Za duże spalanie. Co to moze być?

Postprzez Neonixos666 » 18 wrz 2011, 00:27

Temat został trochę posprzątany, wiec proszę trzymać się zagadnienia i nie odchodzić od tematu dyskusji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez nedd » 8 kwi 2012, 22:02

Też mam ten problem ze spalaniem- 12 litrów przy średnim spalaniu to nie nowość, bywało nawet więcej.
Samochód mam ponad rok i z moich obliczeń średnie spalanie waha się między 9 a 11 litrów. Co ciekawe zimą pali tyle samo co latem – nie zauważyłem wzrostu spalania.
Przeczytałem ten wątek i mam prośbę – zróbmy razem listę usterek, mogących powodować wzrost spalania – tak aby można było pojechać do mechanika i wszystko to sprawdzić.

Ja ze swojej strony kalibrowałem wtryski, oczyszczałem silnik z nagaru – nie dało to żadnych efektów. Zastanawiam się teraz nad chipowaniem samochodu pod kątem mocy i spalania. Podobno spalanie może spaść o litr do dwóch...czyli w moim przypadku zbliżyć się do oczekiwań (cholera mnie trafia jak widzę w nowym mondeo 20.tdci spalanie rzędu 7 litrów, to samo opel vectra 2.0 cdti -2008 r – 6,7 miasto, 6,3 trasa... )

Wbrew pozorom problem jest istotny. Jeśli rocznie robię ok 30 tys km i na każde przejechane 100 km zawsze niepotrzebnie przepalam 2-3 litry oleju, to w skali roku daje to kwotę rzędu 5200 zł – dla mnie dostateczny powód aby pozbyć się tego samochodu. Wolę pojechac na wakacje – patriota nie jestem- nie zamierzam wspomagać rządu akcyzą. Tłumaczenie-" mazda tak ma "to żadne tłumaczenie- to znaczy że ten silnik to niedopracowany paździerz i tyle. Z resztą nie takiej odpowiedzi szukam od roku czytując posty na tym forum. Wolałbym dowiedzieć się że ew coś w nim nie pracuje poprawnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez dobrzyn22 » 8 kwi 2012, 23:38

nedd napisał(a):Podobno spalanie może spaść o litr do dwóch...

na to nie licz...

spalanie – nie napisałeś,jaki masz styl jazdy....jak wykorzystujesz pełną moc silnika to nie spodziewaj się cudów...spalanie w okolicach 10l będzie normalne. Jeżeli jednak nie jesteś typem sprintera spod świateł,to spalanie 11-12 l jest faktycznie wysokie.
Ja bym zaczął od tarcz(klocki)– wystarczy, że nie odchodzą od tarczy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lofiks » 9 kwi 2012, 07:53

Zakładam osobny wątek bo za bardzo nie wiem do czego sie podpiąć bo nie wiem jaka przyczyna problemu: otóż niedawno zakupilem madzie 6 w kombi – 121 km, 2.0 diesel 16v, wydawalo mi sie ze spalanie bylo rzędu 6.5 l – ale pewnego razu wrzucajac dwojke przydusilem auto – tzn szarpnelo (auto nie zgaslo) ale stracilo moc – na dwojce przy wcisnietym w podloge pedale gazu osiagnalem zawrotna predkosc 30 km na godz a obroty max 1000..nie wspolne o czarnej chmurze za mna..dopiero jak zgasilem auto i odpalilem jeszcze raz wszystko wrocilo do normy..aczkolwiek mam wrazenie ze od tego czasu komp pokazuje 8.5l/100 km..moze to miec jakis zwiazek czy przypadeki raczej taka sytuacja nie mogla sie przyczynic do popsucia sie czeokolwiek?

pozdr
lofiks
 

Postprzez Hubix » 9 kwi 2012, 11:31

Rozbierz, wyczyść, nasmaruj EGR. Powinno pomóc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez nedd » 9 kwi 2012, 11:49

Mój styl jazdy jest bardzo spokojny, bez sprintów spod świateł. Staram się jeździć płynnie, bez ostrego przyśpieszania i hamowania. Staram się utrzymywać zakres obrotów między 1600 a 2000 obrotów, tam gdzie ma to sens używam tempomatu (wtedy chwilowe spalanie wg komputera to 5-6 l/100 km) Ostatnio kilka baków przejeździłem w stylu eko drivingu- średnie spalanie wyszło 9,1 l/100 km.

