Wyciek oleju spod turbiny

Postprzez łukasz022 » 20 paź 2010, 00:10

Witam, zauważyłem dość spory wyciek w okolicach turbiny, na rurce pod turbiną są kropelki oleju mam silnik 2.0 121KM, czy miał ktoś podobny problem? jest możliwe, że turbina kończy swój żywot? :(
Dodam, że auto wcześniej nie brało oleju tak jak i nie kopci, wyciek jest świeży więc na bagnecie narazie też nie widać żeby jakaś znacząca ilość ubyła, co do mocy nie odczułem żadnych zmian.
łukasz022
 

Postprzez siegu » 21 paź 2010, 19:13

Proponuje zapoznać sie z regulaminem tego forum <czytaj>
>>>Diesel ale pewnie nie na długo ;)
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Enduro » 23 paź 2010, 00:41

łukasz022 napisał(a):Witam, zauważyłem dość spory wyciek w okolicach turbiny, na rurce pod turbiną są kropelki

popatrz dokładnie skad ten olej się wydostaje...
bo albo uszczelki od smarowanie nie trzymają lub gumowe rury są nieszczelne/popękane..
i nie świadczy to absolutnie o jakimkolwiek defekcie turbiny, absolutnie!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafusmaximus » 23 paź 2010, 06:27

Zbędny komentarz prowokujący do OT wymoderowano
BTW – łukasz022, Enduro dobrze mówi, sprawdź to o czym napisał, sprawdzić nie zaszkodzi. Po co masz wchodzić w większe koszty niż by sie wydawało.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez skubiii » 23 sty 2011, 08:51

Witam.
miałem taki sam problem i okazało się że po prostu pękł przewód ciśnienia oleju turbiny.
skubiii
 

Postprzez Enduro » 29 sty 2011, 00:11

skubiii napisał(a):Witam.
miałem taki sam problem i okazało się że po prostu pękł przewód ciśnienia oleju turbiny.

ale tam cisnienie dochodzi do ponad 4 ATM, to powinno tam sikac jak diabli a po krotkim czasie zabraknie oleju w silniku..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez WroBart » 23 kwi 2011, 01:14

Witam,

BTW – ile taki przewód kosztuje? Mechanicy w ASO wskazują, że w mojej M6 przewód jest nieszczelny i chlapie olejem, tyle że podali zatrważającą cenę – 850 PLN. Pytanie czy kupować nowy zaproponowany w ASO, czy szukać używki?

pzdr
b.
WroBart
 

Postprzez Enduro » 23 kwi 2011, 08:53

WroBart napisał(a):Witam,
BTW – ile taki przewód kosztuje? Mechanicy w ASO wskazują, że w mojej M6 przewód jest nieszczelny i chlapie olejem, tyle że podali zatrważającą cenę – 850 PLN. Pytanie czy kupować nowy zaproponowany w ASO, czy szukać używki?
pzdr b.

lepiej sprawdz tą diagnoze, bo to rzadka usterka, jesli rzeczywiscie jest nieszczelny, to mozesz bezroblemowo zamontowac inny uzywany no ale dobry/szczelny.
jak co, to posiadam takowy, oczywiscie mocno promocyjny w porwnaniu z ASO.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez WroBart » 23 kwi 2011, 12:20

hmmm, czy to o tego typu przewód chodzi –> przewód ?
WroBart
 

Postprzez Enduro » 23 kwi 2011, 12:25

chyba raczej nie, bo to są rurki powietrza do Intercoolera
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jozim » 24 kwi 2011, 01:30

WITAM
Też mi się wydaje, że ta diagnoza może być błędna.
Sprawdź czy nie rozszczelniło się łączenie pomiędzy turbiną, a rurką powrotu oleju. Co prawda nie ma tam ciśnienia, ponieważ olej spływa grawitacyjnie. Jeżeli w tym miejscu jest nieszczelność to podczas jazdy zawirowania powietrza sprawiają, że olej kapie na katalizator i wtedy pojawia się dym z pod maski. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez WroBart » 24 kwi 2011, 21:13

