drgania pedału sprzęgła i dziwny dzwięk na półsprzęgle

Postprzez kulca » 14 lut 2008, 14:55

dzisiaj zauwazylem cos takiego:
gdy przy zapalonym silniku zaczynam naciskac pedal sprzegla czuc na nim wibracje i spod auta z okolicy sprzegla slychac lekkie halasy, dzieje sie tak do momentu calkowitego wcisniecia sprzegla, gdy jest wcisniete milna te dzwieki i lekkie drzenie pedalu
mam prosbe do uzytkownikow podobnej madzi zeby zaobserwowali czy u nich tez tak sie dzieje czy w mojej cos sie zaczyna psuc :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez magicadm » 14 lut 2008, 15:03

kulca napisał(a):gdy przy zapalonym silniku zaczynam naciskac pedal sprzegla czuc na nim wibracje i spod auta z okolicy sprzegla slychac lekkie halasy,

Gdyby to było "normalne autko" – czyli bez dwumasówki – stwierdziłbym problem na styku łożysko wyciskowe – docisk.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawnik » 14 lut 2008, 15:12

U mnie jest nieraz lekkie chrupanie przy wciskaniu sprzęgła przy zmianie biegów, tak bło zawsze i myślę że to normalne.
ps. magicadm – świetny dowcip z tą Szóstką z DiTD! :D
Ostatnio edytowano 20 lis 2014, 09:43 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Riki » 14 lut 2008, 15:15

Pawnik napisał(a):świetny dowcip z tą Szóstką z DiTD!


a jakże trafiony :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez magicadm » 14 lut 2008, 16:27

Pawnik napisał(a):U mnie jest nieraz lekkie chrupanie przy wciskaniu sprzęgła przy zmianie biegów

Ty słyszysz "chrupanie", a kolega czuje "wibrację" na pedale – moim zdaniem nierówno układa się łożysko wyciskowe na słoneczku docisku. A czy to problem – zależy od siły tych wibracji – czy nie powoduje szarpania w czasie ruszania.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawnik » 14 lut 2008, 18:25

magicadm napisał(a):
Pawnik napisał(a):U mnie jest nieraz lekkie chrupanie przy wciskaniu sprzęgła przy zmianie biegów

Tczy nie powoduje szarpania w czasie ruszania.

Żadnych szarpań i drgań, ani innych niepokojących objawów. Właściwie dźwięk jest ledwo słyszalny. Zresztą musiałbym przejechać się inną M6 dieslem żeby stwierdzić czy to normalne czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez momores » 14 lut 2008, 18:48

Pawnik napisał(a):U mnie jest nieraz lekkie chrupanie przy wciskaniu sprzęgła przy zmianie biegów

W moim aucie też zaczęło chrupać, a może terkotać ?? gdzieś po przebiegu 8000 km, dodatkowo zaobserwowałem, że występuje to też gdy auto się toczy na biegu i przy wciśniętym sprzęgle dodam gazu. !!
_________________
Najlepszym dowodem na istnienie inteligencji pozaziemskiej jest to, że się z nami nie kontaktują
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2006, 20:36
Posty: 83
Skąd: Piaseczno
Auto: M6 GY MZR-CD 143kM ACTIVE `07

Postprzez say » 14 lut 2008, 19:56

Pawnik napisał(a):U mnie jest nieraz lekkie chrupanie przy wciskaniu sprzęgła przy zmianie biegów, tak bło zawsze i myślę że to normalne.
U kolegi w M6 jest dokladnie to samo. Mazda ma rok i kupiona byla w salonie w Niemczech.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez syberek1 » 15 lut 2008, 00:51

u mnie nic nie ma aktualnie 154tysie wszystko ok choć pedał sprzęgła jest wyżej troszkę ale to w hydraulice chyba nie ma znaczenia.
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez Widelec » 15 lut 2008, 08:54

się podepnę : a delikatne odczuwalne pod nogą "pukanie w pedał" gdy położyć nogę na sprzęgle? wolne na luzie, odpowiednio szybsze wchodząc na obroty...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez kulca » 21 lut 2008, 23:17

