Strona 1 z 2

Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 3 sie 2011, 10:09
przez p2p2p1
Witam, posiadam dziwny problem z moją mazdą. Samochodzik jeździ ładnie, pali również, lecz ostatnio po powrocie z trasy zgasiłem samochód i po chwili (około 2min) wróciłem wstawić do garażu – auto nie chce zapalić, kręcąc kluczykiem słychać jakby akumulator nie miał mocy i nie może odpalić. Po jakiś 10min przyszedłem znowu i nagle odpalił. Było to już z 2 tygodnie temu i myślałem że coś przypadkowego. Wczoraj znowu ten sam objaw, chwile po zgaszeniu (jak jest ciepły) nie odpala – chwile później normalnie pali... Wie ktoś co może być przyczyną? Silnik 2.0 CDTI 121KM, auto z 2004 roku. Z góry dziękuję za odpowiedzi, Pozdrawiam :)

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 3 sie 2011, 10:18
przez Myjk
p2p2p1 napisał(a): Silnik 2.0 CDTI 121KM,

Poszukaj we właściwym dziale –> Diesel [CiTD] -- problem poruszany setkroć.

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 3 sie 2011, 10:53
przez p2p2p1
Jedyne co tam znalazłem to zawór scv, ale tam mają problem, że auto odpala i samo gaśnie a u mnie w ogóle nie odpala :D

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 7 sie 2011, 16:37
przez Wojtek
przenosze do dzialu Diesel / MZR-CD

jak mozesz, to jedz na odczyt bledow...

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 7 sie 2011, 23:48
przez sonsieno
Witam, posiadam dziwny problem z moją mazdą. Samochodzik jeździ ładnie, pali również, lecz ostatnio po powrocie z trasy zgasiłem samochód i po chwili (około 2min) wróciłem wstawić do garażu – auto nie chce zapalić, kręcąc kluczykiem słychać jakby akumulator nie miał mocy i nie może odpalić. Po jakiś 10min przyszedłem znowu i nagle odpalił. Było to już z 2 tygodnie temu i myślałem że coś przypadkowego. Wczoraj znowu ten sam objaw, chwile po zgaszeniu (jak jest ciepły) nie odpala – chwile później normalnie pali... Wie ktoś co może być przyczyną? Silnik 2.0 CDTI 121KM, auto z 2004 roku. Z góry dziękuję za odpowiedzi, Pozdrawiam :)


Może akumulator pada?? Czy zegary od obrotów silnika i prędkości nie wariują przypadkiem przy takim "nieudanym" odpalaniu?? Jeśli tak to na bank aku do wymiany. Ten typ tak właśnie ma.

Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 12 sie 2011, 20:19
przez Enduro
p2p2p1 napisał(a):... co może być przyczyną? Silnik 2.0 CDTI 121KM, auto z 2004 roku. ...

stawiam na zabrudzony styk na rozruszniku (sterowanie elektromagesu tzw. bendixa)
lub uszkodzony rozrusznik, jesli akumulator jest okay!
pozdr.E

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 12 sie 2011, 23:36
przez p2p2p1
Dzisiaj znowu to samo. Faktycznie zauważyłem, że wskazówki wariują ;/

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 12 sie 2011, 23:41
przez Wojtek
p2p2p1 napisał(a):Dzisiaj znowu to samo. Faktycznie zauważyłem, że wskazówki wariują ;/

no to sprawdz aku i daj znac... tylko porzadnie...

p2p2p1, czy mozesz uzupelnic profil?

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 13 sie 2011, 05:40
przez Hubix
Nie tylko w Maździe.

W wielu autach słaba bateria powoduje wariowanie zegarów.

Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 13 sie 2011, 10:04
przez Enduro
Hubix napisał(a):Nie tylko w Maździe.
W wielu autach słaba bateria powoduje wariowanie zegarów.

ale to oznacza "jej ostatnie dni". E.

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 13 sie 2011, 15:51
przez Wojtek
Enduro napisał(a):ale to oznacza "jej ostatnie dni".

przynajmniej w Mazdzie...

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 13 sie 2011, 16:16
przez Arturr0
W służbowej Cytrynie Berlingo (disel) miałem podobny problem. Silnik palił w zimie rano przy minus 20-stu, a rozgrzany nie chciał zapalić za "Boga Ojca".
Ani doładowywanie starego aku ani wymiana go na nowy akumulator nie pomogła. I też były spekulacje mechaników. Wymiana rozrusznika dopiero załatwiła sprawę.

Dodam, że rozrusznik nie był kupiony nowy, tylko używany z innego, rozbitego Berlingo.

PS. Oczywiście to nie znaczy, że u ciebie to pomoże <faja>

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 13 sie 2011, 19:02
przez p2p2p1
Oczywiście sprawdzę ten aku. Mam jeszcze jeden problem. (najczęściej na trasie) Zapalają mi się 2 kontrolki – silnika i od kontroli trakcji. Byłem u znajomego na kompie i zczytał mi błędy – wyszedł błąd zaworu EGR. Pojechałem go wyczyścić , niby wszystko ok. Ale problem występuje dalej ;/ Czasami zapala się podczas jazdy, czasami podczas ruszania. Dodaję załącznik na którym widać mój problem. Jeżeli można proszę o pomoc, Pozdrawiam !

http://images39.fotosik.pl/1003/e51e7cfd4b4be76fgen.jpg

Edit :
Znalazłem wątek na forum o tym EGR ale tam problem zniknął po usunięciu błędów, u mnie zostały.

