Dodam, że auto wcześniej nie brało oleju tak jak i nie kopci, wyciek jest świeży więc na bagnecie narazie też nie widać żeby jakaś znacząca ilość ubyła, co do mocy nie odczułem żadnych zmian.
Wyciek oleju spod turbiny
1, 2
Witam, zauważyłem dość spory wyciek w okolicach turbiny, na rurce pod turbiną są kropelki oleju mam silnik 2.0 121KM, czy miał ktoś podobny problem? jest możliwe, że turbina kończy swój żywot?
Dodam, że auto wcześniej nie brało oleju tak jak i nie kopci, wyciek jest świeży więc na bagnecie narazie też nie widać żeby jakaś znacząca ilość ubyła, co do mocy nie odczułem żadnych zmian.
Dodam, że auto wcześniej nie brało oleju tak jak i nie kopci, wyciek jest świeży więc na bagnecie narazie też nie widać żeby jakaś znacząca ilość ubyła, co do mocy nie odczułem żadnych zmian.
-
łukasz022
Proponuje zapoznać sie z regulaminem tego forum
>>>Diesel ale pewnie nie na długo

>>>Diesel ale pewnie nie na długo
łukasz022 napisał(a):Witam, zauważyłem dość spory wyciek w okolicach turbiny, na rurce pod turbiną są kropelki
popatrz dokładnie skad ten olej się wydostaje...
bo albo uszczelki od smarowanie nie trzymają lub gumowe rury są nieszczelne/popękane..
i nie świadczy to absolutnie o jakimkolwiek defekcie turbiny, absolutnie!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Zbędny komentarz prowokujący do OT wymoderowano
BTW – łukasz022, Enduro dobrze mówi, sprawdź to o czym napisał, sprawdzić nie zaszkodzi. Po co masz wchodzić w większe koszty niż by sie wydawało.
BTW – łukasz022, Enduro dobrze mówi, sprawdź to o czym napisał, sprawdzić nie zaszkodzi. Po co masz wchodzić w większe koszty niż by sie wydawało.
Witam.
miałem taki sam problem i okazało się że po prostu pękł przewód ciśnienia oleju turbiny.
miałem taki sam problem i okazało się że po prostu pękł przewód ciśnienia oleju turbiny.
-
skubiii
skubiii napisał(a):Witam.
miałem taki sam problem i okazało się że po prostu pękł przewód ciśnienia oleju turbiny.
ale tam cisnienie dochodzi do ponad 4 ATM, to powinno tam sikac jak diabli a po krotkim czasie zabraknie oleju w silniku..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
BTW – ile taki przewód kosztuje? Mechanicy w ASO wskazują, że w mojej M6 przewód jest nieszczelny i chlapie olejem, tyle że podali zatrważającą cenę – 850 PLN. Pytanie czy kupować nowy zaproponowany w ASO, czy szukać używki?
pzdr
b.
BTW – ile taki przewód kosztuje? Mechanicy w ASO wskazują, że w mojej M6 przewód jest nieszczelny i chlapie olejem, tyle że podali zatrważającą cenę – 850 PLN. Pytanie czy kupować nowy zaproponowany w ASO, czy szukać używki?
pzdr
b.
-
WroBart
WroBart napisał(a):Witam,
BTW – ile taki przewód kosztuje? Mechanicy w ASO wskazują, że w mojej M6 przewód jest nieszczelny i chlapie olejem, tyle że podali zatrważającą cenę – 850 PLN. Pytanie czy kupować nowy zaproponowany w ASO, czy szukać używki?
pzdr b.
lepiej sprawdz tą diagnoze, bo to rzadka usterka, jesli rzeczywiscie jest nieszczelny, to mozesz bezroblemowo zamontowac inny uzywany no ale dobry/szczelny.
jak co, to posiadam takowy, oczywiscie mocno promocyjny w porwnaniu z ASO.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
chyba raczej nie, bo to są rurki powietrza do Intercoolera
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
WITAM
Też mi się wydaje, że ta diagnoza może być błędna.
Sprawdź czy nie rozszczelniło się łączenie pomiędzy turbiną, a rurką powrotu oleju. Co prawda nie ma tam ciśnienia, ponieważ olej spływa grawitacyjnie. Jeżeli w tym miejscu jest nieszczelność to podczas jazdy zawirowania powietrza sprawiają, że olej kapie na katalizator i wtedy pojawia się dym z pod maski.
Też mi się wydaje, że ta diagnoza może być błędna.
Sprawdź czy nie rozszczelniło się łączenie pomiędzy turbiną, a rurką powrotu oleju. Co prawda nie ma tam ciśnienia, ponieważ olej spływa grawitacyjnie. Jeżeli w tym miejscu jest nieszczelność to podczas jazdy zawirowania powietrza sprawiają, że olej kapie na katalizator i wtedy pojawia się dym z pod maski.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Dymić nie dymi, tyle że silnik zachlapany. Generalnie powoziłem się trochę po wrocławskich mechanikach, zanim dobiłem do ASO. W ASO – spece nie mają wątpliwości, że przewód jest walnięty. Oczywiście cena w ASO zaporowa, ale tu z Enduro się dogaduję co do używki w cenie zdecydowanie do przyjęcia 
pzdr
bartek
pzdr
bartek
-
WroBart
Witam!
Czy jest możliwe dostawanie się oleju z odmy do turbiny lub interculera? Pytam,gdyż widzę bardzo ubytek oleju i wyciek z turbiny od strony tłocznej powietrza do interculera.
Czy jest możliwe dostawanie się oleju z odmy do turbiny lub interculera? Pytam,gdyż widzę bardzo ubytek oleju i wyciek z turbiny od strony tłocznej powietrza do interculera.
-
darekny
Pioteq25 napisał(a):Przeważnie to wina nieszczelnych podkładek pod wtryskiwaczami.
...
dostawanie sie oleju do IC i kolektora wlotu powietrza to normala sprawa za sprawa odpowietrzenia silnika w glowicy poprzez tzw. odme.
w przypadku awarii turbiny olej dostaje sie intensywniej
podkladki uszczelniajace wtryski do komory spalania nie maja tu znaczenia.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
To powiedz mi gdzie uchodzi te ciśnienie przez nieszczelne podkładki, olej i spaliny? Nie mówię o teorii, ale znam przykład na aucie znajomej. Turbina swoją drogą, ale zapytaj autora co się dzieje teraz po odkręceniu korka wlewu oleju na pracującym silniku. Jak korek jest zakręcony, to co się z tym dalej dzieje?
ewidentnie nieszczelne podkladki powoduja przedchuch spalin po pokrywe zaworow, ale to nie jest wyjasnieniem spalania oleju czy naoliwionego dolotu.
opary oleju sa zaciagane przez turbine i ta podaje powietrze do dolotu przez IC i powoduje ich naoliwienie co jest abs. normalne.
spalanie/ubytek oleju spowodowane jest przez zaciaganie oleju z nadglowicy poprzez nieszczelne podkladki
turbine najprosciej sprawdzic poprzez demontaz dumowego kolanka i stwierdzenie czy ze sprezonym powietrzem pojawia sie olej w znacznych ilosciach..
E
opary oleju sa zaciagane przez turbine i ta podaje powietrze do dolotu przez IC i powoduje ich naoliwienie co jest abs. normalne.
spalanie/ubytek oleju spowodowane jest przez zaciaganie oleju z nadglowicy poprzez nieszczelne podkladki
turbine najprosciej sprawdzic poprzez demontaz dumowego kolanka i stwierdzenie czy ze sprezonym powietrzem pojawia sie olej w znacznych ilosciach..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tez M6 ciagnie mi olej najwyrazniej z odmy, wspomniane przez Enduro kolanko jest dosc zaoliwione, ale olejem drastycznie nie pluje.

