Witam Szanownych Forumowiczów,
Przeszukałem chyba wszystkie wątki dotyczące migających kontrolek wszelkiego rodzaju, ale podobnego problemu nie znalazłem.
Wczorajszym popołudniem odpaliwszy samochód po pracy zauważyłem delikatne miganie kontrolki ostrzegającej przed wodą w filtrze paliwa jednocześnie z kontrolką ładowania. Delikatne prawie że niezauważalne miganie (w rytm obrotów silnika) przeszło w bardzo wyraźne a po kilku kilometrach obydwie kontrolki świeciły już w sposób ciągły. Dzisiaj rano po odpaleniu silnika kontrolki nie pojawiały się sie przez kilka minut, lecz w końcu powtórzyła się wczorajsza sytuacja. Nie martwiłbym się specjalnie gdyby to była tylko kontrolka wody w filtrze, gdyż przed pojawieniem się problemu tankowałem paliwo a na stację dojechałem na oparach. Czytałem też, że usunięcie wody z filtra jest dziecinnie proste, wystarczy odkręcić motylek na dnie obudowy filtra. Jeszcze tej operacji nie próbowałem, bo dostęp do niego jest dość karkołomny i nie wiem czy wymontowanie całej obudowy filtra nie będzie konieczne.
Zanim jednak zacznę grzebać chciałbym się upewnić:
Czy rzeczywiście jest to problem wody w filtrze czy też sprawa jest bardziej skomplikowana? Czy ktokolwiek z was miał podobną sytuację?
Czy koniecznym jest zdemontowanie całej obudowy filtra żeby dostać się do spustu wody?
Z góry serdecznie dziękuję za rady.
Migające kontrolki wody w filtrze paliwa i ładowania akumula
Strona 1 z 1
Obejdzie się bez wymontowywania obudowy.
A dopóki nie spuścisz wody to się nie dowiesz czy to tylko to, czy coś jeszcze.
Chociaż zapalanie się kontrolki ładowania to dziwny objaw.
Sprawdzałeś napięcie na akumulatorze w momencie zapalenia kontrolki ładowania?
A dopóki nie spuścisz wody to się nie dowiesz czy to tylko to, czy coś jeszcze.
Chociaż zapalanie się kontrolki ładowania to dziwny objaw.
Sprawdzałeś napięcie na akumulatorze w momencie zapalenia kontrolki ładowania?
Grzyby napisał(a):Obejdzie się bez wymontowywania obudowy.
A dopóki nie spuścisz wody to się nie dowiesz czy to tylko to, czy coś jeszcze.
Chociaż zapalanie się kontrolki ładowania to dziwny objaw.
Sprawdzałeś napięcie na akumulatorze w momencie zapalenia kontrolki ładowania?
Napięcia nie sprawdzałem. A przy okazji zapytam: jakie powinno być napięcie na klemach akumulatora na biegu jałowym?
Czy jest jakiś sposób na odkręcenie tego motylka bez odkręcania obudowy? Bo mam z tym problem, motylek ani drgnie a ja nawet nie jestem w stanie go dobrze ręką chwycić.
-
barhan
nie mniej niż 14V powinieneś mieć.
A z motylkiem .... trzeba się posiłować
W ostateczności możesz odkręcić śruby mocujące (2 szt)
A z motylkiem .... trzeba się posiłować
Obstawiam walnięty regulator napięcia w alternatorze, sam alternator lub zwarcie na kablu kontrolki ładowania. Wszystkie te przyczyny dają objaw palącej się kontr. ładowania + kontr. odstojnika wody w filtrze paliwa. Kontrolka odstojnika pali się zawsze razem z kontrolka ładowania. Świecenie się kontr odstojnika samodzielnie z powodu przepełnienia woda jest praktycznie niespotykane.
- Od: 19 cze 2009, 11:47
- Posty: 76
- Skąd: Centralna PL
- Auto: mazda 6 diesel 136KM
Właśnie odkręciłem motylek ( po długiej i wyczerpującej walce) i kilka kropel cieczy utoczyłem. Ciecz wyglądała raczej na paliwo. Niestety sytuacja z kontrolkami pozostała bez zmian. Napięcia ładowania nie sprawdziłem, nie mam pod ręką miernika. Obawiam się że Smaszcz może mieć rację i czeka mnie wizyta w ASO a co za tym idzie wietrzenie portfela
. No chyba że ktoś zna elektryka godnego polecenia w Krakowie i okolicy?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
-
barhan
Nie wygłupiaj się z wizytą w ASO.
Zwykły elektryk samochodowy da sobie radę.
P.S. Gdyby się okazało że to alternator, to mam taki na zbyciu
Zwykły elektryk samochodowy da sobie radę.
P.S. Gdyby się okazało że to alternator, to mam taki na zbyciu
Proponuję jednakowoż zacząć zmierzenia napięcia to da pełen obraz sytuacji. Miernik w markecie wyniesie kilkanaście PLN-ów. Ostatecznie podjechać do elektryka . Jak za mały prąd to sprawdzić pasek wielorowkowy. Jak za duży – sprawdzić okablowanie alternatora czy nie uksył się kabelek kontrolki ładowania.Zwarcie na tym kabelku powoduje podawanie z alternatora za dużego prądu ładowania. Wymiana regulatora napiecia lub samego alternatora na końcu dopiero, z uwagi na koszta i upierdliwośc operacji. Mała uwaga: ASO nie naprawia alternatorów, nawet jak padł tylko regulator napięcia. Oni wymieniają zawsze cały podzespół na nowy.....
- Od: 19 cze 2009, 11:47
- Posty: 76
- Skąd: Centralna PL
- Auto: mazda 6 diesel 136KM
Smaszcz napisał(a):Proponuję jednakowoż zacząć zmierzenia napięcia to da pełen obraz sytuacji. Miernik w markecie wyniesie kilkanaście PLN-ów. Ostatecznie podjechać do elektryka . Jak za mały prąd to sprawdzić pasek wielorowkowy. Jak za duży – sprawdzić okablowanie alternatora czy nie uksył się kabelek kontrolki ładowania.Zwarcie na tym kabelku powoduje podawanie z alternatora za dużego prądu ładowania. Wymiana regulatora napiecia lub samego alternatora na końcu dopiero, z uwagi na koszta i upierdliwośc operacji. Mała uwaga: ASO nie naprawia alternatorów, nawet jak padł tylko regulator napięcia. Oni wymieniają zawsze cały podzespół na nowy.....
Dzięki za rady, napięcie sprawdzę jak tylko wpadnie mi miernik w ręce a od aso trzymam sie z daleka
-
barhan
Sprawa zakończona pomyślnie! Po sprawdzeniu napięcia na klemach akumulatora (silnik włączony; światła, klima i radio wyłaczone; dmuchawa na 3) które wynosi 15.6 V, podejżenie padło na regulator ładowania. Elektrykowi naprawa zajęła kilka chwil, bo wystarczyło coś przelutować wewnątrz alternatora. Samochodu jeszcze nie odebrałem, ale wedle zapewnień fachowca wszytko jest OK. Jeszcze raz wszystkim: WIELKIE DZIĘKI I POZDRAWIENIA!
-
barhan
Smaszcz napisał(a):zwarcie na kablu kontrolki ładowania
Jak moge sprawdzic czy jest zwarcie na tym kablu? Rozkrecic zegary i tam szukac czy moze gdzies przy altku?
Pytam bo walcze juz z tym kilka miesiecy...wymienilem altek i dalej to samo. Pomozcie
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6