Ps. Profil uzupełniony.

Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 13 sie 2011, 21:06
przez Enduro
p2p2p1 napisał(a):....Zapalają mi się 2 kontrolki – silnika i od kontroli trakcji. ... .
http://images39.fotosik.pl/1003/e51e7cfd4b4be76fgen.jpg
....

to standartowa informacja na licznikach o nieprawidlowosci
generalnie jak te kontroli sa widoczne to silnik chodzi w trybie awaryjnym , nie ma pelnej mocy i wiecej pali ON. jest tez zauwazalne ze chodzi troche glosniej...
mialem podobny problem w poprzedniej M6 i tygodniami wraz z rzetelnym ASO szukalem przyczyny <glupek2>
o ile pamietam to mialem P0401 a przyczyn wg listy bylo kilkanascie
w efekcie koncowym okazalo sie, ze jeden przewod PCMa byl lekko uszkodzony i podawal ok. 9-10 Volt zamiast ok.12. na kompa!
pozdr.E

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 2 wrz 2011, 20:01
przez p2p2p1
Witam ponownie ! Wymieniłem akumulator, gdyż ten odmówił już posłuszeństwa. Okazało się, że właściciel nie wymieniał go od nowości (czyli 2004 roku) :| Po wymianie faktycznie problem ustąpił ale pojawił się nowy :/ Chyba rozrusznik, ale wolę się upewnić :D Znowu proszę o poradę – problem nagrałem, link poniżej. Dziękuję i pozdrawiam !

http://www.youtube.com/watch?v=tuZm7sSEfWM

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 2 wrz 2011, 20:34
przez Wojtek
p2p2p1 napisał(a):Po wymianie faktycznie problem ustąpił

to jest charakterystyczny objaw rozladowanego aku... czyli "test" zegarow...
sprawdz aku czy trzyma pojemnosc...

poczytaj:

viewtopic.php?f=60&t=65801&hilit=roz%C5%82adowany+aku

viewtopic.php?f=60&t=59376&hilit=roz%C5%82adowany+aku

jak sie rozladowal, to poszukaj przyczyny... zwiekszony pobor pradu i/lub brak ladowania...

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 2 wrz 2011, 22:12
przez p2p2p1
Zapomniałem dodać, że słychać tykanie i po odłączeniu klemy i ponownym podłączeniu odpalił bez problemu.

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 2 wrz 2011, 22:21
przez Wojtek
p2p2p1 napisał(a):słychać tykanie

na nagraniu nic nie slyszalem... co by wskazywalo na rozrusznik... slychac tylko zalaczanie sie elektromagnesu... nie bylo terkotania
a i tak trzeba sprawdzic aku (jeszcze raz), nastepnie polaczenia na rozruszniku...

Re: Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 19 wrz 2011, 11:10
przez Myjk
Ja zanotowałem ponowny problem. Przy czym występuje on w dosyć dziwnych okolicznościach, gdy silnik sam zgaśnie (np. zduszę go). Ostatnio się tak załatwiłem na środku skrzyżowania. Zgasł mi (mój błąd, była 3 zamiast 1), przekręciłem kluczyk do pozycji OFF i szybko start, bo już się faza świateł zmieniała. Zabełkotał tylko i cisza, pomimo, że cały czas trzymałem kluczyk na rozruch. Potem reset (choć AFAIR wskaźniki nie zafiksowały) i zmieniarka zaczęła mielić płyty, tak jakby całkiem jej prąd zabrać (CarPC też się zresetował). Wyłączyłem znowu do pozycji OFF, odczekałem 2 sek., z tyłu już się zaczynali pieklić, więc zapłon. Silnik odpalił bez problemu za drugim razem. Już dwukrotnie mnie to spotkało -- co ciekawe chwilę później pod sklepem zrobiłem jeszcze test. Wyłączyłem silnik i szybko odpaliłem, bez problemu poszło. Pisałem w innym wątku o moim "wylanym" akumulatorze, ale gdyby aku dawał ciała, to by nie odpalił raczej za drugim razem. Jakieś pomysły?

PS wszystko powyższe działo się po przejechaniu >30 km

Problem z odpalaniem na ciepło...

PostNapisane: 19 wrz 2011, 11:36
przez Enduro
Myjk napisał(a):... Jakieś pomysły?

jesli w dieslu kompresji jest wystarczjąco dużo, aby sprężyć odp. powietrze i dopowadzić do zapłonu rozplonego oleju ON,
akumulator kręci jak należy, a paliwa jest dosyć i jego jakość jest okay, to przyczyny należy szukać we wtrysku paliwa, czyli problem PCMa jego instalacji lub może wtrysków.
warto by podjechać na tester i sczytać wartości przelewowe wtrysków jak i stopień przypchania Dpfa,
polecam też nowe oprogramowanie.
P.S.
znane mi są problemy z odpalaniam na ciepło, które to powiązne były z kiepskim stanem pompy wtryskowej
pozdr.E