Strona 1 z 4

gaśnie na wolnych obrotach

PostNapisane: 9 lip 2012, 21:44
przez marcinmusial20
Witam prosze o pomoc otoz niedawno kupiłem Mazde6 i jak narazie bylo wszystko pieknie jezdziła odpalała nie było problemu z paliwem tankowałem na roznych stacjach i było fajnie, az do momentu kiedy popełniłem blad a wiec udało mi sie kupic rope "okazyjnie" wiemy chyba o co chodzi i od tego momentu jak ja tylko wlałem do baku zaczeły sie problemy. Po przejechaniu kilka kilometrów zaswiecila mi sie kontrolka ze w pompce paliwa znajduje sie woda i z ta swiecaca kontrolka zrobilem jakies 10 km przyjechalem do domu i spusciłem wode z pompki tak jak pisze w ksiazce ale problem nie ustał odpalam auto i po kilku sekundach gasnie wyłaczam stacyjke przekrecam ponownie czekam az kontroliki zgasna ale nie wszystkie chca zgasnac zostaje taka kontrolka gdzie auto dostaje poslizgu swieci sie na pomaranczowo i nie moge odpalic musze odzczekac jakis 20 sekund na wyłaczonej stacyjce dopiero pozniej gasnie i moge odpalic auto. Na obrotach powyzej 1300 chodzi normalnie lecz gdy obroty spadna auto gasnie i zas musze czekac wiec prosze o jakis porady wskaowki co to moze byc za przyczyna z gory dziekuje za pomoc


słuchajcie prosze o jakies rady w salonie mazda w niemczech za pierwszym raze,m powiedzieli ze pompa jest do regeneracji a dzisiaj dzwonoli ze pompy nie da sie naprawic i czy jest to mozliwe ze na popsutej pompie auto na wyzszych obrotach moze chodzic a na niskich gasnie czy to naprawde moze byc wina pompy czy poprostu chca mnie naciagnac na koszta

PostNapisane: 10 lip 2012, 12:27
przez Enduro
ta okazjonala ropa, moze sie okazac zlewem roznych substacji na bazie wody..... <glupek2>
polecam koniecznie wszystko wypompowac i zalac nowej ropy z dystrybutora.
jesli to nic nie pomoze, to prawdopodobie pompa i wtryski moga byc do wymiany.
jak co, to polecam kontakt na PW i napisz gdzie w Niemczech siedzisz z tym problemem..
moze cos wspolnie osiagniemy..
pozdr.
E.

Re: gasnie na wolnych obrotach

PostNapisane: 11 lip 2012, 19:19
przez bolkot
Witam, miałem identyczny problem. Na początku stawiałem na SCV ponieważ był z wadliwej serii. Po wymianie efekt gasnącego silnika pozostał. U mnie rozwiązaniem była wymiana wtryskiwaczy :( i oczywiście filtra paliwa, oraz wyczyszczenia sitka w zbiorniku paliwa, które było oklejone czarną mazią. Dodam jeszcze że jeśli zdecydujesz się na zamówienie wtrysków to koniecznie z przewodami oporowymi o numerach jak na wtryskach. Ja kupiłem bez i silnik chodził jak traktor do momentu aż się nie rozgrzał. Powodzonka

PostNapisane: 11 lip 2012, 22:53
przez Enduro
bolkot napisał(a):1... stawiałem na SCV ponieważ był z wadliwej serii.
2....jeśli zdecydujesz się na zamówienie wtrysków to koniecznie z przewodami oporowymi o numerach jak na wtryskach. Ja kupiłem bez i silnik chodził jak traktor do momentu aż się nie rozgrzał. Powodzonka

1.nie ma wadliwych serii! to efekt eksplatowania auta na kiepskim paliwie, co potwierdza jednoznacznie stan sitka w zbiorniku
2.jesli miales nieodpowiednie wtyczki to tymbardziej nalezalo przeprowadzic kalibracje tj. dopasowanie dawki paliwa do stanu wtryskow, co tez nalezy wykonac tez po kazdej wymianie wtryskow...
pozdr.
E.

PostNapisane: 12 lip 2012, 08:21
przez bolkot
Wiem że to prezez kiepskie paliwo <zawstydzony> . A jeśli chodzi o kalibrację to w trzech serwisach na pomorzu w tym ASO powiedziano mi, że kalibracji w moim modelu się nie przeprowadza, dopiero od roczników z 2005r. Dodano również, że to co niektórzy nazywają kalibracją to jest zwykły test wtryskiwaczy sprawdzający ich stan. A za kalibrację odpowiadają tylko kable oporowe. Tą teze potwierdziły 3 niezależne serwisy. Bo oczywiście czytając forum chciałem skalibrować wtryski.
pozdrawiam

Re: gasnie na wolnych obrotach

PostNapisane: 12 lip 2012, 11:00
przez marcinmusial20
Przebywam w okolicach Hanoveru ale zamowiłem nowa pompe do mojego autka na srode bede ja miał tutaj i zobaczymy co dalej. ale mam jescze jeden problem jakim sposobem moge spuscic ta cholerna robe z baku dzisiaj probowalem metoda wezyka ale nie udało mi sie wogole nie mogłem zassac paliwa i czy sa jakies inne sposoby zebym mogł to zrobic

PostNapisane: 12 lip 2012, 11:26
przez bolkot
Ja skorzystałem z fotoporady http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=91177 a do zassania ropy użyłem takiej pompki ręcznej zakupionej na stacji benzynowej ( Wężyk w środku z gruszką ). Szło wolno ale dało rade. I PODSTAWA aby karnister do którego zlewasz był niżej niż bak. Miejmy nadzieje że to pompa.
powodzenia

