Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez art_us » 20 sie 2013, 15:06

Witam, może warto sprawdzić poduszkę dolną silnika. Motor pod obciążeniem wpada w duże wibracje i podobnie jak u mnie stukała ów poduszka. Efekty te było słychać przy dodawaniu gazu, przy odpaleniu i przy gaszeniu silnika. Najlepiej pojechać na podnośnik i sprawdzić wizualnie. Koszt sprawdzenia 0 zł. Polecam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez banzai54 » 25 sie 2013, 15:58

Witam
To może i ja się podepnę pod temat. Też mam problem ze stukaniem w silniku, nie występuje on codziennie aczkolwiek bardzo często. Na zimnym silniku przy ruszaniu i w zakresie obrotów 1000-1600 stuka tak jak by wtrysk lał, a przy obrotach 1200 trochę telepie silnikiem. Jak przekroczy te obroty, a najlepiej powyżej 2000obr chodzi ładnie, przyśpiesza ładnie. Na biegu jałowym nie stuka. Myślałem, że to wtryski leją, wykręciłem je zawiozłem do sprawdzenia. Jeden wymieniłem na inny używany, bo nie mieścił się w normach. Poskładałem do kupy a silnik dalej stuka. Smok czysty, z pod korka wlewu oleju nie dymi. Samochód oleju nie bierze nic.
Macie może pomysły co to może być? Te stuki słychać dość głośno tak jakby ktoś walił młotkiem w silnik.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez danielguliwerek » 1 wrz 2013, 14:25

kolego ma indentyczny problem ze stukaniem na zimnym silniku wymienilem 6 wtrykow nawet jedne komplet z innego auta kalibracja zrobiona podkladki rowniez filtr paliwa ... nic !!! dalej zimny silnik do rozgrzania na wolnych obrotach i gdy dodaje gazu stuka .....zagrzeje sie i i jest ok :) a powyzej 3 tys obr. nic chodzi super....pomocy :) teraz mam okolo 6 dodaktowych i 4 inne komlpetne w aucie nie sadze by kazdy byl uszkodzony gdzie kalibracja przechodzi i programowanie wtrsykow ok...HELP !!! :)
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez samson22 » 1 wrz 2013, 15:23

dobrzyn22 napisał(a):
samson22 napisał(a):Czekam teraz na info z nieocenionego nam Warsztatu MAZVAGTECH. Oby nie było najgorszego ...

czekamy na info <ok>

Dopisano 25 czerwca 2013, o 10:23:.

Trochę późno odpisuje ale problemów deczko było a później praca, praca.... Bynajmniej:
U mnie była przekrecona panewka na 4 cylindrze. Co zostało zrobione:
1) szlif wału korbowego
2) wymiana panewki
3) wymiana podkładek pod wtryskami
4) regulacja luzow zaworowych

O kosztach nie będę pisał bo nie są małe. Myślę że dla przestrogi warto podkreślić ze pomimo regularnej wymiany podkładek pod wtryskami, czyszczeniu smoka warto rutynowo sprawdzać stan oleju, jego jakość oraz czy nie dymi spod korka oleju.

Pozdr. Samson

Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez dobrzyn22 » 1 wrz 2013, 15:32

samson22 napisał(a):warto rutynowo sprawdzać stan oleju, jego jakość

a jak to robić ??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez samson22 » 1 wrz 2013, 16:07

Stan oleju tego nie muszę tłumaczyć. Jakość – skrót myślowy, czy nie jest rozrzedzony paliwem. Popraw proszę jak źle myślę

Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez danielguliwerek » 1 wrz 2013, 16:12

czy mozliwy by podkladki po 2 tys km sie wyklepaly? raczej nie.... kurde co tu robic? dalej stuka do puki sie nie zagrzeje i podczzas palenia auta na zimno 1300/1500 obrotow silnik drga dosc mocno jakby paliwa nie dostawal wtrysk sie wieszal? nie wiem ale kalibracja wyszla ok....
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez bojrob » 2 wrz 2013, 21:47

Witam wszystkich.

