Problem z wtryskami, kontrolki
Witam dzis pojechalem do mchanika aby wymienil mi zawor SCV w mazdzie 6 2004 2.0 136 hp CD. Samochod przed operacja mial duze problemy z wolnymi obrotami telepal sie , wlaczal sie tryb awaryjny(2 kontrolki -trakcja,check) przez co nie krecil sie wyzej jak 1500 tys obrotow. Po wymianie i podpieciu pod komputer blad zostal wykasowany . Lecz chwile pozniej wrocil caly czas prubowalismy go usunac ale sie nawracalo. Dziwne to ale po wcisnieciu spregla zapalaja mi sie kontrolki i samochod nie chce krecic sie wyzej jak 1500 tys obr .Ale gdy nic sie nie dzieje samochod pracuje ciszej rowniej plynniej . Przed operacja mazda dzialala jak traktor jaby chodzila na 3 cynindrach. I po wymianie zaworu czasem zdaza sie ze kontrolki sie zaswieca i mazda zaczyna pracowac jak przed zabiegiem. Comoze byc powodem dalszych problemow z pracoa silnika czyzby przytkany wtrysk ? Nie mam pojecia... Macie jakies pomysly ?
Ostatnio edytowano 9 lis 2008, 23:34 przez Ukman, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 9 lip 2008, 21:01
- Posty: 579
- Skąd: Wawa/Northampton
- Auto: Mazda 6 Ts2 SL
jesl podobne objawy mial twoj motor przed wymiana zaworu na pompiewtryskowej ,to nie byla o przyczyna tych w/o dolegliwosci...
nie wiem (jeszcze) co te blad oznacza,
ale przypuszczam z twojego opisu, ze to cos ze sterowaniem,
bo jesli np. jeden wtrysk jest uszkodzony, to i tak motor powinien jako tako chodzic... i krecic pow. 1500/min
P.S.
a jaki jest opis tego w/w bledu wg. testera?
E.
nie wiem (jeszcze) co te blad oznacza,
ale przypuszczam z twojego opisu, ze to cos ze sterowaniem,
bo jesli np. jeden wtrysk jest uszkodzony, to i tak motor powinien jako tako chodzic... i krecic pow. 1500/min
P.S.
a jaki jest opis tego w/w bledu wg. testera?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):nie wiem (jeszcze) co te blad oznacza,
Ano wypadanie zapłonów na 1 cylindrze.
Może to pomoże: http://forum.opel24.com/printview.php?t=8639&start=0
tzn . ze cos ze sterownikami....
ale chcialbym uslaszec co oznacza ten blad..wg. testera
ale chcialbym uslaszec co oznacza ten blad..wg. testera
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No tester pokazal tylko ten szyfr kodem. Samochod nie buja sie wyzej jak 1500 tys obr jak pojawia sie te kontrolki . kontrolki zapalaja sie jak stoi sie np w korku dluzszy czas na wolnych obrotach . Generalnie samochod chodzi calkiem calkiem ale nie tak jak powinien jest takie tuk tuk tuk... Dlatego szukam osoby ktora ma ksiazke z kodami i mogla by mi pomoc zczytujac ten kod .
- Od: 9 lip 2008, 21:01
- Posty: 579
- Skąd: Wawa/Northampton
- Auto: Mazda 6 Ts2 SL
voila...
DTC P0301 Cylinder No.1 misfire detection
DETECTION CONDITION
• The PCM monitors the CKP sensor input signal interval time. The PCM calculates the deviation of the interval time for each cylinder. If the deviation of the interval time exceeds the pre-programmed criteria, the PCM detects a misfire in the corresponding cylinder. While the engine is running, the PCM counts the number of misfires and calculates misfire ratio for each crankshaft revolution. If the ratio exceeds the pre-programmed criteria, the PCM determines that a misfire, which can affect emission performance, has occurred.
Diagnostic support note
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in the first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.
POSSIBLE CAUSE
• Fuel injector malfunction
• CKP sensor malfunction
• CMP sensor malfunction
• Inadequate engine compression due to engine internal malfunction
• Related connector or terminal malfunction
• Related wiring harness malfunction
DTC P0301 Cylinder No.1 misfire detection
DETECTION CONDITION
• The PCM monitors the CKP sensor input signal interval time. The PCM calculates the deviation of the interval time for each cylinder. If the deviation of the interval time exceeds the pre-programmed criteria, the PCM detects a misfire in the corresponding cylinder. While the engine is running, the PCM counts the number of misfires and calculates misfire ratio for each crankshaft revolution. If the ratio exceeds the pre-programmed criteria, the PCM determines that a misfire, which can affect emission performance, has occurred.
Diagnostic support note
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in the first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.
