Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
googieman napisał(a):klosek6 napisał(a):Witam. Jakie są dopuszczalne korekty wtryskiwaczy , bo na for scan pokazał
wtrysk 1 – 5,21mm
wtrysk 2 – 0mm
wtrysk 3 – 0mm
wtrysk 4 -1,46mm
widać , że wtryski 2 i 3 są w dobrym stanie , najgorszy jest 1 ale jaka jest dopuszczalna odchyłka na wtryskach ?
Myślę że to jest bardzo dobre pytanie i fajnie by było w tym aspekcie trochę rozjaśnić przez fachowców. Jest jakaś dopuszczalna wartość korekty czy nie?
MAZDA mowi jesli wartosc jest wieksza od 100 wymiana!, ale to dotyczy sie tylko autek z wtryskiwaczami z dlugim numerem kalibracyjnym czyli od 2005 roku w gore. pozdrawiam
Niestety u mnie wygląda tak:
Próbowałem przeprowadzić kalibrację ale się nie udało bo miałem w garażu 14 stopni (czy w ogóle kalibracja coś da?)
Wydaje mi się, że mazda na zimnym silniku bardziej klepie, a może Forte pomoże?
Niestety na nowy mnie nie stać bo na dniach będę wymieniał kompletny rozrząd i przy okazji chciałem wymienić podkładki pod wtryskami ale chyba muszę się wstrzymać z tymi podkładkami, dodam że nie kopci i dosyć ładnie się zbiera na wolnych obrotach też ładnie pracuje.
W grę wchodzi regenerowany lub pewna używka, może macie jakiś pomysł ?
Zwracam się z prośbą o pomoc.
Jeszcze jedno przebieg to 261 tys., jestem właścicielem mazdy od początku roku wydaje mi się, że wtrysk nr 3 był już wymieniany (ma inny numer niż pozostałe)
Próbowałem przeprowadzić kalibrację ale się nie udało bo miałem w garażu 14 stopni (czy w ogóle kalibracja coś da?)
Wydaje mi się, że mazda na zimnym silniku bardziej klepie, a może Forte pomoże?
Niestety na nowy mnie nie stać bo na dniach będę wymieniał kompletny rozrząd i przy okazji chciałem wymienić podkładki pod wtryskami ale chyba muszę się wstrzymać z tymi podkładkami, dodam że nie kopci i dosyć ładnie się zbiera na wolnych obrotach też ładnie pracuje.
W grę wchodzi regenerowany lub pewna używka, może macie jakiś pomysł ?
Zwracam się z prośbą o pomoc.
Jeszcze jedno przebieg to 261 tys., jestem właścicielem mazdy od początku roku wydaje mi się, że wtrysk nr 3 był już wymieniany (ma inny numer niż pozostałe)
Witam gdzie w Opolskim mogę zrobić kalibracje wtryskiwaczy,może ktoś ma IDS Mazda 6 2002 r 121 KM,serwis powiedział że w tym roczniku się nie da.Pozdrawiam!!!
- Od: 8 kwi 2016, 23:16
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2002r.
nicwaznego napisał(a):googieman napisał(a):klosek6 napisał(a):Witam. Jakie są dopuszczalne korekty wtryskiwaczy , bo na for scan pokazał
wtrysk 1 – 5,21mm
wtrysk 2 – 0mm
wtrysk 3 – 0mm
wtrysk 4 -1,46mm
widać , że wtryski 2 i 3 są w dobrym stanie , najgorszy jest 1 ale jaka jest dopuszczalna odchyłka na wtryskach ?
Myślę że to jest bardzo dobre pytanie i fajnie by było w tym aspekcie trochę rozjaśnić przez fachowców. Jest jakaś dopuszczalna wartość korekty czy nie?
MAZDA mowi jesli wartosc jest wieksza od 100 wymiana!, ale to dotyczy sie tylko autek z wtryskiwaczami z dlugim numerem kalibracyjnym czyli od 2005 roku w gore. pozdrawiam
Dowiedziałem się, że korektami do 3.00 mg/suw nie ma się co przejmować. Mam podobną korekcję do twojej z tym ze u mnie dochodzi do prawie 4.00 w poniedziałek regeneruje ten wtrysk i dam znać czy się poprawi, na forum Alfy pisali ze w ich autach jeśli jest korekcja na plus to wtrysk jest przytarty i za mało wtryskuje paliwa – uszkodzona końcówka a jeśli korekcja jest na minus to dany wtrysk przelewu i komputer odejmuje mu dana ilość paliwa.
