Szybko ubywający płyn chłodniczy
Mam kolejny mały problem z moja szóstką. Dość szybko ubywa mi płyn chłodniczy. Po uzupełnieniu do poziomu max w przeciągu 2-4 tygodni jego ilość spada poniżej minimum w zbiorniczku wyrównawczym. Auto nie zostawia plam, nic nie kapie, na pierwszy rzut oka przewody są szczelne. Gdzie mogę szukać przyczyn?
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
zoltrix napisał(a):Auto nie zostawia plam, nic nie kapie, na pierwszy rzut oka przewody są szczelne. Gdzie mogę szukać przyczyn?
Wskazuje na uszczelke pod glowica. Radzilbym dobrze sprawdzic przewody raz jeszcze.
-
Gość
Przenoszę do działu Diesel.
W połowie stycznia wybieram się na przegląd wiec wtedy dokładnie będzie można zobaczyć co z olejem. Na bagnecie i pod korkiem nie widzę jakiś anomalii choć tak naprawdę nie wiem jak one miałyby wyglądać
Moja pompa wody ma już jakieś 200 kkm, czy ona możne być powodem?
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Jak nie ma nigdzie nieszczelności (co należy bardzo skrupulatnie sprawdzić) i nie ma wycieków na zewnątrz, to niestety będzie uszczelka pod głowicą, ale wtedy powinieneś zauważyć przybywanie oleju (płyn bardzo skutecznie łączy się z olejem).
Przerabiam aktualnie ten temat w PN- ie- jutro zakładam głowicę.
Przerabiam aktualnie ten temat w PN- ie- jutro zakładam głowicę.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Wycieków brak. Od wymiany oleju przejechałem już jakieś 15kkm. W tym czasie nie dolewałem oleju i na bagnecie wciąż poziom w okolicy maksimum... ile może mniej więcej kosztować wymiana uszczelki pod głowica?
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Sprawdz sobie szczelnosc chlodnicy spalin do zaworu EGR
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Sprawdz sobie szczelnosc chlodnicy spalin do zaworu EGR
Wiem gdzie jest zawór EGR, ale nie specjalnie orientuje sie jak wyglada chlodnica spalin

Jestem wstanie ocenic jej szczelność organoleptycznie czy trzeba cos rozbierac? Jesli tak to co
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Miałem kiedyś taki problem w Nissanie, ubywało mi płynu do chłodnicy. Według mnie, tak jak ktoś tu zasugerował to uszczelka pod głowicą. To, że po 15kkm nie ubyło Ci oleju w silniku, świadczy raczej o tym, że płyn mogł sie do niego dostać. Troche dziwne aby po takim dystansie olej pozostał na stałym poziomie, nawet w dobrym silniku. Tak na marginesie nigdy nie zrobiłem 15 tys między wymianami oleju.
- Od: 1 sie 2008, 22:50
- Posty: 9
- Skąd: Namysłów
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM 2003 Kombi
jarmarc napisał(a):To, że po 15kkm nie ubyło Ci oleju w silniku, świadczy raczej o tym, że płyn mogł sie do niego dostać.
Propnuje nalac na jakas podstawke troche oleju i do tego kapnac troche plynu, potem rozmieszac i zobaczyc jak wyglada olej z plynem.
Skoro tak szybko ucieka plyn ile musialoby sie go dostac do oleju po przejechaniu 15tyskm? Wiadro?zoltrix napisał(a):Po uzupełnieniu do poziomu max w przeciągu 2-4 tygodni jego ilość spada poniżej minimum w zbiorniczku wyrównawczym
zoltrix napisał(a):Jestem wstanie ocenic jej szczelność organoleptycznie czy trzeba cos rozbierac?
Trzeba ja po prostu wyciagnac. Zamontowana jest pod kolektorem ssacym. Jak pojdziesz za rurka spalin od EGR to ja znajdziesz. Wycmontowac, sprawdzic szczelnosc, ewentualnie wymienic.
maxkls napisał(a):Skoro tak szybko ucieka plyn ile musialoby sie go dostac do oleju po przejechaniu 15tyskm? Wiadro?
Dlatego w tej chwili wydaje mi się, że nie jest to uszczelka pod głowicą. Może jednak jest gdzies mała nieszczelność w układzie chłodzenia...
maxkls napisał(a):Trzeba ja po prostu wyciagnac.
Czekam na trochę cieplejszy dzień i biorę się za dokładne oględziny
Dzięki za wskazówki!!
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Witam, miałem podobne objawy w kupionej maździe 323 DITD. Płynu przestało ubywac po wymianie rozrządu – oprócz napinacza, paska i rolek wymieniano mi jeszcze jakieś drobne uszczelniacze, pozostawiono za to uszczelkę pod głowicą, bo była ok.
-
tombial
znam przypadek pęknięcia gładzi zylindra..
a wtedy woda jest spalana
i nie kapie
i nie przybywa oleju
i nie zmienia on barwy!
ale nie chcę tu srtraszyć...
trzymam kciuki
E
a wtedy woda jest spalana
i nie kapie
i nie przybywa oleju
i nie zmienia on barwy!
ale nie chcę tu srtraszyć...
trzymam kciuki
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mam podobną sytuację,
z tym, że po sprawdzeniu szczelności układu chłodniczego, okazało się, że mam "wydmuchaną" uszczelkę pod głowicą.
Po rozkręceniu głowicy, wyszło jeszcze jedno "dziadostwo".
W głowicy pod klawiaturą w jakimś kanale ściekowym oleju, znajduje się jakiś plastikowy element (coś jakby pływak, lejek), który odpowiada za utrzymanie odpowiedniego stanu oleju w głowicy – i to "dziadostwo" mi "pierdyknęło"...
Czy ktoś orientuje się, gdzie można dostać taką malutką rzecz i co to takiego jest?
Czy istnieje jakiś zamiennik?
ASO w Polsce nie posiada – mówią, że być może w Niemczech będzie, gdyż najbliższy magazyn Mazdy z częściami znajduje się właśni w tym kraju ...
z tym, że po sprawdzeniu szczelności układu chłodniczego, okazało się, że mam "wydmuchaną" uszczelkę pod głowicą.
Po rozkręceniu głowicy, wyszło jeszcze jedno "dziadostwo".
W głowicy pod klawiaturą w jakimś kanale ściekowym oleju, znajduje się jakiś plastikowy element (coś jakby pływak, lejek), który odpowiada za utrzymanie odpowiedniego stanu oleju w głowicy – i to "dziadostwo" mi "pierdyknęło"...
Czy ktoś orientuje się, gdzie można dostać taką malutką rzecz i co to takiego jest?
Czy istnieje jakiś zamiennik?
ASO w Polsce nie posiada – mówią, że być może w Niemczech będzie, gdyż najbliższy magazyn Mazdy z częściami znajduje się właśni w tym kraju ...
- Od: 6 lip 2008, 15:25
- Posty: 11
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 CiTD 136KM Hatchback
Na lozysku pompy jest odprowadzenie wody z uszczelnieniaa tego łożyska .masz 200 tyś na pompie .... wiec może puszczać pompa.
A jak spaliny mają słodki zapach???? czy nie ma ich za dużo Nagle Kopci!!!???
Sprawdź przewody z odmą??? czy nei ma za dużo mazi.....
NA ściąganie głowicy jest jeszcze czas... pierw dobrze szukaj mogła walnąć głupia chłodnica........dosypiesz proszku za 5 zł i sie uszczelni.......
A jak spaliny mają słodki zapach???? czy nie ma ich za dużo Nagle Kopci!!!???
Sprawdź przewody z odmą??? czy nei ma za dużo mazi.....
NA ściąganie głowicy jest jeszcze czas... pierw dobrze szukaj mogła walnąć głupia chłodnica........dosypiesz proszku za 5 zł i sie uszczelni.......
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6