A ja mam taki "mały" problem:

Dzisiaj rano odpaliłem swoją Madzię i przejechałem około 30km. W trakcie jazdy usłyszałem dziwne odgłosy w silniku. Zatrzymałem się na pobliskim CPN-ie i tak po krótce – sprawdziłem stan oleju bagnetem. Niestety bagnet był suchy. Mój błąd, że nie sprawdzałem stanu oleju i chyba przez to zajeździłem silnik. Żeby wyrównać stan oleju do połowy miarki na bagnecie – musiałem do silnika wlać aż 3 litry oleju....
Nadal jednak z silnika dochodzi dziwny odgłos, jakby klekotania zaworów. Przy okazji sprawdziłem kontrolkę ciśnienia oleju – NIE DZIAŁA !. Nie wiem jeszcze czemu, ale nie świeci mi na tablicy kontrolka oleju przy podłączonym, czy odłączonym przewodzie do czujnika ciśnienia.... Nieświecąca kontrolka uśpiła moją czujność i nie dopilnowałem stanu oleju. W chwili obecnej, po zalaniu olejem ciśnienie jest prawidłowe – sprawdzałem oddzielną kontrolką podłączoną bezpośrednio do czujnika ciśnienia oleju. Po uruchomieniu silnika zgasła. Ale nadal w silniku coś stuka, jakby luźny zawór. Poza tym po odkręceniu korka wlewu oleju – wydobywają się spod pokrywy silnika spaliny....
Możecie podpowiedzieć, co mogło ulec uszkodzeniu, ewentualnie, gdzie szukać przyczyny tego stukania?
Na filmiku w 9 i 20 sekundzie wyraźnie słychać to stukanie....

Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Janusz626 » 2 wrz 2013, 22:49

Zatarta panewka, szlif oby wydal. Koszty spore.... obym się mylił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bojrob » 2 wrz 2013, 23:10

Jutro chyba zdejmę miskę olejową i posprawdzam panewki ...
Czarno to widzę...

Swoją drogą, gdzie kupić dobre uszczelki pod miskę,pokrywę zaworów i podkładki pod wtryskiwacze?

Dopisano 2 wrz 2013, 23:12:

P.S.

Gdyby była zatarta panewka, to silnik raczej nie trzymałby ciśnienia oleju.... chyba,że się mylę....
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez dobrzyn22 » 3 wrz 2013, 06:29

miska jest na silikon
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 3 wrz 2013, 11:35

bojrob napisał(a):..
P.S.
Gdyby była zatarta panewka, to silnik raczej nie trzymałby ciśnienia oleju.... chyba,że się mylę....

ano mylisz sie!
przytarta/zatarta panweka jeszcze lepiej trzyma cisnienie, bo ten kanal olejowy jest zapchany roztartym metalem.

pozdr
Ex.-klubowicz :(
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 3 wrz 2013, 13:34

To i ja może wrzucę filmiki, może ktoś będzie mógł coś po nich podpowiedzieć.
http://youtu.be/ba-DaJMMtys – tutaj słychać jak stuka, choć słabo ( czasami stuka głośniej i dłużej a czasami wcale nie stuka)
http://youtu.be/JgMVtnG7c28 – tutaj samochód po odpaleniu trochę widać jak nie równo chodzi.
http://youtu.be/mXIO9DC7tCo – tutaj po przejechaniu 500m już ładniej chodzi, wydaje mi się że słychać pompę vacum.
Trochę słabo słychać to u mnie na laptopie, na telefonie jest w miarę głośno i słychać o co chodzi.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez bojrob » 3 wrz 2013, 21:39

Dzisiaj udało mi się zdjąć miskę... <co?> Niestety sporo opiłków w oleju, smok czysty, ale do korbowodów się nie dostałem, bo miałem po drodze niespodziankę w postaci jakiejś głupiej płyty aluminiowej pomiędzy miską a blokiem. Dzisiaj zdemontowałem pół samochodu i na jutro zostawiłem sobie tą płytę. Ciekawe, jak będą wyglądać korbowody i panewki.... czarno to widzę....
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Janusz626 » 3 wrz 2013, 22:32

