Strona 1 z 3
Szybko ubywający płyn chłodniczy

Napisane:
28 gru 2008, 16:23
przez zoltrix
Mam kolejny mały problem z moja szóstką. Dość szybko ubywa mi płyn chłodniczy. Po uzupełnieniu do poziomu max w przeciągu 2-4 tygodni jego ilość spada poniżej minimum w zbiorniczku wyrównawczym. Auto nie zostawia plam, nic nie kapie, na pierwszy rzut oka przewody są szczelne. Gdzie mogę szukać przyczyn?

Napisane:
28 gru 2008, 17:11
przez Gość
zoltrix napisał(a):Auto nie zostawia plam, nic nie kapie, na pierwszy rzut oka przewody są szczelne. Gdzie mogę szukać przyczyn?
Wskazuje na uszczelke pod glowica. Radzilbym dobrze sprawdzic przewody raz jeszcze.

Napisane:
28 gru 2008, 19:05
przez Krisek
Jak wyglada olej ?
Co jest pod Korkiem wlewu oleju ?
Co na Bagnecie ?
spusc olej i przyjrzyj sie czy widzisz jakas zawiesine ?
zrob analize oleju .. to wykluczy lub potwierdzi ... Glikol w oleju ..

Napisane:
28 gru 2008, 19:35
przez Globy
Przenoszę do działu Diesel.

Napisane:
29 gru 2008, 20:08
przez zoltrix
W połowie stycznia wybieram się na przegląd wiec wtedy dokładnie będzie można zobaczyć co z olejem. Na bagnecie i pod korkiem nie widzę jakiś anomalii choć tak naprawdę nie wiem jak one miałyby wyglądać

Moja pompa wody ma już jakieś 200 kkm, czy ona możne być powodem?

Napisane:
29 gru 2008, 22:04
przez lukaszp
Jak nie ma nigdzie nieszczelności (co należy bardzo skrupulatnie sprawdzić) i nie ma wycieków na zewnątrz, to niestety będzie uszczelka pod głowicą, ale wtedy powinieneś zauważyć przybywanie oleju (płyn bardzo skutecznie łączy się z olejem).
Przerabiam aktualnie ten temat w PN- ie- jutro zakładam głowicę.

Napisane:
30 gru 2008, 18:22
przez zoltrix
Wycieków brak. Od wymiany oleju przejechałem już jakieś 15kkm. W tym czasie nie dolewałem oleju i na bagnecie wciąż poziom w okolicy maksimum... ile może mniej więcej kosztować wymiana uszczelki pod głowica?

Napisane:
30 gru 2008, 22:58
przez syberek1
15kkm na oleju...


Napisane:
30 gru 2008, 23:16
przez MAZVAGTECH
Sprawdz sobie szczelnosc chlodnicy spalin do zaworu EGR

Napisane:
31 gru 2008, 01:29
przez Riki
myślę, że problemem nie jest uszczelka pod głowicą....

Napisane:
31 gru 2008, 13:09
przez zoltrix
Riki napisał(a):myślę, że problemem nie jest uszczelka pod głowicą....
Rozwiniesz myśl??


Napisane:
31 gru 2008, 16:24
przez Riki
zoltrix napisał(a):Rozwiniesz myśl
zoltrix myślę, że kolega
maxkls dobrze radzi...


Napisane:
1 sty 2009, 14:14
przez zoltrix
Sprawdz sobie szczelnosc chlodnicy spalin do zaworu EGR
Wiem gdzie jest zawór EGR, ale nie specjalnie orientuje sie jak wyglada chlodnica spalin
Jestem wstanie ocenic jej szczelność organoleptycznie czy trzeba cos rozbierac? Jesli tak to co


Napisane:
1 sty 2009, 15:13
przez jarmarc
Miałem kiedyś taki problem w Nissanie, ubywało mi płynu do chłodnicy. Według mnie, tak jak ktoś tu zasugerował to uszczelka pod głowicą. To, że po 15kkm nie ubyło Ci oleju w silniku, świadczy raczej o tym, że płyn mogł sie do niego dostać. Troche dziwne aby po takim dystansie olej pozostał na stałym poziomie, nawet w dobrym silniku. Tak na marginesie nigdy nie zrobiłem 15 tys między wymianami oleju.