Dymić nie dymi, tyle że silnik zachlapany. Generalnie powoziłem się trochę po wrocławskich mechanikach, zanim dobiłem do ASO. W ASO – spece nie mają wątpliwości, że przewód jest walnięty. Oczywiście cena w ASO zaporowa, ale tu z Enduro się dogaduję co do używki w cenie zdecydowanie do przyjęcia ;)

pzdr
bartek
WroBart
 

Postprzez darekny » 17 lut 2015, 23:45

Witam!
Czy jest możliwe dostawanie się oleju z odmy do turbiny lub interculera? Pytam,gdyż widzę bardzo ubytek oleju i wyciek z turbiny od strony tłocznej powietrza do interculera.
darekny
 

Postprzez Pioteq25 » 18 lut 2015, 07:55

Przeważnie to wina nieszczelnych podkładek pod wtryskiwaczami.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 20 lut 2015, 01:24

Pioteq25 napisał(a):Przeważnie to wina nieszczelnych podkładek pod wtryskiwaczami.

... :|
dostawanie sie oleju do IC i kolektora wlotu powietrza to normala sprawa za sprawa odpowietrzenia silnika w glowicy poprzez tzw. odme.
w przypadku awarii turbiny olej dostaje sie intensywniej
podkladki uszczelniajace wtryski do komory spalania nie maja tu znaczenia.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 20 lut 2015, 08:46

To powiedz mi gdzie uchodzi te ciśnienie przez nieszczelne podkładki, olej i spaliny? Nie mówię o teorii, ale znam przykład na aucie znajomej. Turbina swoją drogą, ale zapytaj autora co się dzieje teraz po odkręceniu korka wlewu oleju na pracującym silniku. Jak korek jest zakręcony, to co się z tym dalej dzieje?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 20 lut 2015, 11:24

ewidentnie nieszczelne podkladki powoduja przedchuch spalin po pokrywe zaworow, ale to nie jest wyjasnieniem spalania oleju czy naoliwionego dolotu.
opary oleju sa zaciagane przez turbine i ta podaje powietrze do dolotu przez IC i powoduje ich naoliwienie co jest abs. normalne.
spalanie/ubytek oleju spowodowane jest przez zaciaganie oleju z nadglowicy poprzez nieszczelne podkladki
turbine najprosciej sprawdzic poprzez demontaz dumowego kolanka i stwierdzenie czy ze sprezonym powietrzem pojawia sie olej w znacznych ilosciach..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xawery » 5 paź 2015, 15:13

Tez M6 ciagnie mi olej najwyrazniej z odmy, wspomniane przez Enduro kolanko jest dosc zaoliwione, ale olejem drastycznie nie pluje.
Obrazek

Po odkreceniu korka pokrywy zaworow dymi, ale juz kilku mechanikow odwiedzilem juz we Wroclawiu i kazdy mowi, ze sie za podkladki nie bierze, bo moga byc zapieczone wtryski (przebieg 260kkm) – a jak diesel to spod korka musi dymic...

@darekny: udalo Ci sie ustalic przyczyne? Wymieniales podkladki?
xawery
 

Postprzez Enduro » 5 paź 2015, 15:26

to zew. naoliwienie tego placzenia jest bez znaczenia.
wazniejsza jest wymiana podkladek, wyczyszczenie miski i smoka.
turbo mozna sprawdzic po demontazu kolanka gumowego wygietego pod katem 90 Stopni,
ktore to jest zamontowane od gorny w okolicy baterii.
po demontazu zapalic auto i przegazowac, jesli pluje tam olejem, to turbina jest nieszczelna/wyeksplatwanai nalezy wymienic.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kriskus » 6 paź 2015, 15:51

a jak diesel to spod korka musi dymic

Szukaj dalej porządnego mechanika.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6