Problem z temperaturą silnika – diesel

Postprzez mazda62004 » 9 lis 2010, 19:00

Witam, posiadam Mazde 6 2004 2.0 CiTD i niestety ostatnio zaczely byc z nia drobne problemy. Auto jest po wymianie uszczelki pod glowica (komplet uszczelek, planowanie glowicy, ustawione wtryski, nowe swiece, pasek klinowy, wszystkie plyny wymienione). Auto grzeje sie na biegu jalowym prawie pod stan krytyczny jak przytrzymam go na 2tys obrotow przez 5 min jak nie daje mu wiekszych obrotow temp caly czas taka sama (na polowie skali). Chlodnica i zbiorniczek wyrownawczy zalane plynem, odpowietrzone. W kabinie mimo wysokiej temperatury jest strasznie zimno, nagrzewnica nie dziala nawet przy wlaczonej klimie a wskazowka temp silnika daaleko poza polowa. Pompa wody sprawna (slychac delikatny szmer i pisk w trakcie pracy pasa ale nie sadze, zeby mialo to jakis wplyw). Co pewien czas zapala sie i gasnie lampka silnika (sprawdzalem kody i okazalo sie, ze EGR). Termostat czy moze cos innego?
mazda62004
 

Postprzez Enduro » 9 lis 2010, 19:10

mazda62004 napisał(a): Termostat czy moze cos innego?

albo on albo pompa wody jest uszkodzona i to tak że kręci i szumi, ale nie ma wirnika przez co nie ma przepływu wody w systemie!
NIEeee przygrzewaj sinika, bo go uszkodzisz! <nie>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mazda62004 » 9 lis 2010, 19:16

zapomnialem dodac, ze oba wiatraki sie zalaczaja tak jak powinny. czyli do wymiany pompa i termostat? czy tylko sama pompa? przed wymiana uszczelki nie bylo zadnych problemow.
mazda62004
 

Postprzez Enduro » 9 lis 2010, 19:30

mazda62004 napisał(a):zapomnialem dodac, ze oba wiatraki sie zalaczaja tak jak powinny. czyli do wymiany pompa i termostat? czy tylko sama pompa?

zdemontuj pompe i sprawdz termostat i jej wirnik!
wentylatory nie pomogą, jesli nie ma wymuszenie obiegu wody a sam tzw .grawitacyjny nie da rady przepchać odp. ilosci wody. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kowal8127 » 9 lis 2010, 19:56

A chlodnica jest ciepła jak wskazówka juz podskoczy? Ja bym jednak obstawiał, że układ nie jest dobrze odpowietrzony skoro wcześniej było ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez mazda62004 » 9 lis 2010, 20:32

nakretka od chlodnicy jest zimna. byl jeszcze jeden objaw. dwa razy zdazylo mi sie ze po krotkiej, nawet 15 min jezdzie gumowy wezyk pomiedzy zbiorniczkiem wyrownawczym a chlodnica odczepial sie od strony chlodnicy. w ten sposob mialem zachlapane wszystkie plastiki plynem. temp silnika jednak nie rosla. stan pracy silnika i chlodnicy na dzisiaj.
-wezyk sie nie doczepia pomiedzy zbiorniczkiem wyrownawczym a chlodnica
-wentylatory sie zalaczaja
-stan plynu w zbiorniczku wyrownawczym: full
-po 5 min na biegu jalowym i przy obrotach 2tys temp rosnie do granicy krytycznej
-metalowa nakretka chlodnicy jest zmina
-w kabinie nie dziala nagrzewnica nawet jak ustawie temp 29 stopni i wlacze a/c
-dolalem 2l plynu bezposrednio do chlodnicy w razie jakby byla zapowietrzona (nie pomoglo)
-pompa wodna dziala (pas napiety, troche glosna praca ktoregos z napinaczy)

przed wymiana uszczelek uklad chlodzenia dzialal bezblednie nawet przy bardziej agresywnej jezdzie.

