Strona 1 z 1

Szarpanie silnika

PostNapisane: 3 sty 2011, 23:03
przez Piecho
Witam , mam chyba dość nietypowy problem, gdyż przekopałem forum i nie mogę dojść co z moją M6 143 KM.Nie zawsze ale zdarza się mi dość często na 4 i 6 biegu w przedziale 2000-2200 obrotów silnik dość mocno szarpie. Na innych biegach jest ok, przyspiesza i nie ma problemów, czy ktoś mógłby mi pomóc zanim oddam auto w ręce :fachowców mechaników"? Z góry dziękuję :)

Re: Szarpanie silnika

PostNapisane: 3 sty 2011, 23:07
przez Bandit
Dwumas ? Poduszki silnika ? Czy jeszcze coś innego ? Jeśli jedno z dwóch pierwszych to temat trafi do kosza bo wątki o tym już są ;)

Re: Szarpanie silnika

PostNapisane: 3 sty 2011, 23:38
przez Piecho
Właśnie nie wiem . Dziwi mnie że dzieje się to tylko na 4 i 6 biegu poza tym silnik działa bez zarzutu.

Re: Szarpanie silnika

PostNapisane: 29 sty 2011, 11:35
przez Enduro
to wg. mnie, to dolegliwosc wtyskow.
czy jak dodasz mocno gazu na tych biegach, to tez podobnie szarpie..?
(raczej nie..) pozdr.E

Ruszanie samochodem

PostNapisane: 4 lut 2011, 20:41
przez thomeq
Panowie,
nie wiem czy to normalne czy nie ale zauważyłem w mojej Maździe kombi (mam ja od 1miesiąca) , przebieg 106000 km, że podczas ruszania zarówno do przodu jak i na wstecznym biegu bez dodawania gazu samochód trochę się trzęsie. Jeżeli dodam odrobinę gazu to nie występują te drgania. Poza tym wszystko jest ok.

Co to może być ?
A może to normalne ?

Z góry dzięki za pomoc.

Re: Ruszanie samochodem

PostNapisane: 4 lut 2011, 20:53
przez thomeq
Dodam jeszcze, że ja sobie auto stoi na biegu jałowym to wszystko jest w porządku, żadnych drgań nic z tych rzeczy, silnik równo bez problemu sobie pracuje

Re: Ruszanie samochodem

PostNapisane: 4 lut 2011, 21:01
przez brylek22
tak masz poważny problem
spróbuj bardziej gwałtownie puścić sprzęgło bez dodawania gazu i napisz objawy
sądzę że to poważna awaria i trzeba ją jak najszybciej usunąć <spoko>

Re: Ruszanie samochodem

PostNapisane: 4 lut 2011, 21:22
przez myqel
Witam, thomeq do sprawdzenia/zdiagnozowania masz:
-dwumas
-sprzegło
-poduszka/poduszki pod silnikiem
-lejący wtryskiwacz/wtryskiwacze


PS. w czasie tego ruszania przy popuszczaniu pedału sprzęgła wyczuwasz na nim drgania/stukania?

pozdr. Mql

Re: Szarpanie silnika

PostNapisane: 5 lut 2011, 10:03
przez thomeq
myqel napisał(a):Witam, thomeq do sprawdzenia/zdiagnozowania masz:
-dwumas
-sprzegło
-poduszka/poduszki pod silnikiem
-lejący wtryskiwacz/wtryskiwacze


PS. w czasie tego ruszania przy popuszczaniu pedału sprzęgła wyczuwasz na nim drgania/stukania?

pozdr. Mql



nie ma wyczuwalnych drgań i stukań, wystarczy ze delikatnie dodam gazu i jest wtedy ok

Re: Szarpanie silnika

PostNapisane: 5 lut 2011, 10:09
przez mądry
thomeq napisał(a):nie ma wyczuwalnych drgań i stukań, wystarczy ze delikatnie dodam gazu i jest wtedy ok

rozwiązanie jest bardzo proste, po prostu nie żałuj gazu. Nie będzie drgań a i dwumasa nie będzie katowana ;)

Szarpanie silnika

PostNapisane: 5 lut 2011, 12:04
przez Enduro
a moze pedal gazu szwankuje?
pozdr.E

Re: Szarpanie silnika

PostNapisane: 7 lut 2011, 17:29
przez thomeq
mądry napisał(a):
thomeq napisał(a):nie ma wyczuwalnych drgań i stukań, wystarczy ze delikatnie dodam gazu i jest wtedy ok

rozwiązanie jest bardzo proste, po prostu nie żałuj gazu. Nie będzie drgań a i dwumasa nie będzie katowana ;)


no tak, jest to rozwiązanie
ale chciałbym wiedzieć czy u Was w waszych autach też tak jest ?
jak się stoi np w korku to po co mam gazować wolałbym na samym sprzęgle podjeżdżać ?

A może gaz trzeba podciągnąć czy coś – nie znam się na tym, ale użytkownik ENDURO sugeruje że może coś z gazem, co o tym myślicie ?

Re: Szarpanie silnika

PostNapisane: 7 lut 2011, 20:05
przez Karol
kolego cisnij gaz bo 2mas czy sprzeglo bedzie drozszym rozwiazaniem :D

Szarpanie silnika

PostNapisane: 7 lut 2011, 21:50
przez Enduro
thomeq napisał(a):może gaz trzeba podciągnąć czy coś – nie znam się na tym, ale użytkownik ENDURO sugeruje że może coś z gazem, co o tym myślicie ?

tam jest zestaw przeciwbieżnych potencjometrów i jesli one podają uśrednioną wartość impedancji nieporawnie lub chwiejnie, to może silnik reagować, jakby ktoś się gazem bawił.. <glupek2>
znam taki przypadek w M6 przedlift, gdzie serwis po b. wielu próbach powymieniał kpl. wszystko, włącznie z silnikem <nie> w aucie na gwarancji a i tak nie osiągneli sukcesu, bo niechcieli mi wierzyć, że to może być pedał gazu..pozdr.E

Re: Szarpanie silnika

PostNapisane: 7 lut 2011, 22:45
przez thomeq
Enduro napisał(a):
thomeq napisał(a):może gaz trzeba podciągnąć czy coś – nie znam się na tym, ale użytkownik ENDURO sugeruje że może coś z gazem, co o tym myślicie ?

tam jest zestaw przeciwbieżnych potencjometrów i jesli one podają uśrednioną wartość impedancji nieporawnie lub chwiejnie, to może silnik reagować, jakby ktoś się gazem bawił.. <glupek2>
znam taki przypadek w M6 przedlift, gdzie serwis po b. wielu próbach powymieniał kpl. wszystko, włącznie z silnikem <nie> w aucie na gwarancji a i tak nie osiągneli sukcesu, bo niechcieli mi wierzyć, że to może być pedał gazu..pozdr.E


no ok skoro pedał gazu to wobec tego co dalej ? trzeba go jakoś wyregulować czy po prostu nie ruszać na samym sprzęgle i przy każdym nawet niewielkim przesuwaniu pojazdu (korek uliczny) używać za każdym razem gazu i tyle ? w poprzednim aucie jakie miałem audi a4 b6 z 2001 r 1.9TDI nie miałem z tym problemu, no ale to inny silnik teraz w Maździe i może na nowo trzeba się przyzwyczaić.

Re: Szarpanie silnika

PostNapisane: 8 lut 2011, 01:23
przez kwaśny
ale trzesie ci buda tak ze sie kawa wylewa ? generalnie zawsze troche powibruje, obroty na 1000 i jest ok, bylo sobie trza automat kupic jak sie nie chce 2 nogami naraz operowac :D