Traci obroty, gaśnie na zimnym silniku oraz podczas załączania klimy
1, 2
Witam
Mam taki problem. Na zimnym silniku jak moja Mazda postoi gdy ją odpalę chodzi około 3-5 minut bez problemu i gaśnie. Nieraz gdy chodzi na wolnych obrotach i załączy się klima też zgaśnie. Była już u mechanika i:
– wtryski są ok
– pompa ok
– czujnik svc ok
– czujnik na listwie ok
Wie ktoś może co oprócz tego może być uszkodzone może jakiś czujnik od podtrzymania obrotów?
Bo wszyscy mechanicy mówili mi że to na 99% wtryski a się okazało że nie to.
Dzięki za odpowiedź pozdrawiam
Mam taki problem. Na zimnym silniku jak moja Mazda postoi gdy ją odpalę chodzi około 3-5 minut bez problemu i gaśnie. Nieraz gdy chodzi na wolnych obrotach i załączy się klima też zgaśnie. Była już u mechanika i:
– wtryski są ok
– pompa ok
– czujnik svc ok
– czujnik na listwie ok
Wie ktoś może co oprócz tego może być uszkodzone może jakiś czujnik od podtrzymania obrotów?
Bo wszyscy mechanicy mówili mi że to na 99% wtryski a się okazało że nie to.
Dzięki za odpowiedź pozdrawiam
Ostatnio edytowano 19 sie 2011, 15:06 przez Kranasz, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 kwi 2011, 12:32
- Posty: 9
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 136 km rok 2003
Kranasz napisał(a):– wtryski są ok
– pompa ok
– czujnik svc ok
– czujnik na listwie ok
a skad wiesz?
jakie kody bledow?
jaka wersja SCV ?
czy kolega szuka?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Mam ten sam problem :(
odpalone zimne auto, nie jest w stanie podtrzymać pracy silnika
-wkręcenie obrotów na ok.2tys – i potrzymanie przez 15-20sek, załatwia problem
cały czas sie zastanawiam, czy to przypadkiem nie problem z układem paliwowym, wygląda to tak jakby, podczas długiego postoju( min. 12h) paliwo, cofało się z filtra paliwa. – ale to tylko takie moje spostrzeżenia :(
ma ktoś z tym problem?
i jak go rozwiązał?
odpalone zimne auto, nie jest w stanie podtrzymać pracy silnika
-wkręcenie obrotów na ok.2tys – i potrzymanie przez 15-20sek, załatwia problem
cały czas sie zastanawiam, czy to przypadkiem nie problem z układem paliwowym, wygląda to tak jakby, podczas długiego postoju( min. 12h) paliwo, cofało się z filtra paliwa. – ale to tylko takie moje spostrzeżenia :(
ma ktoś z tym problem?
i jak go rozwiązał?
- Od: 9 sie 2011, 18:42
- Posty: 5
- Skąd: MAZOWIECKIE
- Auto: Mazda 6 KOMBI SPORT EXCLUSIVE
rocznik 2004
silnik 2.0 MZR-CD
moc 136 KM
przebieg 200k
vankrasnal napisał(a):Mam ten sam problem
niestety, nie masz...
Prosze o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)...
nawet nie wiadomo jakie auto masz...
dziekuje
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):Kranasz napisał(a):– wtryski są ok
– pompa ok
– czujnik svc ok
– czujnik na listwie ok
a skad wiesz?
jakie kody bledow?
jaka wersja SCV ?
czy kolega szuka?
Nie pokazuje żadnych błędów była sprawdzana na profesjonalnym sprzęcie to samo dotyczy wtrysków, pompy i czujnika SVC. Co więcej nawet podmieniliśmy czujnik SVC i to samo się dzieje. Układ paliwowy cały wyczyszczony i nic niestety to nie dało. Dlatego zastanawiam się co to jest bo auto nie traci mocy przyśpieszenia tylko przy załączaniu się klimy czy większym obciążeniu na wolnych obrotach nie potrafi ich podtrzymać, tak samo na zimnym silniku. Straciłem już sporo kasy na te niby naprawy i ostatnio powiedzieli mi że może to być czujnik ale jaki??? Może ktoś się orientuje jakie mogą być odpowiedzialne czujniki za coś takiego?
- Od: 8 kwi 2011, 12:32
- Posty: 9
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 136 km rok 2003
- Od: 9 sie 2011, 18:42
- Posty: 5
- Skąd: MAZOWIECKIE
- Auto: Mazda 6 KOMBI SPORT EXCLUSIVE
rocznik 2004
silnik 2.0 MZR-CD
moc 136 KM
przebieg 200k
- Od: 9 sie 2011, 18:42
- Posty: 5
- Skąd: MAZOWIECKIE
- Auto: Mazda 6 KOMBI SPORT EXCLUSIVE
rocznik 2004
silnik 2.0 MZR-CD
moc 136 KM
przebieg 200k
Zajrzyj do działu MZR-CD i znajdź fotorelację.
To zaczyna być nudne ...
Tak ciężko przeszukać forum zanim zacznie się wałkować znane tematy? No przecież nie
To zaczyna być nudne ...