moze to tez cos pomoze:
zanim silnik zaczal sie tak grzac ale po wymianie uszczelki:
-w trakcie jazdy, przy 3,5tys obrotow od 3 biegu slychac lekkie pykanie z przodu silnika (najbliszej czesci kolo przedniej szyby)
– nabiegu jalowym jak trzymam go na 2 tys obrotow w pod maski jest takie pykniecie (wydaje mi sie ze wtedy zalaczaja sie wentylatory) i obroty silnika samoczynnie wzrastaja do 2,2tys 2,3tys, potem znowu pykniecie i znowu 2 tys
-przez pewien czas jak wszystko dzialalo dobrze po wymianie w kabinie bylo czuc lekki zapach spalin (oleju)
-raz po dojechaniu do swiatel, i postaniu przez ok5 sek albo spod samochodu albo z tylu bylo widac klab dymu (niebieskio czarny)

teraz nic nie dymi, nic nie czuc w kabinie, wszystko powinno byc ok ale jednak temperatura skacze jak szalona a w kabinie zimno.
po wymianie uszczelki samochod sprawnie przejechal 30km bez zadnego problemu, nagrzewnica dzialala i samochod sie nie grzal.
mazda62004
 

Postprzez Grzyby » 9 lis 2010, 20:49

A czy uszczelka była oryginalna? Bo jeśli nie to możliwe że brakowało w niej właściwych otworów lub były w niewłaściwym miejscu i obieg wody jest niewłaściwy.

Aczkolwiek:
mazda62004 napisał(a):dolalem 2l plynu bezposrednio do chlodnicy w razie jakby byla zapowietrzona (nie pomoglo)

a weszło? Jak weszło do lej do oporu, może być cały czas za mało płynu i jest źle odpowietrzony.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mazda62004 » 9 lis 2010, 21:12

caly komplet uszczelek oryginalny.
weszlo 2 litry, pierwszy litr wlalem polecialo az "beklo" z chlodnicy. drugi litr musialem dolewac po malu, wlewalem tyle co wejdzie do szyjki i potem bardzo powoli schodzilo i dolewalem znowu. nie mam pojecia ile powinno byc tego plynu w chlodnicy. tak jak napisalem w zbiorniczku wyrownawczym jest do full a dzisiaj dolalem 2l bezposrednio do chlodnicy, nigdzie nie ma zadnych przeciekow.
czytalem workshop manual dla mazdy 6 i tam jest napisane, zeby dolac tylko plynu do zbiorniczka, odpalic silnik i po pewnym czasie uklad automatycznie sie odpowietrzy i obieg bedzie zachowany. jaki jest najlepszy sposob?? kupic 5 litrow i lac do chlodnicy az bedzie pod nakretke?? czy to znaczy ze uklad jest zapowietrzony i za malo plynu? czy pompa wodna nie dziala?
mazda62004
 

Postprzez kowal8127 » 9 lis 2010, 21:17

W chłodnicy powinno być płynu do pełna, z tego co piszesz dolałeś dwa litry do chłodnicy czyli pełno nie było... Jak już nalejesz do pełna (no chyba że jest pełno to ok.) ponaciskaj na włączonym silniku na węże. Płyn musi być pod korek w chlodnicy!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez mazda62004 » 9 lis 2010, 21:25

dzieki, jutro kupuje 5 litrow i zobacze ile wejdzie. jezeli chodzi o zapach w kabinie czy moze to byc znak zuzytego filtra kabinowego? czy moze to jakas bardziej powazna sprawa?
mazda62004
 

Postprzez kowal8127 » 9 lis 2010, 21:31

Po złożeniu silnika bardzo często przez jakiś czas czuć taki zapach w aucie dlatego, że czasem mechanik dotknie części które się nagrzewają (np. kolektor wydechowy) ręką brudną w smarach, oleju itp. Musisz zaczekać aż to się wypali, ale najpierw uporaj się z tym odpowietrzeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez Enduro » 9 lis 2010, 21:48

po nagrzaniu silnika, w rękawicy i przy grubą szmate BARDZO powoli odręć korek chłodnicy wody
aby para i powietrze opuściły system. potem dolej płynu do max. i sprawdź czy problem zniknął!?
jesli nie, to ja stawiam na pompe wody i jej uszkodzenie. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mazda62004 » 9 lis 2010, 21:59

na razie korek chlodnicy jest zimny. powiedzcie czy to jest dobry sposob:
-na zimny silnik wleje 5l plynu do chlodnicy albo tyle ile wejdzie pod sam korek
-zakrece i odpale silnik, poczekam do momentu az zalaczy sie wentylator i nagrzeje silnik
-wylacze silnik
-odkrece korek chlodnicy
-uzupelnie plyn dolewajac go do chlodnicy
-zakrece i odpale jeszcze raz samochod

i mam nadzieje, ze bedzie dobrze

czyli jezeli po tym procesie w chlodnicy dalej nie bedzie plynu pod sam korek to znaczy, ze do wymiany pompa wodna.
mazda62004
 

