Strona 1 z 2
Świeci kontrolka TCS/DSC i CE – błędy nieszczelności układu

Napisane:
12 sty 2009, 23:29
przez pib1
witam Wszystkich
trzy dni temu wymieniłem olej i wszystkie filtry (paliwa też), wczoraj ruszając ze świateł nagle coś zaczęło mi zgrzytać – pukać (metalicznie) i zaświecił się kontrolki TCS/DSC i kontrolka silnika, zgasł silnik. Po chwila odpalił i zjechałem ze świateł (kontrolki paliły się , ale silnik pracował idealnie). Dzisiaj dojechałem do najbliższego kompa który pokazał 1.nieszczelność układu paliwowego – duży wyciek; 2. wtrysk. Kontrolki w końcu po którymś odpalniu zgasły. zalałem lepszym paliwem bo podejrzewałem problem z paliwem. Było wszystko spoko. Problem polega na tym że po 13 km prawie to samo. Zgasł i zaświecił w/w kontrolki jest też to metaliczne pukanie, tylko tym razem nie chce dać się odpalić. jak zrobię reset kompa to odpala bez problemu i przez chwilę chodzi a za chwilę to samo... jak wiecie co to może być to piszcie
z góry dzięki za mądre rady
pozdrawiam
M6 2004 MZR 2l
Re: kontrolka TCS/DSC + lampka kontrolna silnika

Napisane:
12 sty 2009, 23:32
przez Enduro
pib1 napisał(a):1.nieszczelność układu paliwowego – duży wyciek; 2. wtrysk.
trzeba skupic sie na tym co tester powiedzial
tzn. usunac nieszczelnosc i sprawdzic wtryski!
a jesli jest jeden uszkodzony to nalezy go wymienic..bezwzglednie!
pozdr.
E.

Napisane:
12 sty 2009, 23:35
przez pib1
ale nie ma nieszczelności, chyba że leje wtrysk i dlatego takie wskazania, ale po resecie zanika to i przez chwilę 10-40 sekund chodzi jakby wszystko było ok

Napisane:
13 sty 2009, 11:51
przez Enduro
pib1 napisał(a):ale nie ma nieszczelności, chyba że leje wtrysk i dlatego takie wskazania, ale po resecie zanika to i przez chwilę 10-40 sekund chodzi jakby wszystko było ok
no bo po resecie motorek potrzebuje troche czasu,
aby stwierdzić, że jest jakaś usterka
i to normalne!
E.

Napisane:
13 sty 2009, 16:03
przez Globy
Witaj,
poprawiłem temat Twojego wątku, na przyszłość proszę o nazewnictwo zgodne z
Regulaminem – dopisanie modelu i typu silnika – by inni Forumowicze mogli łatwiej identyfikować Twoje problemy

Przenoszę do działu Diesel, powodzenia.

Napisane:
25 sty 2009, 00:25
przez pib1
wszystko wskazywało wtrysk, a okazało się po wszystkich możliwych przekładkach (wtryski, sterowanie i komp), nie było już pomysłów...i, wystarczyło rozebrać i przeczyścić skrzynkę bezpieczników, nie ten samochód

Napisane:
25 sty 2009, 11:37
przez Enduro
pib1 napisał(a):wszystko wskazywało wtrysk, a okazało się po wszystkich możliwych przekładkach (wtryski, sterowanie i komp), nie było już pomysłów...i, wystarczyło rozebrać i przeczyścić skrzynkę bezpieczników, nie ten samochód
chodzi tu o tę skrzynkę pod maską silnika?
E.

Napisane:
25 sty 2009, 22:57
przez pib1
tak

Napisane:
13 kwi 2009, 15:07
przez marian1326
Kupilem M6 2.0D z 2004 w marcu, a więc dopiero poznaję autko. super, że jest to forum, naprawdę dużo ciekawych wskazówek. Poradnik o dieslach zaciekawił mechanika, bo Mazda, niestety jest im mało znana.Zaraz po kupnie dałem wyprać tapicerke i po tym praniu co jakiś czas zapala mi się kontrolka od kontroli trakcji i od silnika.Komputer podał błąd P 2009. Mechanik ma sprawdzić, bo i tak po świętach odstawiam Mazde (99% wymiana koła dwumasowego),ale może ktoś wie , co to za błąd. Z góry dzięki.

Napisane:
13 kwi 2009, 21:13
przez MAZVAGTECH
P 2009-Variable tumble control solenoid valve circuit low input, ale troche to dziwne bo VTCS wystepuje w benzyniakach. Napewno P2009?

Napisane:
14 kwi 2009, 11:32
przez Ukman
No u mnie tez sa przedmuchy no i bede wymienial wtrysk ale jedno pytanie czy obowiazkowo trzeba wymienic podkladke pod wtryskiem ? i gdzie taka mozna nabyc. Jak te przedmuchy zlikwidowac ?