Po odkreceniu korka pokrywy zaworow dymi, ale juz kilku mechanikow odwiedzilem juz we Wroclawiu i kazdy mowi, ze sie za podkladki nie bierze, bo moga byc zapieczone wtryski (przebieg 260kkm) – a jak diesel to spod korka musi dymic...
@darekny: udalo Ci sie ustalic przyczyne? Wymieniales podkladki?

Po odkreceniu korka pokrywy zaworow dymi, ale juz kilku mechanikow odwiedzilem juz we Wroclawiu i kazdy mowi, ze sie za podkladki nie bierze, bo moga byc zapieczone wtryski (przebieg 260kkm) – a jak diesel to spod korka musi dymic...
@darekny: udalo Ci sie ustalic przyczyne? Wymieniales podkladki?
-
xawery
to zew. naoliwienie tego placzenia jest bez znaczenia.
wazniejsza jest wymiana podkladek, wyczyszczenie miski i smoka.
turbo mozna sprawdzic po demontazu kolanka gumowego wygietego pod katem 90 Stopni,
ktore to jest zamontowane od gorny w okolicy baterii.
po demontazu zapalic auto i przegazowac, jesli pluje tam olejem, to turbina jest nieszczelna/wyeksplatwanai nalezy wymienic.
pozdr.
E
wazniejsza jest wymiana podkladek, wyczyszczenie miski i smoka.
turbo mozna sprawdzic po demontazu kolanka gumowego wygietego pod katem 90 Stopni,
ktore to jest zamontowane od gorny w okolicy baterii.
po demontazu zapalic auto i przegazowac, jesli pluje tam olejem, to turbina jest nieszczelna/wyeksplatwanai nalezy wymienic.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6