zawór przeciążeniowy turba
Strona 1 z 1
witam przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, złożyłem silnik w mazdzie 6 2.0 diesel i po odpaleniu coś zaczęło hałasować od strony turba pierwsze co pomyślałem to ze turbo do regeneracji ale po sprawdzeniu okazało się ze jest ok z czasem okazało się ze to hałasował zawór przeciążeniowy turba po odpaleniu silnika od razu dostaje podciśnienie o otwiera a powinien otwierać dopiero po przeciążeniu na wysokich obrotach, przewody podciśnieniowe prawdopodobnie są zle podłączone ale bez schematu nie potrafię tego sprawdzić. Może ktoś wie jak powinny być podłączone przewody od turba aż do pompy podciśnieniowej
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41

tak ma to działać.grzegorz0924 napisał(a): po odpaleniu silnika od razu dostaje podciśnienie o otwiera a powinien otwierać dopiero po przeciążeniu na wysokich obrotach
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
może nie które maja z zmienną geometria ale nie w mojej u mnie łopatki są nieruchome
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Wybacz że to powiem ale jak chcesz wypisywać takie brednie to ugryź się w językgrzegorz0924 napisał(a):u mnie łopatki są nieruchome




Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
sorki nynuch76 jeżeli cie uraziłem ale myślałem ze chodziło ci o zmienna geometrie ustawień łopatek wirnika dlatego tak napisałem silnik po złożeniu chodzi elegancko, jeżeli turbo jednak dobrze chodzi dostając zaraz po odpaleniu podciśnienie do tej gruszki to dlaczego dobiega z niej taki piszczący dzwięk? gruszka jest do wymiany czy może da się podregulować na tym trzpieniu co z niej wychodzi do zaworu bo widziałem ze są nakrętki wiec można coś przestawić
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
nynuch76 napisał(a):.... mylisz pojęcia zmienna geometria nie ma nic wspólnego z łopatami wirnika części zimnej i gorącej turbiny....
ten opis mi tu raczej lekko nie pasuje, gdyz wg. mnie, zmienna geometria turbo polega na ruchomych łoptkach ( kierownicach kierunkowych,sterujacych strumieniem spalin ) które to zanjdują się w części gorącej turbinosprężarki, co powoduje jej efektywniejszą prace na niższych obrotach kiedy to brakuje spalin , m.in w celu eliminacji tzw. turbodziury..
to mozna tu obejrzeć w rubryce no 3.:
viewtopic.php?f=90&t=62239
no ale to moje zdanie ,choć nie tylko i nikt nie musi się nim absolutnie sugerować..pozdr.E
Ostatnio edytowano 25 sty 2011, 14:34 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Siegu dawaj do MZR-CD --> a w ogóle to cała ta dyskusja jest
Enduro sam sobie zaprzeczasz
Zmienna geometria turbiny zmieniana jest "kierownicami" (klapkami), a nie ustawieniem samych łopatek (co jest opisane w twoim linku nad obrazkiem)

Ostatnio edytowano 25 sty 2011, 14:22 przez Bandit, łącznie edytowano 1 raz
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
jeżeli dla ciebie ta dyskusja jest
to po prostu omijaj ten post bez takich komentarzy z CAŁYM SZACUNKIEM BANDIT żeby znowu nie było że post jest niekulturalny
a wracając do tematu to podciśnienie ma być w tej gruszce od samego początku na biegu jałowym i ten trzpień ma się od razu podnosić ? tylko ze u mnie w tedy z tej tzw gruszki wydobywa się głośny hałas jak odłączę ten przewód podciśnienia to hałas ustaje i pracuje cicho, co może być tego przyczyna wadliwa część czy może da się to wyregulować na tym trzpieniu co wychodzi z tej gruszki

a wracając do tematu to podciśnienie ma być w tej gruszce od samego początku na biegu jałowym i ten trzpień ma się od razu podnosić ? tylko ze u mnie w tedy z tej tzw gruszki wydobywa się głośny hałas jak odłączę ten przewód podciśnienia to hałas ustaje i pracuje cicho, co może być tego przyczyna wadliwa część czy może da się to wyregulować na tym trzpieniu co wychodzi z tej gruszki
Ostatnio edytowano 25 sty 2011, 14:36 przez grzegorz0924, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Jako moderator działu diesel (gdzie powinien znaleźć się ten wątek) mam obowiązek reagowania na błędne teorie
Pamiętaj, że z zapisanej na tym forum wiedzy korzystają i będą korzystać następni. Nie powinni oni zastanawiać się kto miał rację, a kto nie. Są tematy gdzie do dzisiaj nie udało się ustalić jednoznacznych poglądów i w tych tematach ciągle trwają konstruktywne dyskusje i testy na własnych autach, aby potomni nie musieli się już męczyć. Natomiast w sprawach oczywistych nie ma sensu rozwijać się po raz kolejny, szczególnie, że temat nie dotyczy sterowania i pracy turbiny tylko jakiegoś dzwięku. Koniec OT.
P.S.
Edytowałem mój pierwszy post, aby się lepiej wyrazić.
P.S.
Edytowałem mój pierwszy post, aby się lepiej wyrazić.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Bandit napisał(a):Siegu dawaj do MZR-CD --> a w ogóle to cała ta dyskusja jestEnduro sam sobie zaprzeczasz
Zmienna geometria turbiny zmieniana jest "kierownicami" (klapkami), a nie ustawieniem samych łopatek (co jest opisane w twoim linku nad obrazkiem)
poprawiłem lekko mój post, bo został przez Ciebie niepoprawnie zinterpretowany/zrozumiany no i wg mnie jest jego treść trafna..
pozdr.E
Ostatnio edytowano 25 sty 2011, 17:57 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ten post w części dotyczy pracy i regulacji turbiny bo ten dziwek może być spowodowany złą regulacją zaworu przeciążeniowego
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Drobne niedomówienie wyszło, ale już się dogadaliśmy
Teraz jest 

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
popuściłem troszkę na trzpieniu łączącym zawór z membraną i hałas ustal mam nadzieje ze teraz będzie ok
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6