Przykro mi niestety.... :–(
Ten element nazywa się plaster, zdjąć nie jest lekko, przy skrzyni śruby od strony pompy również, nie rob tego sam.
Szlif maksymalnie drugi jeśli wyda, zrobisz trzeci a z czasem peknie wal, panewki kupisz oryginalne.
Ważne by nie robil tego jakiś kowal.
Rozejrzyj się na forum, wszystkie informacje sa,nie jesteś pierwszy z tym problemem... :–(
viewtopic.php?f=410&t=124971&hilit=remont

....powodzenia ;–)

...z LG 4X HD i Tap II
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 3 wrz 2013, 22:56

mazda fabrycznie przewiduje 3 szlify do wartosci 0,75 mm i jesli wszystko bedzie dobrze zrobione ,to nie powinno byc problemow
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez moniad23 » 4 wrz 2013, 08:10

Enduro a słyszałeś o takim przypadku – Mazda 6 2004r,136KM,przebieg 190 tyś,auto wychuchane na maxa,podkładki,smoki,kalibracje wtrysków co 7 tyś,w ogóle jeśli chodzi i silnik.
Podczas jazdy słyszę jakby gdzieś w kole zawieruszyła się jakaś reklamówka,taki szum – staje na poboczu otwieram maskę,a tu jakieś dziwne cykanie,mój błąd bo pojechałem dalej,po 20 km auto zaczęło przerywać i dźwięk silnika masakryczny jak stara ku....,laweta i do domu z płaczem <płacze>
Myślałem że to panewka,silnik na stół i co się okazuje że urwała się jedna z blaszek od korektora ssącego,ta co się otwiera i zamyka,wpadła na tłok i się wklepała w niego.
Panewki serek,smok serek,do wymiany miałem kolbę,tłok,korektor,wszystkie uszczelki silnika,przy okazji sprzęgło i dwumas zrobiłem za jedną robotą.Nie wiem czasem czy mechanik sobie sam gola nie strzelił,bo z tego co wiem tłok i kolbę idzie wymienić bez wyciągania silnika,a usterka była na 1 tłoku.
Auto zrobiłem i sprzedałem,koleś do dziś śmiga bez problemu :)
Początkujący
 
Od: 27 sie 2012, 22:21
Posty: 6
Auto: mazda 3

Postprzez szufla » 4 wrz 2013, 09:17

Cześć robił z was ktoś może odcięcie czujnika położenia wału korbowego tak aby uniemożliwić odpalenia auta i dałby jakieś wskazówki? Mam instrukcję manual i według niej czujnik położenia wału korbowego jest przy wałku rozrządu z tyłu silnika po stronie filtra paliwa? Dobrze zrozumiałem? Samochód to mazda 6 MZR-CD 143KM 2006 rok.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 17:16
Posty: 24
Auto: Mazda 6 kombi 2006r diesel2,0

Postprzez Janusz626 » 4 wrz 2013, 09:22

Nie, ów czujnik znajduje się przy korpusie pompy Vaccum. Odcięcie go i próba uruchomienia go generuje blad na desce.

Dopisano 4 wrz 2013, o 09:23:

Nie, ów czujnik znajduje się przy korpusie pompy Vaccum. Odcięcie go i próba uruchomienia go generuje blad na desce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez szufla » 4 wrz 2013, 09:47

Aha czyli jak zrobię sobie ukryty włącznik i zapomnę go przełączyć i będą próbował odpalić auto zapali mi się lampka check? A będzie możliwość skasowania błędu poprzez zdjęcia klemy minusowej z akumulatora? Bo generalnie jak ktoś obcy będzie odpalał to błąd na dece nie jest problemem. Tylko czy zdjęcie klemy na jakiś czas rozwiąże problem albo jakaś inna kombinacja żeby to skasować. Są jeszcze jakieś inne komplikacje? A założenie elektrozaworu to dobry pomysł czy kiepski?
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 17:16
Posty: 24
Auto: Mazda 6 kombi 2006r diesel2,0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6