Strona 1 z 4

Klekotanie przy dużym obciążeniu silnika

PostNapisane: 7 wrz 2009, 17:59
przez PLAMO
Witam. Od pewnego czasu przy obrotach ok 2500-3000 słyszę bardzo głośne "klekotanie" w silniku. Coś podobnego jakby włożyć kij w szprychy koła od roweru. Odgłos występuje tylko podczas jazdy czyli tylko przy znacznym obciążeniu silnika. Nie jest słyszalny podczas postoju dlatego nie jestem w stanie powiedzieć skąd dokładnie dochodzi. Pan w serwisie mazdy powiedział że nigdy czegoś takiego nie słyszał i rozłożył ręce. Ktoś ma jakiś pomysł lub ewentualnie namiar gdzie mógłbym zdiagnozować auto w okolicach trójmiasta? Pozdrawiam

PostNapisane: 7 wrz 2009, 21:00
przez Jaksa
"klekotanie " moze byc od wtryskow / korbowodów . Czy miska byla zdejmowana ?

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45789

PostNapisane: 7 wrz 2009, 22:09
przez PLAMO
Przy pierwszej wymianie oleju po zakupie (ok 117 tyś) prosiłem żeby sprawdzić stan smoka. Podobno wszystko było ok. To już kolejny defekt tego autka (koło dwumasowe, turbina, a teraz jeszcze brzęczący EGR) i powoli tracę cierpliwość. Będę wdzięczny za każdą podpowiedz.

PostNapisane: 8 wrz 2009, 09:52
przez Myjk
Czyli może wtryski leją – nie kopcisz nadmiernie gdy z silnika idzie "klekot"?

PostNapisane: 8 wrz 2009, 12:57
przez PLAMO
nie zauważyłem jakiegoś nadmiernego dymienia. Sam silnik też właściwie pracuje bez zmian (nie odczułem spadku mocy, nie ma pływających obrotów itp.) tylko klekocze jakby miał się zaraz skończyć. Spróbowałem ostatnio użyć Forte ale też bez większych zmian. Czy zużyty EGR może dawać takie objawy? Zaczął brzęczeć ale przy innym zakresie obrotów (doraźnie pomaga potraktowanie go wd40). Czy przy dużym obciążeniu może dawać taki odgłos? W serwisie w Gdańsku kazali mi wymienić EGR i vacupompe ale raczej na zasadzie że nie zaszkodzi.
Może trzeba jeszcze raz sprawdzić smoka bo co do jakości poprzedniego serwisu mam wiele zastrzeżeń?

PostNapisane: 8 wrz 2009, 17:03
przez MAZVAGTECH
PLAMO napisał(a):ok 2500-3000

EGR przy tym zakresie obrotow jest zamkniety. Brzeczy do 2000 obr/min
PLAMO napisał(a):W serwisie w Gdańsku kazali mi wymienić EGR i vacupompe

Moze najlepiej caly silnik?
PLAMO napisał(a):Może trzeba jeszcze raz sprawdzić smoka

A co ma smok do "terkotania"?

PostNapisane: 8 wrz 2009, 20:51
przez Jaksa
maxkls napisał(a):A co ma smok do "terkotania"?
Czasami klienci myla stukot z terkotaniem a smok to wiemy czemu grozi ( jak o nim mowa )

PostNapisane: 16 wrz 2009, 17:05
przez Karol
Klekotanie takie jak by zawory stukaly o takie klekotanie ci chodzi???

PostNapisane: 16 wrz 2009, 17:45
przez PLAMO
Wydaje mi się że mogą być to zawory. W piątek jadę na kolejną diagnozę i sprawdzenie smoka.

PostNapisane: 29 lis 2009, 00:35
przez boger01
I jak z tym klekotaniem się skończyło, bo mam podobny problem tylko że zaczyna się od jakiś 1500 obrotów. Kilka razy zdarzyło mi się również, że przy jakiś 3000 i przyśpieszaniu objaw jakby odcięcia paliwa na ułamek sekundy takie "zakrztuszenie" i później ok. Jestem przed wymianą rozrządu, płynów i filtrów – tzw. dmuchać na zimne po zakupie.

PostNapisane: 29 lis 2009, 22:02
przez konik_kr
boger01 napisał(a):I jak z tym klekotaniem się skończyło, bo mam podobny problem tylko że zaczyna się od jakiś 1500 obrotów. Kilka razy zdarzyło mi się również, że przy jakiś 3000 i przyśpieszaniu objaw jakby odcięcia paliwa na ułamek sekundy takie "zakrztuszenie" i później ok. Jestem przed wymianą rozrządu, płynów i filtrów – tzw. dmuchać na zimne po zakupie.


sprawdź se tez sitko w baku problem z niby odcięciem paliwa i sprawdź sobie luz zaworów klekotanie

Re: Klekotanie przy dużym obciążeniu silnika

PostNapisane: 13 cze 2010, 10:03
przez Marekz6`
U mnie objawy sa podobne. Jestem po wyczyszczeniu smoka, wymianie podkładek wtryskiwaczy, regulacji luzow zaworowych. Słychać klekotanie najbardziej na 5 biegu. Po przekroczeniu 3000 obr, klekot znika (czyli tak jadąc powyżej 140 km/h) Na pozostałych biegach klekocze jak się mocno depta po gazie. Co to mże być, czy bezpiecznie jest z tym jeździć?

Klekot

PostNapisane: 13 cze 2010, 13:48
przez Enduro
a jak z wtryskami?
posluchaj ich pracy..
bo moze one postukaja przy obciazeniu?
pozdr
E.

