Traci moc

Postprzez grzesf » 18 sty 2010, 01:55

Witam

Od pewnego czasu mam problem, auto traci moc podczas jazdy na trasie. Po zmianie oleju ,filtru paliwa i powietrza nadal jest tak samo. Dodatkowo zrobiłem mały test na trasie po przejechaniu 50-60km na 5-tym biegu jest wszystko ok po wrzuceniu 6-tego biegu i po przejechaniu 5-6km Mazda traci moc, nie chce przyspieszać, po zjechaniu na pobocze nierówna praca silnika, po wyłączeniu silnika i odczekaniu 2-3 min wszystko wraca do normy dodam jeszcze że samochód był na serwisie i powiedzieli że wszystko jest ok, jaka może być tego przyczyna
Początkujący
 
Od: 24 lis 2009, 01:02
Posty: 28
Skąd: wellingborough/gdańsk
Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM

Postprzez paweledi656 » 18 sty 2010, 23:57

a co robili w serwisie ?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2009, 21:21
Posty: 40

Postprzez grzesf » 19 sty 2010, 00:26

facet powiedział że podłączyli go pod kom i że wszystko jest ok , jeden z mechaników był na jeździe próbnej i też nic nie stwierdził, serwis w mieście a do autostrady za daleko im było żeby pojechać i przetestować, jedyne co mi powiedzieli to że muszę mieć za niskie obroty a wysoki bieg, i nic wiecej mi nie powiedzieli a biegi zmieniam miedzy 2 a 3000obro wiec auto nie jest zamulane bo mając 2500obr na 6-tym biegu albo więcej i traci moc to nie uważam że zamulam i że to jest z mojej winy, aha nawet po redukcji biegów też nie przyspiesza tylko sie jeszcze dusi
Początkujący
 
Od: 24 lis 2009, 01:02
Posty: 28
Skąd: wellingborough/gdańsk
Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM

Postprzez Enduro » 19 sty 2010, 18:52

moze by tak spojrzec czy nie jest zapchany filter paliwa,
ale ten w zbiorniku, bo tam tez jest sitko, ktore jesli jest zapchane moze sprawiac problemy...
a najczesciej to jest przyczyna, jesli auto chodzi poprawnie na wolnych lub prawie wolnych obrotach, a podczas jazdy nie daje rady..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzegi » 19 sty 2010, 20:13

mam dokladnie ten sam problem w aucie z tym samym silnikiem. Dwa serwisy mazdy w UK to sprawdzaly i podobno wszystko jest ok. Problem pojawia sie po przejechaniu dluzszego odcinka na trasie gdzie uzywa sie 6-go biegu, silnik przerywa jakby nie odstawal paliwa. Ostatnim razem zauwazylem ze w czasie pojawienia sie problemu zapalila sie lampka dpf ale nie sadze ze mialo to jakis z tym zwiazek. Komputer nie rejestruje bledow, po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Moze rzeczywiscie jest to ten filtr paliwa w zbiorniku...?
Początkujący
 
Od: 1 sie 2009, 18:15
Posty: 9
Skąd: Oxford
Auto: 6 Sport GG MZR-CD 143 KM '06

Postprzez Enduro » 19 sty 2010, 20:30

grzegi napisał(a):mam dokladnie ten sam problem w aucie z tym samym silnikiem. Komputer nie rejestruje bledow, po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Moze rzeczywiscie jest to ten filtr paliwa w zbiorniku...?

to raczej nie powinno byc w takich warunkach powodem.
lekko typuje na problemy DPf-a lub jakiegos innego ustrojstwa, ktore pod wplywem temp. zmienia ustawienie, lub przypycha cos/ blokuje..
nie mialem jeszcze intens. stycznosci z M6 polifcie i moja wiedza jest tu minimalna..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzegi » 19 sty 2010, 20:40

moze w momencie zalaczenia sie cyklu wypalania filtra cos nie dziala jak nalezy i dlatego taki efekt? To by tlumaczyo zalaczenie sie lampki dpf podczas ostatniego wystapienia tego problemu
Początkujący
 
Od: 1 sie 2009, 18:15
Posty: 9
Skąd: Oxford
Auto: 6 Sport GG MZR-CD 143 KM '06

Postprzez Jaksa » 21 sty 2010, 20:21

Najrozsadniej sprawdzic zawartosc sadzy w DPF / wypalic.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez grzegi » 21 sty 2010, 23:20

dpf wypalony w serwisie mazdy UK a problem pozostal nadal, mysle jednak ze ma on cos zwiazanego z cyklem wypalania
Początkujący
 
Od: 1 sie 2009, 18:15
Posty: 9
Skąd: Oxford
Auto: 6 Sport GG MZR-CD 143 KM '06

Postprzez grzesf » 21 sty 2010, 23:44

Dwa razy dzisiaj testowalem autko na autostradzie 20 km w jedną stronę i 20 z powrotem i nie zamuliło na 6-tym biegu, ale zacznę od początku, 2 dni temu mialem polskiego mechanika w samochodzie, wyjeżdżamy na drogę ekspresowa 2,3,4,5 idzie jak burza 6-ty bieg również 6-7 km później przestał przyspieszać, mechanik wciska pedał gazu a Madzia nic redukcja na 5-ty bieg nic lekko nawet szarpie,po czym mechanik zaczął włączać wyłączać tempomat przyspieszać hamować na nim i nic , zawracamy jedynka muł dwójka rowerzysta nas wyprzedza trójka zaczął przyspieszać i nagle wszystko wróciło do normy, mechanik powiedzial ze nigdy z czymś takim się jeszcze nie spotkał i że może to być wina przepustnicy lub coś związane z tempomatem że kom zapamiętał jakieś ustawienia i mu odbija w przyszłym tygodniu wybiorę sie na dłuższą jazdę to zobaczę jeszcze czy ten problem powróci, po tych wszystkich wydarzeniach z mechanikiem dojeżdżam do domu i el szyby mi nie działaja tzn od strony kierowcy nie moge otworzyć ani zamknąć okien pasażerów a indywidualnie wszystkie pracują
Początkujący
 
