Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
Witam.
Podłączyłem sobie ELM327, odpaliłem ForScan. Pokazało mi korekty wtryskiwaczy:
1. 0
2. 0
3. 0
4. 0,625 mm3/suw
Wykonałem kalibrację wtryskiwaczy wykorzystując odpowiednie polecenie w programie. Po tej operacji wartości korekt na biegu jałowym przedstawiają się tak:
1. 0,563...0,625
2. 0,563...0,625
3. 0
4. 0 mm3/suw
Powinienem sobie zacząć wyrywać włosy z głowy, czy wszystko jest ok?
Podłączyłem sobie ELM327, odpaliłem ForScan. Pokazało mi korekty wtryskiwaczy:
1. 0
2. 0
3. 0
4. 0,625 mm3/suw
Wykonałem kalibrację wtryskiwaczy wykorzystując odpowiednie polecenie w programie. Po tej operacji wartości korekt na biegu jałowym przedstawiają się tak:
1. 0,563...0,625
2. 0,563...0,625
3. 0
4. 0 mm3/suw
Powinienem sobie zacząć wyrywać włosy z głowy, czy wszystko jest ok?
Może ktoś zna gdzie jakiś dobry warsztat na śląsku co zrobią kalibracje. Okolice Bytomia Tarnowkisch Gór? Jest np w TG Mazda salon ale niewiem czy tam robią. Będę na śląsku w maju i muszę koniecznie zrobić. Mam 6 przedlifta. W Niemczech mieszkam byłem się pytać to nie robią bo samo się kalibru je. Odesłali mnie z kwitkiem. Może ktoś zna co można podjechac
- Od: 12 sty 2014, 14:38
- Posty: 44
- Skąd: Hamburg
- Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km
moge polecic tobie b. dobry adres w Niemczech w miejscowosci Osnabrück
i zaprzyjazniony w Myslowicach.
pozdr.E
i zaprzyjazniony w Myslowicach.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Koledzy, a podpowiedzcie jak się ma kalibracja do Chiptuningu? Pytam bo chciałbym sobie przeprowadzić taki proces, tym bardziej, że szykuje się do wymiany podkładek. Czy będzie ona miała jakiś wpływ na program wgrany przez V-tech czy żadnego ?
Pozdrawiam,
Adrian G.
Pozdrawiam,
Adrian G.
- Od: 26 paź 2013, 14:02
- Posty: 34
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))
Witam.
Niedawno zaliczyłem poważną awarie mojej mazdy (MPV 2003 r. 2.0 136 KM RF5C Diesel).
Turbina zaciągła olej.
I tak po wyjęciu silnika okazało się, że uszkodzone są:
– 2 tłoki
– 1 wtrysk
– turbo
Auto przeszło remont.
Wymienione tłoki, pierścienie, turbo, przy okazji sprzęgło i rozrząd, głowica po planowaniu, uszczelniacze wtrysków, podkładki pod wtryskami i jeden wtrysk.
Auto chodzi bardzo ładnie odpala, moc normalna ale jest jeden problem.
Mianowicie gdy jest zimny, po ruszeniu na obciążeniu słychać coś w rodzaju klekotania zaworów, przez pierwsze kilka kilometrów (kilka minut) – potem wszystko ucicha i już chodzi pięknie – ładnie równo i cicho – minimalny ledwo słyszalny klekot występuje przy bardzo leciutkim dodaniu gazu – pulsacyjnie.
Myślałem, że to wina regulacji zaworów – ale mechanik zarzeka się, ze nie ma takiej możliwości.
Radzi mi abym na to nie zważał, po odpaleniu troszkę zagrzał silnik i tak jeździł. Jednak perspektywa dalszych uszkodzeń nie daje mi spać.
Zaczynam myśleć o wtrysku – wymieniony wtrysk, który zakupiłem – używany – ma inną liczbę – 21 (nadruk od góry wtrysku)
Na pozostałych jest liczba 14 – sprzedający (niby fachman od mazd) twierdził, że nie ma to żadnego znaczenia.
Pozostałe 3 wtryski były sprawdzone – test ok.
I teraz moje pytania – czy to może mieć jakiś związek, czy jest się czym przejmować czy może po prostu posłuchać mechanika i tak jeździć ?
