Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
Zamień wtryski miejscami pamiętając o wymianie podkładek w obu i wtedy sprawdź korekty. Na 90% liczy się od strony rozrządu, czyli od strony pasażera.
Chyba, że można odłączyć wtyczkę od wtrysku i odpalić auto, ale to niech ktoś mądrzejszy potwierdzi. Jakby nie stukało, to może być wtryskiwacz, ale wtedy też korbowód chyba nie dostaje takiego obciążenia, bo nie ma energii ze spalania w tym cylindrze.
Chyba, że można odłączyć wtyczkę od wtrysku i odpalić auto, ale to niech ktoś mądrzejszy potwierdzi. Jakby nie stukało, to może być wtryskiwacz, ale wtedy też korbowód chyba nie dostaje takiego obciążenia, bo nie ma energii ze spalania w tym cylindrze.
W tym przypadku wtrysk 1 i 4 oraz 3 i 2 są połączone w pary. Rozlaczysz jednego to drugi też przestaje działać.
Ale tak dla jasności, jeśli by mi się udało zrobic tak, żeby wtrysk nie dostawał paliwa to powinien przestać stukać? Czy stukanie i tak nie ustąpi?
Ale tak dla jasności, jeśli by mi się udało zrobic tak, żeby wtrysk nie dostawał paliwa to powinien przestać stukać? Czy stukanie i tak nie ustąpi?
- Od: 1 mar 2018, 17:41
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2003r
esbeks napisał(a): jeśli by mi się udało zrobic tak, żeby wtrysk nie dostawał paliwa to powinien przestać stukać?
Tak.
esbeks napisał(a):W tym przypadku wtrysk 1 i 4 oraz 3 i 2 są połączone w pary. Rozlaczysz jednego to drugi też przestaje działać.
To chyba jakaś pomyłka.
Taka oto sytuacja. Wyniki PRZED kalibracją. Niestety nie zdążyłem zrobić po kalibracji, bo temperatura paliwa poszła poza zakres (miałem 63, a zakres to 30-60 stopni ). Jutro wrzucę jeszcze po kalibracji, ale co myślicie o tym? 4 wtrysk wyskakuje poza setkę, ale tylko w jednym wyniku. No i o co chodzi z drugim wtryskiem w parametrze INJ2_CMP???
Swoją drogą, chyba niechcący rozkalibrowałem cały układ, bo chciałem wyzerować ten wskaźnik INJ2 i "wyzerowałem adaptacje wtryskiwaczy". Mam nadzieję, że kalibracją wszystko wróci do normy i niczego nie popsułem tym zabiegiem
Swoją drogą, chyba niechcący rozkalibrowałem cały układ, bo chciałem wyzerować ten wskaźnik INJ2 i "wyzerowałem adaptacje wtryskiwaczy". Mam nadzieję, że kalibracją wszystko wróci do normy i niczego nie popsułem tym zabiegiem
Bardzo wiele.
Nieszczelna podkładka pod wtryskiem to automatycznie słabsza kompresja na tym cylindrze. Proces spalania przebiega gorzej wiec faktyczna wartość pracy jest niższa. PCM koryguje (w miarę możliwości) taką sytuacje poprzez korekcje dawki paliwa na tym cylindrze co widać poprzez wartość korekty tego wtrysku.
Nieszczelna podkładka pod wtryskiem to automatycznie słabsza kompresja na tym cylindrze. Proces spalania przebiega gorzej wiec faktyczna wartość pracy jest niższa. PCM koryguje (w miarę możliwości) taką sytuacje poprzez korekcje dawki paliwa na tym cylindrze co widać poprzez wartość korekty tego wtrysku.
Po kalibracji wszystkie wartości sie zmieniły, oprócz tej jednej wartości 136. Nawet pozostałe parametry dla tego wtrysku się zmieniły tylko nie ten jeden. Czy to może oznaczać jakieś "zawieszenie" wtrysku?
tadziol napisał(a):Czwarty wtrysk do wymiany.
trzy pytania do Ciebie :
1. rozumiem że wtrysk do wymiany/ bądź regeneracji ?
2. stosujesz zasadę, że wtryskiwacz wykazuje zużycie/uszkodzenie przekraczając wartości korekt +/–
100?
3. czy jak widzisz wtryskiwacz o takich parametrach korekty, to jesteś pewien na 100%, że on jest zużyty,
czy może dajesz je do sprawdzenia dla pewności na stole pobierczym ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Dark_Mat napisał(a):Po kalibracji wszystkie wartości sie zmieniły, oprócz tej jednej wartości 136. Nawet pozostałe parametry dla tego wtrysku się zmieniły tylko nie ten jeden. Czy to może oznaczać jakieś "zawieszenie" wtrysku?
Nie szukaj na siłę rozwiązania którego nie ma. Trzeba wymienić ten wtryski i tyle.
Ad1. Jes,od kors
Ad2. Już wartości od 80 w górę czy to plus czy minus kwalifikują wtrysk do wymiany.
Ad3. Oczywiście ze jest zużyty. Badanie na stole to bezsensowna strata kasy.
tadziol napisał(a):Badanie na stole to bezsensowna strata kasy.
to jeszcze kontynuując temat – dajesz do regeneracji czy kupujesz nowe ? – masz jakiś sprawdzony,pewny punkt, który mógłbyś polecić ?
Korzystając z przykładu kolegi z uszkodzonym wtryskiwaczem – przyjmując, że pozostałe 3 wtryskiwacze ma "średnio" na poziomie korekty 60, to jakiej korekty można się spodziewać po wymianie 4-go wtryskiwacza na nówkę ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Tylko regenerowany w Denso Warszawa. Dostajesz praktycznie nowy wtrysk. Ma nowy numer służący do zakodowania wtrysku. Żaden „regenerowany” przez inne punkty nie ma nowego numeru wiec nie uważam takiej regeneracji za poprawną.
Czyli wg. Twojej analizy, u mnie wtrysk nr 1 i 2 bezapelacyjnie do wymiany i to na teraz ?
Wtryskiwacz nr. 3 przy wyższych ciśnieniach , też blisko granicy 80...
Czy może lepiej wymienić tylko nr. 1 i liczyć na to, że korekty na pozostałych spadną
Wtryskiwacz nr. 3 przy wyższych ciśnieniach , też blisko granicy 80...
Czy może lepiej wymienić tylko nr. 1 i liczyć na to, że korekty na pozostałych spadną
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Pierwszy do wymiany bez gadki. Potem kalibracja,jakieś 200-300 km jazdy i znowu kontrola wartości korekt.
Jeśli drugi cylinder nie spadnie to wtedy wymieniasz.
A tak poza konkursem,to jak często sie jara DPF ?
Jeśli drugi cylinder nie spadnie to wtedy wymieniasz.
A tak poza konkursem,to jak często sie jara DPF ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6