Szybko ubywający płyn chłodniczy

Postprzez zoltrix » 28 gru 2008, 16:23

Mam kolejny mały problem z moja szóstką. Dość szybko ubywa mi płyn chłodniczy. Po uzupełnieniu do poziomu max w przeciągu 2-4 tygodni jego ilość spada poniżej minimum w zbiorniczku wyrównawczym. Auto nie zostawia plam, nic nie kapie, na pierwszy rzut oka przewody są szczelne. Gdzie mogę szukać przyczyn?
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Gość » 28 gru 2008, 17:11

zoltrix napisał(a):Auto nie zostawia plam, nic nie kapie, na pierwszy rzut oka przewody są szczelne. Gdzie mogę szukać przyczyn?

Wskazuje na uszczelke pod glowica. Radzilbym dobrze sprawdzic przewody raz jeszcze.
Gość
 

Postprzez Krisek » 28 gru 2008, 19:05

Jak wyglada olej ?

Co jest pod Korkiem wlewu oleju ?
Co na Bagnecie ?

spusc olej i przyjrzyj sie czy widzisz jakas zawiesine ?


zrob analize oleju .. to wykluczy lub potwierdzi ... Glikol w oleju ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Globy » 28 gru 2008, 19:35

Przenoszę do działu Diesel.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez zoltrix » 29 gru 2008, 20:08

W połowie stycznia wybieram się na przegląd wiec wtedy dokładnie będzie można zobaczyć co z olejem. Na bagnecie i pod korkiem nie widzę jakiś anomalii choć tak naprawdę nie wiem jak one miałyby wyglądać :P Moja pompa wody ma już jakieś 200 kkm, czy ona możne być powodem?
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez lukaszp » 29 gru 2008, 22:04

Jak nie ma nigdzie nieszczelności (co należy bardzo skrupulatnie sprawdzić) i nie ma wycieków na zewnątrz, to niestety będzie uszczelka pod głowicą, ale wtedy powinieneś zauważyć przybywanie oleju (płyn bardzo skutecznie łączy się z olejem).
Przerabiam aktualnie ten temat w PN- ie- jutro zakładam głowicę.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez zoltrix » 30 gru 2008, 18:22

Wycieków brak. Od wymiany oleju przejechałem już jakieś 15kkm. W tym czasie nie dolewałem oleju i na bagnecie wciąż poziom w okolicy maksimum... ile może mniej więcej kosztować wymiana uszczelki pod głowica?
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez syberek1 » 30 gru 2008, 22:58

15kkm na oleju... ?? :|
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez MAZVAGTECH » 30 gru 2008, 23:16

Sprawdz sobie szczelnosc chlodnicy spalin do zaworu EGR
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Riki » 31 gru 2008, 01:29

myślę, że problemem nie jest uszczelka pod głowicą....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez zoltrix » 31 gru 2008, 13:09

Riki napisał(a):myślę, że problemem nie jest uszczelka pod głowicą....



Rozwiniesz myśl?? :)
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Riki » 31 gru 2008, 16:24

zoltrix napisał(a):Rozwiniesz myśl


zoltrix myślę, że kolega maxkls dobrze radzi... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez zoltrix » 1 sty 2009, 14:14

Sprawdz sobie szczelnosc chlodnicy spalin do zaworu EGR


Wiem gdzie jest zawór EGR, ale nie specjalnie orientuje sie jak wyglada chlodnica spalin <glupek>
Jestem wstanie ocenic jej szczelność organoleptycznie czy trzeba cos rozbierac? Jesli tak to co ;)
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez jarmarc » 1 sty 2009, 15:13

Miałem kiedyś taki problem w Nissanie, ubywało mi płynu do chłodnicy. Według mnie, tak jak ktoś tu zasugerował to uszczelka pod głowicą. To, że po 15kkm nie ubyło Ci oleju w silniku, świadczy raczej o tym, że płyn mogł sie do niego dostać. Troche dziwne aby po takim dystansie olej pozostał na stałym poziomie, nawet w dobrym silniku. Tak na marginesie nigdy nie zrobiłem 15 tys między wymianami oleju.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sie 2008, 22:50
Posty: 9
Skąd: Namysłów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM 2003 Kombi

Postprzez MAZVAGTECH » 2 sty 2009, 15:58

jarmarc napisał(a):To, że po 15kkm nie ubyło Ci oleju w silniku, świadczy raczej o tym, że płyn mogł sie do niego dostać.

