Strona 1 z 2

Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 11 sty 2011, 19:27
przez Guma88
Wystąpił ostatnio u mnie następujący problem. Jadą samochodem (MPV '03) na biegach wyższych tj. 3,4,5 czyli pod obciążeniem przy obrotach mniej więcej od 1100 w górę słychać ewidentny syk powietrza z jakiejś nieszczelności. Po calym popoludniu szukania nie znalazłem nic konkretnego co może to powodować oprócz tego, że dźwięk pochodzi mniej więcej z miejsca zaznaczonego na obrazku na biało. (Zdjęcie zapożyczone z innego wątku).

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/863 ... d84eb.html

Czy macie jakieś pomysły co to może być? Jest tam jakiś zawór który np. może się nie domykać czy coś w tym stylu? Bardzo prosiłbym o pomoc.

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 11 sty 2011, 22:35
przez Bandit
Prawdopodobnie poszedł dolot gdzieś przy łączeniu, albo pod opaską, dlatego go nie widzisz ;) Rozbierz wszystkie rury i dokładnie obejrzyj to znajdziesz.
P.S.
Wyrazy uznania, od dawna nie widziałem w tym dziale niepowielonego i porządnie nazwanego tematu <spoko>

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 12 sty 2011, 11:07
przez Enduro
zdemontuj zderzak i dobierz się do rur gumowych przy intercoolerze. typuje, że jedna z tych rur napękła i tam uciekają tobie konie mechaniczne w niewidocznej postaci sprężonego powietrza.
P.S. jeśli okaże się, że któraś z rur jest do wymiany, to daj mi znać, bo posiadam kilka w bardzo dobrym stanie promocyjnie do odsprzedania...pozdr.Enduro

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 12 sty 2011, 15:54
przez myqel
Witam, zwroc tez uwage na polaczenie guma-turbina na odcinku od obudowy filtra powietrza do samego turba, to polaczenie bardzo czesto sie luzuje przez wibracje mimo mocnego dokrecenia opaski (okololice turbiny sa zaolejone i latwo o niesolidne polaczenie). Skutkuje to wlasnie spadkiem mocy i kiepskim "zbieraniem sie" oraz reakcja na gaz bo silnik zaciaga troche lewego pow. juz za przeplywka. A co do szumu/swistu to moze taki odglos daje sama pompa vacum? Ta okolice wlasnie zaznaczyles na Twoim obrazku.

pozdr. mql

Nieszczelności cd...

PostNapisane: 12 sty 2011, 16:18
przez Enduro
myqel napisał(a):Witam, zwroc tez uwage na polaczenie guma-turbina na odcinku od obudowy filtra powietrza do samego turba, ...

lub potrafi to kolanko połączeniowe po prostu pęknąć. pozdr.E

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 12 sty 2011, 16:30
przez robertss
Mam pytanie czy jest jakiś dobry preparat do sprawdzania nieszczelności, pomijam domowy sposób z pryskaniem wodą z detergentem ?
pzdr

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 12 sty 2011, 17:13
przez Guma88
Co do mocy to zbiera się jak przedtem. Spadku mocy nie odczuwam tylko zaczynam się zastanawiać że to może jednak vacuum daje takie dźwięki. Przymierzam się ją rozebrać i na dzień dobry od razu wymienić łożysko i zobaczyć w jakim stanie jest reszta. Być może to jej się coś dzieje.

Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 12 sty 2011, 19:38
przez Enduro
Guma88 napisał(a):...że to może jednak vacuum daje takie dźwięki. Przymierzam się ją rozebrać i na dzień dobry od razu wymienić łożysko ..

w vaku nie ma lozysk wymiennych...pozdr.E

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 12 sty 2011, 20:08
przez Guma88
W fotorelacji zamieszczonej na forum wychodzi na to że jednak jest wymienne!!

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 12 sty 2011, 20:14
przez nynuch76
Enduro napisał(a):
Guma88 napisał(a):...że to może jednak vacuum daje takie dźwięki. Przymierzam się ją rozebrać i na dzień dobry od razu wymienić łożysko ..

w vaku nie ma lozysk wymiennych...pozdr.E
I tak i nie bo łożysk nie ma to fakt jest jedno :P i można je wymienic <spoko>Co do szumu powietrza to obstawiam zaworek sterujący geometria turbiny <oczko>

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 12 sty 2011, 20:21
przez Steve
Guma88 napisał(a):Co do mocy to zbiera się jak przedtem. Spadku mocy nie odczuwam tylko zaczynam się zastanawiać że to może jednak vacuum daje takie dźwięki. Przymierzam się ją rozebrać i na dzień dobry od razu wymienić łożysko i zobaczyć w jakim stanie jest reszta. Być może to jej się coś dzieje.