Tak ciężko przeszukać forum zanim zacznie się wałkować znane tematy? No przecież nie
Kranasz napisał(a):gdy ją odpalę chodzi około 3-5 minut bez problemu i gaśnie.
jak znam madzie, to po 5 minutach jest juz nagrzana... ...czyli gasnie na cieplym...
Kranasz napisał(a):auto nie traci mocy przyśpieszenia tylko przy załączaniu się klimy czy większym obciążeniu na wolnych obrotach nie potrafi ich podtrzymać, tak samo na zimnym silniku.
i badz tu madry...
maselek napisał(a):Kranasz
Czyściłeś kiedyś sitko w zbiorniku
Kranasz napisał(a):Tak jak napisałem układ paliwowy i zbiornik wyczyszczone.
...widziales u mechanika wyjeta pompe paliwa? czy tylko przeplukal zbiornik?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Co było zrobione dokładnie:
– wyjęta pompa wyczyszczona miała trochę syfu (sprawdzona na maszynie)
– wyjęte wtryski i wyczyszczone ultradzwiękami(robił to gościu który się na tym zna również sprawdzone na maszynie)
– zbiornik cały wyczyszczony trochę tylko syfu było
– no i reszta układu wyczyszczona
– założone nowe oryginalne filtry
Powiem szczerze że jestem sfrustrowany bo nie wiem co jest a wszyscy mechanicy do których dzwoniłem lub jechałem mówili że wtryski wymiana itd. dopiero jeden do którego pojechałem uczciwie podszedł do sprawy posprawdzał wszystko bo ma do tego sprzęt. U poprzednich mechaników rozbierali na części twierdzili że wtryski lub pompa po czym rozkładali ręce. Teraz jestem z nim umówiony na jeszcze jedną diagnozę. Chciałem się po prostu dowiedzieć czy ktoś miał coś podobnego i czy to nie był jakiś czujnik.
– wyjęta pompa wyczyszczona miała trochę syfu (sprawdzona na maszynie)
– wyjęte wtryski i wyczyszczone ultradzwiękami(robił to gościu który się na tym zna również sprawdzone na maszynie)
– zbiornik cały wyczyszczony trochę tylko syfu było
– no i reszta układu wyczyszczona
– założone nowe oryginalne filtry
Powiem szczerze że jestem sfrustrowany bo nie wiem co jest a wszyscy mechanicy do których dzwoniłem lub jechałem mówili że wtryski wymiana itd. dopiero jeden do którego pojechałem uczciwie podszedł do sprawy posprawdzał wszystko bo ma do tego sprzęt. U poprzednich mechaników rozbierali na części twierdzili że wtryski lub pompa po czym rozkładali ręce. Teraz jestem z nim umówiony na jeszcze jedną diagnozę. Chciałem się po prostu dowiedzieć czy ktoś miał coś podobnego i czy to nie był jakiś czujnik.
- Od: 8 kwi 2011, 12:32
- Posty: 9
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 136 km rok 2003
maselek napisał(a):Kranasz
Czyściłeś kiedyś sitko w zbiorniku
wyczyszczone – w sumie nie było co
– filtr wymieniony
Rezultat – BRAK :(
kolejne pomysły?
bo z fotorelacji, można zrobić sobie tylko nudną lekturę a niczego nie w nosi do głównego PROBLEMU :(:
Myślę ,że trzeba, wypróbować jeszcze opcje z Zaworkiem zwrotnym ...
– pytanie w którym miejscu i na jakim wężyku ?
- Od: 9 sie 2011, 18:42
- Posty: 5
- Skąd: MAZOWIECKIE
- Auto: Mazda 6 KOMBI SPORT EXCLUSIVE
rocznik 2004
silnik 2.0 MZR-CD
moc 136 KM
przebieg 200k
Witam,
Na wstępie chciałem się przywitać gdyż jestem nowy na forum. Jeśli zrobię jakąś gafę proszę o zrozumienie i poprawę.
Mój problem z Madzią jest taki. Po odpaleniu na zimnym silniku silnik faluje w przedziale 500-900 obrotów i mocno klekocze (nie dymi). Jeśli próbuje go prze gazować to w przedziale 1200-2000 obr jak by go coś dławiło i szarpało oraz dymi na biało bardzo mocno. Po prze gazowaniu 3-4 krotnym przestaje dymić. Obroty się normują jak silnik nabierze normalnej temperatury.Mocy nie traci podczas jazdy. W ubiegłym roku miałem problem z wtryskami ( jeden miał końcówkę spuchniętą) Mechanik wymienił 2 na używki. Przy okazji wymiany rozrządu okazało się ze auto spód ma z po liftu i osprzęt też. mechanik postanowił wymienić osprzęt na przed lift. Czyli włożył mi pompe z zaworem SCV z przed liftu. Z tego co widzę zawór ten jest z serii 006. Pomocy czy to będzie problem z tym zaworem SCV Bo jak czytam na forum to on daje we znaki również na ciepłym silniku a u mnie nie. Poza tym nikt nie pisze żeby oprócz falowania po prze gazowaniu pojawiał się komuś biały dym. Bardzo proszę o poradę gdzie szukać. Może jest jakiś czujnik który na zimnym reguluje dawkę paliwa i on padł a nie SCV??