Od: 24 lis 2009, 01:02
Posty: 28
Skąd: wellingborough/gdańsk
Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM

Postprzez grzesf » 22 sty 2010, 00:12

co do szyb już wiem jak je naprawi, trzeba było trochę poczytać na forum
Początkujący
 
Od: 24 lis 2009, 01:02
Posty: 28
Skąd: wellingborough/gdańsk
Auto: M6 GH 2,0 MZR 147KM

Postprzez Basilius » 22 sty 2010, 00:47

Witam,
niestety mam ten sam problem. Pojawił się dzisiaj w drodze do Krakowa. Jestem około 2000km po wymianie oleju w ASO u Dygi na ul. Siwka w Katowicach. Do tej pory było wsio ok. Jedyna sprawa jaką wymienili to oprogramowanie. Jak dla mnie tu chyba tkwi problem ponieważ na nowym sofcie dpf wypala się krócej i nie tak często jak na starym – tak mi powiedzieli na serwisie... Sam już nie wiem. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika wsio ok przez około 3 km – później efekt jakby mi ktoś turbo zakosił i zaczyna migać kontrolka dpf. Przed wizytą w ASO wsio było ok. Powiedzcie mi jeszcze przy okazji na jakim paliwie śmigacie? Do tej pory lałem Vervę lub Ultimate. Na serwisie powiedzieli, że to błąd i żeby lać zwykłego diesla. I teraz mam problem...

Pozdrawiam – Artur P.

P.S.
dodam, że przy wymianie oleju wypalali mi również dpf – był 1.05kg sadzy.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez krzych » 22 sty 2010, 00:53

Ciekawe, ciekawe... A dopiero co czytalem pochwalny post o DPF ;P Dajcie znac jak wyjdzie co sie dzieje.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez grzegi » 22 sty 2010, 00:55

z tego co widze to ten problem wystepuje w tych samych rocznikach aut z tym samym silnikiem :/ wlasnie zdalem sobie sprawe ze po wypaleniu filtra w serwisie takze wgrano mi nowe oprogramowanie wiec moze w tym lezy problem...
Początkujący
 
Od: 1 sie 2009, 18:15
Posty: 9
Skąd: Oxford
Auto: 6 Sport GG MZR-CD 143 KM '06

Postprzez krzych » 22 sty 2010, 00:57

Ale ja tez mam nowy soft. Z kiedy ten Wasz nowy jest? Jakis naj-naj-nowszy czy ten sam co moj jakos sprzed paru miesiecy?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 22 sty 2010, 12:23

Mazda 6 – > Diesel
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Basilius » 22 sty 2010, 14:07

na kartce jaką dostałem napisane jest:

Numer części: RFY9-18881-V
Nazwa pliku: SW-RF7KEW000
Wyżej "dostępna jest późniejsza kalibracja – chcesz wykonać?

Nie mam jak zeskanować – mogę fotkę piknąć. To chyba ten co miałem wcześniej. Wymiana tego softu jest niby jako akcja serwisowa w M6.

Jutro jestem umówiony w mazvagtech'u – zobaczymy co Panowie powiedzą.

Dzisiaj odpaliłem wóz – DPF nie miga ale świecą się kontrolka silnika (MIL) oraz ta kontrolka od "poślizgów" (DSC). Przejechałem kilka kilometrów po mieście. Wróciłem zgasiłem silnik. Ponownie za około 30minut odpaliłem wsio ok. Nic się nie świeci. Stan oleju w normie. Po około 30km (tempomat 2200obrotów i śmiganie po prostej) wyłącza się tempomat i zapalają kontrolki silnika, DSC i miga DPF.

Mam dokładnie 1500km po przepalaniu filtra. to jest ledwie 2 tankowania samochodu – niemożliwe żeby się filtr zapchał. Wstępna rozmowa wskazuje na sondę lambda.

Odezwę się jutro i opowiem co pokazywał komp.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Basilius » 26 sty 2010, 15:48

Witam,
najprawdopodobniej u mnie winny jest czujnik temperatury spalin (1wszy od strony silnika w DPF'ie). Czekam na czujnik i wymianę. Smigam na razie na zapalonych kontrolkach i malej mocy – mam nadzieje, ze nic nie zwali się na maksa. Czujnik pazuje caly czas temperaturę równo 50 stopni reszta prawie dwa razy tyle.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez krzych » 27 sty 2010, 00:38

Basilius napisał(a):Jutro jestem umówiony w mazvagtech'u – zobaczymy co Panowie powiedzą.

No Paaaanie dziejku, to jak Ty tam jezdzisz to po co na forum pytasz :D

Basilius napisał(a):Czujnik pazuje caly czas temperaturę równo 50 stopni reszta prawie dwa razy tyle.

Zgadza sie, 50 to jakies marne minimum po odpaleniu samochodu od razu prawie. Normalnie jest powyzej, setka, a podczas wypalania to juz w ogole masakra. Musi sie zmieniac tak czy inaczej. Kiedys napisze o tym wiecej, bo sobie bede monitorowal.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Basilius » 27 sty 2010, 23:34

No ja już nie pytam :) Czekam na czujnik i wymieniam :) Do tego zdecydowałem się na kilka innych rzeczy u Panów. Pierwsze wrażenie bardzo dobre.

Stoi równo na 50 stopnia i ani drgnie. Reszta czujników pokazuje zmiany.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron