Za duże spalanie. Co to moze być?

Postprzez mazdzia89 » 4 mar 2011, 10:15

Ja mam benzyne. Ale przy każdym tankowaniu kasuje wszystkie wskazania komputera (średnie spalanie śr. prędkość itd.). Ale na Twoim miejscu jeszcze przed tym wyjazdem i po przyjeździe też bym kasował. Bo wiadomo na odcinkach 5-20km spalanie wyjdzie Ci przykładowo 10l a w trasie 6l i wskazanie nie będzie dokładne. Ja tam trasy nie robie takie duże bo tylko praca więc kasuje tylko przy tankowaniu i spalanie pokazywane na komputerze jest bardzo bliskie spalaniu rzeczywistemu.

Możesz kierować się wskazaniami w trip komputerze ale najpierw musisz je dobrze ustawić. Po to jest ta skala w ukrytych opcjach od -15 do +15 żeby ustawić wartość pokazywaną na komputerze jak najbliższą wartości spalania rzeczywistego.

Powodzonka

P.S. Po co czekać 300 km zrób 100km i jedź znowu do pełna jak już tak tankujesz i będziesz wiedział ile pali Ci wkoło komina. A później to samo z trasą :)
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2010, 08:03
Posty: 68
Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.

Postprzez konrad1235 » 4 mar 2011, 10:22

no masz rację, zatankuje dzisiaj i zobaczymy co pokaże...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez Wojtek » 4 mar 2011, 17:47

konrad1235 napisał(a):no masz rację, zatankuje dzisiaj i zobaczymy co pokaże...


A mozesz wrzucic fotke wyswietlacza... jak pokazuje te 12l / 100km ?


Ps. A polecam poczytanie tego rowniez:
viewtopic.php?f=60&t=51343

Watek wydzielilem, bo nie ma on nic wspolnego z poprzednim...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 6 mar 2011, 16:15

mazdzia89 napisał(a):...
P.S. Po co czekać 300 km zrób 100km i jedź znowu do pełna jak już tak tankujesz i będziesz wiedział ile pali Ci wkoło komina. A później to samo z trasą :)

dosc trudno dotankowac to auto do pelna, gdzyz konstrukcja zbiornika jest niekorzystna...
ale to lepszy pomiar niz informacje podane przez BC...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zboq » 6 mar 2011, 17:02

konrad1235 napisał(a):Powiedzcie mi drodzy koledzy, jak wspomniałem na wcześniejszych forma kupiłem swoją perełkę ok 2 tygodnie temu, jeździ nią głównie żona i to na krótkich odcinkach (ok 5 – 20 km ) ale spalanie średnie komputer wskazuje 12 l/100km, czy nie jest to trochę za dużo jak na diesla, w ukrytych opcjach TRIP KOMPA ustawiłem na -10 i dalej to samo. Co o tym myślicie?


Kolego jak jeżdżę tylko po mieście, to w zimie bez problemu mam wskazania 12l/100km a nawet więcej. Co prawda mam ustawione + 15% do wskazania i mi zawyża, ale gdy jestem w trasie to zawyża o 0.2l, natomiast w mieście zawyża o 1l (a komp przecież nie liczy webasta). Ja myślę, że musisz trochę pojeździć to ci się wklaruje różnica między rzeczywistym spalaniem a tym z komputera.

Btw, możesz sobie zlookać na moją sygnaturkę z motostat to zobaczysz, że w zimie miałem 2x spalanie średnie na poziomie 10.8l/100km
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez konrad1235 » 7 mar 2011, 16:37

Witam

Drodzy koledzy, i sprawdziłem. Żona przejechała 230 km krótkimi odcinkami i zatankowałem do pełna. Komputer wskazuje średnie spalanie 12.1 l a wg dystrybutora wyszło 10,87 l dokładnie . Przypominam że ma silnik diesla 2.0 – 121km. Czy nie jest to za dużo biorąc pod uwagę nawet że to są krótkie odcinki po 5km – 30 km. Miałem Mitsubishi Outlandera z 2.0 diesel i spalał mi na tych samych odcinkach 8,5 max. z napędem na 4. Proszę Was o opinię na ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez dobrzyn22 » 7 mar 2011, 18:58

Nie jest to za dużo.Przy takich krótkich odcinkach tym bardziej.Zimą dochodzi webasto no i klima swoje też zjada+ jazda miejska = spalanie ok.10 litrów/100km .Nie jest to jakiś nadzwyczajny wynik moim zdaniem.