Napisane:
14 kwi 2009, 14:15
przez MAZVAGTECH
Ukman napisał(a):czy obowiazkowo trzeba wymienic podkladke pod wtryskiem
Trzeba
Ukman napisał(a): gdzie taka mozna nabyc
W serwisie ale sa w kompletach

Napisane:
14 kwi 2009, 20:21
przez Ukman
No ok ... A przedmuchy na wtryskach spowodowane sa czym ? Ja lada dzien bede wymienial wtrysk i chcialbym wiedziec wszystko zeby pozniej niebylo 10 razy rozbierania i skladania tego wszystkiego do kupy.


Napisane:
15 kwi 2009, 15:56
przez MAZVAGTECH
Ukman napisał(a):A przedmuchy na wtryskach spowodowane sa czym ?
Wyklepanymi podkladkami, bez sensu jest wymieniac jedna podkladke poniewaz poprzeczka dociaga dwa wtryskiwacze, wiec pomimo wymiany jednego musisz podkladki wymienic w dwoch.

Napisane:
15 kwi 2009, 17:37
przez Ukman
Ok takze poleca wszystkie podkladki ... Ma sie rozumiec ze jesli sa przedmuchy na wtryskach to silnik nie pracuje jak powinien tak ? Odkrecajac korek wlewu oleju wali mi tam calkiem niezle powietrzem wydobywajacym sie spod pokrywy zaworow.

Napisane:
24 kwi 2009, 10:09
przez Jacolek70
marian1326 napisał(a):Kupilem M6 2.0D z 2004 w marcu, a więc dopiero poznaję autko. super, że jest to forum, naprawdę dużo ciekawych wskazówek. Poradnik o dieslach zaciekawił mechanika, bo Mazda, niestety jest im mało znana.Zaraz po kupnie dałem wyprać tapicerke i po tym praniu co jakiś czas zapala mi się kontrolka od kontroli trakcji i od silnika.Komputer podał błąd P 2009. Mechanik ma sprawdzić, bo i tak po świętach odstawiam Mazde (99% wymiana koła dwumasowego),ale może ktoś wie , co to za błąd. Z góry dzięki.
Witajcie
Marian udało Ci się usunąć usterkę??
ja od 3 dni mam to samo ze swoją Madzią , również diesel....ten sam błąd, a Workshopie jest opisany jako niski przepływ w zaworze VTCS, natomiast odczyt z kompa warsztatowego jest taki IMRC circuit bank1 circuit low.

Napisane:
24 kwi 2009, 12:44
przez Enduro
Ukman napisał(a):Odkrecajac korek wlewu oleju wali mi tam calkiem niezle powietrzem wydobywajacym sie spod pokrywy zaworow.
to nie dobrze,
nawet bardzo!
bo przez te uszkodzone podkładki,
olej silnikowy ma kontakt z ciśnieniem no i spalinami
i przy odrobinie wilgoci wytwarza się substancja, które zalepia efektywnie somga w misce olejowej
i to dośc szybko!
do czego to prowadzi chyba kazdy wie:
>do płaczu!
wymien je i oczysc smoga!!!!!
E.

Napisane:
24 cze 2009, 23:06
przez małyaniołeczek
Dziś podłączyli moją mazde 6 diesel z 2004 do kompa i jest błąd b 2009(o ile dobrze pamiętam). Mechanik stwierdził usterke sterowania położenia zaworu EGR. Może ktoś coś podpowie gdzie tzn u jakiego elektronika najlepiej i w miarę tanio to można naprawić. Objawy to świecące kontrolki od silnika i od tsc... Poza tymi kontrolkami silnik pracuje ok a auto jeździ bez zmian.

Napisane:
27 cze 2009, 00:50
przez MAZVAGTECH
małyaniołeczek napisał(a):b 2009
Chyba P2009 Zbyt wyskie napiecie wyjsciowe na zaworze sterujacym VSC /czyli 8/4 zawory ssace/ Jak widac nie ma to nic wspolnego z egr
małyaniołeczek napisał(a):Objawy to świecące kontrolki od silnika i od tsc... Poza tymi kontrolkami silnik pracuje
Pracuje normalnie bo przy awarii tego zaworu przepustnice ustawiaja sie caly czas na 8 zaworow
Re: Świeci kontrolka TCS/DSC i CE – błędy nieszczelności układu paliwowego i wtrysku

Napisane:
14 sie 2012, 00:00
przez herci62
P 2009 Panowie czy ktos ten bład zlikwidował???
Nie moge nic znalezc ..co trzeba wymienic aby ten bład znikł.
Przez jakis czas był spokój po odłaczeniu klemy ale znowu sie zaczał pojawiac i to czesciej ...kasuje bład ...spokój na 2-4 dni i znowu to samo.
pozdrawiam i dzieki za kazda pomoc
Daniel..
Aaaa chodzi o mazde6 diesel /136/2004r