PostNapisane: 12 lip 2012, 16:45
przez Enduro
marcinmusial20 napisał(a):... jakim sposobem moge spuscic ta cholerna robe z baku dzisiaj probowalem metoda wezyka ale nie udało mi sie wogole nie mogłem zassac paliwa i czy sa jakies inne sposoby zebym mogł to zrobic

trzeba okrecic tylne siedzenia podniec je go gory i tam pod klapką jest zamocowany plywak itp..
jego nalezy odkrecic i wtedy jest dostęp do paliwa w zbiorniku
bolkot napisał(a):Wiem że to prezez kiepskie paliwo <zawstydzony> . A jeśli chodzi o kalibrację to w trzech serwisach na pomorzu w tym ASO powiedziano mi, że kalibracji w moim modelu się nie przeprowadza, dopiero od roczników z 2005r. Dodano również, że to co niektórzy nazywają kalibracją to jest zwykły test wtryskiwaczy sprawdzający ich stan. A za kalibrację odpowiadają tylko kable oporowe. Tą teze potwierdziły 3 niezależne serwisy. Bo oczywiście czytając forum chciałem skalibrować wtryski.
pozdrawiam

bo te Barany nie mają pojęcia..
kalibracja jest i nalezy ją wykonać.
E.

PostNapisane: 12 lip 2012, 18:18
przez bolkot
To może kolego znasz jakieś namiary na pomorzu na taki serwis ?

Re: gasnie na wolnych obrotach

PostNapisane: 12 lip 2012, 18:49
przez marcinmusial20
a mam jeszcze jedno pytanie czy na przyklad jakbym sam załozyl ta pompe i czy po załozeniu trzeba podpinac pod komputer i ustawic dla niej wszystkie parametry czy juz nie trzeba

PostNapisane: 12 lip 2012, 22:50
przez Enduro
marcinmusial20 napisał(a):a mam jeszcze jedno pytanie czy na przyklad jakbym sam załozyl ta pompe i czy po załozeniu trzeba podpinac pod komputer i ustawic dla niej wszystkie parametry czy juz nie trzeba
juz nie trzeba
P.S.
jesli jestes w Hannoverze to jedz najlepiej do serwisu mazdy "Krause"
pozdr.
E

Re: gasnie na wolnych obrotach

PostNapisane: 12 lip 2012, 23:03
przez marcinmusial20
nie no do hanoveru to ja mam 40 km a mieszkam w takiej miejscowosci jak hodenhagen czyli kolego nie musze jechac na kompa i moge sobie sam ja załozyc bez odwiedzin w salonie bo za sama diagnostyke i za to ze wyjeli mi pompe zaplacilem 300 euro rece mi opadly ze az tyle wiec chcialbym to zrobic bez takich kosztow. A co z razrzadem nie trzeba bedzie go od nowa ustawiac czy cos bo jak nie to sobie zaloze sam troche tam mam pojecia co i jak wiec dalbym rade

PostNapisane: 12 lip 2012, 23:38
przez Enduro
jesli zdemontwali pompe bez kola zebatego to sprawa jest prosta,
jesli ni, to trzeba ustawiac
ale tak czy owak, trzeba znaki sprawdzic po montazu, absolutnie.
pozdr.
E

Re: gasnie na wolnych obrotach

PostNapisane: 13 lip 2012, 00:13
przez marcinmusial20
no kolo zebate nadal jest tak jak było ale czy było zdejmowane przy demontarzu to nie wiem musze sie przyjzec czy jest dobrze ustawiony jutro wszystko sprawdze najwyzej bede prosil o rady troche sie stresuje bo to jest moje pierwsze takie auto i chciałbym zeby mi sie sprawowalo a na dodatek chciałbym go zrobic bo za tydzien jade do polski. dzieki wielkie wszystkim za rady jak do tej pory naprawde jestem bardzo wdzieczny pozdrawiam i douslyszenia

PostNapisane: 13 lip 2012, 21:58
przez bolkot
Napisz tylko czy wymiana pompy pomogła.
pozdrawiam

PostNapisane: 13 lip 2012, 22:26
przez Enduro
bolkot napisał(a):Napisz tylko czy wymiana pompy pomogła.
pozdrawiam

ja osobiscie mocno wątpie w to że to pompa,
ale poczekamy az kolega napisze jakie efekty przyniosla wymiana,
bo ja typuje tu na uszkodzenie w..
pozdr.
E

Re: gasnie na wolnych obrotach

PostNapisane: 14 lip 2012, 14:28
przez marcinmusial20
w srode bede mial pompe takze sie wszystko okaze co i jak a jak to beda wtryski to sie zalamie. i w koncu spuscilem ta cholerna rope a ten filterek w baku to mialem calutki czarny i w baku tez mialem troszke smieci narazie zostalo czekac do srody jak cos to sie odezwe pozdro

PostNapisane: 14 lip 2012, 16:24
przez Enduro
wymien tez filtr paliwa no i popatrz co w nim znajdziesz...np. metaliczny brokat w kolorze żłotawym nie wróż nic dobrego..
pozdr.E

PostNapisane: 14 lip 2012, 17:17
przez bolkot
Ja mialem filtr cały czarny, ale brokatu tam nie było. A co brokat oznacza ?

PostNapisane: 14 lip 2012, 23:12
przez Enduro
bolkot napisał(a):Ja mialem filtr cały czarny, ale brokatu tam nie było. A co brokat oznacza ?

oznacza: koniec pompy + wtryskow + plukanie zbiornika i przewodow paliwowych <glupek2>
pozdr.E