Przy takim stylu jazdy zwracaj większą uwagę na wypalanie DPF, żebyś potem nie miał z tym problemów(jest o tym na forum,możesz sobie poczytać)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez konrad1235 » 7 mar 2011, 19:52

No słyszałem o tym . Pierwsze co zrobiłem to pojechałem na autostradę ;] i tam go trochę przepaliłem. Ale nie o tym chciałem pisać. Troszkę się zdenerwowałem tym spalaniem i skasowałem licznik średniego zużycia. Wybrałem się na przejażdżkę. pojechałem do sklepu jakieś 5 km , w kolejne miejsce 3 km , do pracy 4 km i do domu 5 km . Spalanie wg komputera wyszło 10.4l, jak dojechałem było 9.4 ale chłodziłem turbinkę chwile ( ok 1 min ) i się podniosło. Natomiast webasto, fakt, po ok 3-4 min silnik jest już nagrzany i w samochodzie jest cieplutko ale czy aż tyle bierze? Klimy w zimie nie używam. W kolegi volvo v40 spalanie zamyka się w 7 litrach , tak ze wg mnie to cały czas za dużo jak na diesla. Może trzeba zawory podregulować? ale znowu w 3 letnim samochodzie ? proszę w dalszym ciągu o opinię...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez dobrzyn22 » 8 mar 2011, 00:17

7 litrów <co?> Przy jeździe mieszanej to tak,ale nie przy jeździe wyłącznie po mieście i na krótkich odcinkach.A na klimie nie oszczędzaj i ją włącz czasem.Powinno się ją włączać minimum raz na dwa tygodnie,ponieważ przy rzadszym włączaniu może występować niekorzystne zjawisko oddzielania się czynnika i oleju w układzie.Poza tym klima ma działanie osuszające(co widać szczególnie po szybszym odparowywaniu szyb).Nie sugeruj się zbytnio wyświetlanym zużyciem-traktuj to wyłącznie orientacyjnie.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kwaśny » 8 mar 2011, 00:39

hmm powiem tak po poznaniu jak jezdzilem (2 lata w sumie) w roznych korkach itp spalanie mialem max do 8.5, teraz mam robote za miastem 30 km trasa w tym 15 autostrada (140 – 160 km/h) spalanie 5.8 – 6.3
Uwazam ze 12 l to przesada, nigdy mi wiecej nie spalila niz te 8.5 w korkach ..

Jako pierwsze na celownik bym wzial hamulce – mi trzymal 1 zacisk (bylo czuc ze na lekkiej gorce sie nie toczy) i spalanie + 1 – 1.5 litra wiecej ! w mazdach bardzo lubia hamulce korodowac wiec od tego zacznij
pozdr
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Wojtek » 8 mar 2011, 00:45

jestem ciekawy jak tam u ciebie wyglada sprawa podkladek pod wtryskami...
to tez moze byc przyczyna zwiekszonego spalania... az do 2l/100km
... o tym mozesz sobie doczytac w dziale diesel... <nauka>
sprawdzales to juz? :>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez konrad1235 » 8 mar 2011, 08:21

Hamulce sprawdzone i pięknie się toczy. teraz poczytam o tych podkładkach pod wtryskami .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez arekkom » 8 mar 2011, 13:34

Hej,

U mnie spalanie dokladnie tak samo, 10,5-11 l na 100, na krotkich odcinkach 10-15km po Wroclawiu, przy delikatnej jezdzie. Auto nie dymi, nie kopci z korka wlewu oleju, kalibracja zrobiona, wtryski sprawdzone i sa OK, nie bierze ani troche oleju. Bylem u 2ch specjalistow i nikt nic nie znalazl.
Spalanie wg. mnie duze ale zdaje sie, ze ten silnik tak ma.
Jak ci sie uda je obnizyc, daj znac jak.
arekkom
 

Postprzez mazdzia89 » 8 mar 2011, 14:56

Kolego konrad1235 możesz sprawdzić te wtryski jeszcze ale tak jak widzisz na takich odcinkach ciężko będzie uzyskać lepszy wynik. arekkom potwierdza, że przy tak nie wielkich odcinkach to spalanie jest jednak większe.
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2010, 08:03
Posty: 68
Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.