Czy ktoś może mi dokładnie (jak krowie na rowie) opisać procedurę kalibracji wtrysków dla tego silnika RF5C – przeszukałem forum – instrukcja jest ale czy do tego silnika ? I gdzie mam wpiąć ten kabelek ?
Nigdzie nie mogę znaleźć takiej wtyczki jak na zdjęciach. Jest siwa wtyczka z osobnym zamknięciem diagnostic ale rozkład pinów zupełnie inny.
Mam też kabel ELM327 – czy przez niego jest to możliwe ?
Bardzo Was proszę o pomoc bo szlak już mnie trafia z tym samochodem – kupę włożonej fory – i dalej problem. A już mam dosyć tych mechaników – uczących się.
Ewentualnie czy ktoś na dolnym śląsku – w pobliżu Legnicy może taki zabieg przeprowadzić ?
Niedawno zaliczyłem poważną awarie mojej mazdy (MPV 2003 r. 2.0 136 KM RF5C Diesel).
Turbina zaciągła olej.
I tak po wyjęciu silnika okazało się, że uszkodzone są:
– 2 tłoki
– 1 wtrysk
– turbo
Auto przeszło remont.
Wymienione tłoki, pierścienie, turbo, przy okazji sprzęgło i rozrząd, głowica po planowaniu, uszczelniacze wtrysków, podkładki pod wtryskami i jeden wtrysk.
Auto chodzi bardzo ładnie odpala, moc normalna ale jest jeden problem.
Mianowicie gdy jest zimny, po ruszeniu na obciążeniu słychać coś w rodzaju klekotania zaworów, przez pierwsze kilka kilometrów (kilka minut) – potem wszystko ucicha i już chodzi pięknie – ładnie równo i cicho – minimalny ledwo słyszalny klekot występuje przy bardzo leciutkim dodaniu gazu – pulsacyjnie.
Myślałem, że to wina regulacji zaworów – ale mechanik zarzeka się, ze nie ma takiej możliwości.
Radzi mi abym na to nie zważał, po odpaleniu troszkę zagrzał silnik i tak jeździł. Jednak perspektywa dalszych uszkodzeń nie daje mi spać.
Zaczynam myśleć o wtrysku – wymieniony wtrysk, który zakupiłem – używany – ma inną liczbę – 21 (nadruk od góry wtrysku)
Na pozostałych jest liczba 14 – sprzedający (niby fachman od mazd) twierdził, że nie ma to żadnego znaczenia.
Pozostałe 3 wtryski były sprawdzone – test ok.
I teraz moje pytania – czy to może mieć jakiś związek, czy jest się czym przejmować czy może po prostu posłuchać mechanika i tak jeździć ?
Czy ktoś może mi dokładnie (jak krowie na rowie) opisać procedurę kalibracji wtrysków dla tego silnika RF5C – przeszukałem forum – instrukcja jest ale czy do tego silnika ? I gdzie mam wpiąć ten kabelek ?
Nigdzie nie mogę znaleźć takiej wtyczki jak na zdjęciach. Jest siwa wtyczka z osobnym zamknięciem diagnostic ale rozkład pinów zupełnie inny.
Mam też kabel ELM327 – czy przez niego jest to możliwe ?
Bardzo Was proszę o pomoc bo szlak już mnie trafia z tym samochodem – kupę włożonej fory – i dalej problem. A już mam dosyć tych mechaników – uczących się.
Ewentualnie czy ktoś na dolnym śląsku – w pobliżu Legnicy może taki zabieg przeprowadzić ?
- Od: 21 cze 2011, 23:23
- Posty: 16
- Skąd: Złotoryja
- Auto: Mazda MPV 2.0 136 Km, 2003 r.
szwarc napisał(a):Czy ktoś może mi dokładnie (jak krowie na rowie) opisać procedurę kalibracji wtrysków dla tego silnika RF5C
Po podłączeniu IDS-a należy przejść do odpowiednich zakładek i wykonać procedurę kalibracji.
Dla silnika RF5C to jedyny dostępny sposób.
IDS – ori tester Mazdy.
Podłączyłem kabelek ELM 327.
Ściągnąłem program forscan.
