Strona 25 z 29

PostNapisane: 15 cze 2016, 21:36
przez dobrzyn22
Li Mu Bai napisał(a):on się nie zmienia wraz z kalibracją ani z wymianą wtrysków

u mnie to samo

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 18 wrz 2016, 02:49
przez pitum123
Witam,
Mam takie pytanie odnośnie wymuszonej kalibracji wtryskiwaczy, czy we wszystkich poliftowych 6 ten pin w który trzeba wetknąć kabelek jest podłączony? Mam mazde z 2006 roku i niestety ten pin jest pusty, a dwa pozostałe u góry są podłączone.
Samochód kopiłem dwa tygodnie temu i z tego co mi wiadomo ma on wycięty dpf i usunięty programem mazdy, czy to może być przyczyną tego pustego pinu?

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 18 wrz 2016, 22:04
przez Li Mu Bai
dobrzyn22 napisał(a):
Li Mu Bai napisał(a):on się nie zmienia wraz z kalibracją ani z wymianą wtrysków

u mnie to samo

Jadę autostrada w Dojczlandii, nagle mruga mi dpf ;) ja już strach w oczach,ale skojarzylem że przy ostatniej wymianie oleju nie skasowałem inspekcji olejowej. Z sercem w gardle podpinam laptopa...kasuje inspekcje....odpalam...żyje! Ale do czego zmierzam. Po skasowaniu inspekcji olejowe owe parametry się u mnie wyzerowały. Być może to zbieg okoliczności

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 11 paź 2016, 12:22
przez pawelsz
Panowie opisze swój problem
Mazda 6 2005 136km
samochód straszni drży, na luzie lekko, po dodaniu do 1200 obr mocno
W czasie jazdy praktycznie w całym przedziale od 1000 do 2500 obr. (najbardziej przy 1200 i 2200)

Test przelewowy zrobiony, wyszło 15 14 15 15 ml
Kalibracja wykonana
podkładki wymienione, we wtryskiwaczach wymienione końcówki i czyszczone.

I teraz pytanie czy fabryczny IDS w serwisie mazdy mozę dać wiecej informacji o wtryskach niz Forscan ?
Bo nie wiem czy jest sens wydawać 250 zł jezeli nic wiecej nie zostanie odczytane.

PostNapisane: 25 paź 2016, 08:53
przez Leoo
pawelsz napisał(a):samochód straszni drży, na luzie lekko, po dodaniu do 1200 obr mocno
W czasie jazdy praktycznie w całym przedziale od 1000 do 2500 obr. (najbardziej przy 1200 i 2200)

Mogła paść poduszka silnika, może kończyć się dwumasa.
W tym drugim przypadku zniszczy Ci piątą panewkę i może złamać wał.

PostNapisane: 31 paź 2016, 18:15
przez andrej32N32
Uszkodzona dwumasa może zniszczyć piata panewkę ??

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 31 paź 2016, 20:50
przez DooOminO
Niby tak, wieksze drgania obciążają najbardziej panewke która jest najbliżej sprzęgła.

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 31 paź 2016, 23:31
przez pawelsz
Wymieniłem koło dwumasowe i sprzęgło
Wszelkie drgania ustały
Samochód chodzi jak bajeczka...

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 2 lis 2016, 11:30
przez Leoo
Jeśli strzeli sprężyna w dwumasie będą charakterystyczne objawy przy uruchamianiu i zatrzymywaniu silnika. Kiedy zużyją się ślizgi i koło straci współosiowość powstaje mimośród i wówczas mamy tzw. telepanie budą na małych obrotach. To jest właśnie moment, kiedy cierpi wał a najbardziej końcówka przy kole 2M.
Moje koło 2M zmarło cichutko i nie dawało żadnych objawów za wyjątkiem zdarcia tarczy sprzęgła. Po wyjęciu koła okazało się, że sprężyny strony atakującej nie istnieją a tarcza ma 4,7mm grubości. To jednak temat na inny dział. Oczywiście zakładam koło 1M <faja>

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 12 lis 2016, 12:38
przez lchmiel
Koło 1M nie tłumi drgań skrętnych wału napędowego. To nie przeszkadza?

