Strona 1 z 6

Głośna praca silnika po rozgrzaniu,wibracja między 1000/1200

PostNapisane: 22 sty 2008, 20:09
przez marta6
Czesc mam problem odnosnie mojej mazdy: przy zimnym silniku jest wszystko ok. Gdy przejadę 20-30km zaczyna głosno klekotać ,pózniej cichnie i tak na przemian.Gdy wchodzi na obroty 1000/1200 wpada w wibrację.Byłam w serwisie mazdy powiedzieli ze moze to być koło dwumasowe.Jeszcze jedno przy wcisnięciu sprzęgła przy zmianie biegów jest taki odgłos turkotania co to moze być????????????dzięki
za ewentualną odpowiedź

PostNapisane: 22 sty 2008, 22:05
przez Riki
marta6 poprawiłem za Ciebie temat :) widzę że jesteś nowym użytkownikiem forum... witamy ;)

Na przyszły raz proszę zapoznaj się z regulaminem forum :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=31504

Co do Twoich problemów...

Wszystko wskazuje właśnie na "dwumasówkę" :( niestety naprawa wiąże się ze sporymi kosztami...... (nie wiem ile, musisz zapytać w ASO) ciekawe jeszcze w jakim stanie jest sprzęgło..

Pozdrawiam serdecznie

P.S

Jaki przebieg ma to autko?

PostNapisane: 22 sty 2008, 22:28
przez Jaksa
Riki napisał(a):niestety naprawa wiąże się ze sporymi kosztami
Dwumasówka boli – fakt

PostNapisane: 23 sty 2008, 00:20
przez marta6
przepraszam za problem jesli cos namąciłam :)
ma przejechane 103000
pytałam w ASO na Szparagowej w Łodzi tam kosztuje 6 tyś
ale wygrzebałam na allegro za 2,400 orginalne LUK
tylko tez niewiem czy wymieniac same kolo czy komplet,no i czy to napewno orginalne bo przeciez kupuje w ciemno
no i czy to jest to na 100%,bo jesli wymienię to kolo a to dalej bedzie klekotac w tym silniku i turkotac jak wcisne sprzegło, to chyba zjem kierownicę :D
no i ta wibracja na niskich obrotach...Dzięki wielkie
pozdrawiam

PostNapisane: 23 sty 2008, 01:07
przez marta6
wiecie co tak czytam posty z problemami jakie wiążą sie z silnikiem diesla (jak jest zimny silnik to chodzi jak traktor,jak sie rozgrzeje to cichnie)kurcze u mnie jest zupełnie odwrotnie:jak jest zimny to chodzi jak pszczółka,jak sie rozgrzeje to wali jak stary diesel i jak mu sie zachce to znowu cichutko i tak na przemian......

PostNapisane: 23 sty 2008, 01:09
przez Riki
marta6 napisał(a):przepraszam za problem jesli cos namąciłam


Wszystko jest OK ;)

marta6 wydaje mi się że koło trzeba będzie kupić oryginalne. LUK to porządna firma ale nie wiem czy warto je stosować... niech wypowiedzą się Ci co wymieniają...... np. Jaksa :P :D
Trzeba rozebrać to wszystko i zobaczyć co padło.. jak "tylko koło" to pół biedy...ale i tak kieszeń boli <lol> :P

marta6 napisał(a):jak jest zimny to chodzi jak pszczółka,jak sie rozgrzeje to wali jak stary diesel i jak mu sie zachce to znowu cichutko i tak na przemian


Jakieś kaprysy ma :P ;)

Pozdrawiam :)

PostNapisane: 23 sty 2008, 09:24
przez Jaksa
Riki napisał(a):Trzeba rozebrać to wszystko i zobaczyć co padło..
Dokładnie tak , nie ma co w ciemno wydawac kasy.
marta6 napisał(a):jak jest zimny to chodzi jak pszczółka,jak sie rozgrzeje to wali jak stary diesel
Moze to panewka/korba? ( tfu )

PostNapisane: 23 sty 2008, 11:48
przez marta6
najgorsze to jest ze w serwisie nikt mi nie może odpowiedzieć na 100% bo np.z takim przypadkiem sie jeszcze nie spotkali :( Pojade dzis do drugiego serwisu naPrzestrzenną zobaczymy co tam zdziałają
Jaksa ta panewka/korba to coś poważnego(drogiego)?
Dzięki :)

PostNapisane: 23 sty 2008, 12:06
przez Jaksa
marta6 napisał(a):ta panewka/korba to coś poważnego
O ile jest to co myslę , tutaj jest efekt koncowy stukania silnika http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45789

PostNapisane: 24 sty 2008, 22:05
przez Bolek
Co do tego postukiwania przy puszczaniu sprzęgła – jak jest cisza w kabinie i trochę się wysilę, słyszę przy wciskaniu sprzęgła takie głuche, cichnące dźwięki "obijania-terkotanie". Od razu wpadło mi do głowy koło dwumasowe i żeby potwierdzić, że to nic nadzwyczajnego przejechałem się dwoma innymi mzr-cd – jedna to nowa 3 dostarczona niedawno do salonowego showroomu – w obu przypadkach efekt ten sam – jest cichutkie klepanie po wysprzęgleniu. Jednak trzy samochody to trochę mała reprezentacja – czy ktoś jeszcze tak ma? Rozumiem, że 6 marty6 ma podobny objaw, więc jeśli to norma, wówczas niekoniecznie kłopot dotyczy tegoż koła. Więc ma ktoś podobne efekty dźwiękowe (zaznaczam, że ciężko to usłyszeć – może zależy od obrotów w momencie wciskania sprzęgła)?