Postprzez konrad1235 » 8 mar 2011, 21:16

rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem który pracował w ASO mazdy , teraz ma swój zakład ( całkiem pokaźny ) . Powiedział że na życzenie klienta można zmniejszyć spalanie bawiąc się ustawieniami wtysków czy tez wyłączenie webasto (samo webasto bieże nie mało paliwka ). Po tym poście postanowiłem do niego podjechać , zapłaciłem 100 zł i regulował wtryski ( nie pozwoliłem wyłączyć webasto ) no i co, zresetowałem kompa ( chciałem zrobic zdjęcie jak pokazuje 12,5 litra ale zona skasowała ;/ ) i pokazuje spalanie 8,5 – 9 litrów czyli o ponad 2 litry mniej ale .... właśnie jest ale , na oko 30% mniej mocy, a tego nie zniosę, już dzwoniłem do niego i jutro przestawia tak jak być powinno . Jedna faktycznie ten silnika tak ma ale czemu dalej nie wiem. Ale obiecuje że na tym nie zakańczam poszukiwań, to nie jest normalne zachowanie diesla, nie może być że auto cięższe i z napędem na 4 pali o 2-3 litry mniej niż moja mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez MarQs » 8 mar 2011, 22:09

u mnie turlajac sie po wawie w obrebie jednej dzielnicy wychodzi 10l. Jaksa i jego chlopaki ogladali, sprawdzali i wszystko jest ok. taki ten dieselek jest.
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/1722
Pozdrawiam,
MarQs
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 01:06
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04

Postprzez Enduro » 8 mar 2011, 22:28

zapakuj mu chipa, dobrego, i najlepiej z regulacją mocy !
ja mam z tej firmy
http://www.diesel-power.com
i od wczoraj obserwuje zmiany...
pozdr.E
Ostatnio edytowano 8 mar 2011, 23:04 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 8 mar 2011, 22:34

przenosze do dzialu diesel ...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 8 mar 2011, 22:56

U mnie 3 ostatnie tankowania do pełna,wychodzi spalanie ok.9-10 litrów.Jazda wyłącznie po mieście.Klima włączona non stop.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sabrtek » 11 mar 2011, 15:52

Komputer wskazuje średnie spalanie 12.1 l a wg dystrybutora wyszło 10,87 l dokładnie

Wg mnie nie jest to jakiś straszny wynik, w szczególności, iż nie wiemy jak jeździ twoja żona. Niemniej jednak ja też kręcę się po mieście a jak mogę to korzystam z tych 136 kucyków i spalanie wyliczone przy dystrybutorze nie przekroczyło mi jak do tej pory 10l/100km. Nawet przy silnych mrozach było to w granicach 9,5l. Sugeruję żebyś zamiast szukać w silniku sprawdził najpierw ciśnienie w oponach a także prawidłowe działanie zacisków hamulcowych. Zbyt niskie ciśnienie lub przycięty tłoczek mogą mieć właśnie taki negatywny wpływ na wartość spalania.
A co do webasto, to moim zdaniem ustrojstwo choć pożyteczne to jednak spala trochę ropki, no ale nie ma nic za darmo. Jeździłem przy -16 Seatem EXEO 2.0 TDI CR i muszę powiedzieć, że temperatura cieczy chłodzącej nie przekroczyła 70 stopni a jak się zatrzymałem i postałem 5 minut na wolnych obrotach to spadła poniżej 50. Spalanie miał podobne tylko silnik niedogrzany permanentnie, także...
Co do spalania na wyświetlaczu, to jest to jedynie bajer bez wpływu na faktyczna ilość pochłanianego paliwa. Tu bardziej trafne wydaje się rozwiązanie VW z MFA1 i MFA2. Pierwszy pokazuje średnie spalanie na danej trasie a drugi na dłuższym odcinku. Tak miałem w swojej Fabii – dziś 5,8 – ogólnie 7,2.
W Magdalenie mamy w zasadzie tylko tę drugą wersję, co powoduje, że komp pokazuje średnią z trasy, miasta i grzania tyłka na parkingu. Przekłamania są oczywiste. Nawet jeżeli skasujemy średnie spalanie po tankowaniu to mamy samochód rozgrzany i nie będzie uwzględnione zwiększone zużycie paliwa za czas rozgrzewania (skasujcie kiedyś w trakcie jady po trasie, będzie bardzo miły wynik na wyświetlaczu). Metoda przy dystrybutorze jest również obarczona błędem. Tankujemy powiedzmy zawsze do pierwszego odbicia ale nie mamy żadnej pewności, iż następuje ono zawsze w tym samym momencie. Co do dokładnych pomiarów to opisane co i jak było jednym z nr Autoświata, panowie dolewają przez czasami kilkadziesiąt minut paliwko tak, aby zawsze była ta sama ilość od której zużycia wyliczamy średnie spalanie.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 12:28
Posty: 17
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6