Napisane:
2 sty 2009, 15:58
przez MAZVAGTECH
jarmarc napisał(a):To, że po 15kkm nie ubyło Ci oleju w silniku, świadczy raczej o tym, że płyn mogł sie do niego dostać.
Propnuje nalac na jakas podstawke troche oleju i do tego kapnac troche plynu, potem rozmieszac i zobaczyc jak wyglada olej z plynem.
zoltrix napisał(a):Po uzupełnieniu do poziomu max w przeciągu 2-4 tygodni jego ilość spada poniżej minimum w zbiorniczku wyrównawczym
Skoro tak szybko ucieka plyn ile musialoby sie go dostac do oleju po przejechaniu 15tyskm? Wiadro?
zoltrix napisał(a):Jestem wstanie ocenic jej szczelność organoleptycznie czy trzeba cos rozbierac?
Trzeba ja po prostu wyciagnac. Zamontowana jest pod kolektorem ssacym. Jak pojdziesz za rurka spalin od EGR to ja znajdziesz. Wycmontowac, sprawdzic szczelnosc, ewentualnie wymienic.

Napisane:
2 sty 2009, 17:29
przez zoltrix
maxkls napisał(a):Skoro tak szybko ucieka plyn ile musialoby sie go dostac do oleju po przejechaniu 15tyskm? Wiadro?
Dlatego w tej chwili wydaje mi się, że nie jest to uszczelka pod głowicą. Może jednak jest gdzies mała nieszczelność w układzie chłodzenia...
maxkls napisał(a):Trzeba ja po prostu wyciagnac.
Czekam na trochę cieplejszy dzień i biorę się za dokładne oględziny
Dzięki za wskazówki!!

Napisane:
3 sty 2009, 02:02
przez tombial
Witam, miałem podobne objawy w kupionej maździe 323 DITD. Płynu przestało ubywac po wymianie rozrządu – oprócz napinacza, paska i rolek wymieniano mi jeszcze jakieś drobne uszczelniacze, pozostawiono za to uszczelkę pod głowicą, bo była ok.
diesel

Napisane:
3 sty 2009, 21:34
przez Enduro
znam przypadek pęknięcia gładzi zylindra..
a wtedy woda jest spalana
i nie kapie
i nie przybywa oleju
i nie zmienia on barwy!
ale nie chcę tu srtraszyć...
trzymam kciuki
E

Napisane:
23 sty 2009, 13:30
przez Szuwcio
Mam podobną sytuację,
z tym, że po sprawdzeniu szczelności układu chłodniczego, okazało się, że mam "wydmuchaną" uszczelkę pod głowicą.
Po rozkręceniu głowicy, wyszło jeszcze jedno "dziadostwo".
W głowicy pod klawiaturą w jakimś kanale ściekowym oleju, znajduje się jakiś plastikowy element (coś jakby pływak, lejek), który odpowiada za utrzymanie odpowiedniego stanu oleju w głowicy – i to "dziadostwo" mi "pierdyknęło"...
Czy ktoś orientuje się, gdzie można dostać taką malutką rzecz i co to takiego jest?
Czy istnieje jakiś zamiennik?
ASO w Polsce nie posiada – mówią, że być może w Niemczech będzie, gdyż najbliższy magazyn Mazdy z częściami znajduje się właśni w tym kraju ...


Napisane:
23 sty 2009, 13:40
przez Blaster7
Na lozysku pompy jest odprowadzenie wody z uszczelnieniaa tego łożyska .masz 200 tyś na pompie .... wiec może puszczać pompa.
A jak spaliny mają słodki zapach???? czy nie ma ich za dużo Nagle Kopci!!!???
Sprawdź przewody z odmą??? czy nei ma za dużo mazi.....
NA ściąganie głowicy jest jeszcze czas... pierw dobrze szukaj mogła walnąć głupia chłodnica........dosypiesz proszku za 5 zł i sie uszczelni.......