Widelec napisał(a):się podepnę : a delikatne odczuwalne pod nogą "pukanie w pedał" gdy położyć nogę na sprzęgle? wolne na luzie, odpowiednio szybsze wchodząc na obroty...

dokladnie taki objaw, tyle ze do momentu calkowitego wcisniecia sprzegla
ja dzisiaj jeszcze odkrylem jeden niepokojacy objaw:
jak pociagne na 1 do 4tys i szybko zmienie na 2 z szybkim puszczeniem sprzegla to jest takie jakby uderzenie, jakby mocno bez amortyzacji laczylo silnik ze skrzynia :(
jeszcze uslyszalem takie chrobotanie z posluchem zwalniajacych obrotow w momencie jak rozsprzeglam z 1 zeby 2 wbic, i z 2 zeby 3 wbic, w momencie wcisniecia sprzegla tak jakby cos zwalnialo obroty i mialo duze luzy :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Widelec » 2 mar 2008, 11:36

kulca napisał(a):Widelec napisał:
się podepnę : a delikatne odczuwalne pod nogą "pukanie w pedał" gdy położyć nogę na sprzęgle? wolne na luzie, odpowiednio szybsze wchodząc na obroty...

dokladnie taki objaw, tyle ze do momentu calkowitego wcisniecia sprzegla
ja dzisiaj jeszcze odkrylem jeden niepokojacy objaw:
jak pociagne na 1 do 4tys i szybko zmienie na 2 z szybkim puszczeniem sprzegla to jest takie jakby uderzenie, jakby mocno bez amortyzacji laczylo silnik ze skrzynia

nikt nie ma pomysłów co to mogłoby być? :|
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez kulca » 2 mar 2008, 11:45

bylem w serwisie mazdy, mechanik powiedzial ze na 95% lozysko oporowe, na szczescie auto mam jeszcze na gwarancji fabrycznej i wymienia mi je
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Riki » 2 mar 2008, 11:53

kulca... spytam z ciekawości.. jaki masz przebieg? :)

P.S
Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że trzeba przesiąść się na V6 :P diesel poprostu przestaje być dla mnie "fajny"...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kulca » 2 mar 2008, 11:55

55tys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Myjk » 2 mar 2008, 12:53

Riki napisał(a):diesel z DPF'em jest poprostu zbyt problematyczny i tyle...

Podobno można go "wyeliminować". Zrobi to z powodzeniem większość firm tuningujących silniki. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Widelec » 2 mar 2008, 13:11

Riki napisał(a):Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że trzeba przesiąść się na V6 język

Ty, ale ja mam dokładnie to samo w V6 <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Summit » 7 mar 2008, 13:30

Myjk napisał(a):Podobno można go "wyeliminować". Zrobi to z powodzeniem większość firm tuningujących silniki. usmiech

Eche i w ten sposób "wyeliminujesz" sobie również gwarancję <lol>

Mam te same historie ze sprzęgłem. Taka uroda diesli z kołem dwumasowym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Myjk » 7 mar 2008, 13:57

Summit napisał(a):Eche i w ten sposób "wyeliminujesz" sobie również gwarancję

To się rozumie samo przez się. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez majron » 1 lip 2011, 23:25

Odświeżam temat :–)

Od jakiegoś czasu słychać u mnie przy wciskaniu sprzęgła podczas zmiany biegów w "górę" specyficzne ciche chrobotanie i lekko wyczuwalne drganie na pedale sprzęgła. Dodam, że nie występuje to podczas zmiany biegów w dół lub przy spokojniejszym przyspieszaniu jak również na postoju. . Wyczytałem na forum, że może to mieć związek ze sprzęgiełkiem alternatora... proszę o pomoc :)

Pozdrawiam
Mirek
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 21:06
Posty: 27
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6