Pozdr.
Na wstępie chciałem się przywitać gdyż jestem nowy na forum. Jeśli zrobię jakąś gafę proszę o zrozumienie i poprawę.
Mój problem z Madzią jest taki. Po odpaleniu na zimnym silniku silnik faluje w przedziale 500-900 obrotów i mocno klekocze (nie dymi). Jeśli próbuje go prze gazować to w przedziale 1200-2000 obr jak by go coś dławiło i szarpało oraz dymi na biało bardzo mocno. Po prze gazowaniu 3-4 krotnym przestaje dymić. Obroty się normują jak silnik nabierze normalnej temperatury.Mocy nie traci podczas jazdy. W ubiegłym roku miałem problem z wtryskami ( jeden miał końcówkę spuchniętą) Mechanik wymienił 2 na używki. Przy okazji wymiany rozrządu okazało się ze auto spód ma z po liftu i osprzęt też. mechanik postanowił wymienić osprzęt na przed lift. Czyli włożył mi pompe z zaworem SCV z przed liftu. Z tego co widzę zawór ten jest z serii 006. Pomocy czy to będzie problem z tym zaworem SCV Bo jak czytam na forum to on daje we znaki również na ciepłym silniku a u mnie nie. Poza tym nikt nie pisze żeby oprócz falowania po prze gazowaniu pojawiał się komuś biały dym. Bardzo proszę o poradę gdzie szukać. Może jest jakiś czujnik który na zimnym reguluje dawkę paliwa i on padł a nie SCV??
Pozdr.
-
ligur
Witam
Właśnie wróciłem od mechanika, okazało się że były poprzecierane kable i dlatego tak się działo po prostu wariowała. Po wymianie kabli przetartych wszystko wróciło do normy, jutro jeszcze sprawdzę jak zachowuje się na zimnym silniku ale teraz już po załączaniu klimy nie traci obrotów i chodzi normalnie.
Czego mnie to nauczyło i przed czym chciałbym Was przestrzec koledzy to:
NIERZETELNI MECHANICY KTÓRZY NIE ZNAJĄ SIĘ NA TEMACIE I PROROKUJĄ WYCIĄGAJĄC PIENIĄDZE.
Naprawa kabli wyniosła mnie 200PLN.
Koszty nierzetelności i pseudo-fachowców 3 000PLN.
Polecam dla osób z Poznania jeżeli mają problemy z silnikiem Diesel firmę http://www.klimcar.pl/ z Swarzędza. Oni podeszli do sprawy rzetelnie diagnozując problem w całości.
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
Właśnie wróciłem od mechanika, okazało się że były poprzecierane kable i dlatego tak się działo po prostu wariowała. Po wymianie kabli przetartych wszystko wróciło do normy, jutro jeszcze sprawdzę jak zachowuje się na zimnym silniku ale teraz już po załączaniu klimy nie traci obrotów i chodzi normalnie.
Czego mnie to nauczyło i przed czym chciałbym Was przestrzec koledzy to:
NIERZETELNI MECHANICY KTÓRZY NIE ZNAJĄ SIĘ NA TEMACIE I PROROKUJĄ WYCIĄGAJĄC PIENIĄDZE.
Naprawa kabli wyniosła mnie 200PLN.
Koszty nierzetelności i pseudo-fachowców 3 000PLN.
Polecam dla osób z Poznania jeżeli mają problemy z silnikiem Diesel firmę http://www.klimcar.pl/ z Swarzędza. Oni podeszli do sprawy rzetelnie diagnozując problem w całości.
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
- Od: 8 kwi 2011, 12:32
- Posty: 9
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 136 km rok 2003
Kranasz napisał(a):Polecam dla osób z Poznania jeżeli mają problemy z silnikiem Diesel firmę http://www.klimcar.pl/ z Swarzędza. Oni podeszli do sprawy rzetelnie diagnozując problem w całości.
czy mozesz ta firme dodac w dziale polecane warsztaty?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam serdecznie. Moja mazda 6 2002 rok ma podobny problem, ponieważ odpala za drugim razem ale jak jest zimny. Mechanik powiedział, że mam do wymiany zawór pompy wysokiego ciśnienia. Jedynie mam problem, że zawór potrzebny mi jest do pompy o nr RSY213SMO i nigdzie takiej nie ma.
W serwisie zawór ten kosztuje 1400 zł. Jakby miał ktoś namiar, gdzie można taki zawór kupić w dobrej cenie to proszę o wiadomość.
W serwisie zawór ten kosztuje 1400 zł. Jakby miał ktoś namiar, gdzie można taki zawór kupić w dobrej cenie to proszę o wiadomość.
-
stefan1303
stefan1303 napisał(a):Witam serdecznie. Moja mazda 6 2002 rok ma podobny problem, ponieważ odpala za drugim razem ale jak jest zimny.
witamy,
jakby kolega mial uzupelniony profil, to by bylo wiadomo chociaz o jakim aucie piszemy...
moze jednak kolega uzupelni profil?
(skad i jakie auto)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6