PostNapisane: 25 sty 2008, 13:24
przez Mazda2
(Ja mam Mazde 2 1,4 benzyna i jak auto chodzi sobie na luzie to jest róznica w odgłosach, tzn. przy wcisnietym sprzęgle jest ciszej. Auto ma przejechane 41 tys. km i nikt go nie katuje.)

PostNapisane: 25 sty 2008, 14:42
przez Bolek
To, że jest różnica w dźwięku przy włączonym/wyłączonym sprzęgle to chyba jak najbardziej normalne. W końcu po wysprzęgleniu mniej się tego wszystkiego obraca. Na luzie nie ma efektu, o którym pisałem. Pojawia się przy wciskaniu sprzęgła przy obrotach około 2,5 i wyżej i przytrzymaniu go w podłodze. Chyba po prostu tłumik drgań, którym jest koło dwumasowe robi swoją robotę. A ta wewnętrzna część ma w końcu jakąś bezwładność i się przez chwilkę oscyluje pod wpływem sił bezwładności, ograniczane tym sprężynkami, co je ma po obwodzie... Jest kilka sekund inercji zanim się ustabilizuje. Może tak być?

PostNapisane: 30 sty 2008, 19:40
przez marta6
No i okazało sie ze to zawór pompy wtryskowej a koło dwumasowe jest ok,a do turkotania przy włączaniu sprzęgła to jest to normalne bo taki odgłos daje turbina :| czy cos z tym powiązane (nie pamiętam już dokładnie).Zamowili juz część-zobaczymy jak po naprawie bedzie jezdzic.

PostNapisane: 30 sty 2008, 20:48
przez Riki
marta6 napisał(a):okazało sie ze to zawór pompy wtryskowej


SCV :)



marta6 napisał(a):koło dwumasowe jest ok


To chyba najważniejsze :) ale...


marta6 napisał(a):do turkotania przy włączaniu sprzęgła to jest to normalne bo taki odgłos daje turbina


:|
marta6 napisał(a):zobaczymy jak po naprawie bedzie jezdzic.


Dokładnie.. zdaj relację.

PostNapisane: 30 sty 2008, 21:24
przez Jaksa
marta6 napisał(a): turkotania przy włączaniu sprzęgła to jest to normalne bo taki odgłos daje turbina
Tiaaaaa?hm... ciekawe odkrycie ......
marta6 napisał(a):No i okazało sie ze to zawór pompy wtryskowej
Łeee to mały wydatek.....800 zł chyba mozna przezyć :P :)

PostNapisane: 31 sty 2008, 09:41
przez mcbeth
Ja tylko nie rozumiem DLACZEGO nie robią tego wadliwego SCV za darmo (wiem, naiwny jestem ...) – to przecież była wada fabryczna . :(

PostNapisane: 3 lut 2008, 21:15
przez xANDy
mcbeth napisał(a):Ja tylko nie rozumiem DLACZEGO nie robią tego wadliwego SCV za darmo

W czasie gwarancyjnym wymieniali od ręki... z przeproszeniem i bez gadania, że paliwo jakieś złe.
Ale po gwarancji – martw się sam... :|

PostNapisane: 5 lut 2008, 23:40
przez marta6
hej,dzisiaj auto było w naprawie i jezdzi jak pszczółka :] ,tylko tu chłopaki piszecie o zaworze SCV,a tam mówili IMS,CZY IMT napewno coś na I czy to to samo?i to turkotanie jest nawet jakby cichsze ,ale jest
Mechanik powiedział ze to od naszego polskiego paliwa,bo na zachodzie jest zupełnie inne i dletego tak sie dzieje :| no ale cóz wazne ze jest ok .
dzięki za pomoc,jak cos znowu bedzie nie ta to będę pytac(chociaz Pan naprawiacz powiedział ze :nie ma Pani Forda,czy Opla tylko ma Pani MAZDE <jupi> ........

PostNapisane: 5 lut 2008, 23:49
przez Jaksa
marta6 napisał(a):to turkotanie jest nawet jakby cichsze ,ale jest
Mechanik powiedział ze to od naszego polskiego paliwa
W takim razie wszystkie szostki powinny terkotać :P

PostNapisane: 6 lut 2008, 00:07
przez marta6
no szkoda Jaksa ze nie masz serwisu w Lodzi bo z checia bym przyjechała na oględziny mazdą :)
a chodziło mi o ten zawór -ze sie psują od paliwa polskiego .
a mógłbys mi doradzic co to jest Twoim zdaniem?
dzieki ;)