Strona 1 z 1
Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
18 lip 2011, 21:14
przez remik
Witam
nie wiem czy to dwumasówka czy sprzegło, auto ma przejechane 220tys (przebieg udokumentowany). Dzisiaj mojej żonie podczas redukcji pedał sprzegła po wciśnieciu po prostu wpadł i już niestety nie wrócił do poprzedniej pozycji, jest luźny. Od pewnego czasu pedał brał niżej niż w innych autach, tak mi sie wydawało, aż tu nagle bach i nie można biegów wrzucić.
Co może być powodem takiego stanu, czy dwumasowe koło może być jeszcze sprawne ?
z góry dziekuję za odpowiedź
pozdr
Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
18 lip 2011, 21:47
przez jozim
Witam
Sprzęgło i koło dwumasowe to najczarniejszy scenariusz, dla tego ja proponuję Tobie sprawdzić najpierw wysprzęglik i poziom płynu hamulcowego.
Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
18 lip 2011, 21:50
przez remik
płynu hamulcowego ? jestem troche zielony w mechanice , ale co ma płyn ze sprzęgłem wspólnego ?
a ten wysprzęglik mógł paść, czy wymiana jest trudna i jak to sprawdzić?
Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
18 lip 2011, 21:59
przez Neonixos666
a no ma bo sprzęgło i hamulce działają na tym samym płynie. Ja obstawiam koniec sprzęgła.
Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
18 lip 2011, 22:17
przez remik
sprzęgła, czyli koła 2masowego też ?
Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
18 lip 2011, 22:23
przez jozim
Moim zdaniem mógł Tobie rozszczelnić się wysprzęglik, który jest odpowiedzialny za wciskanie docisku.
W naszych Mazdach sprzężenie i rozsprzężenie silnika ze skrzynią odbywa się za pomocą układu hydraulicznego. Czyli płyn hydrauliczny jest pobierany do pompki sprzęgła( z tego samego zbiorniczka co płyn hamulcowy i nawet jak on ulegnie uszkodzeniu to nie spowoduje to zapowietrzenia układu hamulcowego, gdyż jest podłączony troszkę wyżej do zbiorniczka z płynem hamulcowym), pod wpływem wciśnięcia pedału sprzęgła pompka wytwarza ciśnienie, które to powoduje poruszanie się wysprzęglika. Jeżeli gdzieś w tym układzie pojawi się nieszczelnoś to układ ulegnie zapowietrzeniu i przestanie działać.

Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
18 lip 2011, 22:33
przez remik
dzięki bardzo za odpowiedź, jutro będe coś juz wiedział, to dam znać
dziękuje i pozdrawiam
Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
19 lip 2011, 22:21
przez remik
Panowie rozerwało mi przewód elastyczny który łaczy sie z przewodem metalowym który idzie do pompki a z drugiej strony też łączy sie z metalowym który wchodzi do wysprzeglika.
Moze ktoś sie orientuje gdzie takie cos kupic ?
Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
19 lip 2011, 23:13
przez jozim
Witam
Spróbuj u Enduro z tego forum, może ma on coś takiego w dobrym stanie i odsprzeda Tobie za przysłowiowy grosz. Powodzenia

Re: Czy to sprzęgło?

Napisane:
19 paź 2011, 10:21
przez Steve
Witam,
Cztery miesiące temu miałem w MPV objawy ślizgającego się sprzęgła, tzn. podczas jazdy pod górkę po dodaniu gazu obroty rosły szybko od ok.1800 do ok.2200 i spadały do 2000 i samochód dopiero wtedy zaczynał ciągnąć.
Ale jak po powrocie z trasy próbowałem zweryfikować czy to faktycznie sprzęgło (wrzucanie wysokiego biegu na postoju i puszczanie sprzęgła, próba powtórzenia zdarzenia na trasie itd.) to wszystko wróciło do normy.
Aż do wczoraj. Znowu objawy ślizgającego się sprzęgła. I znowu poślizgało się trochę i znowu jest dobrze.

Moje dotychczasowe doświadczenie ze sprzęgłami jest takie, że jak sprzęgło zaczeło się ślizgać to już będzię się ślizgać. A tutaj jest inaczej
O co chodzi ?

Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
19 paź 2011, 18:54
przez Neonixos666
Ja też miałem taki przypadek (ditd) że jak kupiłem auto to ślizgało się sprzęgło podczas ostrego dodania gazu na 4 i 5 biegu, po zmianie oleju i paru wymianach sprzęgło się nie ślizga. Dziwne to ale właśnie tak miałem.
Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
19 paź 2011, 19:27
przez smile
Może dochodziło do chwilowego zabrudzenia się tarczy sprzęgła np. olejem lub czymś innym?!
Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
19 paź 2011, 20:03
przez Neonixos666
smile napisał(a):Może dochodziło do chwilowego zabrudzenia się tarczy sprzęgła np. olejem lub czymś innym?!
usnułem teorię że poprzedni olej był nieodpowiedni i minimalnie przepuszczał uszczelniacz, po zmianie oleju doszczelnia się lepiej wszystko i jest dobrze. Coś w tym chyba jest, obecnie zalany 5w30 Mobil
Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
19 paź 2011, 20:48
przez jozim
Witam
Kiedy dokładnie ślizga się sprzęgło ?
1) Przy gwałtownym dodaniu gazu ?
– Jeżeli tak to moim zdaniem tak jak piszą przedmówcy- mogła tarcza czymś się zabrudzić.
2) Tylko podczas redukcji biegów ( podczas wysprzęglania )
– W niektórych modelach VW jest problem ze sprzęgłem polegający na tym, iż łożysko oporowy porusza się po tulei. Jeżeli pomiędzy tuleją, a łożyskiem powstanie zbyt duży luz to łożysko ustawia się delikatnie bokiem i klinuje się. W wyniku tego zbyt dużego luzu pękają linki sprzęgła, gnie się uchwyt trzymający pedał sprzęgła, a czasami jest efekt ślizgającego się sprzęgła. Zdarza się że sprzęgło ślizga się w momencie gwałtownego puszczenie np. podczas szybkiej redukcji biegów .
Pytanie do osób, które mają doświadczenie w tej kwestii:
Czy w Mazdzie 6 można brać taką ewentualność opisaną powyżej pod uwagę, czy należy ją całkowicie wykluczyć?
Re: Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)

Napisane:
19 paź 2011, 23:42
przez Steve
jozim napisał(a):Witam
Kiedy dokładnie ślizga się sprzęgło ?
1) Przy gwałtownym dodaniu gazu ?
– Jeżeli tak to moim zdaniem tak jak piszą przedmówcy- mogła tarcza czymś się zabrudzić.
Ślizga się przy takim dodaniu gazu takim jak np. potrzeba depnąć przy wyprzedzaniu lub podjazdu pod górkę. Ale nie ma to nic wspólnego ze sportowym czy ostrym stylem jazdy.
Teorię o zabrudzającym się sprzęgle też już rozważałem, ale nie znajduję potencjalnego źródła wycieku/brudu.
Czy taka zabrudzona tarcza (np. olejem) sama się oczyszcza z czasem ?