Co do hamulców- to nie to- miałem wymieniane klocki i tarcze niedawno i ani przed ani po spalanie nie zmieniło się.

Szczerze mówiąc nie wiem od czego zacząć dalsze poszukiwania; wczoraj rozmawiałem z właścicielem mazdy 3 z takim samym silnikiem jak mój; u niego spalanie to średnio 6l przy w miarę dynamicznej jeździe....Czyli ten silnik może tyle palić, a skoro nie pali coś nie działa w nim jak trzeba... Rozumiem że 6 jest cięższa, ale to nadal nie tłumaczy tak wysokiego spalania (+1 litr na 100 km za masę- nadal nie znajduję usprawiedliwienia dla przepalania 2 litrów...)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez bieski » 9 kwi 2012, 11:53

nedd na moje masz problem z DPF. Pewno zbyt czesto sie wypala i stąd takie spalanie.

Twoje trasy to głownie miasto?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Hubix » 9 kwi 2012, 12:20

Kolega miał prawdopodobnie SWAP silnika bo w M3 chyba nie było 2.0 Diesla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 9 kwi 2012, 13:26

Co ciekawe- widać, że silnik jak chce, to potrafi zjadać niewiele... :
tam gdzie ma to sens używam tempomatu (wtedy chwilowe spalanie wg komputera to 5-6 l/100 km)


bieski napisał(a):nedd na moje masz problem z DPF. Pewno zbyt czesto sie wypala i stąd takie spalanie.

To mogło by być wytłumaczeniem, o ile faktycznie sporo jeździ po mieście..ale równocześnie sporo oleju by mu przybywało.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez nedd » 9 kwi 2012, 14:01

Faktycznie moje trasy to glównie miasto, jednak przybywania oleju nie zauważyłem; do chwili obecnej 2 x widzialem ze zaswiecila mi sie kontrolka dpf'u, w pozostalych wypadkach nawet nie wiem kiedy wypalanie sie odbywa. Zakladam że dpf dziala ok, na diagnostyce nie zgłaszał żadnych błędów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez lofiks » 9 kwi 2012, 14:41

Hubix napisał(a):Rozbierz, wyczyść, nasmaruj EGR. Powinno pomóc.


tylko wina EGR? czy moglo sie cos uszkodzic?
lofiks
 

Postprzez dobrzyn22 » 9 kwi 2012, 14:51

pewnie, że mogło...ale zacznij od tego co koledzy proponują – rozwiązania najprostsze/najczęstsze ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lofiks » 9 kwi 2012, 15:53

no..wymiana podkładek oczywiscie obowiazkowa bo przedmuchy spod korka wlewu oleju widoczne od dawna..wiec tu nie ma o czym mowic (chodz mimo przedmuchow wydaje mi sie ze pali 6,5), sprawdze zaciski na tarczach bo cos mi piska na wstecznym – pewnie tez moze byc powod no i zaraz obadam fotorelacje z czysczenia EGR-a..oby pomoglo:)
lofiks
 

