Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez rsk » 20 wrz 2015, 09:23

Tylko program diagnostyczny albo Forscan. Kabelek działa dopiero po lifcie.
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 08:12
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GY 04' 2.0 CiTD 136KM

Postprzez nicwaznego » 22 mar 2016, 01:18

googieman napisał(a):
klosek6 napisał(a):Witam. Jakie są dopuszczalne korekty wtryskiwaczy , bo na for scan pokazał
wtrysk 1 – 5,21mm
wtrysk 2 – 0mm
wtrysk 3 – 0mm
wtrysk 4 -1,46mm

widać , że wtryski 2 i 3 są w dobrym stanie , najgorszy jest 1 ale jaka jest dopuszczalna odchyłka na wtryskach ?


Myślę że to jest bardzo dobre pytanie i fajnie by było w tym aspekcie trochę rozjaśnić przez fachowców. Jest jakaś dopuszczalna wartość korekty czy nie?



MAZDA mowi jesli wartosc jest wieksza od 100 wymiana!, ale to dotyczy sie tylko autek z wtryskiwaczami z dlugim numerem kalibracyjnym czyli od 2005 roku w gore. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 lis 2013, 14:43
Posty: 11 (0/1)

Postprzez Sebi77 » 19 kwi 2016, 19:41

Niestety u mnie wygląda tak:
mazda.png


Próbowałem przeprowadzić kalibrację ale się nie udało bo miałem w garażu 14 stopni (czy w ogóle kalibracja coś da?)
Wydaje mi się, że mazda na zimnym silniku bardziej klepie, a może Forte pomoże?
Niestety na nowy mnie nie stać bo na dniach będę wymieniał kompletny rozrząd i przy okazji chciałem wymienić podkładki pod wtryskami ale chyba muszę się wstrzymać z tymi podkładkami, dodam że nie kopci i dosyć ładnie się zbiera na wolnych obrotach też ładnie pracuje.
W grę wchodzi regenerowany lub pewna używka, może macie jakiś pomysł ?
Zwracam się z prośbą o pomoc.
Jeszcze jedno przebieg to 261 tys., jestem właścicielem mazdy od początku roku wydaje mi się, że wtrysk nr 3 był już wymieniany (ma inny numer niż pozostałe)
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2015, 14:52
Posty: 35 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0, 121 Km, 2004

Postprzez krzychu001 » 19 kwi 2016, 23:02

Witam gdzie w Opolskim mogę zrobić kalibracje wtryskiwaczy,może ktoś ma IDS Mazda 6 2002 r 121 KM,serwis powiedział że w tym roczniku się nie da.Pozdrawiam!!!
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2016, 23:16
Posty: 10
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2002r.

Postprzez Sebi77 » 20 kwi 2016, 14:11

Mam pytanie czy jeżeli mam błąd w komp. P2009 którego nie mogę usunąć to wykonam kalibrację wtrysków?
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2015, 14:52
Posty: 35 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0, 121 Km, 2004

Postprzez DooOminO » 27 kwi 2016, 18:49

Witam, dziś próbowałem zrobić kalibrację w mojej mazdzie 2004 rok niestety po minucie robienia się kalibracji gaśnie mi silnik i kalibracja nie może się dokończyć. Jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez DooOminO » 13 maja 2016, 16:46

nicwaznego napisał(a):
googieman napisał(a):
klosek6 napisał(a):Witam. Jakie są dopuszczalne korekty wtryskiwaczy , bo na for scan pokazał
wtrysk 1 – 5,21mm
wtrysk 2 – 0mm
wtrysk 3 – 0mm
wtrysk 4 -1,46mm

widać , że wtryski 2 i 3 są w dobrym stanie , najgorszy jest 1 ale jaka jest dopuszczalna odchyłka na wtryskach ?


Myślę że to jest bardzo dobre pytanie i fajnie by było w tym aspekcie trochę rozjaśnić przez fachowców. Jest jakaś dopuszczalna wartość korekty czy nie?



MAZDA mowi jesli wartosc jest wieksza od 100 wymiana!, ale to dotyczy sie tylko autek z wtryskiwaczami z dlugim numerem kalibracyjnym czyli od 2005 roku w gore. pozdrawiam


Dowiedziałem się, że korektami do 3.00 mg/suw nie ma się co przejmować. Mam podobną korekcję do twojej z tym ze u mnie dochodzi do prawie 4.00 w poniedziałek regeneruje ten wtrysk i dam znać czy się poprawi, na forum Alfy pisali ze w ich autach jeśli jest korekcja na plus to wtrysk jest przytarty i za mało wtryskuje paliwa – uszkodzona końcówka a jeśli korekcja jest na minus to dany wtrysk przelewu i komputer odejmuje mu dana ilość paliwa.