Jesli podejrzewasz vacum to nie rozbieraj od razu całej pompy.
Sprawdz przewody od pompy czy podcisnienie czy nie ucieka i nie jest to przyczyna syczenia.
Nastepnie mozesz sprawdzic wartosci podcisnienia .
Wartość Vacum możesz tez sprawdzić testując hamulce, których wspomaganie bedzie słabiej działać przy braku podciśnienia.
Zajrzyj do http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=105650 <czytaj>

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 12 sty 2011, 20:50
przez Bandit
Przede wszystkim sprawdź:
nynuch76 napisał(a):Co do szumu powietrza to obstawiam zaworek sterujący geometria turbiny

A później kombinuj z vacum <nauka>

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 13 sty 2011, 19:59
przez Guma88
Fajnie by było jakbyś jeszcze mi wytlumaczył który to zaworek.

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 13 sty 2011, 20:07
przez Bandit
Guma88 napisał(a):Fajnie by było jakbyś jeszcze mi wytlumaczył który to zaworek.

Nynuch Ci wieczorem wytłumaczy ;)

Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 13 sty 2011, 21:42
przez Enduro
Bandit napisał(a):
Guma88 napisał(a):Fajnie by było jakbyś jeszcze mi wytlumaczył który to zaworek.

Nynuch Ci wieczorem wytłumaczy ;)

dzisiaj?
pozdr.E

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 13 sty 2011, 23:26
przez nynuch76
Zaworek o którym mowa wygląda tak jaj na tej aukcji i jest zamocowany w okolicy zaznaczonej przez ciebie na zdjęciu :] http://allegro.pl/mazda-6-mpv-citd-zawo ... 39712.html

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 14 sty 2011, 00:28
przez myqel
Witam, zasadnicze pytanie kolego Guma88 to w którym momencie słyszysz ten "szum/świst"?
1) Czy cały czas bez względu na obroty silnika? –(wtedy to szumi pompa ciśnieniowa "vacum" wiec wtedy tak jak pisali koledzy wcześniej można wymieniać elem. toczny/całą pompę. Albo olewasz to i jeździsz sobie)
2) Czy tylko jak jedziesz/dodajesz gazu –(to wtedy słychać dźwięk/świst upuszczanego powietrza będącego pod ciśnieniem z omawianych zaworków – głównie tego od sterowania łopatkami turba – a ten dźwięk tez może być indywidualny dla każdego z zaworków a jest ich sporo pod maska). Reasumując jeśli autko się zbiera, silnik kulturalnie pracuje, nie stuka, nie kopci ani z rury wydechowej ani z korka wlewu oleju to jeździj chłopie i się ciesz :) Naprawdę gdyby była jakakolwiek nieszczelność układu podciśnień lub układu dolotowego to owszem syczenie byłoby słyszalne ale ewidentnie auto nie przyspieszałoby prawidłowo a z tego co piszesz tak nie jest.

PS. Ja te syczące zaworki słyszę w okolicach 1200-2000 obr. najbardziej na zimnym silniku zanim się rozgrzeje i wyłączy ssanie.

pozdr. MQL

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 14 sty 2011, 17:26
przez Guma88
Na wolnych obrotach dziwnie głośno wg mnie pracuje vacu. W bjtce go prawie nie słychać a tu jest takie niby ciche chrobotanie. przy jeździe na wyższych obrotach tj. od 1500 w górę słychać powietrze, koło 2000 obr. jest wtedy taki cichy gwizd.

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza

PostNapisane: 14 sty 2011, 18:43
przez Steve
Guma88 napisał(a):Na wolnych obrotach dziwnie głośno wg mnie pracuje vacu. W bjtce go prawie nie słychać a tu jest takie niby ciche chrobotanie. przy jeździe na wyższych obrotach tj. od 1500 w górę słychać powietrze, koło 2000 obr. jest wtedy taki cichy gwizd.

jesli chcesz zaczac grzebac przy pompie vacum to zacznij od sprawdzenia czy vacum dostaje olej.

syki powietrza

PostNapisane: 14 sty 2011, 20:12
przez Enduro
Guma88 napisał(a):Na wolnych obrotach dziwnie głośno wg mnie pracuje vacu. ..

jeśli tak jest,no to vaku do demontażu i sprawdzenia..pozdr.E