Program bezproblemowo połączył się z RF5C.
Odczyty wszystkie działają, błędów nie pokazuje.
Na początku chciałem przeprowadzić kalibrację ale przerywało.
Rozgrzałem porządnie auto i kalibracja poszła, wtryski pracowały raz ciszej, raz głośniej, obroty delikatnie się zmieniały.
Procedura zakończyła się 100% powodzeniem.
Ale klekotanie na zimnym – nie ucichło.
Ściągnąłem program forscan.
Program bezproblemowo połączył się z RF5C.
Odczyty wszystkie działają, błędów nie pokazuje.
Na początku chciałem przeprowadzić kalibrację ale przerywało.
Rozgrzałem porządnie auto i kalibracja poszła, wtryski pracowały raz ciszej, raz głośniej, obroty delikatnie się zmieniały.
Procedura zakończyła się 100% powodzeniem.
Ale klekotanie na zimnym – nie ucichło.
- Od: 21 cze 2011, 23:23
- Posty: 16
- Skąd: Złotoryja
- Auto: Mazda MPV 2.0 136 Km, 2003 r.
Możesz się uporać z klekotem na zimno ale wtedy będzie klekotać na ciepłym Nie można mieć wszystkiego. Na zimnym zazwyczaj klekoty klekoczą.szwarc napisał(a):Ale klekotanie na zimnym – nie ucichło.
Cześć,
Wczoraj dwukrotnie próbowałem wykonać kalibrację Forscanem, za każdym razem kończyło się to niepowodzeniem po dwukrotnym falowaniu obrotów.
Dziś postanowiłem ponowić próbę, zagrzałem dobrze silnik, obroty raz falowały, po czym znów pojawił się komunikat o przerwaniu procedury.
Ostatnio robiłem kalibrację Forscanem kilka miesięcy temu i wszystko było ok. W międzyczasie kilka razy wykonywała się autokalibracja wtryskiwaczy na postoju lub na światłach (silnik chodził jak traktor i obroty delikatnie falowały).
Co może być tego przyczyną? Poniżej zamieszczam screen z Forscana po dzisiejszej próbie kalibracji:
Czy możliwe, że trzeci wtryskiwacz jest już wyeksploatowany? Wykonać test przelewowy?
Auto odpala normalnie, przyspiesza normalnie, dymek jest normalny przy pełnym gazie, spalanie w mieście max 8,0l/100km wg komputera przestawionego na +10%.
Dopisano czwartek, 30 lipca 2015, 15:13:
Dodam jeszcze że od 1-1,5 roku stosuję olej 2T do ropy co 1-2 tankowania. Ponadto na zimnym silniku przy obecnych temperaturach podczas ruszania słychać stukanie pod maską jak stado bocianów przez jakieś 200-300 metrów. W poprzednich latach podczas upałów nie było żadnego klekotania.
Wczoraj dwukrotnie próbowałem wykonać kalibrację Forscanem, za każdym razem kończyło się to niepowodzeniem po dwukrotnym falowaniu obrotów.
Dziś postanowiłem ponowić próbę, zagrzałem dobrze silnik, obroty raz falowały, po czym znów pojawił się komunikat o przerwaniu procedury.
Ostatnio robiłem kalibrację Forscanem kilka miesięcy temu i wszystko było ok. W międzyczasie kilka razy wykonywała się autokalibracja wtryskiwaczy na postoju lub na światłach (silnik chodził jak traktor i obroty delikatnie falowały).
Co może być tego przyczyną? Poniżej zamieszczam screen z Forscana po dzisiejszej próbie kalibracji:
Czy możliwe, że trzeci wtryskiwacz jest już wyeksploatowany? Wykonać test przelewowy?
Auto odpala normalnie, przyspiesza normalnie, dymek jest normalny przy pełnym gazie, spalanie w mieście max 8,0l/100km wg komputera przestawionego na +10%.
Dopisano czwartek, 30 lipca 2015, 15:13:
Dodam jeszcze że od 1-1,5 roku stosuję olej 2T do ropy co 1-2 tankowania. Ponadto na zimnym silniku przy obecnych temperaturach podczas ruszania słychać stukanie pod maską jak stado bocianów przez jakieś 200-300 metrów. W poprzednich latach podczas upałów nie było żadnego klekotania.