Postprzez marex » 9 kwi 2012, 19:28

Myślę że warto wspomnieć też o termostacie, jeżeli jest uszkodzony to też będzie żłopał więcej. Sprawa wygląda następująco: termostat zacina się na dużym obiegu ( przez chłodnice) przez co temperatura płynu jest ciągle poniżej optymalnej, a co za tym idzie silnik pracuje z większym apetytem, żeby się dogrzać, pomimo, mamy pomocnicze dogrzewanie (webasto).
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez konrad1235 » 9 kwi 2012, 22:14

faktycznie przyczyn może być sporo, ze swojej strony dodam że miałem identyczny problem, a że bałem się "zwykłego" mechanika dałem do ASO. Najpierw sprawdzili tarcze i klocki (jak już wcześniej kolega wspomniał) były OK. później DPF – w bardzo dobrym stanie więc też odpada. na 4 wizycie w ASO zorientowali się że wtryski nie trzymają softu (cokolwiek to znaczy) , z tego co mówili , jak silnik wchodzi na pewne obroty to wyrzucało soft co doprowadziło do "lania" z wtrysków. Dali mi namiar do kolesia z okolic co sprzedawał części do Mazdy, kupiłem 3 szt bo tyle było trzeba za 750 zł i od tamtej pory ani nie przybywa znacznie oleju ( wymieniam 2 razy do roku oczywiście dexelię ) i spalanie około 8 litrów – sporo miasta, i też raczej dynamicznie bo lubię go zmęczyć ;] . Jeszcze jedna istotna sprawa, delikatny wyciek oleju z okolic intercoolera, ale w aso powiedzieli że nie ma sensu na razie naprawiać bo to niewiele zmieni a intercooler 3000 zł w ASO . Z chęcią wymienię się spostrzeżeniami bo dokładnie obserwuję swoje auto i na chwilkę obecną nie wiem tylko dlaczego jest siwy dym na zimnym silniku, przy odpalaniu przez około 1min i specyficzny zapach.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez Grzyby » 9 kwi 2012, 23:02

Hubix napisał(a):w M3 chyba nie było 2.0 Diesla.

Na pewno ... był :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nedd » 10 kwi 2012, 00:28

konrad1235 czy możesz powiedzieć coś więcej o tym "nietrzymaniu softu" o co dokładnie chodzi i ew jak to sprawdzić, co i dlaczego wymienić?

EDIT:
Odnośnie wysokiego spalania przypomniałem sobie jeszcze o jednej kwestii: czy u Was komputer na tempomacie zawsze wyrzuca takie samo spalanie ? (np rozgrzany silnik, 5 bieg, 2 tys obrotów i spalanie chwilowe np 6 litrów na 100 km?– teren idealnie płaski) Pytam o to bo u mnie raz jest 5, raz 7 a raz 10 l/100 km – spalanie da się zmniejszyć tylko redukcją obrotów...Może to jest jakoś powiązane?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez konrad1235 » 10 kwi 2012, 07:36

Generalnie pojechałem do aso na coroczny przegląd i rozmawiałem z kierownikiem o spalaniu mojem M6. Mówię mu że spala mi 12-14 a on dziwnie sięna mnie popatrzył i powiedział że jeśli tak jest to znajdzie problem. Szukali... 4 razy ale znaleźli. Wyglądało to tak że po korekcji wtrysków skasowałem wskazanie średniego spalania , wyjechałem z aso pokazywało 6-7 litrów ale po wejściu na około 2200-2800 obr pokazywało 12 i tak już zostało. wtryski lały paliwo co sił bez opamiętania. Podczas kolejnej wizyty (za parę dni) pracownik zauważył że korektę którą wprowadził szlak trafił , wprowadził jeszcze raz , przejechał się i znów lipa. Wtryski wymienił i jest ok , około 7-8 litrów. Mam stare wtryski więc jeśli ktoś chce może się pobawić i zerknąć co i jak .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez dobrzyn22 » 10 kwi 2012, 11:38

Pytam o to bo u mnie raz jest 5, raz 7 a raz 10 l/100 km

Jak wypala DPF to spalanie chwilowe rośnie nawet 2-krotnie...A wygląda na to, że Ty przeszkadzasz mu w wypalaniu zmniejszając obroty,dlatego procedura jest częściej rozpoczynana(do skutku/lub do zapchania ;P )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez nedd » 10 kwi 2012, 11:55

ok ale czy nie powinien sygnalizować że wypala dpf? (kontrolka)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6