Propnuje nalac na jakas podstawke troche oleju i do tego kapnac troche plynu, potem rozmieszac i zobaczyc jak wyglada olej z plynem.
zoltrix napisał(a):Po uzupełnieniu do poziomu max w przeciągu 2-4 tygodni jego ilość spada poniżej minimum w zbiorniczku wyrównawczym
Skoro tak szybko ucieka plyn ile musialoby sie go dostac do oleju po przejechaniu 15tyskm? Wiadro?
zoltrix napisał(a):Jestem wstanie ocenic jej szczelność organoleptycznie czy trzeba cos rozbierac?

Trzeba ja po prostu wyciagnac. Zamontowana jest pod kolektorem ssacym. Jak pojdziesz za rurka spalin od EGR to ja znajdziesz. Wycmontowac, sprawdzic szczelnosc, ewentualnie wymienic.
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez zoltrix » 2 sty 2009, 17:29

maxkls napisał(a):Skoro tak szybko ucieka plyn ile musialoby sie go dostac do oleju po przejechaniu 15tyskm? Wiadro?


Dlatego w tej chwili wydaje mi się, że nie jest to uszczelka pod głowicą. Może jednak jest gdzies mała nieszczelność w układzie chłodzenia...


maxkls napisał(a):Trzeba ja po prostu wyciagnac.

Czekam na trochę cieplejszy dzień i biorę się za dokładne oględziny :)

Dzięki za wskazówki!!
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez tombial » 3 sty 2009, 02:02

Witam, miałem podobne objawy w kupionej maździe 323 DITD. Płynu przestało ubywac po wymianie rozrządu – oprócz napinacza, paska i rolek wymieniano mi jeszcze jakieś drobne uszczelniacze, pozostawiono za to uszczelkę pod głowicą, bo była ok.
tombial
 

Postprzez Enduro » 3 sty 2009, 21:34

znam przypadek pęknięcia gładzi zylindra..
a wtedy woda jest spalana
i nie kapie
i nie przybywa oleju
i nie zmienia on barwy!

ale nie chcę tu srtraszyć...

trzymam kciuki
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Szuwcio » 23 sty 2009, 13:30

Mam podobną sytuację,
z tym, że po sprawdzeniu szczelności układu chłodniczego, okazało się, że mam "wydmuchaną" uszczelkę pod głowicą.
Po rozkręceniu głowicy, wyszło jeszcze jedno "dziadostwo".
W głowicy pod klawiaturą w jakimś kanale ściekowym oleju, znajduje się jakiś plastikowy element (coś jakby pływak, lejek), który odpowiada za utrzymanie odpowiedniego stanu oleju w głowicy – i to "dziadostwo" mi "pierdyknęło"...

Czy ktoś orientuje się, gdzie można dostać taką malutką rzecz i co to takiego jest?
Czy istnieje jakiś zamiennik?
ASO w Polsce nie posiada – mówią, że być może w Niemczech będzie, gdyż najbliższy magazyn Mazdy z częściami znajduje się właśni w tym kraju ... :(
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 15:25
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 CiTD 136KM Hatchback

Postprzez Blaster7 » 23 sty 2009, 13:40

Na lozysku pompy jest odprowadzenie wody z uszczelnieniaa tego łożyska .masz 200 tyś na pompie .... wiec może puszczać pompa.

A jak spaliny mają słodki zapach???? czy nie ma ich za dużo Nagle Kopci!!!???

Sprawdź przewody z odmą??? czy nei ma za dużo mazi.....

NA ściąganie głowicy jest jeszcze czas... pierw dobrze szukaj mogła walnąć głupia chłodnica........dosypiesz proszku za 5 zł i sie uszczelni.......
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6