Mam pytanie do was czy też macie telepanie silnikiem (telepanie podczas ruszania) przy zepsutym wtrysku?
Kalibracja wykonana bez problemów, za pierwszym razem (przy dobrze rozgrzanym aucie), z użyciem:
Laptop z Windows 8.1
Moduł Blutooth (do lapka)
ELM 327 (chiński klon na Blutooth)
Forscan 2.3.2 Beta
Mazda faktycznie jakby ciszej chodzi:)
Laptop z Windows 8.1
Moduł Blutooth (do lapka)
ELM 327 (chiński klon na Blutooth)
Forscan 2.3.2 Beta
Mazda faktycznie jakby ciszej chodzi:)
- Od: 1 mar 2015, 14:48
- Posty: 6
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 6 GY 2007r, 2.0, 143KM RF7J (2015-); Mazda 323f BJ 2000r, 2.0, 90KM DITD (2010-2015)
Panowie mam problem dzisiaj założyłem wtryski po reanimacji czyli wymiana końcówek, czyszczenie i sprawdzenie.
Rozpocząłem procedurę kalibracji wtryskiwaczy która trwała ponad 30 minut i wyskoczył błąd temp. za wysoka bo doszła do 97 stopni na pasku postępu było dopiero 8% silnik caly czas się zachowywał jak podczas kalibracji.
Co jest grane proszę o pomoc
Rozpocząłem procedurę kalibracji wtryskiwaczy która trwała ponad 30 minut i wyskoczył błąd temp. za wysoka bo doszła do 97 stopni na pasku postępu było dopiero 8% silnik caly czas się zachowywał jak podczas kalibracji.
Co jest grane proszę o pomoc
Czy można przeprowadzić kalibracje wtrysków forscanem w silniku Mazda3 BL (2012 po lifcie)1.6 MZ-CD 115KM ?
Forscan 2.3.2 , elm 1.5 bez przełącznika HS/MS (za niedługo będę miał z przełącznikiem HS/MS)
Forscan 2.3.2 , elm 1.5 bez przełącznika HS/MS (za niedługo będę miał z przełącznikiem HS/MS)
Ostatnio edytowano 15 cze 2016, 09:49 przez Mir, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 cze 2016, 17:51
- Posty: 23
- Skąd: Podbeskidzie
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012
mic88 napisał(a):Witam,
Jeśli to możliwe, to proszę o analizę korekt po kalibracji wtryskiwaczy, na zamieszczonym poniżej zrzucie.
Z góry dziękuję.
Li Mu Bai napisał(a):jestem ciekaw co Ci odpowiedzą, bo w końcu widzę parametry podawane jak w mojej M3
DooOminO napisał(a):Również jestem ciekawy jak ma się to w madziach po lifcie
dołączam się do pytania..
Ciekawi mnie, dlaczego w przedliftach parametr INJx_CMP, mm3 jest podawany w formie np 3.500, natomiast w poliftach wygląda to np tak: 3500... w końcu mm3 to mm3... ktoś jest w stanie wytłumaczyć ?
Powielę jeszcze to , co wyczytałem na stronie forum FORSCANa:
dobrzyn22 napisał(a):No i następna sprawa – czy sprawdzając korekty, ważniejszy jest parametr "FI_LRN_**", czy też "INJ*_CMP"
Odpowiem sobie sam:
Zdecydowanie ważniejszy jest parametr "FI_LRN_**" – jeżeli ma wartości większe niż +/– 100 po 3 próbach kalibracji, może to oznaczać uszkodzenie/wyeksploatowanie wtryskiwacza
Parametr "INJ*_CMP" pokazuje natomiast bieżące, krótkotrwałe korekty i twórcy Forscana nie mają żadnych informacji, czy parametr ten może być stosowany do diagnostyki wtryskiwaczy i jaka jest wartość progowa.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Ja go mam, ale on się nie zmienia wraz z kalibracją ani z wymianą wtrysków, a mam wrażenie że to te parametry mają odbicie w spalaniu auta. Tylko dlaczego inj2_cmp mi ciągle rośnie i już ma 9500 tego już nikt mi nie był w stanie wyjaśnić.
Ostatnio edytowano 15 cze 2016, 21:36 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta -nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta -nie ma takiej potrzeby
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6