Re: Klekot

PostNapisane: 13 cze 2010, 18:19
przez Marekz6`
Enduro napisał(a):a jak z wtryskami?
posluchaj ich pracy..
bo moze one postukaja przy obciazeniu?
pozdr
E.


Podejrzewam że to może być wtrysk. Tylko dlaczego przestaje terkotać powyżej 3000 obrotów.
Jak mogę posłuchać tych wtrysków na postoju? Podczas jazdy jedynie co można zarzucić silnikowi to trochę głośna praca. Przy mocnym deptaniu auto nie kopci. Powiem jeszcze że podczas zmiany podkładek pod wtryskami, jeden wtrysk był tak zapieczony, że serwis go z trudem wyjął. Coś jeszcze wspominali że musieli go rozkręcić i poczyścić. Więc może to on klekocze. Wczoraj zrobiłem autem ponad 500 km i auto śmigało. Jedynie to to wkurzające terkotanie na 5 biegu do 3000 obrotów. Jak masz Enduro jakieś dobre rade to bardzo proszę. Czy można tym autem bezpiecznie śmigać?

Pozdrawiam

Re: Klekotanie przy dużym obciążeniu silnika

PostNapisane: 13 cze 2010, 19:24
przez Jaksa
"Coś jeszcze wspominali że musieli go rozkręcić i poczyścić. Więc może to on klekocze"
Podziwiam fachowców ktorzy nie boja sie rozbierac wtryskow CR , raz rozebrałem i musiałem go zezłomować – cyrki sie działy po uruchomieniu silnika . Słyszałem od kolegów z serwisu Denso ze wtryski są nie rozbieralne i nie wolno w ogole ich rozbierac .

Klekotania cd.

PostNapisane: 13 cze 2010, 19:51
przez Enduro
Jaksa napisał(a):"Coś jeszcze wspominali że musieli go rozkręcić i poczyścić. Więc może to on klekocze"
.... wtryski są nie rozbieralne i nie wolno w ogole ich rozbierac .

jestem podobnego zdania... i tu raczej nalezyloby szukac przyczyny klekotu...
Marekz6` napisał(a):Podejrzewam że to może być wtrysk. Tylko dlaczego przestaje terkotać powyżej 3000 obrotów.
..... Czy można tym autem bezpiecznie śmigać?

wtrysk pracuje w kazdym zakresie obrotowym inaczej
i moze w twoim przypadku, te ok. 3000 obr/min jest najbadrdziej problematyczne (slyszalne)
absolutnie odradzam jezdzenie na uszkodzonym wtrysku ! <glupek2>
spowoduje on w najlepszym przypadku: zapieczenie pierscieni,
lub co gorsza wypalenie dziury w tloku lub kpl. uszkodzenie bloku (przez rysy),
glowicy przez kawalki tloka i do tego pogiecie zaworow + korbowodu itp.
wtryski nalezy dosc czesto kontrolowac!
wiem co pisze, bo sam niestety kilka lat temu przezylem remont silnika mojej poprzedniej M6 w dieslu
i to z powodu: jednego powaznie a drugiego mniej uszkodzonego wtrysku ,
a przejechalem na nich raptem ok. 1100 km po tym jak stwierdzilem, ze auto kopci, lekko przerywa
no i pracuje glosniej niz uprzednio!
przestrzegam przed takimi zaniedbaniami! <nie>
pozdr.
E.

Re: Klekotanie przy dużym obciążeniu silnika

PostNapisane: 13 cze 2010, 20:01
przez Marekz6`
Jak można sprawdzić to czy to napewno jest wina wtrysków? Czytałem o testach przelewowych, ale nie mogę nigdzie znaleźć mechanika, który sprawdziłby w ten sposób wtryski. Mogę co najwyżej podejrzewać że to co tak klepie to wtrysk, z którym Panowie się tak mordowali. Przed wymianą podkładek też to klepanie miało miejsce, w takich samych zakresach obrotów.

Re: Klekotanie przy dużym obciążeniu silnika

PostNapisane: 13 cze 2010, 20:25
przez Marekz6`
"a przejechalem na nich raptem ok. 1100 km po tym jak stwierdzilem, ze auto kopci, lekko przerywa
no i pracuje glosniej niz uprzednio!"

U mnie jak pisałem Enduro auto nic nie kopci....

Re: Klekotanie przy dużym obciążeniu silnika

PostNapisane: 13 cze 2010, 21:03
przez darrecki
Marekz6` napisał(a):Jak można sprawdzić to czy to napewno jest wina wtrysków? Czytałem o testach przelewowych, ale nie mogę nigdzie znaleźć mechanika, który sprawdziłby w ten sposób wtryski. Mogę co najwyżej podejrzewać że to co tak klepie to wtrysk, z którym Panowie się tak mordowali. Przed wymianą podkładek też to klepanie miało miejsce, w takich samych zakresach obrotów.


Kup sobie jakis 6pak jogurtow pitnych (np. actimel), do tego troche rurki w akwarystycznym i test zrob sobie sam!
Moje wideo na youtube http://www.youtube.com/watch?v=o7vv1DkKOzY

Re: Klekotanie przy dużym obciążeniu silnika

PostNapisane: 13 cze 2010, 22:22
przez Jaksa
Pomysłowo zrobione , no i jak oceniasz test ? ;)

"Przed wymianą podkładek też to klepanie miało miejsce"

Czyli nie jest winny serwis .... na odleglosc ciezko bedzie doradzic co w trawie piszczy , generalnie diesle wydaja rozne ciekawe dzwieki :) ( procz motoru 2,2 , w ogole nie przypomina diesla – zachorowałem na GH 2,2 tylko akcyza w PL zabija )