Wysłane z mojej Xperii Z3 przez Tapatalk

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 12 lis 2016, 13:19
przez Leoo
Koło 2M posiada sztywną tarczę sprzęgła i sprężyny w kole.
Koło 1M ma tarczę sprzęgła z tłumieniem drgań skrętnych.
Porównaj ceny takich zestawów i będziesz wiedział dla czego te pierwsze są produkowane i instalowane. Nawet ośmiocylindrowe Porshe (benzyna) ma zainstalowane koło 2M.
Tylko patrzeć jak wpakują je do statków.

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 12 lis 2016, 13:31
przez lchmiel
:)

Wysłane z mojej Xperii Z3 przez Tapatalk

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 12 lis 2016, 19:53
przez DooOminO
Nie zapominajmy ze dzięki kole 2m jazda autem jest dużo wygodniejsza.. Na pewno nie zostało włożone to tam tylko po to żeby koszt eksploatacji starego auta był większy <lol> Zapewniam że jest to część niezbędna w silniku diesla o takiej mocy. 1m ? Czemu nie ale komfort jazdy sie na pewno pogorszy ;)

PostNapisane: 13 lis 2016, 01:08
przez Leoo
DooOminO napisał(a):Na pewno nie zostało włożone to tam tylko po to żeby koszt eksploatacji starego auta był większy <lol> Zapewniam że jest to część niezbędna w silniku diesla o takiej mocy. 1m ? Czemu nie ale komfort jazdy sie na pewno pogorszy ;)

Silnik o identycznym bloku znajduje się w M626 i od niej zakładam koło 1M.
Maksymalną moc silnik osiąga gdzieś przy 3,5 tyś. obr/min.
Koło 2M działa do 1,5 – 2 tyś. obr/min, więc porównywanie mocy nie ma sensu. Sens miałoby porównanie momentów obrotowych ale jakoś nie udało mi się znaleźć do RF5C (ciekawe dla czego?).
Jeśli ktoś z użytkowników M626 w dieslu ma zastrzeżenia co do komfortu jazdy, spowodowanego brakiem koła 2M, to bardzo proszę o podzielenie się uwagami. A może komuś padła skrzynia biegów na skutek w/w braku?
Jest bardzo wiele przykładów na błędy konstruktorów: np. zbyt słabe panewki oporowe w dieslach BMW, pompy zasysające brudny olej zamiast filtrowanego, niewłaściwe podkładki wtrysków, możliwość zgaszenia silnika z turbiną przed schłodzeniem jej albo możliwość jego "butowania" na zimno i można tak wymieniać jeszcze długo.

Re: Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

PostNapisane: 13 lis 2016, 10:37
przez DooOminO
Z tego co sie orientuję ma 310Nm, wychodzi na to, że w starszych konstrukcjach używano lepszej jakości części ;)

kalibracja wtryskiwaczy

PostNapisane: 30 lis 2016, 02:05
przez B@rni
Siemka :D Mam do was pytanie, czy mogę w swojej Madzi kalibrować wtryskiwacze, jak jest z 2003r. ??

Mazda 6, Silnik 2.0 Diesel MZR-CD (ON) 2003r ! :D

Re: kalibracja wtryskiwaczy

PostNapisane: 30 lis 2016, 10:08
przez DooOminO
Tak przez elma program forscan.

PostNapisane: 30 lis 2016, 22:13
przez MIRAS M6
Jak nie masz ELM-327 to najpierw zapytaj kogoś w swoim regionie być może ktoś ma jeżeli jest Ci potrzebny tylko jednorazowo do próby kalibracji wtrysków. Z doświadczenia swojego i nie tylko ta kalibracja będzie zakończona niepowodzeniem i ujrzysz komunikat abyś skontaktował się z autorem oprogramowania. Zazwyczaj po 2 % kalibracji ukazuje się taki komunikat – więc wynik będziesz miał dość szybko.

Re: kalibracja wtryskiwaczy

PostNapisane: 2 gru 2016, 10:21
przez DooOminO
Mi taki błąd wyskakiwał kiedy miałem uszkodzone wtryskiwacze po ich naprawie skalibrowało się wszystko bez żadnego problemu :).

PostNapisane: 15 mar 2017, 22:48
przez krzychu001
Witam czy w przed lifcie Mazda 6 121 KM zrobię kalibrację wtryskiwaczy FORscanem czy potrzebny IDS. Pozdrawiam!!!