Traci moc

Postprzez krzych » 6 mar 2010, 22:47

Jaksa napisał(a):Nie warto pomagac z tego co zaobserwowalem na tym forum

Nie przesadzaj , moim zdaniem warto , sam pomagam od 6 lat mysle ze chyba z dobrym skutkiem :P Dzien bez klikania jest dniem straconym <lol>

Tja, bo Ty niezaleznie co piszesz, jestes wychwalany "z racji stanu" (zawodu :P) Dobra, koniec OT, bo zaraz i za to dostane.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez grzesf » 7 mar 2010, 01:37

Szkoda ze nie napisali co konkretnie zrobili bo nadal mi to w niczym nie pomoglo a za tydzien jade na serwis i mogłbym poruszyc jeszcze raz ten temat a do Gorzowa troche mi daleko
Początkujący
 
Od: 24 lis 2009, 01:02
Posty: 28
Skąd: wellingborough/gdańsk
Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM

Postprzez Borek.Gdańsk » 8 mar 2010, 17:04

rowniez sie dolacze do problemu :

mazda 6 rocznik 2006 143 KM 2.0 oczywiście diesel.

zwykla jazda po obwodowej ,chce wyprzedzic , gaz w pdloge a tu nic <oczy> zero reakcji turbo . Ucieklem spowrotem na swoj pas, zredukowałem na 4 bieg chyba wtedy i znowu gaz w podłogę, wyprzedzam i nic :/ nie przyspiesza...

Czytalem ze niektórym z was cos sie zapal na desce rozdzielczej , jesli chodzi o mnie to raczej nie zauważyłem aby cos migalo !

po 3 probie wyprzedzania w koncu zaskoczylo i poszla do przdo mazda.

w serwisie grzebali i to nie raz w koncu po trzeciej wizycie w serwisach Gdansk , od jakis 4 mieisiecy nic sie nie zacina.

Dodamze to auto bylo siostry i teraz chce je od niej odkupic ale boje sie o to wlasnie turbo [ brak mocy] zacinanie sie ; pewnie sama turbina jest ok, cos innego blokuje dławi ... !

moze mieszek od turbiny ? tak slyszalem. Zastanawiam sie czy wlasnie czegos takie nie wymienili w serwisie.
Na moje pytanie czy w koncu bedzie dziala jak nalezy powiedzili ze cos pogrzebali powinno byc ok ...

Co prawda jest ok :) ale chcialbym chip tuning do nie zrobic i nei wiem jak to wplywa na takie zacinanie sie mocy ... ? ze 143 KM podobno 170 KM moze byc.
Borek.Gdańsk
 

Postprzez grzesf » 17 mar 2010, 01:02

Wczoraj bylem na serwisie(wyszlo taniej niz mowili <jupi> ), przy okazji opisalem mechanikowi jaki mam problem z autem, przy odbiorze auto powiedzieli ze znaleźli jakieś kawałki kartonów w układzie "powietrznym" i że wszystko powinno być ok ,tego samego dnia wieczorem wybrałem się na test i nadal to samo bez zmian, dzisiaj rano odpalam auto, ruszam a tu kontrolka od DPF-u świeci, zadzwoniłem do serwisu z pytaniem co mam zrobić bo przecież sam był wczoraj serwisowany, po rozmowie tel zostałem umowiony na popołudnie , podczas jazdy do serwisu kontrolka zgasła nawet nie próbowałem tego przepalać samemu , mimo to poprosiłem zeby wypalili filtr i zeby moze jeszcze czegoś poszukali w sprawie tracenia tej mocy, okazało się że jest błąd przepływomierza i prawdopodobnie jest to jego wina, moje pytanko jest następujące; czy wymiana jego jest jakaś skomplikowana, czy wystarczy tylko odpiąć kostkę i odkręcić dwie śrubki i czy faktycznie może być to jego wina ?
Początkujący
 
Od: 24 lis 2009, 01:02
Posty: 28
Skąd: wellingborough/gdańsk
Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM

Postprzez Enduro » 17 mar 2010, 19:36

grzesf napisał(a):1........ przy odbiorze auto powiedzieli ze znaleźli jakieś kawałki kartonów w układzie "powietrznym" i że wszystko powinno być ok ,.....
2..... okazało się że jest błąd przepływomierza i prawdopodobnie jest to jego wina, .
3. czy wymiana jego jest jakaś skomplikowana,
4. czy wystarczy tylko odpiąć kostkę i odkręcić dwie śrubki
5. i czy faktycznie może być to jego wina ?

ad1. a skąd tam takie śmieci? takie coś może uszkodzić turbine,i to tak na Amen!
ad2. przyczyną może być ten karton ,bo to on zatykał mu dopływ powietrza!
ad3. nie, ale to chyba niepotrzebne, ale możesz go DELIKANTNIE przemyć np. spirytusem...
ad4. tak.!
ad5. Noooo, też niewykluczone...

pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzesf » 24 mar 2010, 23:39

Enduro dzięki za radę ale po przemyciu problem pozostał, więc wybrałem się jeszcze raz do tym razem innego serwisu, pierwsze testy niczego nie pokazały i że wszystko jest ok, po wyjechaniu z serwisu przejechałem kilka kilometrów i auto straciło moc, drugie badania pokazały dwa błędy : przepływomierz (już dzisiaj go zamówiłem) i coś co nie wiem co to jest ale wiem gdzie się znajduje w aucie a mianowicie jest to VARIABLE BOOST CONTROL VALVE , czy to jest normalne że kom raz rejestruje błąd a raz nie ?
Początkujący
 
Od: 24 lis 2009, 01:02
Posty: 28
Skąd: wellingborough/gdańsk
Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 00:07

tlumaczac na polski jest to zawor kontroli zmiennego dopalania – cos od turbiny zapewne (slynny wastegate?)

Pamietasz dokladnie tresc tego bledu? (czyli co konkretnie z tym zaworem – zatkany, zaciety, brak sygnalu, wysoki, niski, etc?)

PS. Z opisu wczesniejszego "ze zaskoczylo i nagle moc wraca" mogloby pasowac do wastegate, po prostu turbo Ci sie pojawia i znika...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez grzesf » 25 mar 2010, 02:04

Facet mówił o tym że jest to od turbiny, jeżeli chodzi o treść tego błędu to nie mam pojęcia i jest tak jak mówisz moc znika a po zatrzymaniu się i odczekaniu 1-2 min moc wraca nawet nie trzeba wyłączać silnika , tak więc wymiana VBCV ?
Początkujący
 
Od: 24 lis 2009, 01:02
Posty: 28
Skąd: wellingborough/gdańsk
Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM

Postprzez mcbeth » 25 mar 2010, 08:59

grzesf napisał(a):coś co nie wiem co to jest ale wiem gdzie się znajduje w aucie a mianowicie jest to VARIABLE BOOST CONTROL VALVE

Z nazwy wnioskuję, że to zawór sterujący podciśnieniem dochodzącym do 'mieszka' od geometrii turbo. Co ciekawe, ten zawór jest sterowany prądowo – ma 'analogowe' płynne otwieranie a nie on-off. Znajduje się u góry między aku a silnikiem ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 12:27

Wlasnie mcbeth – w zmiennej geometrii jest wastegate w ogole? (chyba nie?) Dlatego wlasnie napisalem powyzej niepewnie, bo mam wrazenie ze nie ma ;P (i to co Ty napisales powinno go zastepowac)
A co do analogowej pracy – ja stawiam na zabrudzenia i "zaciecia" w ktoryms miejscu zakresu.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 25 mar 2010, 14:23

grzesf napisał(a): VARIABLE BOOST CONTROL VALVE

wymien go..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzesf » 30 mar 2010, 22:05

Po wymianie przepływomierza nadal bez zmian, tak więc zamówiłem już zawór(VBCV) w serwisie i jak się coś poprawi lub nie to dam znać , a i ten zawór znajduje się po lewej stronie u góry na silniku
Początkujący
 
Od: 24 lis 2009, 01:02
Posty: 28
Skąd: wellingborough/gdańsk
Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM

Postprzez grzesf » 12 kwi 2010, 22:55

Chciałbym sie jeszcze dowiedzieć czy to jest napewno ten zawór VBCV zakteślony w kółku
Obrazek
i jest on po lewej stronie na górze na silniku
Obrazek
tu widać tylko kostkę z 3 kabelkami o kolorach czerwony zielony i biało czerwony, zawór już jest w ASO a wymiana w czwartek więc zobaczymy czy coś sie poprawi
Początkujący
 
Od: 24 lis 2009, 01:02
Posty: 28
Skąd: wellingborough/gdańsk
Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM

Postprzez esikx35 » 13 kwi 2010, 10:21

czy możesz od razu napisać koszty części i usług które opisujesz? przy da się innym i uzupełni wątek na przyszłość :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2009, 13:00
Posty: 37

Postprzez grzesf » 13 kwi 2010, 23:38

Część Ł111 +vat i Ł30 za wymianę w czwartek będę wiedział dokładniej co do pena
Początkujący
 
Od: 24 lis 2009, 01:02
Posty: 28
Skąd: wellingborough/gdańsk
Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM

Postprzez grzesf » 14 lip 2010, 13:43

Chciałbym dodać tylko do tego tematu że po wymianie tych dwóch części nic nie pomogło i z ostatnich moich obserwacji auto traciło moc ( zawieszało się ) również na niższych biegach przy niskich obrotach, 3 różne serwisy i w każdym inna wersja naprawy, które zaczynały się od Ł2000 .....tak więc byłem zmuszony sprzedać moją M6 <płacze>
Początkujący
 
Od: 24 lis 2009, 01:02
Posty: 28
Skąd: wellingborough/gdańsk
Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6