami" (klapkami), a nie ustawieniem samych łopatek (co jest opisane w twoim linku nad obrazkiem)
Ostatnio edytowano 25 sty 2011, 14:22 przez Bandit, łącznie edytowano 1 raz
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez grzegorz0924 » 25 sty 2011, 14:19

jeżeli dla ciebie ta dyskusja jest <glupek2> to po prostu omijaj ten post bez takich komentarzy z CAŁYM SZACUNKIEM BANDIT żeby znowu nie było że post jest niekulturalny
a wracając do tematu to podciśnienie ma być w tej gruszce od samego początku na biegu jałowym i ten trzpień ma się od razu podnosić ? tylko ze u mnie w tedy z tej tzw gruszki wydobywa się głośny hałas jak odłączę ten przewód podciśnienia to hałas ustaje i pracuje cicho, co może być tego przyczyna wadliwa część czy może da się to wyregulować na tym trzpieniu co wychodzi z tej gruszki
Ostatnio edytowano 25 sty 2011, 14:36 przez grzegorz0924, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez Bandit » 25 sty 2011, 14:33

Jako moderator działu diesel (gdzie powinien znaleźć się ten wątek) mam obowiązek reagowania na błędne teorie :) Pamiętaj, że z zapisanej na tym forum wiedzy korzystają i będą korzystać następni. Nie powinni oni zastanawiać się kto miał rację, a kto nie. Są tematy gdzie do dzisiaj nie udało się ustalić jednoznacznych poglądów i w tych tematach ciągle trwają konstruktywne dyskusje i testy na własnych autach, aby potomni nie musieli się już męczyć. Natomiast w sprawach oczywistych nie ma sensu rozwijać się po raz kolejny, szczególnie, że temat nie dotyczy sterowania i pracy turbiny tylko jakiegoś dzwięku. Koniec OT.
P.S.
Edytowałem mój pierwszy post, aby się lepiej wyrazić.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Enduro » 25 sty 2011, 14:36

Bandit napisał(a):Siegu dawaj do MZR-CD --> a w ogóle to cała ta dyskusja jest <glupek2> Enduro sam sobie zaprzeczasz ;) Zmienna geometria turbiny zmieniana jest "kierownicami" (klapkami), a nie ustawieniem samych łopatek (co jest opisane w twoim linku nad obrazkiem)

poprawiłem lekko mój post, bo został przez Ciebie niepoprawnie zinterpretowany/zrozumiany no i wg mnie jest jego treść trafna..
pozdr.E
Ostatnio edytowano 25 sty 2011, 17:57 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzegorz0924 » 25 sty 2011, 14:41

ten post w części dotyczy pracy i regulacji turbiny bo ten dziwek może być spowodowany złą regulacją zaworu przeciążeniowego
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez Bandit » 26 sty 2011, 21:36

Drobne niedomówienie wyszło, ale już się dogadaliśmy ;) Teraz jest <spoko>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez grzegorz0924 » 28 sty 2011, 20:39

popuściłem troszkę na trzpieniu łączącym zawór z membraną i hałas ustal mam nadzieje ze teraz będzie ok
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6