POSSIBLE CAUSE
• Fuel injector malfunction
• CKP sensor malfunction
• CMP sensor malfunction
• Inadequate engine compression due to engine internal malfunction
• Related connector or terminal malfunction
• Related wiring harness malfunction
newbie napisał(a):DTC P0301 Cylinder No.1 misfire detection DETECTION CONDITION
• The PCM monitors the CKP sensor input signal interval time. The PCM calculates the deviation of the interval time for each cylinder. If the deviation of the interval time exceeds the pre-programmed criteria, the PCM detects a misfire in the corresponding cylinder. While the engine is running, the PCM counts the number of misfires and calculates misfire ratio for each crankshaft revolution. If the ratio exceeds the pre-programmed criteria, the PCM determines that a misfire, which can affect emission performance, has occurred.
Diagnostic support note • The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in the first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.• The DTC is stored in the PCM memory. POSSIBLE CAUSE
• Fuel injector malfunction
• CKP sensor malfunction
• CMP sensor malfunction
• Inadequate engine compression due to engine internal malfunction • Related connector or terminal malfunction
• Related wiring harness malfunction
polacy nie gesi...
moze by tak dla wszystkich to opisac w powszechnym jezyku tego forum...
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Co tu tłumaczyć, wszystko jest jasno napisane. Newbie wydłuścił że prawdopodobną przyczną może być problem z wtryskiwaczem na 1szym cylindrze ...
M.
ps. szkoda ze Newbie nie chce podesłać informacji o protokole transmisji i sekwencji inicjujacej dialog z PCM po K-line dla DITD :–(
M.
ps. szkoda ze Newbie nie chce podesłać informacji o protokole transmisji i sekwencji inicjujacej dialog z PCM po K-line dla DITD :–(
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
No bylo takie podejzenie jak przytkany wtryskiwacz bo czesto zdaje sie jak by silnik pracowal na 3 cylindrach. Ale czasem silnik pracuje bardzo ladnie
I tu pytanie czy wystaczy zalac Forté Diesel Fuel Conditioner czy trzeba bedzie cos wymieniac ?
- Od: 9 lip 2008, 21:01
- Posty: 579
- Skąd: Wawa/Northampton
- Auto: Mazda 6 Ts2 SL
to odpal motor i
podczas jego pracy,
tzw. metoda dynamiczna
po kolei wyjmuj wtyczki- pojedynczo z wtryskow,
aby stwierdzic przy ktorym wtrysku nie zachodzi duza roznica w pracy jednostki..
i wtedy wiesz, ktory kon kuleje....
ale potem na tester aby wyczytac i skasowac bledy...
pozdr.
E.
podczas jego pracy,
tzw. metoda dynamiczna
po kolei wyjmuj wtyczki- pojedynczo z wtryskow,
aby stwierdzic przy ktorym wtrysku nie zachodzi duza roznica w pracy jednostki..
i wtedy wiesz, ktory kon kuleje....
ale potem na tester aby wyczytac i skasowac bledy...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
podpielismy mazde pod kompa i wyswietlal sie ten błąd wykasowalismy go ale on powraca . Dlatego wyprubuje twoja metode . Zaleje tym płynem bak zobaczymy czy pomoze na przytkany wtrysk . Rozmawialem ze znajomym mechanikiem i on powiedzial ze bym zalal do pelnego baku ten forte i sie oczysci .
- Od: 9 lip 2008, 21:01
- Posty: 579
- Skąd: Wawa/Northampton
- Auto: Mazda 6 Ts2 SL
jak juz kolega Jaksa kiedys trafnie wspominal:
jak wtrysk jest uszkodzony to mu napewno zaden plyn nie pomoze,
no chyba ze u ciebie jest lekko przybrudzony....
w co osobiscie nie wierze..sorry
ale zycze tu serdecznie powodzenia
w testach, naprawych i eksplatacji auta
E.
jak wtrysk jest uszkodzony to mu napewno zaden plyn nie pomoze,
no chyba ze u ciebie jest lekko przybrudzony....
w co osobiscie nie wierze..sorry
ale zycze tu serdecznie powodzenia
w testach, naprawych i eksplatacji auta
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
newbie napisał(a):• Related connector or terminal malfunction
• Related wiring harness malfunction
Zajmij sie tez tym, czyli wszelkie polaczenia na kostkach i przewody elektryczne. "Chwiejne styki" w mazdzie tez nie naleza do rzadkosci.
Stawiam na wtryskiwacz/e .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tak myslisz ? Powiedz a czy gdyby wtryski byly do d.upy to czy bylo by tak ze po wykasowaniu błędu z komputera silnik zaczyna pracowac jak powinien ? I moze napisz czy w moim przypadku wtryskiwacz nadaje sie do wymiany czy da rade go jakos jeszcze ozywic ? Bo kolega z forum zczytal cos ie kryje pod kodem PO301 i okazalo sie ze problem tkwi w wtrysku na 1szym garze
- Od: 9 lip 2008, 21:01
- Posty: 579
- Skąd: Wawa/Northampton
- Auto: Mazda 6 Ts2 SL
jak wtryski sa do pupy,
to nie pomoze zaden komputer
i kasowanie bledow..
niestety!
trzeba do kasy...
po zakup innych...
E.
to nie pomoze zaden komputer
i kasowanie bledow..
niestety!
trzeba do kasy...
po zakup innych...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6