Postprzez Enduro » 9 lis 2010, 22:31

mazda62004 napisał(a): powiedzcie czy to jest dobry sposob:
1-na zimny silnik wleje 5l plynu do chlodnicy albo tyle ile wejdzie pod sam korek
2-zakrece i odpale silnik, poczekam do momentu az zalaczy sie wentylator i nagrzeje silnik
3-wylacze silnik
4-odkrece korek chlodnicy
5-uzupelnie plyn dolewajac go do chlodnicy
6-zakrece i odpale jeszcze raz samochod
6a. -i mam nadzieje, ze bedzie dobrze
7-czyli jezeli po tym procesie w chlodnicy dalej nie bedzie plynu pod sam korek to znaczy, ze do wymiany pompa wodna.

ad1. wlej ile wejdzie tak po szyje!
ad2.az temperatura podejdzie do polowy, bo w tych temp. wentylatory nie musza się załączać.
ad3.tak i ogrzewanie na szybe i na maxa wentylator i temp./bez klimy!
ad4.ale koniecznie przez rękawice i szmate, dla bezpieczeństwa, bo znam przypadki...idalne do Youtube
ad5.tak.
ad6.tak i ogrzewanie na szybe i na maxa wentylator i temp./bez klimy!
ad6a. jesli nie przejedź się autem i ogrzewanie na szybe i na maxa wentylator i temp./bez klimy!
ad7.jeśli zniknie to coś jest nie tak..i to raczej nie pompa wody tylko uszczelka pod głowicą lub sama głowica albo blok silnika jest popękany, ale to skrajne przypadki, bo nie sądze abyś przegrzał silnik...
powodz.Enduro
Ostatnio edytowano 11 lis 2010, 21:10 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mazda62004 » 10 lis 2010, 16:31

Znalazlem problem, jednak okazalo sie, ze plyn ucieka. Stojac przodem do samochodu jest malutki przeciek 2-3cm na lewo od zaworu, ktorym sie spuszcza plyn z chlodnicy. plyn lekko sie saczy. jakies pomysly co mozna z tym zrobic?
mazda62004
 

Postprzez Grzyby » 10 lis 2010, 16:46

Dać chłodnicę do spawania. Może się da. Podjedź gdzieś gdzie naprawiają chłodnice niech obejrzą.
A jak nie to kupno nowej. Używki nie polecam.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mazda62004 » 10 lis 2010, 18:29

tak myslalem, zeby zespawac, albo moze poxilina potraktowac najpierw i zobaczyc czy wytrzyma. jak nie, to wtedy dopiero szarpnac sie na nowa.
mazda62004
 

Postprzez kowal8127 » 10 lis 2010, 19:34

mazda62004 napisał(a):tak myslalem, zeby zespawac, albo moze poxilina potraktowac najpierw i zobaczyc czy wytrzyma. jak nie, to wtedy dopiero szarpnac sie na nowa.




Kleiłem kiedyś w Astrze poxiliną i trzymało tylko na zimno żeby na początku ciśnienia nie było zbyt dużego. Ale musisz bardzo dobrze oczyścić i w sumie to taka prowizorka lepiej podjedź gdzieś gdzie spawają aluminium. Kiedyś gościu spawał mi rurkę od klimatyzacji 20 zł wziął za to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez Grzyby » 10 lis 2010, 20:56

mazda62004 napisał(a):moze poxilina potraktowac najpierw i zobaczyc czy wytrzyma

Wolałbym nie "kleić auta". Teraz może trzymać, gorzej jak wpadnie na pomysł żeby puścić w nocy, w trasie, przy – 30 stopniach itp....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mazda62004 » 11 lis 2010, 18:40

po bardzo dokladnych ogledzinach jest wiekszy problem, najprosciej mowiac silnik dmucha w chlodnice, w takim stopniu, ze spaliny wychodza korkiem od chlodnicy. cos mi sie wydaje, ze to juz raczej koniec m6.
mazda62004
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6