Mam pytanie do was czy też macie telepanie silnikiem (telepanie podczas ruszania) przy zepsutym wtrysku? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez zoltrix » 3 cze 2016, 22:39

Obrazek

U mnie po kalibracji wygląda to tak.
Dodam, że przed kalibracją nagle zaczęło walić tak, że myślałem w pierwsze chwili, że panewka poszła. Na szczęście dźwięk z góry :)
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez DooOminO » 4 cze 2016, 09:37

No i wszystko w najlepszym porządku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Taffer » 6 cze 2016, 11:58

Kalibracja wykonana bez problemów, za pierwszym razem (przy dobrze rozgrzanym aucie), z użyciem:

Laptop z Windows 8.1
Moduł Blutooth (do lapka)
ELM 327 (chiński klon na Blutooth)
Forscan 2.3.2 Beta

Mazda faktycznie jakby ciszej chodzi:)
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 14:48
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2007r, 2.0, 143KM RF7J (2015-); Mazda 323f BJ 2000r, 2.0, 90KM DITD (2010-2015)

Postprzez mic88 » 6 cze 2016, 18:54

Witam,

Jeśli to możliwe, to proszę o analizę korekt po kalibracji wtryskiwaczy, na zamieszczonym poniżej zrzucie.
kalibracja_7_po wymianie.png

Z góry dziękuję.
Początkujący
 
Od: 5 lip 2015, 12:21
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GY 2005 2.0CITD 143KM
Mazda 3 BK 2008 2.0CITD 143KM
Mazda 323f BJ 1999 2.0DITD 90KM

Postprzez Li Mu Bai » 6 cze 2016, 22:17

OO jestem ciekaw co Ci odpowiedzą, bo w końcu widzę parametry podawane jak w mojej M3.
Na parametry NJx_CMP nie ma wpływu kalibracja, wymiana wtrysków, a więc od czego te parametry są zależne?
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez DooOminO » 6 cze 2016, 23:15

Również jestem ciekawy jak ma się to w madziach po lifcie, przed liftem tak samo jest opisany właśnie parametr który odpowiada za korektę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Sebi77 » 8 cze 2016, 20:55

Panowie mam problem dzisiaj założyłem wtryski po reanimacji czyli wymiana końcówek, czyszczenie i sprawdzenie.
Rozpocząłem procedurę kalibracji wtryskiwaczy która trwała ponad 30 minut i wyskoczył błąd temp. za wysoka bo doszła do 97 stopni na pasku postępu było dopiero 8% silnik caly czas się zachowywał jak podczas kalibracji.
Co jest grane proszę o pomoc
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2015, 14:52
Posty: 35 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0, 121 Km, 2004

Postprzez kubsztyk » 8 cze 2016, 20:58

No co jest grane, silnik Ci się przegrzewa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Sebi77 » 8 cze 2016, 21:06

Czemu kalibracja tak dlugo trwa?

Dopisano 8 cze 2016, 21:58:

Zrobiłem jeszcze raz kalibracje i przeszła bez problemów tak jak powinna :D
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2015, 14:52
Posty: 35 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0, 121 Km, 2004

Postprzez Mir » 13 cze 2016, 10:51

Czy można przeprowadzić kalibracje wtrysków forscanem w silniku Mazda3 BL (2012 po lifcie)1.6 MZ-CD 115KM ?
Forscan 2.3.2 , elm 1.5 bez przełącznika HS/MS (za niedługo będę miał z przełącznikiem HS/MS)
Ostatnio edytowano 15 cze 2016, 09:49 przez Mir, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 7 cze 2016, 17:51
Posty: 23
Skąd: Podbeskidzie
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012

Postprzez dobrzyn22 » 15 cze 2016, 09:22

mic88 napisał(a):Witam,

Jeśli to możliwe, to proszę o analizę korekt po kalibracji wtryskiwaczy, na zamieszczonym poniżej zrzucie.
kalibracja_7_po wymianie.png

Z góry dziękuję.
Li Mu Bai napisał(a):jestem ciekaw co Ci odpowiedzą, bo w końcu widzę parametry podawane jak w mojej M3
DooOminO napisał(a):Również jestem ciekawy jak ma się to w madziach po lifcie


dołączam się do pytania..

Ciekawi mnie, dlaczego w przedliftach parametr INJx_CMP, mm3 jest podawany w formie np 3.500, natomiast w poliftach wygląda to np tak: 3500... w końcu mm3 to mm3... ktoś jest w stanie wytłumaczyć ?

Powielę jeszcze to , co wyczytałem na stronie forum FORSCANa:
dobrzyn22 napisał(a):No i następna sprawa – czy sprawdzając korekty, ważniejszy jest parametr "FI_LRN_**", czy też "INJ*_CMP" ??
Odpowiem sobie sam:
Zdecydowanie ważniejszy jest parametr "FI_LRN_**" – jeżeli ma wartości większe niż +/– 100 po 3 próbach kalibracji, może to oznaczać uszkodzenie/wyeksploatowanie wtryskiwacza

Parametr "INJ*_CMP" pokazuje natomiast bieżące, krótkotrwałe korekty i twórcy Forscana nie mają żadnych informacji, czy parametr ten może być stosowany do diagnostyki wtryskiwaczy i jaka jest wartość progowa.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez m@riusz39 » 15 cze 2016, 11:21

A ja u siebie nie mogę znaleźć tego parametru. –"INJ*_CMP"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Li Mu Bai » 15 cze 2016, 18:56

Ja go mam, ale on się nie zmienia wraz z kalibracją ani z wymianą wtrysków, a mam wrażenie że to te parametry mają odbicie w spalaniu auta. Tylko dlaczego inj2_cmp mi ciągle rośnie i już ma 9500 tego już nikt mi nie był w stanie wyjaśnić.
Ostatnio edytowano 15 cze 2016, 21:36 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta -nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6