Ostatnio edytowano 30 lip 2015, 21:45 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
kubsztyk napisał(a): Ponadto na zimnym silniku przy obecnych temperaturach podczas ruszania słychać stukanie pod maską jak stado bocianów przez jakieś 200-300 metrów
kubsztyk napisał(a):trzeci wtryskiwacz jest już wyeksploatowany?
w sumie sam sobie odpowiedziałeś.
Podaję jeszcze wyniki dzisiejszego testu przelewowego – silnik na obrotach jałowych równo przez 5 minut. Objętości podane po zlaniu ropy z wężyków (dł. 0,75m) do słoiczków:
1 – 57 ml
2 – 74 ml
3 – 62 ml
4 – 46 ml
Wtryskiwacze liczone od strony rozrządu.
Dopisano sobota, 1 sierpnia 2015, 19:54:
Ponadto dziś Forscan pokazał mi korekty:
1 – 0,
2 – 0,
3 – 0,6xx,
4 – 0,3xx,
więc już zgłupiałem. Kalibracji nadal nie udało się przeprowadzić.
1 – 57 ml
2 – 74 ml
3 – 62 ml
4 – 46 ml
Wtryskiwacze liczone od strony rozrządu.
Dopisano sobota, 1 sierpnia 2015, 19:54:
Ponadto dziś Forscan pokazał mi korekty:
1 – 0,
2 – 0,
3 – 0,6xx,
4 – 0,3xx,
więc już zgłupiałem. Kalibracji nadal nie udało się przeprowadzić.
Witam mam problem ze swoją Mazdą.
Samochód po nagrzaniu i włączeniu klimy wydaje stukający dzwięk. Gdy jest zimny ten problem nie występuje. Po wyłączeniu klimy jest cisza lecz gdy delikatnie dotknę pedał gazu też słychać to stukanie.
Sprawdzone zostało koło pasowe wału oraz rolki. Sciągnięta miska olejowa w celu sprawdzenia smoka czyściutki w oleju brak jakich kolwiek zanieczyszczeń. Oleju nie pobiera, samochód nie posiada już DPF. Proszę o pomoc
Dopisano 12 sie 2015, 20:05:
Problem rozwiązany wystarczyła kalibracja wtrysków którą można przeprowadzić samemu za pomocą zwykłego kabla. Wystarczy wpisac w przeglądarce mazda 6 kalibracja wtrysków.
Samochód po nagrzaniu i włączeniu klimy wydaje stukający dzwięk. Gdy jest zimny ten problem nie występuje. Po wyłączeniu klimy jest cisza lecz gdy delikatnie dotknę pedał gazu też słychać to stukanie.
Sprawdzone zostało koło pasowe wału oraz rolki. Sciągnięta miska olejowa w celu sprawdzenia smoka czyściutki w oleju brak jakich kolwiek zanieczyszczeń. Oleju nie pobiera, samochód nie posiada już DPF. Proszę o pomoc
Dopisano 12 sie 2015, 20:05:
Problem rozwiązany wystarczyła kalibracja wtrysków którą można przeprowadzić samemu za pomocą zwykłego kabla. Wystarczy wpisac w przeglądarce mazda 6 kalibracja wtrysków.
-
pawelmazda6
Jestem po wymianie podkładek pod wtryskami, 1 wtryskiwacz był zasyfiony reszta czyściutkie. Po zabiegu od razu pierwsza kalibracja przejechałem w ramach testu 20 km i strach w oczach śr. spalanie 10,5l/100km Kolejna korekta wtryskiwacz, zrobiłem 200km 80% trasa 20% miasto i spalanie 6,4l/100km [ przed zabiegiem 7,1l/100km]
Przy takich wartościach jest wszystko ok ?
1 korekt:
2 korekta:
Przy takich wartościach jest wszystko ok ?
1 korekt:
2 korekta:
witam panowie mam takie pytanie.... w mazdach 6 136km z 2003r(przed liftem) da się zrobić kalibracje wtrysków "kabelkiem"? ewentualnie jakaś inna mozliwosc bez podłączania pod kompa?(interfejsem ELM327 i programem forscan)...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6