Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez tadziol » 25 mar 2018, 16:47

Albo wtrysk na 2 cylindrze umiera albo panewka tegoż korbowodu sie skończyła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez esbeks » 25 mar 2018, 16:57

A jak poznać/sprawdzic która z tych dwóch opcji jest prawdziwa? I od której strony liczy się cylindry żebym wiedział który to cylinder jest? Od rozrządu czy od strony skrzyni?
Początkujący
 
Od: 1 mar 2018, 16:41
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2003r

Postprzez kubsztyk » 25 mar 2018, 20:54

Zamień wtryski miejscami pamiętając o wymianie podkładek w obu i wtedy sprawdź korekty. Na 90% liczy się od strony rozrządu, czyli od strony pasażera.
Chyba, że można odłączyć wtyczkę od wtrysku i odpalić auto, ale to niech ktoś mądrzejszy potwierdzi. Jakby nie stukało, to może być wtryskiwacz, ale wtedy też korbowód chyba nie dostaje takiego obciążenia, bo nie ma energii ze spalania w tym cylindrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez esbeks » 25 mar 2018, 23:11

W tym przypadku wtrysk 1 i 4 oraz 3 i 2 są połączone w pary. Rozlaczysz jednego to drugi też przestaje działać.
Ale tak dla jasności, jeśli by mi się udało zrobic tak, żeby wtrysk nie dostawał paliwa to powinien przestać stukać? Czy stukanie i tak nie ustąpi?
Początkujący
 
Od: 1 mar 2018, 16:41
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2003r

Postprzez tadziol » 26 mar 2018, 07:43

esbeks napisał(a): jeśli by mi się udało zrobic tak, żeby wtrysk nie dostawał paliwa to powinien przestać stukać?

Tak.
esbeks napisał(a):W tym przypadku wtrysk 1 i 4 oraz 3 i 2 są połączone w pary. Rozlaczysz jednego to drugi też przestaje działać.

To chyba jakaś pomyłka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 26 mar 2018, 08:35

Ja obstawiam wtryskiwacz.. obrócona panewka sprawiałaby taki opór dlatego wtryskiwacz dolewa paliwa ? To chyba nie to <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Dark_Mat » 13 kwi 2018, 21:34

Taka oto sytuacja. Wyniki PRZED kalibracją. Niestety nie zdążyłem zrobić po kalibracji, bo temperatura paliwa poszła poza zakres (miałem 63, a zakres to 30-60 stopni <glupek2> ). Jutro wrzucę jeszcze po kalibracji, ale co myślicie o tym? 4 wtrysk wyskakuje poza setkę, ale tylko w jednym wyniku. No i o co chodzi z drugim wtryskiem w parametrze INJ2_CMP???

Swoją drogą, chyba niechcący rozkalibrowałem cały układ, bo chciałem wyzerować ten wskaźnik INJ2 i "wyzerowałem adaptacje wtryskiwaczy". Mam nadzieję, że kalibracją wszystko wróci do normy i niczego nie popsułem tym zabiegiem <glupek2> <co?>
Załączniki
Screen Shot 04-13-18 at 09.55 PM.PNG
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez tadziol » 14 kwi 2018, 06:38

Czwarty wtrysk do wymiany. Cała filozofia.
Oczywiście zakładam,ze podkładki szczelne....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Dark_Mat » 14 kwi 2018, 06:55

A co do tego mają podkładki?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez tadziol » 14 kwi 2018, 07:32

Bardzo wiele.
Nieszczelna podkładka pod wtryskiem to automatycznie słabsza kompresja na tym cylindrze. Proces spalania przebiega gorzej wiec faktyczna wartość pracy jest niższa. PCM koryguje (w miarę możliwości) taką sytuacje poprzez korekcje dawki paliwa na tym cylindrze co widać poprzez wartość korekty tego wtrysku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Dark_Mat » 14 kwi 2018, 08:52

Po kalibracji wszystkie wartości sie zmieniły, oprócz tej jednej wartości 136. Nawet pozostałe parametry dla tego wtrysku się zmieniły tylko nie ten jeden. Czy to może oznaczać jakieś "zawieszenie" wtrysku?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez dobrzyn22 » 14 kwi 2018, 09:46

tadziol napisał(a):Czwarty wtrysk do wymiany.


trzy pytania do Ciebie :

1. rozumiem że wtrysk do wymiany/ bądź regeneracji ?

2. stosujesz zasadę, że wtryskiwacz wykazuje zużycie/uszkodzenie przekraczając wartości korekt +/–
100?

3. czy jak widzisz wtryskiwacz o takich parametrach korekty, to jesteś pewien na 100%, że on jest zużyty,
czy może dajesz je do sprawdzenia dla pewności na stole pobierczym ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tadziol » 14 kwi 2018, 11:30

Dark_Mat napisał(a):Po kalibracji wszystkie wartości sie zmieniły, oprócz tej jednej wartości 136. Nawet pozostałe parametry dla tego wtrysku się zmieniły tylko nie ten jeden. Czy to może oznaczać jakieś "zawieszenie" wtrysku?

Nie szukaj na siłę rozwiązania którego nie ma. Trzeba wymienić ten wtryski i tyle.

Ad1. Jes,od kors :)
Ad2. Już wartości od 80 w górę czy to plus czy minus kwalifikują wtrysk do wymiany.
Ad3. Oczywiście ze jest zużyty. Badanie na stole to bezsensowna strata kasy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 14 kwi 2018, 12:05

tadziol napisał(a):Badanie na stole to bezsensowna strata kasy.

<spoko>

to jeszcze kontynuując temat – dajesz do regeneracji czy kupujesz nowe ? – masz jakiś sprawdzony,pewny punkt, który mógłbyś polecić ?

Korzystając z przykładu kolegi z uszkodzonym wtryskiwaczem – przyjmując, że pozostałe 3 wtryskiwacze ma "średnio" na poziomie korekty 60, to jakiej korekty można się spodziewać po wymianie 4-go wtryskiwacza na nówkę ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tadziol » 14 kwi 2018, 13:51

Tylko regenerowany w Denso Warszawa. Dostajesz praktycznie nowy wtrysk. Ma nowy numer służący do zakodowania wtrysku. Żaden „regenerowany” przez inne punkty nie ma nowego numeru wiec nie uważam takiej regeneracji za poprawną.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 14 kwi 2018, 14:50

Czyli wg. Twojej analizy, u mnie wtrysk nr 1 i 2 bezapelacyjnie do wymiany i to na teraz ?
Wtryskiwacz nr. 3 przy wyższych ciśnieniach , też blisko granicy 80...
Czy może lepiej wymienić tylko nr. 1 i liczyć na to, że korekty na pozostałych spadną <co?>
Załączniki
Screenshot_2018-04-14-15-36-05-514_com.astech.forscanlite.png
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mac8181 » 14 kwi 2018, 17:14

Te korekty masz już po kalibracji forscanem?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez tadziol » 14 kwi 2018, 18:42

Pierwszy do wymiany bez gadki. Potem kalibracja,jakieś 200-300 km jazdy i znowu kontrola wartości korekt.
Jeśli drugi cylinder nie spadnie to wtedy wymieniasz.
A tak poza konkursem,to jak często sie jara DPF ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Dark_Mat » 14 kwi 2018, 23:26

Ile Denso w Wawie chce za regenerację jednego wtrysku? I czy przy robieniu kompletu 4 jest jakiś rabat?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez tadziol » 15 kwi 2018, 07:13

Pytaj u Rikiego z Mazparts.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6